PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema famdekker: rondreis Florida aug. 2012



Famdekker
13-06-12, 13:16
Wij gaan met onze 2 dochters van 9 en 11 van 5 tot 23 aug. 2012 een rondreis maken door Florida. Hieronder heb ik onze reischema opgeschreven. Wie heeft er nog goede tips voor ons want het is voor ons de eerste keer dat we in Florida zijn en we nemen alle adviezen graag aan. Alle plaatsen die ik aangegeven heb daar blijven we overnachten in een hotel.
5 aug aankomst Miami
6 aug bijkomen en miami verkennen
7 aug naar de key west
8 aug snorkelen
9 aug ?
10 aug naar de Florida city waar we door de everglades gaan met zo'n propellor boot varen
11 aug naar fort Myers
12 aug ?
13 aug rijden we naar sarasota
14 aug
15 aug rijden we naar Orlando onderweg gaan we naar busch gardens
16 aug ?
17 aug waterpark aquatica
18 aug Discovery cove
19 aug epcot
20 aug ?
21 aug cocoa beach
22 aug luieren aan het strand
23 aug rijden we naar Miami om terug te vliegen

trails
13-06-12, 13:21
Op de Keys is, zoals al vaak gezegd hier op het forum, Bahia Honda State Park een leuke plek om even te zwemmen.

Njit
13-06-12, 13:35
En ook leuk: Veterans Memorial Park (Florida Keys) (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13900) (gratis ;) )

charly
13-06-12, 13:39
Wij vertrekken 30 juni naar Miami. We bezoeken de eerste week Miami en de Keys. Daarna verblijven we twee weken in een villa in Cape Coral. Tijdens deze twee weken willen we Naples, Fort Meyers, Sarasota, Sanibel, Tampa en St. petersburg bezoeken. Zelf heb ik veel ideeen opgedaan met het lezen van reisverslagen en het zoeken op dit forum. Ook ik ga een reisverslag bijhouden, misschien dat je daar nog ideeen uit kunt halen. Mochten wij nog iets bijzonders tegenkomen zal ik het je laten weten.

In Miami gaan wij in ieder geval het holocaust memorial bezoeken. Heb gelezen dat dit erg indrukwekkend moet zijn en er prachtige foto's van gezien.

Teleton
13-06-12, 15:29
13 aug rijden we naar sarasota
14 aug ?
15 aug rijden we naar Orlando
16 aug busch gardens
17 aug waterpark aquatica


Waarom zou je eerst van Sarasota naar Orlando rijden en dan de volgende dag weer zo'n 85 mijl (enkele reis!) terug naar Tampa om naar Busch Gardens te gaan? Da's met een beetje pech een dikke drie uur in de auto. Logischer lijkt Sarasota -> Tampa BG -> Orlando, toch?

Verder heb je voor 18 augustus DC gereserveerd. Heb je gezien dat je voor 20 dollar meer 3 parken kunt bezoeken; Aquatica, SeaWorld en Busch Gardens?
For just $20, add Busch Gardens Tampa Bay to your package. Enjoy unlimited visits to SeaWorld, Aquatica, and Busch Gardens for 14-consecutive days around your reservation.

Famdekker
13-06-12, 15:38
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties we beginner er al echt zin in te krijgen. Opweg naar de keys zullen we zeker een duik nemen bij Bahia Honda State park en een goed advies om vanuit sarasota naar de Tampa bg toe te gaan. We dachten dat het bij Orlando lag en Charly we zullen je reisverslag zeker gaan volgen.
Bedankt nogmaals voor de reacties

stephie
13-06-12, 15:41
In Fort Myers zijn wij vorige week donderdag naar Edison&Ford winter estates geweest. Dat waren de zomerverblijven van hen. Was erg leuk om te doen.

http://www.edisonfordwinterestates.org/

Wij hadden een appartement gehuurd in Gulf Gate Estates vlakbij Sarasota. Wij zaten vlakbij Siesta Key beach. Uitgeroepen tot nr. 1 strand van Amerika.
Houden jullie van strand? Misschien leuk om een stranddag daar in te plannen? Je kunt er heerlijk zwemmen. Er zijn strandwachten, WC's, restaurantje, ijssalon en winkeltje. Daarna kun je Siesta Key verder verkennen. Er is een levendig centrum, met leuke restaurantjes en winkeltjes.

Ook zijn er mogelijkheden om te overnachten op Siesta Key. Ik weet niet wat de prijzen zijn. Op weg naar Siesta Beach reden we elke dag langs een holiday inn aan de Tamiami Trail:
http://www.hiexpress.com/hotels/us/en/sarasota/srqsk/hoteldetail?cm_mmc=mdpr-_-GoogleMaps-_-ex-_-srqsk

Hotel zit niet op siesta key, maar 5 min rijden en je bent op het strand!

Waarom gaan jullie vanuit Orlando naar Busch Gardens? Op zich is het niet ver rijden. Alleen jullie komen vanuit Sarasota. Busch Gardens ligt bij Tampa. Vanuit Sarasota pak je de I75 north richting Tampa (interstate 75) en dan de I4 west richting Tampa (interstate 4). Je zit dus bij Busch Gardens vlakbij de interstate 4....en de andere kant op ga je richting Orlando....(I4 west).

trails
13-06-12, 17:07
Tarpons voeren bij Robbie's op de Keys is misschien ook wel leuk! ik zou het zelf niet durven hoor, maar ik ben al bang van een guppie :-\" :roll:

http://www.robbies.com/

Veronique maastricht
14-06-12, 10:38
Waarom helemaal naar Miami terug rijden? Vertrek terug naar NL vanaf Orlando...

Teleton
14-06-12, 11:16
Waarom helemaal naar Miami terug rijden? ... Omdat ze deze tickets al gekocht hebben, ben ik bang.

Dr. Phlox
14-06-12, 15:29
Reserveer Discovery al wel van te voren als de datum vast staat.
Je kan dan ook gelijk toegang krijgen voor Discovery Cove, Bush Gardens, Aquatica en Seal World.
grz
Ton

Famdekker
20-06-12, 13:29
Het klopt dat wij terug rijden naar Miami omdat wij de tickets al geboekt hebben maar dat maakt ons niet zo uit omdat we in de middag vliegen dus kunnen we rustig terug rijden naar Miami. We hebben al veel reisverslagen gelezen en daardoor veel tips opgedaan. Zijn er nog ideeën wat we in fort Myers en sarasota kunnen doen?

mineke
20-06-12, 14:13
Fort Myers weet ik niet, maar in Sarasota, The John and Mable Ringling Museum of Art, Sarasota Classic Car Museum, Mote Marine Aquarium, Sarasota Jungle Gardens.
grtjes Mineke

Famdekker
20-06-12, 18:55
Mineke erg bedankt voor je tips.