PDA

Bekijk Volledige Versie : Verhuizing Florida Forum 3 en 4 juli 2012



Daniel
18-06-12, 22:03
Hallo allemaal,

Het Florida Forum gaat binnenkort verhuizen naar een nieuwe, snellere server bij een andere hostingpartij. De reden hiervoor is dat de hosting bij de nieuwe partij goedkoper is en dat we flexibeler kunnen zijn met betrekking tot het beheer van de server. Tegelijkertijd zal het forum worden geupgrade naar de laatste versie van de forumsoftware (vBulletin). Dit is nodig omdat de versie die we nu gebruiken niet verder actief ontwikkeld wordt door de ontwikkelaars van vBulletin.

Uiteraard is het de bedoeling dat jullie hier zo min mogelijk van merken, maar het kan helaas niet helemaal geruisloos. Ik kan dit namelijk niet uitvoeren zonder het forum een tijdje offline te halen. Mijn inschatting is dat dit maximaal een paar uur duurt, maar als je van buiten Nederland het forum bezoekt dan kan het wel eens tot 24 uur duren. Dit heeft te maken met de bijkomende DNS aanpassing. Daarnaast zal het Florida Forum een ander uiterlijk krijgen. Dit komt door de nieuwe forumsoftware. Hoewel de basis uiteraard hetzelfde blijft zullen er ook de nodige zaken veranderen. Voor de één zal dit meer wennen zijn dan voor de ander. Als je wilt weten hoe het forum er ongeveer uit komt te zien: https://www.vbulletin.com/forum/forum.php.

De verhuizing en de upgrade zijn gepland voor dinsdag 3 en woensdag 4 juli 2012. Ik hoop op dinsdag de verhuizing en de upgrade te doen, zodat we 4 juli kunnen gebruiken voor kleine aanpassingen als gevolg van de upgrade van de forumsoftware. Dit betekent dat het forum op dinsdag 3 juli vanaf een uur of 09:30 niet meer bereikbaar is. Ik verwacht dat de migratie en de upgrade een paar uur duren, dus ergens in de loop van de dag zul je op het nieuwe forum kunnen inloggen. Tevens kan het zijn dat er op dinsdagavond en woensdag overdag nog kleine wijzigingen worden doorgevoerd waar je iets van kan merken.

Mocht het onverhoopt langer gaan duren dan verwacht dan kun je de laatste status altijd vinden via de Facebook pagina van het Florida Forum: https://www.facebook.com/FloridaForum.

Wellicht ten overvloede: alle berichten zullen uiteraard bewaard blijven en meegaan naar de nieuwe server.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag. Dat kan hieronder maar mag ook via PM.

Daniel

Sanibel
20-06-12, 16:33
Daniel,

Suc6.....

trails
20-06-12, 17:44
We zijn benieuwd. Sterkte en succes met het werk! Het wordt gewaardeerd!

cant51
20-06-12, 18:09
Hartelijk dank voor al het werk wat je gaan, en heel veel suc6.

Toos

disney fan
20-06-12, 23:58
Heel hartelijk bedankt voor al het werk en heel veel succes!
Ben erg benieuwd hoe het er uit zal gaan zien.

Cara
21-06-12, 21:56
Bedankt voor al je moeite en succes

mineke
22-06-12, 09:08
Heel erg bedankt voor al je moeite en heel veel succes. Ik ben erg benieuwd hoe het er uit komt te zien.
grtjes Mineke

Syllvia
22-06-12, 12:59
Succes, en hopelijk is het forum weer snel online:)

Ritchie
24-06-12, 17:33
Bedankt voor de informatie, duimen dat het goed gaat.

charly
25-06-12, 02:07
Succes en bedankt!

toornent
25-06-12, 12:14
Succes en het voorbeeld ziet er al erg mooi uit.

mookie
27-06-12, 09:57
Veel suc6 ! en bedankt voor al je moeite

Tini
27-06-12, 23:30
Veel succes met het overzetten van het forum. Bedankt voor het goeie werk!!

Njit
03-07-12, 08:56
Tot ziens oud forum. Je hebt jarenlang trouwe dienst gedaan. http://2.bp.blogspot.com/-CwT5pzzN-dw/TyWGhoFh1xI/AAAAAAAAGXY/uIeAbXZEWN4/s1600/PatrioticThankYou.jpg

Daniel
03-07-12, 16:36
Hallo allemaal,

De verhuizing en de upgrade naar het nieuwe forum is geslaagd!

Er moeten wel nog een aantal puntjes op de spreekwoordelijke i worden gezet:



Het Nederlandse Language Pack dat is geimporteerd is gebaseerd op een iets oudere versie. Hierdoor kan het voorkomen dat niet alle woorden (correct) vertaald worden. Er is op dit moment echter geen betere versie, dus we zullen het er voorlopig mee moeten doen.
De smilies werken op dit moment nog niet. Daar ga ik nu nog even naar kijken.
De advertenties staan uit op dit moment, maar die komen er snel weer op.


Mis je nog meer zaken of zijn er dingen nog niet in orde, laat het dan hieronder even weten. Hou er wel rekening mee dat met deze nieuwe versie functionaliteiten kunnen zijn verwijderd, toegevoegd of veranderd. Het kan dus zijn dat iets op een andere manier werkt of helemaal niet meer werkt, maar je zal vast ook nieuwe handigheden ontdekken.

Daniel

Njit
03-07-12, 17:00
Default taal voor het Forum staat nog op Engels. Deze wordt vanuit het profiel ook zo meegenomen (Use Forum Default).
Wellicht op NL zetten?

Syllvia
03-07-12, 17:12
Ha, dat ziet er mooi uit zeg!!! Wel weer even wennen, maar mooi strak en duidelijk:)

theovg
03-07-12, 17:16
Hallo ik mis volgens mij bij overig nog 1 rubriek ,ik weet niet meer hoe de naam was maar je kon daar bijvoorbeeld neerzetten een link naar je reisverslag buiten Florida.


Groeten Theo

angelique100
03-07-12, 17:16
Ziet er mooi uit !!
Nog even wennen waar alles zit maar dat komt wel goed, SUPER GEDAAN

Tini
03-07-12, 17:42
Je zal vast nog de nodige opmerkingen krijgen , maar vooralsnog werkt het weer. Goed werk!!

Daniel
03-07-12, 17:47
Ik heb de taal standaard op NL gezet en een basisset aan smilies neergezet. Ik moet nog verder kijken naar de smilies.

Njit
03-07-12, 17:49
Op een mobieltje werkt het ook fijn. Is een apart thema.

tomenvalesca
03-07-12, 17:56
applausje voor de webmaster ! *klapklapklap*;)

petrajessy
03-07-12, 18:04
Goed gedaan!!!! Ziet er weer super uit!

houtsie
03-07-12, 18:08
Het ziet er allemaal erg mooi uit, goed gedaan!

Njit
03-07-12, 19:01
Ik heb de taal standaard op NL gezet

bij mij verspringt hij steeds naar Engels..

Mickey99
03-07-12, 19:21
Ziet er mooi uit alleen moest ik net drie keer achter elkaar inloggen. Ik kwam na het invoeren van mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet als ingelogd en kon daardoor ook geen berichtje plaatsen..? De layout is ook even wennen. Hopelijk went het snel ;)

Mickey99
03-07-12, 19:27
Ik kom er net achter dat als ik op "Toon nieuwe berichten" klik dat ik dan ingelogd blijf staan maar als ik op de "Hoofdpagina" van het forum klik, ik mezelf niet meer als ingelogd zie staan?

Hebben anderen dit ook?

Njit
03-07-12, 19:31
Bij mij is de hoofdpagina in het Engels en de rest wel in NL.

trails
03-07-12, 19:44
Ik mis de Forum Lounge, daar stond ook het foto topic en grappige filmpjes e.d. Volgens mij kon je daar inderdaad je link naar een niet Florida vakantie zetten. Of daar misschien een apart onderdeeltje van maken?
Verder ziet het er leuk uit, moet wel ff wennen.

Njit
03-07-12, 19:53
De Lounge staat er wel maar om de een of andere reden logt de hoofdpagina soms tussendoor uit. En aangezien de Lounge enkel voor Geregistreerde gebruikers is zie je die dan niet.

desteijntjes
03-07-12, 20:07
Ziet er goed uit hoor!!! Erg overzichtelijk. Zal wel een hele klus zijn geweest, petje af :)

Flufjuh
03-07-12, 20:52
Inloggen lukt inderdaad niet goed. Er wordt gemeld dat het gelukt is, maar ik zie de lounge ook niet omdat ik niet ben ingelogd. Bij het plaatsen van dit bericht dan weer wel. :-S

Njit
03-07-12, 20:54
Ik verwacht dat er een instelling verkeerd staat voor de Cookies. Maar daar moet Daniel maar even naar kijken.

dito2003
03-07-12, 20:58
Mooi, strakke layout en overzichtelijk.

Dr. Phlox
03-07-12, 21:04
Ziet er goed uit. Inderdaad wel even wennen.
Klopt het dat je bij het inloggen een melding krijgt met username?
Grz
Ton

Zo te zien ben ik wel ingelogd :)

Gaat om de melding : $bbuserinfo[username].
En dan ben ik regelmatig mijn naam kwijt boven in

rolandino
03-07-12, 21:16
Ziet er goed uit, zal even wennen zijn, maar dat blijft altijd bij lay-out wijzigingen :)

Wel nog een paar issues:
- Op de homepage moet je vaak een harde f5 of ctrl+r doen voordat de gelezen subforums de juiste kleur krijgen
- Ook is een harde reload soms nodig om alle nieuwe berichten te zien in een topic.

En zoals Dr. Phlox zegt, bij het inloggen krijg je de volgende tekst:

Bedankt om in te loggen, $bbuserinfo[username].

Mooi dat alles verder weer up-to-date is!

b767-300er
03-07-12, 21:56
En na inloggen lijkt het alsof je uitgelogd staat.
Pas als je een volgende pagina aanklikt zie je dat je daadwerkelijk ingelogd bent.

Verder ben ik wss de enige die de nieuwe lay-out niet fijn vind. Smaken verschillen ;)

jarjarbinks
03-07-12, 21:58
Met inloggen heb ik ook, is bijna niet te zien. Rest ziet er prima uit.

trails
03-07-12, 22:06
Als ik inlog dan geeft ie niet aan dat ik ben ingelogd, krijg ook die vreemde melding die Ton al meldt. En dan zie ik de lounge dus niet staan. Klik ik een topic aan dan sta ik wel opeens ingelogd, maar ga ik terug naar de hoofdpagina dan ben ik weer uitgelogd.

Daniel
03-07-12, 22:08
Wat betreft


Bedankt om in te loggen, $bbuserinfo[username].

Dit komt ongetwijfeld door het taalpakket wat niet up to date is. Ga ik morgen naar kijken. Idem voor het taalprobleem van Martijn.

Het probleem met het inloggen is mij nog niet helemaal duidelijk. Het heeft idd iets met de cookies te maken. Zouden jullie cookies (of alleen die van het FloridaForum) eens willen verwijderen en kijken of het dan goed gaat? Met CTRL-F5 kun je evt. een harde refresh doen, voor als pagina's nog in de cache van je browser staan.

trails
03-07-12, 22:46
Ik had eerst de cookies verwijderd via Google Chrome en dat werkte niet. Daarna via het configuartiescherm nogmaals cookies verwijderd en nu werkt het wel en ben ik ook op de eerste pagina ingelogd EN zie ik ook de lounge staan, YES!!:D

rolandino
03-07-12, 22:52
Verder ben ik wss de enige die de nieuwe lay-out niet fijn vind. Smaken verschillen ;)
De vorige layout was erg simplistisch en ouderwets. Maar wel erg functioneel. Deze layout zal even wennen zijn. De overgang is echter niet heel groot, er zijn pakketten waar ineens de hele boel op de kop staat.


Trouwens, het woord "klevend" vind ik wel erg :eek:. Is vast een correcte vertaling, maar klinkt nergens naar. Maarja dat krijg je met standaard vertalingen ;-)

Njit
03-07-12, 22:57
We zijn van phpBB2 naar Vbulletin gegaan. Dat was een veel grotere overgang :)

trails
03-07-12, 23:01
Ik had eerst de cookies verwijderd via Google Chrome en dat werkte niet. Daarna via het configuartiescherm nogmaals cookies verwijderd en nu werkt het wel en ben ik ook op de eerste pagina ingelogd EN zie ik ook de lounge staan, YES!!:D


Nu kom ik alleen nog maar op de hoofdpagina (ingelogd) en kan nergens een reactie achterlaten zonder de "quote" te gebruiken.
Ook als ik een topic in een nieuw tabblad open ben ik weer weg.

jarjarbinks
03-07-12, 23:12
Wat ik nog meer zie is dat er bv in deze post http://www.floridaforum.nl/showthread.php?11664-Huis-Villa-Condo-gezocht-Orlando-Kissimmee-e-o blijf hangen. De laatste post zie ik niet en steeds als ik op de pagina kom wordt deze pagina niet herkend als dat ik deze bezocht heb.

Misschien ligt dit aan mij of hebben er meerdere mensen last van.

Michael66
03-07-12, 23:43
De term "klevend" (sticky) vind ik wat apart gekozen.
Voorheen was dat "belangrijk".

Misschien iets om nog eens naar te kijken?

Njit
03-07-12, 23:51
Er is volgens mij geen 'echte' vertaling beschikbaar voor VB4. Vroegâh was er eentje van Applinet die door officiele vertalers was gemaakt.
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van kromme vertalingen noteren en zelf aanpassen.

Ta2 Gerrit
04-07-12, 00:21
Wat ik ook mis ( maar ik zit ff snel via de telefoon te kijken) is "naar boven" bij ieder bericht.
Staat wel onder aan de pagina, maar is handiger per bericht.
Prima werk verder, Daniel, beetje bijschaven hier en daar, en over een week is iedereen weer gewend.

twinmom1995
04-07-12, 00:38
Eerste bezoekje na de verandering van het forum.
Ziet er mooi uit zo op het eerste gezicht.:up::up:

Suzie
04-07-12, 09:23
wauw, sjiek-de-friemel! :up:

jastsali
04-07-12, 10:37
Ziet er prima uit. Gisteren klein probleempje met inloggen (kon passw niet resetten) maar dat is supersnel door Daniel opgelost. Dat het op de hoofdpagina lijkt dat je niet ingelogd lijkt me een browserprobleem. Met chrome, firefox en ios geen probleem, alleen in in IE9, ook na opschonen cookies en historie. Voor de rest went het snel. Er zijn wel eens migraties met grotere problemen, deze verloopt bijna geruisloos. :up:

EDIT: 12.00 uur. IE9 geeft de inlog op de mainpage die ook goed weer.

trails
04-07-12, 12:00
Inloggen blijft problematisch, nu weer terug naar 1e pagina is niet ingelogd met die vreemde melding en username, en op topic weer wel ingelogd. En dus zie ik de lounge niet meer. Voor mij werkt het dus nog niet zoals het zou horen te werken.
Wordt hier nog aan gewerkt misschien?

Ik moet toegeven dat ik de oude lay-out ook prettiger vind, maar dat went wel.

Patrick
04-07-12, 12:26
Ik heb ook problemen bij het inloggen, en geen new posts.

Ta2 Gerrit
04-07-12, 12:43
Het was oorspronkelijk de bedoeling dat de verhuizing 2 dagen zou duren. Dit is de 2e dag en ik vermoedt dat Daniel nog druk in de weer is om de boel te optimaliseren.

Daniel
04-07-12, 12:55
Klopt helemaal, Gerrit. Dag 1 (gisteren) was bedoeld voor het verhuizen en upgraden van het forum en dag 2 (vandaag) is bedoeld om eventuele problemen op te lossen en wat zaken aan te passen. Ik ben nu dus aan het kijken of ik het probleem met het inloggen kan oplossen.

damian08
04-07-12, 13:02
Mooi werk Daniel, erg mooie site geworden! Schouderklopje voor de 'webmaster' :D

Daniel
04-07-12, 13:10
Bij mij lijkt het inlogprobleem opgelost. Graag hoor ik of dat bij jullie ook zo is. Voordat je dat gaat testen: graag even de browsergeschiedenis (cookies en tijdelijke internetbestanden) verwijderen van Internet Explorer via het menu Extra -> Internetopties -> Algemeen. Dan Internet Explorer even opnieuw opstarten en kijken of het in- en uitloggen nu wel goed werkt. Het probleem "Bedankt om in te loggen, $bbuserinfo[username]." is ook opgelost.

jastsali
04-07-12, 13:22
Bij mij lijkt het inlogprobleem opgelost. Graag hoor ik of dat bij jullie ook zo is
Klopt helemaal. Getest in IE9, Chrome en Firefox.

Schil
04-07-12, 13:26
als ik via "New Posts" kijk dan zie je bij welke topic de laatste reactie is , bijv nu bij "zwembadverwarming" staat gebruiker "jastsali vandaag om 09.00 uur"
maar als ik dan het betreffende topic bekijk dan staat die reactie er helemaal niet.

Daniel
04-07-12, 13:30
als ik via "New Posts" kijk dan zie je bij welke topic de laatste reactie is , bijv nu bij "zwembadverwarming" staat gebruiker "jastsali vandaag om 09.00 uur"
maar als ik dan het betreffende topic bekijk dan staat die reactie er helemaal niet.

Bij mij staat het er wel degelijk... Heb je dit ook uitgevoerd:


Voordat je dat gaat testen: graag even de browsergeschiedenis (cookies en tijdelijk internetbestanden) verwijderen van Internet Explorer via het menu Extra -> Internetopties -> Algemeen. Dan Internet Explorer even opnieuw opstarten

Briggy
04-07-12, 14:45
Het ziet er idd heel mooi uit, bravo :D

trails
04-07-12, 15:01
Daniel, je bent geweldig!!!! Het werkt nu geloof ik helemaal zoals het hoort. in elk geval, de inlogproblemen die we hadden, zijn verdwenen. Bedankt!

José
04-07-12, 17:50
Wel weer even wennen maar het ziet er mooi uit. Op mijn laptop hapert nog het een en ander, maar op de I-pad werkt alles prima.

mineke
04-07-12, 18:44
Het is wel weer even wennen, maar het ziet er supergaaf uit. Dankjewel Daniel
grtjes Mineke:D

Zuiril
04-07-12, 20:57
Ziet er prima uit!!

Hans uit Koekelare
04-07-12, 21:13
Even wennen, maar een nieuwe frisse look

Riverwood
04-07-12, 21:53
Bedankt, ziet er geweldig uit, alleen ik heb wat problemen met het kleine kleurverschil tussen blauw en zwart, is daar iets aan te doen ?

Groetjes Henke.

Njit
05-07-12, 09:13
Bedoel jij de kleuren in onderstaand voorbeeld?

http://i.imgur.com/tZpPp.png

Vet gedrukt (2) vind ik het verschil wel duidelijk. (1) is wat lastiger..

trails
05-07-12, 11:54
Ik moet wel elke keer opnieuw inloggen.

Teleton
05-07-12, 13:16
Ik kan nog steeds helemaal niets na het inloggen op de laptop. Dacht even dat ik de magic touch kwijt was. Heb toch echt alle instructies opgevolgd. Krijg geen nieuwe berichten, kan geen berichten plaatsen, tijdsaanduiding klopt niet. Niet leuk hoor......

Op de PC lukt het wel en loop ik een foutloos parcours.:confused: Ziet er allemaal heel leuk uit, sommige dingetjes vragen wat gewenning, kortom dat zit allemaal wel snor. Maar ja, 'even' snel op het Forum is er voorlopig niet bij........

Njit
05-07-12, 14:03
Probeer het eens met een andere browser, bijv. Google Chrome. Want het lijkt dus echt aan je laptop te liggen..

Ta2 Gerrit
05-07-12, 15:02
Ik had dat ook in de studio. Heb ondertussen 12x de cookies en browsergeschiedenis verwijdert, en na de laatste keer, inclusief vinkje bij de rode pijl, ging het ineens goed. Misschien proberen ?
http://img543.imageshack.us/img543/8355/browserp.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/543/browserp.jpg/)

Teleton
05-07-12, 15:30
De suggestie van de verschillende browsers leg ik nog even opzij. Ik ben niet zo kapot van allerlei verschillende browsers op m'n systeem en kan me niet voorstellen dat deze versie niet met de IE uit de voeten zou kunnen. Ik probeer de methode Gerrit nog even, per slot van rekening zit ik pas op een stuk of zes keer de browsergeschiedenis en de cookies verwijderen. Goed om te weten dat de aandeelhouder wint........:up:.

Tini
05-07-12, 18:19
Inloggen op de Ipad is geen probleem, wel is regelmatig de lay out een beetje een rommeltje. Lopen anderen hier ook tegenaan en daarvoor een oplossing gevonden?

rolandino
05-07-12, 23:37
Bedoel jij de kleuren in onderstaand voorbeeld?

http://i.imgur.com/tZpPp.png

Vet gedrukt (2) vind ik het verschil wel duidelijk. (1) is wat lastiger..

Het onderscheid is in principe te laag, zeker voor mensen die kleurenblind zijn. Ook zal een (interactie) designer dit niet snel goedkeuren. Echter het is en blijft een standaard thema, misschien ergens kleine beetje tweaken?

rolandino
05-07-12, 23:49
Voor de Firefox gebruikers met problemen:
- Ctrl+H toetscombinatie om de geschiedenis te openen
- In het zoekveld floridaforum typen
- Dan rechtermuis op het 1e resultaat
- Kies voor "Deze website vergeten"
- Open FloridaForum.nl weer en log in.

Sinds ik dat heb gedaan werkt de site weer prima, en hoef ik niet elke keer harde refreshes te doen (Ctrl+R of Ctrl+F5)

trails
06-07-12, 09:19
Ik zou het wel prettiger vinden als ik me niet telkens opnieuw zou moeten aanmelden als ik de site open.

Njit
06-07-12, 10:19
Dit heeft denk ik te maken met je cookies. Heb je deze al weggegooid? Ook je tijdelijke bestanden etc weggooien.

rolandino
06-07-12, 12:33
Trails, heb jij een bookmark naar het forum? Zo ja, wijst deze naar http://floridaforum.nl of http://www.floridaforum.nl? De 1e kan problemen opleveren i.v.m. een redirect naar de 2e. Mocht je de 1e als bookmark hebben, kun je dit het beste aanpassen naar de versie met www.

Tevens kun je even kijken naar hoe jij de cache van je browser leegt. In het geval van IE: http://browsers.about.com/od/internetexplorertutorials/ss/ie8privatedata_5.htm Zorg dat het laatste vinkje uit staat, anders verwijderd die nog niks. In het geval van Firefox, zie mijn vorige bericht.

trails
06-07-12, 13:16
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd: onze browser is Chrome. Ik heb zowel in Chrome als in configuratiescherm alles verwijderd: cookies, cachegeheugen, browsegeschiedenis, en nee ik heb de site niet gebookmarked, maar staat wel in het tabblad met meest bezochte websites. Daar staat het floridaforum mét www ervoor.
En toch moet ik elke keer opnieuw inloggen.
Nog suggesties iemand??

trails
06-07-12, 13:23
Ik durf het haast niet te zeggen, maar nu lijkt het te werken......:confused:

Teleton
06-07-12, 13:29
Hier ook een die na tientallen pogingen nu eindelijk een werkend forum op de laptop heeft. Niks anders gedaan dan de instellingen van de afgelopen dagen steeds maar weer ingesteld volgens de methode Gerrit....Wat maakt het uit? Het doet ut........!

Ta2 Gerrit
06-07-12, 22:18
Need more emoticons :p, please ;)

koenkamphuys
07-07-12, 17:45
Need more emoticons :p, please ;)

En conversie van de oude :mrgreen: en :sun: en waarschijnlijk nog meer smileys...


en na de laatste keer, inclusief vinkje bij de rode pijl, ging het ineens goed. (...)
http://img543.imageshack.us/img543/8355/browserp.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/543/browserp.jpg/)

Het moet toch niet zo zijn dat een website alleen functioneert als je instellingen in je browser wijzigt. Ga je dat ook aan alle nieuwe forumleden uitleggen? Zelf word ik er een beetje ibbel van dat ik iedere keer als ik een van de overzichtspagina's wil zien, op CTRL-F5 (gedwongen vernieuwen) moet drukken omdat ik anders de inhoud van gisteren te zien krijg. Omdat dit alleen bij het floridaforum is, moet er iets aan de kant van de site niet kloppen. Ik heb de HTML van de pagina's al nagevlooid, ik zie niets dat de browser stuurt om de pagina niet op te halen maar altijd uit de cache te halen. Is er misschien iets met server-side caching gedaan?


Niks anders gedaan dan de instellingen van de afgelopen dagen steeds maar weer ingesteld volgens de methode Gerrit....Wat maakt het uit? Het doet ut........!
Wat het uitmaakt is dat je instellingen die je hebt gezet voor deze site, voor alle sites geldt die je bezoekt. Daarbij mag je afwijkend gedrag verwachten, omdat de instelling niet standaard is. De standaardinstelling is ontwikkeld om een optimum te vinden tussen gebruiksgemak en netwerkbelasting/performance.

Je ziet zelf erboven staan wat de internet explorer onder browsegeschiedenis verstaat en wat er wordt gewist. Met name door het steeds wissen van je cookies zullen sites anders gaan reageren.

Daniel
08-07-12, 00:01
Koen,

Naar de smilies moet ik nog gaan kijken. Komt eraan, nog even geduld. Wat betreft het verhaal van de cookies: tijdens het migreren naar de nieuwe server heb ik het cookie path en domein moeten resetten. Vandaar dat je je cookies moet verwijderen. Als het goed is kun je volstaan met het verwijderen van alleen de www.floridaforum.nl en floridaforum.nl cookies en het legen van de cache. Je overige sites die ook gebruik maken van cookies zullen dan gewoon blijven functioneren.

Ta2 Gerrit
08-07-12, 20:25
Het moet toch niet zo zijn dat een website alleen functioneert als je instellingen in je browser wijzigt.

Het betrof, bij mij, een eenmalige actie, het vinkje is daarna weer uitgevinkt, en het werkt nu allemaal perfect, dus heeft het nut gehad :)
Moest wel weer wat nieuwe aanmeldingen doen (FB, AA), maar dat was de moeite wel waard.

moonlight91
09-07-12, 11:29
bij mij doet de zoekfunctie het niet ....:(

Njit
09-07-12, 12:18
'Doet het niet' is wel een erg algemene omschrijving. Kun je iets specifieker zijn? Krijg je een foutmelding?

sonja
09-07-12, 12:38
Afgelopen donderdag heb ik voor het eerst ingelogd op het nieuwe forum, ik hoefde geen cookies te verwijderen, alles deed het gewoon. Zag wel een paar vreemde dingen maar die zijn inmiddels opgelost. Ben dus heel tevreden, complimenten!:D

moonlight91
09-07-12, 13:08
kreeg steeds een foutmelding heb het bij `geavanceerd zoeken` geprobeerd en daar ging het wel
daarnet heb ik het geprobeerd en kreeg ik het overzicht waar ik op zocht ook gewoon via de gewone zoekoptie ook
en nu krijg ik weer deze melding

vBulletin BerichtJouw indiening kon niet worden voltooid omdat je ingelogd bent sinds de vorige pagina geladen was.

Gelieve de knop Vorige in te drukken de het vorige venster te vernieuwen.

Florida Forum

koenkamphuys
10-07-12, 22:35
Ik kom erachter dat ik sinds de verhuizing geen mail meer krijg van topics waar ik ooit op heb gereageerd en waar ik een abonnement op heb. Is die feature vervallen?

Njit
10-07-12, 22:39
Staan er hier nog wel onderwerpen? http://www.floridaforum.nl/subscription.php

koenkamphuys
10-07-12, 23:19
yep, 344 stuks ...

Njit
11-07-12, 09:51
Hier moet Daniel even naar kijken ben ik bang.

jastsali
18-09-12, 20:38
Het laatste bericht in een topic is tegenwoordig voor de helft gevuld met reclame, wat op zich geen probleem is, want het forum moet wel betaald worden. Bij mij valt op dat tekst daardoor nogal verbasterd in beeld komt. Soms heb ik een bericht dat bestaat uit een lange verticale regel of soms heel korte horizontale regels van 2 of 3 woorden. Ik weet niet of andere forummers daar ook last van hebben en het een probleem vinden. Misschien dat hier wat aan kan worden veranderd. Reclame iets kleiner bijvoorbeeld?

Ta2 Gerrit
18-09-12, 20:55
Ik heb het persoonlijk nog nooit gezien, en er ook niks over gehoord. De enige reclame die ik (en mijn vrouw op de Ipad) zie is de banner boven aan de pagina. Ben benieuwd of hier meer mensen "last" van hebben.

jastsali
18-09-12, 21:24
Ik ben er al uit. De advertentie in de laatste post verschijnt alleen als je niet bent ingelogd. Dan ziet het er dus uit zoals op onderstaand plaatje. Als je wel bent ingelogd krijg je geen advertentie in de laatste post.
53

rolandino
18-09-12, 21:32
Als we het dan toch over reclame hebben.. Elke keer als je over de Arke reclame heen gaat met je muis schreeuwt iemand dat die naar Amerika wil. Logisch, dat willen we allemaal, maar als je de boxen van je PC nog hard hebt is dat best irritant ;-) Tijd voor nieuwe sponsor? ;-)

Tans4USA
18-09-12, 23:31
Was er bij het "oude" forum ook niet een optie om bij berichten bovenaan de balk te kiezen voor "mijn berichten"?
Nu kun je kiezen voor nieuwe berichten en snelle links, of kijk ik er overheen?

Njit
18-09-12, 23:35
Die staat inderdaad niet meer op dezelfde plek. Als je bovenin de balk voor Mijn Profiel kiest dan kun je daarna Alle berichten en Alle gestarte berichten vinden. Je kan hier ook een favoriet van maken in je eigen Browser.

Tans4USA
19-09-12, 21:11
Dank je wel voor je antwoord, mooi zo.

dutchcruisers
20-09-12, 22:36
Ik zag die lange verticale regel die jastsali noemt ook al voorbij zien komen, maar inderdaad: als je ingelogd bent is het wel goed. Ik zag die verticale regel trouwens alleen op de iPad, niet op de PC.