PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegticket kopen met klm punten



marjolijne
14-06-12, 16:51
Wij zijn van plan om in de meivakantie 2013 naar Orlando te gaan.
Nu hebben we genoeg FB punten om met zijn 4en naar Amerika te gaan.
Alleen kan ik geen vluchten naar Orlando vinden. (andere periodes in 2013 ook niet)
Wel naar Miami maar die zijn vrij prijzig (450 euro per FB ticket).
En maar weinig datums beschikbaar om te vliegen

Wat wel een alternatief is, is vliegen op Atlanta.
Dit kost dan ongeveer 1400 euro voor 4 tickets (2 volw. en 2 kids).
En dit heeft een aantal voordelen.
Vertrek op vrijdagmiddag (na school) ipv zaterdagochtend, terugvlucht ook pas in de avond.
Dus een dag extra.
Geen overstap, wel zo prettig met 2 kids. en een stuk korter vliegen.
Wat wel een nadeel is dat we 7 uur zuidwaarts rijden.
Maar ja we gingen uit van Miami en dat is ook 4 uur naar Orlando.

*Mijn vraag is tickets boeken met FB zo vroeg mogelijk boeken? Of blijven er vluchten beschikbaar. We zitten natuurlijk wel aan datums vast ivm schoolvakantie. Ze zijn nu nog niet te boeken, maar over een week of 3 wel.

*Is het te doen van Atlanta naar Orlando in 1 dag? We hebben het stuk al wel eens met de camper gereden, maar ja dat deden we in 2 dagen. We vinden het trouwens niet erg om te rijden.

* Gezien de ticket prijzen voor 2013 lijkt mij 1400 euro wel ok. toch?

Graag wat hulp!!

chippie
14-06-12, 17:59
Over FB punten en hoe te gebruiken kan ik niet veel vertellen. Wel weet ik dat het net als met echte tickets per dag kan veranderen.
De rit van Atlanta naar Orlando is goed te doen. vorig jaar hebben wij de rit precies andersom gemaakt, en hebben daar circa 7 uur overgedaan met een tussenstop. Ik hou echter van speling dus ik durfde het niet aan om op de vertrek dag van onze vlucht uit Orlando te vertrekken met de auto, maar ik ken mensen die dat wel doen, en aangezien de vlucht uit Atlanta om 2230 vertrekt heb je wel behoorlijk de tijd.
Dit jaar doen wij het weer, vliegen op Atlanta er rijden naar Florida/Orlando. Terug doen we het ook maar nu met tussenstop in Savannah. Het is maar wat je wilt. Maar wanneer je om 10 uur uit Orlando vertrekt moet je toch wel rond 1800 uur op het vliegveld van Atlanta aankomen, of je het dan nog ziet zitten om 9 uur te vliegen kun je alleen zelf bepalen.

mattrob
15-06-12, 00:52
De populaire periodes kunnen snel 'uitverkocht' zijn. Je kan online 10 maanden van te voren boeken, maar als je belt kan je al vanaf 11 maanden van te voren boeken. Dat kost dan wel 10€ pp volgens mij extra.

Ik persoonlijk vind de kosten bij Miles echt belachelijk, grootste nadeel van FB. Ik gebruik de Miles alleen maar voor vluchten in de zomervakantie of voor Business Class vluchten, dan krijg je nog waar voor je geld. Het is toch eigenlijk belachelijk dat je €350 - €400 moet betalen om je Miles te kunnen inleveren, terwijl een regulier ticket tussen de €500 - €600 kost. Of soms zelfs minder !

Overigens kan je de tickets voor €45 pp annuleren, als de vluchttijden gewijzigd zijn kan het zelfs voor niets. Mocht je goedkope tickets tegenkomen, dan kan je altijd annuleren !