PDA

Bekijk Volledige Versie : Misleid door baliemedewerker van Alamo



harrie
05-06-12, 22:37
Graag zou ik reactie,s van mensen ontvangen die net als mij mijn zoon en dochter zijn opgelicht door medewerkers van ALAMO autohuur.
Je betaald alles van te voren in nederland als je een auto gaat huren,alamo gold alles inbegrepen wat je nodig hebt.
Wordt je op het vliegveld gevraagd of je roadside plus en p.a.i erbij wilt,zeg je NEE doen ze het er verdomme wel bij want na later blijkt heb je er voor getekend. en kun je even 199 dollar overmaken.
Wil een zaak beginnen tegen alamo en wil graag zo veel mogelijk mensen die dit meegemaakt hebben,dat je door ALAMO opgelicht bent.

cindy74
05-06-12, 22:50
Je hebt getekent dus kan je niets beginnen denk ik . Mijn vriend hadden ze in april een upgrade aangesmeert ( onze suv zou veel te klein zijn voor twee personen ) hij dacht dat hij 1,99 dollar moest bijbetalen later bleek dit op papier 199 dollar te zijn . Ik ben even terug gelopen naar de balie uitgelegd dat mijn vriend niet zo goed engels kon en men heeft dit netjes rechtgezet . Dus let op en bekijk alles waar je je handtekening onderzet .

rolandino
05-06-12, 23:08
Zoals Cindy zegt is het een kwestie van je contract 3 keer nalezen voor je tekent. Dat de medewerker van Alamo het er toch stiekem op heeft gezet is daarmee niet goedgepraat (absoluut niet), maar wel een zeer belangrijk advies.

Heb je al contact gehad met Alamo, en de kwestie uitgelegd? Voordat je ook maar denkt aan een zaak (recht zaak neem ik aan?), kun je beter eerst alle normale kanalen doorlopen. Ook lijkt mij dit een lastig geval, je moet dan namelijk een zaak beginnen in de VS, immers heeft Alamo Nederland hier niks meer mee te maken.

moonlight91
05-06-12, 23:20
wij hebben dat in Atlanta gehad, eea staat in het alamo topic beschreven
het was de 3de keer dat we bij alamo huurde
en ik wist ook even niet hoe het aan te pakken
afgelopen keer heb ik mijn contracten in memphis en orlando goed
nagezien en weer niets aan de hand..
tja was gewoon balen in Atlanta, stom ik had gewoon niet moeten tekenen
en de manager moeten vragen, in plaats van met de dame een discussie beginnen, en van ellende tekenen

maar om nu te zeggen dat ik opgelicht ben...kom ,nee hoor
er heeft iemand iets niet echt netjes gedaan oke,dat is een feit,
het gaat om een rotte appel ,een werknemer, die vast al de laan uit gestuurd is omdat soort praktijken
en ik heb het daar ter plekke verkeerd opgelost, en dat overkomt me niet
meer ..
wij zijn verder erg tevreden over alamo, en zullen er ook blijven huren hoor

kobe_08be
05-06-12, 23:25
oei da beloofd, ga in september eerste keer florida, eerste keer alamo, zal alles goe nakijken
als ge de auto al betaald hebt, moet ge dan iets tekenen?
is de balie van alamo en de garage moeilijk te vinden? of staat dit allemaal goed aangegeven?

cindy74
05-06-12, 23:32
Je zegt gewoon overal neen op en Tekent nadat je alles hebt nagekeken . De autoverhuur ligt 1verdieping lager dan de bagageband in orlando volg gewoon car rental bordjes hier staat alamo bij en schuif je aan aan de balie . Hierna loop je naar buiten steek je de straat over en kies je bij alamo de auto uit de verschillende categorieen staan erboven kies je auto rijd weg naar de uitgang daar scannen ze nog even je auto en laat je je huurpapieren zien en klaar is kees . Tip zet je gps al aan met de gewenste straat want deze wil nog eens laat zijn met de satelietverbinding . Extra controle als je je huurwagen inleverd moet je uitgeprinte papiertje op 0 dollar staan .

Ta2 Gerrit
05-06-12, 23:56
Persoonlijk vindt ik dat je altijd dubbel moet opletten als je een contract (welk dan ook) gaat ondertekenen, zeker als het in een "vreemde" taal is.
Nu valt dat na een lange reis niet altijd mee, en zie je soms wat over het hoofd.

Het is niet erg chic van de Alamo medewerkers als je duidelijk 'nee' gezegd hebt op iets en dat dan toch in het contract slippen en dan hopen dat je het over het hoofd ziet.
Maar aan het einde van de rit teken je zelf het contract, en dat is bindend.

De medewerkers werken op basis van provisie, en verdienen zo hun centen, al is het opdringen en/of aansmeren al wel wat minder geworden als een paar jaar geleden.
Maar de term 'oplichting door autohuur Alamo' vindt ik wel wat ver gaan, want zo beschuldig je een hele maatschappij vanwege een incident met een baliemedewerker.

Vandaar dat ik de titel van het topic ook enigzins aangepast heb.

Ik denk overigens niet dat je bij Alamo iets kunt verhalen, er is immers zelf voor getekend.

Syllvia
06-06-12, 07:44
Sja ik snap wel dat je heel boos bent, en je opgelicht voelt, maar voor 199$ zou ik me nog maar 2x bedenken om Alamo aan te klagen, je hebt er voor getekend, en de betreffende medewerker zal zeggen dat alles besproken is enz.
Ik neem aan dat er geen getuigen zijn van het gesprek? (buiten familie dan)

Het is natuurlijk wel weer een tip voor iedereen om extra goed op te passen voor je tekent.

moonlight91
06-06-12, 10:28
@ kobe_08be je kunt gewoon met een gerust hart je auto halen hoor bij alamo
wij hebben er 5 een auto gehuurt en zijn op dat ene accefietje na heel tevreden
en de ene keer leggen ze je upgrades voor, en de andere keer gewoon niet
en NEE is dan NEE en niet tekenen, blijven ze klieren haal je er iemand bij
maar nogmaals, buitenom om die ervaring zijn we altijd netjes en vriendelijk geholpen
en zelfs in memphis heb ik zelf nog wat `dingetjes` gevraagd omdat we voor 1 dag huurde en het ons dus een volle tank zou kosten voor die 70miles die we hebben geredenen ,dat was geen probleem, we hebben maar 1 gallon afgerekend
bij het inleveren

in Atlanta bleef de mevr.volhouden dat ik het in nederland zo had geboekt met roadass. ondanks dat ik mijn boekings email, en voucher bij had ,
maar net wat Gerrit zegt...je bent moe van de reis

het liep aardig hoog op , jeetje wat ging die te keer, en ik had er geen zin in,ik wou naar mijn hotel,dus heb ik maar getekend..
maar dat zegt iets over mevr. en niet over het bedrijf Alamo!!!!

verbeek
06-06-12, 11:33
Altijd goed nalezen op document waar je voor tekend.
Schrijf er gerust bij "paid everything in advance wirh voucher,no extras"
Ze zullen morren maar laat horen dat je reisagent dit gevraagd heeft.

Ooit een volle tank moeten betalen en netjes terug gekregen van de reisorganisator.
Ze hadden een foutje gemaakt?!
Toen heeft men ons voorgesteld om bovenstaande tekst op ontvangstbewijs te schrijven.
Als ik me niet vergis stond vorig jaar op de voucher van ebookers een tekst dat ze ons niets extra mochten voorstellen zonder erom gevraagd werd.


Mvg

Teleton
06-06-12, 12:03
Schrijf er gerust bij "paid everything in advance wirh voucher,no extras"
Ze zullen morren maar laat horen dat je reisagent dit gevraagd heeft.

Toen heeft men ons voorgesteld om bovenstaande tekst op ontvangstbewijs te schrijven.


Of dit nu de suggestie is waar toekomstige huurders zitten te wachten is maar de vraag. Je kunt op het huurcontract eenzijdig schrijven wat je wil, het is niet rechtsgeldig. Verder is er bij de huur van een auto geen sprake van een ontvangstbewijs maar van een huurcontract.

In de meeste gevallen heb je een voucher, hiermee ga je naar de verhuurder en met hen (en met niemand anders, je reisagent staat hier volledig buiten) sluit je het huurcontract af. De voorwaarden en de kosten staan expliciet op het contract vermeld, een getekend contract is bindend. Het helpt echt niet als je daar een paar eigengebakken voorwaarden aan toe voegt. Bij een geschil met de autoverhuurder zal een goeie reisagent zeker voor je bemiddelen, officieel zijn zij echter geen partij.

Een beter advies is dat je je contract goed na moet kijken voor je je handtekening zet. Neem de dag na aankomst even de tijd om je papieren te controleren. Toch een foutje gemaakt door wie dan ook? Herstel het direct en wacht niet tot je de auto weer inlevert of erger nog, tot je thuis bent.

Nu er kennelijk twee hebben staan te slapen en het contract getekend hebben zonder verder te kijken dan hun neus lang is, trekt Harrie hier een (te) grote broek aan. Een zaak beginnen? De kosten voor PAI en Roadside Assist staan vast met koeienletters op het contract met daarachter de paraaf van de huurder en daaronder zijn handtekening. Twee alarmbellen die af hadden moeten gaan voor de overeenkomst werd aangegeaan. Of heeft de Alamo-medewerker zijn zoon/dochter misschien een afwijkend of gemanipuleerd contract aangeboden? Ik verwacht het eigenlijk niet, anders had hij zich vast wel met het gemanipuleerde contract bij Alamo gemeld.

Vooralsnog is er dus geen sprake van een gevalletje oplichterij en zelfs niet van misleiding; het is gewoon een gevalletje onoplettendheid. Dan kan het misschien best wel zijn dat ze NEE op het aanbod hebben gezegd, het contract is bindend. Oorzaak van dit alles? Vermoeidheid, naiviteit, goedgelovigheid, onwetenheid? Wie zal het zeggen, maar de overeenkomst is wel gesloten.

Mijn advies aan Harrie: neem eens contact op met Alamo en leg de zaak deemoedig en beleefd voor in plaats van zo hoog van de toren te blazen over een zelfgemaakte blunder. Nee heb je..etc. En blijft het bij NEE, dan is het een dure les. Hoe sneu ook.....ik zou d'r dan maar niet meer over zeuren. Niks zaak tegen Alamo, dus. Bijdehand doen op een forum lijkt misschien wel een aardige oplossing voor Harrie om zijn gram te halen. Maar bijdehand doen aan de balie waar het huurcontract is getekend, dat was beter geweest!

Blijft staan het advies aan toekomstige (al dan niet vermoeide, naieve of goedgelovige) huurders: kijk eerst goed voor je een contract tekent en teken niet als je het er niet mee eens bent. Vraag in dat geval naar de manager, leg de zaak rustig en beleefd voor en wacht zijn reactie af. Nog niet tevreden en toch getekend? Wacht niet to na de vakantie maar neem direct contact op met de klantenservice van het verhuurbedrijf.

knaapje
06-06-12, 13:32
Ach, Harrie heeft de frustatie van hem af geschreven.
Hij heeft zich op dit en het "Alles Amerika" forum er speciaal voor aangemeld.
Gisteren aangemeld en op beide met veel bombarie 1 bericht gepost.

Is nu op zoek naar een Amerikaanse advocaat die het voor 1/3 van de opbrengst voor de rechter wil brengen. ;)

cindy74
06-06-12, 13:38
Ik vrees dat hij eraan is voor de moeite maar dat wil niet zeggen dat hij helemaal ongelijk heeft doch is een getekent formulier een slechte start voor een zaak waarin je denkt je gelijk te halen .

chippie
06-06-12, 15:35
Zoals hier al eerder is aangegeven, let op bij het ophalen van je huur auto. Neem je tijd voor je wat tekent. Wat dat betreft is het berichtje van Harrie niet voor niets geweest.
Wij huren weer in Atlanta, en dat ging vorig jaar prima, op bijna alle vragen netjes NO gezegd en dat was het. Dit jaar weer in Atlanta, en gaan weer goed opletten.

verbeek
06-06-12, 15:57
Misleidt door "nieuw" forumlid!?
Wij hebben onze centen teruggekregen via reisagent omdat er effectief een fout was gemaakt door verhuurder tov huurcontract.
Kan me voorstellen dat dit inderdaad niet plezant is maar zoiets kom je in dit geval maar één keer tegen?
Velen onder ons zullen dit wel al eens meegemaakt hebben.
Daarom is er dit forum of mijn vrouw die meestal alles haarfijn nakijkt.
Teleton maakt een scherpe maar zeer correcte analyse.

elstars
06-06-12, 16:49
.....Graag zou ik reactie,s van mensen ontvangen die net als mij mijn zoon en dochter zijn opgelicht.....

Hebben ze ondanks de problemen bij Alamo wel een leuke vakantie (gehad)? :lol:

Het zou jammer zijn als dit de mooie herrinnering gaat verdoezelen, toch?

ietie
06-06-12, 19:22
Ik moet eerlijk zeggen dat er dit jaar meer gepushd werd als andere jaren, er werd ons tot 3 keer gevraagd of we toch echt geen grotere auto wilden, alle andere keren werd het nooit of hooguit 1 keer gevraagd.

Teleton
06-06-12, 20:00
Alamo is en blijft een commercieel bedrijf. Misschien komt het doordat 'wij' de baliemedewerker van de autoverhuurder niet als een verkoper zien, maar ik vraag me af waarom er bij autoverhuurders soms zo'n toestand om wordt gemaakt als de verkoper ons een aanbieding doet. In een restaurant proberen ze je toch ook te verleiden om een cocktail, een voorgerecht of een nagerecht te nemen? En heb je er wel eens schoenen gekocht? Dan vragen ze toch ook altijd of je sokken, schoenpoets of veters nodig hebt? De cosmetica dames kunnen er ook wat van en zelden bieden ze je iets wat minder geld kost. Dan zeggen we toch ook gewoon allemaal altijd: "nee dank u?" als we er geen zin in hebben? Maar als de Alamo verkoper een aanbieding doet, spreken we er schande van, want dat zijn dan plots oplichters.

En al vragen ze het vijftien keer, dan kunnen we dat wel vervelend vinden maar je blijft toch altijd weigeren? En even je rekening nakijken of er niet (al dan niet per ongeluk) iets verkeerd is gegaan, is uiteindelijk een kleine moeite, toch? Direct reageren in zo'n geval, dan heb je achteraf meestal geen gezeur.

Uitzonderingsgevallen zoals moonlight91 rapporteert, zijn heel erg als ze jou treffen maar gelukkig kunnen we niet zeggen dat dit aan de orde van de dag is.

cindy74
06-06-12, 20:07
Maar als ze de coctail bijna je strot induwen en dwingen van te drinken is het soms moeilijk he :)

knaapje
07-06-12, 13:29
.........en Harrie??
Sinds hij zijn ei gelegd heeft, heeft hij het forum, net als het AllesAmerika forum trouwens, niet meer bezocht.

cindy74
07-06-12, 15:16
Dat vind ik ook altijd spijtig

Njit
07-06-12, 15:36
Ach ja. Misschien heeft hij er wat van geleerd. En is zijn volgende post wat vrolijker..

harrie
07-06-12, 20:56
bedankt voor al jullie opmerkingen,jullie kunnen wel zeggen je hebt het contract getekend,maar toch vindt ik het oplichting,als ik zo mijn klanten zou behandelen dan zou ik geen klant meer overhouden,alamo is dan wel een commercieel bedrijf maar wil dat dan zeggen dat je voor iedere prijs mensen moet oplichten.ja ik vindt het wel oplichten,en ik ben heus niet de enige die dit is overkomen.
We gaan nu via onze rechtsbijstandverzekering aanvoeren dat we een mondelinge afspraak hadden we hebben alle 6 duidelijhk nee gezegd tegen de ons aangeboden extra,s,wat is nu sterker de mondelijke of de schriftelijke afspraak.
Misschien kan iemand mij dat alvast vertellen
Ook gaan we de consumentenbond,kassa en radar benaderen of bij hun meerdere gevallen gemeld zijn,en/of ze dit in een van hun uitzendingen aandacht aan kunnen besteden.
Enals iemand toevallig een amerikaanse advocaat weet die er wel brood inziet mag hij altijd even mailen

knaapje
07-06-12, 21:00
..........wat is nu sterker de mondelijke of de schriftelijke afspraak............


Een schriftelijke....!


.........Enals iemand toevallig een amerikaanse advocaat weet die er wel brood inziet mag hij altijd even mailen ...................

Reken erop dat je dan eerst een aanbetaling van enige duizenden $$ minstens moet doen......


Overigens: over hoeveel auto's en hoeveel bestuurders praat je als het aan 6 mensen gevraagd is?

knaapje
07-06-12, 21:02
Ach ja. Misschien heeft hij er wat van geleerd. En is zijn volgende post wat vrolijker..

Nee dus!!!!

harrie
07-06-12, 21:03
2 auto,s met per auto 3 bestuurders

knaapje
07-06-12, 21:06
Dan is alleen aan de hoofdbestuurder gevraagd wat hij voor extra's wou.
2 personen dus, de rest mag alleen hun rijbewijs tonen en tekenen.

cindy74
07-06-12, 21:14
Harrie ik weet dat je boos bent enja ik zou me ook bezeken voelen maar lees altijd voor je je handtekening zet . Ik ben in het geval van mijn vriend ook terug gelopen en het even recht gezet ....men deed er niet moeilijk over . Ook vind ik het nogal raar dat je ginder niet naar alamo bent terug gegaan om dit even te melden . Je krijgt toch ook altijd bij de teruggave een papiertje waar duidelijk opstaat wat er van je rekening gaat waarom heb je daar niets van gemeld dat zou enorm veel hebben opgelost . Of heb je hier pas ontdekt dat er 199 $van je rekening afging .Ook denk ik dat je nu al genoeg stress en boosheid hebt die die 199 waard zijn .

rolandino
07-06-12, 21:38
Sommige mensen stappen wel heel snel over het feit heen dat er zeker wel misleid is. Het is natuurlijk van de zotte dat ze 10 keer vragen, je 10 keer nee zegt, en ze toch ja doen. Dat je dit zelf moet controleren klopt, daar ligt zeker verantwoordelijkheid bij de persoon die tekent. Doe dit dan ook nooit alleen, maar lees altijd met zijn tweeën zo'n contract. Bij twijfel vraag je om uitleg, of vraag je om een manager.


Helaas houden veel fanatieke Florida gangers hier weinig rekening met de onbekendheid van een 1e keer in Florida. Onder de indruk van de vliegreis, moe, gespannen omdat er zo in een vreemd land, met een vreemde auto, gereden moet worden, etc. Alamo maakt hier goed misbruik/gebruik van, sommigen zoals Cindy zien dit op tijd, maar zat zien het pas bij thuiskomst, als de creditcard opeens extra is belast.


De vergelijking met een schoenenwinkel die een spuitbus spray wil verkopen vind ik ver gezocht. Die vraagt één keer, en als ik nee zeg vind de verkoper dit ook prima. Er wordt niet doorgezeurd, of toch stiekem een spuitbus in mijn tasje gedaan, en belast op mijn creditcard/pinpas. Dat is heel wat anders dan de praktijk van Alamo.


Harrie schreeuwt helaas wel heel hard van de toren met allerlei consumenten organisaties, rechtszaak, etc. Ik mis namelijk nog steeds antwoord op de vraag of er al gewoon normaal contact is geweest met Alamo. Leg de situatie uit, en misschien zijn ze coulant. Nee heb je, ja kun je krijgen. Als dit alles niet oplost, tja.. je kunt om 200 dollar een rechtszaak aanspannen, je hebt alleen heel weinig kans. Bedrijven als Alamo dekken zich prima in, tevens heb je getekend...

knaapje
07-06-12, 22:13
.....Harrie schreeuwt helaas wel heel hard van de toren met allerlei consumenten organisaties, rechtszaak, etc. Ik mis namelijk nog steeds antwoord op de vraag of er al gewoon normaal contact is geweest met Alamo (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA&utm_source=affiliate&utm_medium=cps&utm_content=floridaforum&utm_campaign=1211). Leg de situatie uit, en misschien zijn ze coulant. Nee heb je, ja kun je krijgen. Als dit alles niet oplost, tja.. je kunt om 200 dollar een rechtszaak aanspannen, je hebt alleen heel weinig kans. Bedrijven als Alamo (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA&utm_source=affiliate&utm_medium=cps&utm_content=floridaforum&utm_campaign=1211) dekken zich prima in, tevens heb je getekend...

Volgens zijn posting op het AA-forum is het in Atlanta gebeurd en heeft hij gemaild met Alamo.

Quote..
Graag zou ik reactie,s willen van mensen die net als mij ,mijn zoon en dochter zijn opgelicht door AlAMO in amerika.
Je boekt hier in nederland je auto alamo gold en je betaald.
Op het verhuurbedrijf (airport atlanta ga ) wordt je gevraagd je huur documenten te tekenen,ze vragen wil je een roadside plus en een p.a.i je zegt met 6 man NEE<NEE<NEE<NEE
en als je dan thuis bent van vakantie dan wordt er 2 maal 199 dollar van je creditcard afgeschreven.
Hoofdkantoor alamo gemailt,nee helaas jullie hebben er voor getekend GEWOON BETALEN
Maar we hebben toch mondeling gezegd nee...................helaas GEWOON BETALEN
Jammer ALAMO dat jullie dit nodig hebben,de mensen zo oplichten
DUs heb je dit ook mee gemaakt laat dit even weten,dan kan ik wat aktualiteitprogramma,s gaan aanschrijven of ze daar wat aan kunnen gaan doen.
Als je alles al prepaid dus vooraf betaald dat ze je dan nog kunnen laten betalen voor iuets wat je niet wil.
Unquote..

harrie
07-06-12, 22:14
Gewoon weer gaan huren bij een betrouwbaar verhuurbedrijf n.l HERTZ.
Daar huur ik normaal altijd mijn auto,s maar omdat alamo gold een mogelijkheid had om 3 extra bestuurders bij te schrijven dachten we ach laten we alamo dan maar doen
HELE GROTE FOUT...........en waarschijnlijk zal ik wel die 199 dollar moeten betalen,maar ik weet wel dat ik NOOIT maar dan ook NOOIT meer bij alamo een auto ga huren,want dit is niet mijn enige slechte ervaring met alamo 2 jaar geleden in seattle hadden we een mide-size gehuurd.
Komen we op het vliegveld ,hadden ze een auto maar helaas daar zat geen cruise-control op maar ze hadden wel een full.size of ik dan even wilde bijbetalen,na meer dan 2 uur kregen we toch een mide-size mee,toch eigenlijk te gek dat dit gebeurd.
nou ik ben mijn verhaal kwijt
voortaan huren bij HERTZ.......................grote klasse

knaapje
07-06-12, 22:18
@ronaldino
...........Helaas houden veel fanatieke Florida gangers hier weinig rekening met de onbekendheid van een 1e keer in Florida. Onder de indruk van de vliegreis, moe, gespannen omdat er zo in een vreemd land, met een vreemde auto, gereden moet worden, etc...........

Gezien bovenstaande posting was Harry dus niet zo onbekend met het fenomeen vliegreis, huurauto e.d.

rolandino
07-06-12, 22:37
@ronaldino
...........Helaas houden veel fanatieke Florida gangers hier weinig rekening met de onbekendheid van een 1e keer in Florida. Onder de indruk van de vliegreis, moe, gespannen omdat er zo in een vreemd land, met een vreemde auto, gereden moet worden, etc...........

Gezien bovenstaande posting was Harry dus niet zo onbekend met het fenomeen vliegreis, huurauto e.d.
Dat blijkt, tja, kan nog steeds niet zeggen "eigen schuld dikke bult", maar heb wel minder begrip voor het harde geschreeuw.

trails
08-06-12, 07:27
Nog nooit problemen gehad met Alamo en de volgende keer huren we toch weer daar de auto. We werden altijd correct behandeld.
Wel de laatste keer alles geregeld via de kiosk, wel zo handig en prettig, scheelt tijd en gezeur van de medewerkers :-\"

corrus
08-06-12, 07:59
Want met HERTZ heb je helemaal geen problemen... hahahaha..

Weltrusten...

Teleton
08-06-12, 08:50
Helaas houden veel fanatieke Florida gangers hier weinig rekening met de onbekendheid van een 1e keer in Florida. ... Hmmm..veel ervaren Floridagangers zijn ooit eens voor de eerste keer schoorvoetend met hun vouchertje naar de Alamobalie gegaan...En die waren ook moe en in een vreemde omgeving. En in die tijd was het huurcontract nog wel even iets ingewikkelder te lezen omdat de mooie 'europese' paketten er toen helemaal nog niet waren en je zelf je weg maar moesten weten te vinden in de wereld van CDW/LDW/LIS die je zelf moest afsluiten.

En die ervaren Floridagangers waarschuwen hier op het Forum al jaren dat het opletten is bij de balie van alle autoverhuurders. Dat heeft effect, lees de reisverslagen, blogs en berichtjes er maar op na. Dikwijls wordt er trots gemeld dat ze de Alamo-aanval bij de balie toch maar mooi hebben afgeweerd. Daar kunnen we dus als forum trots op zijn, het maakt kennelijk meer indruk dan de loze kreten van Harrie die achteraf met publiciteit dreigt.

Was 'tie maar zo bijdehand geweest voor de reis..........En de reizigers zelf? Zes man stonden er bij en keken er naar hoe er handtekeningen bij bedragen op het contract werden gezet! Aldus Harrie. Allemaal zielige slachtoffers van die oplichters bij Alamo? Of toch gewoon een stel slecht geinformeerde ongeinteresseerde sufferds die stonden te slapen toen er een overeenkomst werd aangegaan..........:-k.

Hans van Demen
08-06-12, 13:44
Hallo Harrie en knaapje,
Ook bij mij zijn de praktijken van Alamo bekend; 3 jaar geleden op JFK in LA ook met dit te maken gehad.
Gewoon in Nederland opdracht geven aan je CC maatschappij de bedragen te stoneren, je hoort er dan niets meer van.
En inderdaad, gewoon huren bij Hertz hier in Nederland, dan heb je tenminste ook gewoon Nederlandse hulp voor als er iets misgaat.

Teleton
08-06-12, 14:19
Gewoon in Nederland opdracht geven aan je CC maatschappij de bedragen te stoneren, je hoort er dan niets meer van.
Kom, kom, waar komt dit nu weer vandaan? Storneren kan wanneer een bedrag ontrecht is afgeboekt. Wanneer er een overeenkomst met handtekeningen voor akkoord is, is storneren helemaal niet aan de orde.

Je zult een goede reden moeten aanvoeren wil de cc-maatschappij het bedrag storneren. Verder is voor ontbinden van een koop een mededeling, die schriftelijk of elektronisch mag zijn (Naar nederlands recht art. 6:267 BW (http://jure.nl/bw6/267)). Maar is een stornering van de betaling zo’n mededeling? Ik geloof het niet, hoe moet Alamo daaruit begrijpen dat je de koop ongedaan maakt?

moonlight91
08-06-12, 14:49
ik snap niet precies wat voor ophef er gehouden word hoor
eerst tekenen en dan een hoop heisa bij thuiskomst
het gaat over 2 contracten..er moet dan toch ter plekke een belletje rinkelen bij 1 van de 2 hoofd huurders....
ik heb in de gehuurde auto nog 10 minuten gemopperd, en het daarna naast me neer gelegd
en perslot van rekening, ging het er bij ons net iets anders aan toe
wij hadden dat niet geboekt ....mevr. beweerde van wel,en het wa zoiezo verplicht blahblah...ondanks alle bewijzen die ik van de boeking bij had.
om van het gez**k af te zijn (en mevr. was behoorlijk onbeschoft ,leek de jerry springer show wel) heb ik getekend, dus zijn de consequenties voor mezelf ...dus de kosten
LEERGELD noem ik dat .... de volgende keer..de manager (gewoon weer van Alamo), en zo werkt dat ook als je Nee zegt en ze Ja doen

koenkamphuys
08-06-12, 19:19
Gewoon weer gaan huren bij een betrouwbaar verhuurbedrijf n.l HERTZ.
.. die de laatste keer mij toch een volle tank benzine lieten betalen terwijl ik de auto toch echt volgetankt ingeleverd had... tja, ook even niet opgelet toen ik de kwitantie in mijn handen kreeg bij het inleveren. Ook weer van geleerd.

Voor de duidelijkheid over alle commotie in dit topic, mijn €0,02 waarde aan mening.

Harrie heeft volkomen gelijk dat hij zich bedonderd voelt. Hij mag dit uiteraard op dit en het allesamerikaforum delen. Voor alle forumleden gaat hier nog maar eens de waarschuwing vanuit. Zie ook dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8129); Alamo staat nou niet bekend als een bedrijf waar de klant koning is.

Harrie geeft ook aan niet zelfstandig een rechtszaak te willen beginnen maar vraagt andere gedupeerden om zich te melden en misschien samen iets te doen onder het motto samen staan we sterk. Dat is een goede, maar misschien niet erg kansrijke poging om daar iets aan te doen. Het is inderdaad aan te bevelen om eerst contact op te nemen met Alamo en proberen de fout goedgemaakt te krijgen. En ja, dat had hij beter direct kunnen doen.

Een en ander onder de aandacht brengen via een programma als Kassa kan heel zinvol zijn. Al was het alleen maar dat vakantiegangers nog eens gewaarschuwd worden (net als hier in het forum). Ook voor de gang naar Kassa heb je het liefst mede-slachtoffers nodig.

Bij elkaar is de ervaring van Harrie, en vele anderen die bij Alamo (of andere verhuurders) te maken hebben met agressieve en oneerlijke praktijken van de medewerkers/verkopers aan de balie, een negatieve eerste kennismaking met Amerika en dat op een moment dat je vaak meer dan twintig uur in touw bent en dus niet al te scherp meer. En ja, ook dat weten ze donders goed aan de balies van Alamo.

rolandino
08-06-12, 19:43
Hmmm..veel ervaren Floridagangers zijn ooit eens voor de eerste keer schoorvoetend met hun vouchertje naar de Alamobalie gegaan...En die waren ook moe en in een vreemde omgeving. En in die tijd was het huurcontract nog wel even iets ingewikkelder te lezen omdat de mooie 'europese' paketten er toen helemaal nog niet waren en je zelf je weg maar moesten weten te vinden in de wereld van CDW/LDW/LIS die je zelf moest afsluiten. .

En die ervaren Floridagangers waarschuwen hier op het Forum al jaren dat het opletten is bij de balie van alle autoverhuurders. Dat heeft effect, lees de reisverslagen, blogs en berichtjes er maar op na. Dikwijls wordt er trots gemeld dat ze de Alamo-aanval bij de balie toch maar mooi hebben afgeweerd. Daar kunnen we dus als forum trots op zijn, het maakt kennelijk meer indruk dan de loze kreten van Harrie die achteraf met publiciteit dreigt..
Ik ben dit forum ook veel dankbaarheid schuldig. Juist het autohuur stuk kun je zo complex maken als je zelf wilt, tips zijn altijd handig, en zeker de besparingen rondom het nee zeggen zijn daarin belangrijk. Dat is ook gelijk de kracht van het forum, elkaar helpen. Dat heeft ons nu zelf ook al twee keer goed geholpen, en zo wil ik ook anderen wijzen op de "gevaren" rondom het huren van een auto.

Ook maakt de klaagzang van Harrie zeker niet meer indruk, waar het mij alleen om gaat is dat er direct een soort van "eigen schuld dikke bult" reacties op komen. Ja, Harrie heeft meer ervaring, en had beter moeten weten (lees opletten). Maar buiten hem zijn er nog zat mensen die minder goed voorbereid die kant op gaan. Die enkel een boeking doen via het reisbureau, en dan bij Alamo staan, zonder een goed idee te hebben waar elke afkorting voor staat. Juist deze mensen kunnen tegen dit soort problemen aanlopen, waardoor ze door moeheid, etc. toch iets hebben getekend waar ze niet achter staan.


Was 'tie maar zo bijdehand geweest voor de reis..........En de reizigers zelf? Zes man stonden er bij en keken er naar hoe er handtekeningen bij bedragen op het contract werden gezet! Aldus Harrie. Allemaal zielige slachtoffers van die oplichters bij Alamo? Of toch gewoon een stel slecht geinformeerde ongeinteresseerde sufferds die stonden te slapen toen er een overeenkomst werd aangegaan..........:-k.
In dit geval zijn ze inderdaad niet oplettend bezig geweest. Toch ligt de fout in mijn ogen niet alleen bij hun. Alamo doet stiekem wat, Harrie (en familie) had Alamo daar op moeten betrappen, maar ik kan goed begrijpen dat mensen niet elke letter onder het vergrootglas leggen. Dat hij met allerlei instanties aankomt levert niks op, en maakt ook absoluut geen indruk, in tegendeel, ik wijs niet voor niets op contact zoeken met Alamo, in de vorm van een klacht. Als dit zijn probleem niet oplost, lost dit misschien wel het probleem van een toekomstige huurder op, omdat de medewerker op zijn vingers is getikt.

Verlies nemen en lekker nagenieten van de vakantie is dan ook mijn advies.


Verder wijs ik naar het commentaar van Koen, die precies verwoord wat mijn mening ook is.

trails
08-06-12, 20:19
Het is en blijft uitermate vervelend dat de verhuurbedrijven op een redelijk agressieve manier extra zaken aan (soms nietsvermoedende) klanten proberen te slijten. Niet elke medewerker doet dat is onze ervaring.
Mede door het lezen van een forum als deze word je gewaarschuwd en maak je je misschien al zenuwachtig voor dit soort praktijken. Gelukkig komt het niet zo heel veel voor dat mensen zich bekocht voelen.
Zelf ben ik blij dat je tegenwoordig ook de mogelijkheid hebt om je "gedoetje" te regelen bij een kiosk, wij hebben dat de 2 laatste keren bij zowel Budget als Alamo kunnen doen en dat scheelt mogelijk "gezeur" van een medewerker aan de balie.

Ik vermoed dat medewerkers extra betaald krijgen voor alle extra's die ze kunnen slijten en dan staat het bedrijf er, lijkt me, achter dat ze dit ook daadwerkelijk proberen te slijten. Alleen gaan sommige medewerkers wel erg ver in hun opdringerigheid.
Opletten blijft dan ook nodig. En vasthouden aan Nee is Nee.
In Harry z'n geval zou ik mijn verlies nemen en hopelijk de vieze nasmaak die hij nu heeft na de vakantie, zo snel mogelijk proberen kwijt te raken. Jammer om het nagenieten zo negatief te laten beïnvloeden voor die $ 199.

Teleton
09-06-12, 14:39
.. Zie ook dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8129); Alamo staat nou niet bekend als een bedrijf waar de klant koning is. Ieder zijn mening, Koen. Maar je verwijst naar een topic waar sinds augustus 2010 geen nieuwe berichtg meer over akelige praktijken van medewerkers is gemeld.

Voor de aardigheid heb ik eens gekeken of Het Gemiddelde Forumlid ook vindt dat Alamo niet bekend staat om z'n klantvriendelijkheid. Daaroe heb ik de rubriek Welke auto kreeg jij mee als hulpmiddel gebruikt.

Van de 32 medlingen van dit jaar, kozen maar liefst 25 forumleden voor Alamo, 4 voor Herz en voor Dolalr, Budget en National ieder 1. Als de klant zich bij Alamo zich nu collectief bedonderd zou voelen, zouden zoveel forumleden deze keuze dan maken? ik betwijfel dat echt en zie het meer als een beloning voor hun prijsstelling, betrouwbaarheid en kwaliteit.

Verder heeft Alamo zich vanaf het begin van de electronische tolbetaling ingespannen om een zo gemakkelijk mogelijk systeem voor 'ons' europese huurders te hanteren, tegen zeer aanvaardbare kosten. En ik lees nog al wat reisverslagen en blogs waarin je ook altijd weer leest hoe soepel Alamo omgaat met klachten en hoe coulant men is als een auto met een lege tank moet worden omgewisseld als er een lampje gaat branden. Ook al geeft dat lampje alleen aar aan dat er een servicebeurt gepland moet worden.......

Welk ander verhuurbedrijf heeft een chatservice waar je terecht kunt met je vragen en waar je a la minute wordt geholpen? Natuurlijk worden er bij Alamo fouten gemaakt maar je kunt in zijn algemeenheid niet stellen dat ze hier bekend zouden staan als een bedrijf waar de klant geen koning is. Just my 2 cents....

rolandino
09-06-12, 20:38
Je benoemd daar precies de kwaliteitspunten van Alamo Ton:
- Tolservice (erg prettige service)
- Keuze vrijheid in Orlando
- Goede prijzen
- Nette auto's

Dit topic gaat naar mijn mening over de werkwijze van van de medewerker aan de balie. Ja die werkt op provisie basis, en dat is de werkwijze Alamo, maar de medewerker heeft Harrie in dit geval misleid, en in principe Alamo niet.

Een volgende keer in de VS zal ik dus ook zonder enige twijfel Alamo kiezen, maar zeker wel met in het achterhoofd dat alle alarmbellen moeten gaan rinkelen zodra de baliemedewerker over extra zaken begint.

JKG
10-06-12, 18:53
Altijd opletten... zeker als je ergens een krabbel onder zet. Voor hetzelfde geld heb je getekend dat ze je organen buiten er uit mogen snijden en mogen doorverkopen op de orgaanmarkt. Tuurlijk is het een smerig truukje, maar je moet iets van 5x een paraaf zetten van 'gelezen' voor je uiteindelijk je handtekening neerzet. Er is dus gewoon niet goed gelezen.

De laatste keer bij mij vroegen ze ook of ik een volle tank brandstof ging betalen, terwijl ik Gold had. En vergaten ze ook m'n vriendin als 2e gratis bestuurder erbij te zetten ondanks dat ik dit vroeg. Met de zin 'I have the Gold package' was het brandstofprobleem verholpen en in de garage bij het naar buiten rijden (op het laatste stukje met de slagboom) heb ik nog even m'n vriendin erbij laten zetten, omdat madam aan de balie snel wilde lunchen.

Knappe advocaat die dit nog kan terugdraaien met +/- 5x een paraaf en een handtekening. Dure les, ik weet zeker dat zoon en dochter volgende keer goed een document doorlezen voor ze tekenen. Daar mag je gerust even de tijd voor nemen, je gaat wel een contract aan.

Don Fernando
19-06-12, 19:46
We gaan nu via onze rechtsbijstandverzekering aanvoeren dat we een mondelinge afspraak hadden we hebben alle 6 duidelijhk nee gezegd tegen de ons aangeboden extra,s,wat is nu sterker de mondelijke of de schriftelijke afspraak.

Je hebt dan kans dat je het geld van je rechtsbijstand terug krijgt omdat het voor hun goedkoper is om jou die $199 dollar te betalen dan om er een zaak van te maken. En als je dat lukt, dan ben je spekkoper want je hebt zelf niet opgelet.

Njit
19-06-12, 19:56
Bij veel rechtsbijstandsverzekeringen kun je een dergelijk bedrag niet claimen.
Interpolis bijv. heeft de volgende voorwaarden:


Binnen de Rechtsbijstandverzekering van Interpolis zijn de volgende zaken niet gedekt:



moeilijkheden waarbij natuurrampen een rol spelen
conflicten wanneer u de schuld van iemand anders wilt betalen of overnemen
willens en wetens handelen
schade die lager uitvalt dan € 220,-
geschillen vanwege echtscheiding, scheiding van tafel en bed of beëindiging van een samenlevingsverband en de gevolgen daarvan

Teleton
19-06-12, 20:04
Bij veel rechtsbijstandsverzekeringen kun je een dergelijk bedrag niet claimen.
Interpolis bijv. heeft de volgende voorwaarden: nog veel belangrijker is deze veel voorkomende clausule:

willens en wetens handelen
Als je op een contract waar luid en duidelijk bedragen op vermeld staan, eerst je paraaf en dan je handtekening zet voor accoord, lijkt mij dat een typisch geval van willens en wetens..........(Opzettelijk en bewust).

lisje
07-07-12, 17:30
Een paar jaar geleden kwam ik er na 1 dag achter dat onze rekening niet op nul stond. Toen wij savonds aankwamen, was onze dochter zo moe dat ik heel de tijd met haar bezig was. De dame vertelde ons dat ze ons herkende van een paar maand daarvoor en ja, wij trapte in het verkoopspraatje. Tekende zonder kijken en vertrokken. Ik stak de papieren in de zijdeur en toen ik ze de dag later in onze map wilde stoppen zag ik dat er allerlei bedragen bij stonden. We zijn dan terug naar alamo gereden en het was dezelfde dame. Zij maakte er geen enkel probleem van om alles aan te passen zodat we mooi op nul terug stonden.
Ik wil gewoon maar zeggen: ze zijn echt nog niet zo slecht, hoor bij Alamo. :-) je moet enkel bij de pinken blijven...

hoostje
08-07-12, 13:46
Heb jullie reactie met veel belangstelling gelezen, ik heb er ook een vraagje over!
Is het niet altijd zo dat je voor een volle tank bij de aanvang moet betalen? Wij waren onlangs in Washington en hadden een auto gehuurd bij Dollar Rent a Car en moesten voor een volle tank betalen.

Teleton
08-07-12, 14:12
Is het niet altijd zo dat je voor een volle tank bij de aanvang moet betalen? Wij waren onlangs in Washington en hadden een auto gehuurd bij Dollar Rent a Car en moesten voor een volle tank betalen.Of je voor de tank benzine moet betalen hangt af van de condities waaronder je hebt gehuurd. Daar is dus zo geen antwoord op te geven want we weten niet onder welke voorwaarden je hebt gehuurd.

José
08-07-12, 15:10
Een paar jaar geleden hadden mijn ouders ook "problemen" met Alamo. Toen ze terug kwamen van vakantie was er een bedrag van $175.- van hun rekening afgeschreven, toen wij hun huurcontract nakeken hadden ze inderdaad per ongeluk bij een regeltje een paraaf gezet, ondanks dat ze al meerdere keren in verschlillende staten bij Alamo hadden gehuurd en altijd goed oplette wat en waar ze tekende is het hun toch overkomen. Hadden op alle vragen over upgrades etc. netjes nee geantwoord, maar toch ergens ja op het huurcontact gezet door de baliemedewerker. Mijn ouders waren toen beide 77 jaar en erg vermoeid van de vliegreis, daar is dus ook lekker misbruik van gemaakt en ja, tuurlijk hebben ze zelf getekend en al vele jaren klant van Alamo dus ook wetende dat ze goed op moesten letten is het toch gebeurd. Ik heb toen een mailtje naar Alamo gestuurd dat ik het niet zo netjes vond dan ze, in dit geval, bejaarde mensen die erg vermoeid zijn van de reis op deze manier toch laten tekenen voor iets wat ze niet wilden en ook niet nodig hadden. Heb toen gevraagd of ze die $175.- binnen 3 weken terug wilde storten op hun rekening, mede ook omdat ze al vele malen bij hun de auto gehuurd hadden en nooit eerder zo'n nare ervaring hebben gehad.
Heb het bankrekeningnummer van mijn ouders vermeld en de mail verstuurd. Na 2 weken was er $175.- op hun rekening gestort met een excuus erbij van Alamo.
Heel netjes van Alamo.

jarjarbinks
08-07-12, 15:22
Er is ooit eens een verhaal door iemand geplaatst over autoverhuur bedrijven en hun drijfveer om meer te verkopen dan je gevraagd hebt. Ieder bedrijf kent dit. Dus niet alleen Alamo. De mensen achter de balie verdienen veel geld als ze extra verkopen, dat is een deel van hun salaris, vergeet dit niet. Wij hebben een keer slechte ervaring gehad bij Dollar, zie een verhaal van ons. Ook toen na vragen naar de manager direct opgelost. Dus dit kan overal voorkomen.

Ondanks dat iedereen tijdens aankomt moe is raad ik aan om met 2 man naar de balie te gaan zodat al de een het niet begrijpt misschien de ander wel. Anders te zeggen dat je moe bent en het even niet begrijpt. Ook aangeven dat je niets extra wilt en daar duidelijk in zijn werkt altijd. Ja als je ingaat op bv. een upgrade om toch even te kijken welke auto ze je nu aanbieden geeft hun de verleiding om nog meer te pushen. Meteen nee zeggen.

Bekijk een upgrade hier in Nederland. 9 van de 10 keer is dit goedkoper al hier te regelen dan op het vliegveld als je moe bent etc. Vergeet niet dat als je een upgrade op het vliegveld goedkeurd voor bv. $300,- komt hier allerlei belasting nog overheen, van gewone tax t/m vliegveld belasting etc. Ben je dan toch nog duur uit.

knaapje
08-07-12, 18:47
Of je voor de tank benzine moet betalen hangt af van de condities waaronder je hebt gehuurd. Daar is dus zo geen antwoord op te geven want we weten niet onder welke voorwaarden je hebt gehuurd.Als je bijv. via Expedia een Dollar-auto op MCO huurt kan je hem afgetankt inleveren en hoef je niets te betalen voor de benzine.
Ze kunnen dan wel een bewijs vragen, dat je, ik meen binnen 10 mijl van MCO, de auto afgetankt hebt.
........ Ieder bedrijf kent dit. Dus niet alleen Alamo. ............en ook gewoon in Nederland.
denk maar eens aan de vele keren, dat dit soort zaken op de TV aan de kaakgesteld zijn.
Energiemaatschappijen, telefoonabonnementen, verzekeringen, enz.
Toch trappen mensen erin, niet vermoeid, geen Engels, heus niet alleen maar bejaarden.

Lezen, lezen en lezen en dan nog vragen voor je een handtekening zet.

Harm
08-07-12, 19:45
Ik vind het een heel ding om aan te geven dat je belazerd word bij de huur van een auto. Bij mijn laatste bezoek heb ik het hele gedoe
aan de balie van Alamo eens bestudeerd. De Alamo medewerker stelt iedereen 3 dingen voor n.l. de road service een personen verzekering
en een upgrade naar een grotere auto. Over het laatste word veel onderhandeld en veel gaan met een upgrade akkoord. Bij het gesprek is
men opgeleid om je een angstgevoel aan te praten. Aan de hand van foto’s van beschadigingen probeert men je te overtuigen van de
noodzaak van een verzekering. Als je gaat twijfelen is men gauw geneigd om op welk moment dan ook JES te zeggen op dat moment
hang je er aan. Wij hadden een alamo gold pakket en weigerden stelselmatig enige verzekering en upgrade naar een grotere auto.
Dit resulteerde uiteindelijk dat we een onbetaalde upgrade naar een grotere auto kregen omdat ons type niet voorradig was. Als je
dus op enig moment niet standvastig bent en per ongeluk ja zegt dan hang je. Opletten is dus het motto. De balie medewerkers bieden
je alleen maar iets aan als je op enige wijze te kennen geeft dat je akkoord gaat of dat het je wel lijkt hang je. Je kan het dan alleen
nog voorkomen door niet te tekenen. Doe je dit ook dan heb je te kennen gegeven dat je wel een verzekering wilt en je tekent er voor.
Om dit achteraf aan te vechten moet je wel erg sterk in je schoenen staan.

Teleton
09-07-12, 08:46
Als je bijv. via Expedia een Dollar-auto op MCO huurt kan je hem afgetankt inleveren en hoef je niets te betalen voor de benzine.
In de voorwaarden op de Expedia site staat toch echt iets anders als je voor een Dollar auto kiest:
Beleid voor bijtanken met brandstof

De auto wordt geleverd met een volle brandstoftank, waarvoor wordt betaald bij de ingang van de huur. Voor ongebruikte brandstof is geen restitutie mogelijk

Voor de zekerheid vermelden ze er nog bij:
Controleer het volledige overzicht met regels en beperkingen die bij deze auto horen. Opmerking: wanneer je deze auto huurt, ga je akkoord met de regels en beperkingen. De aftankregeling bestaat nog wel bij de verschillende verhuurders, maar alleen voor bestuurders met een Canadees of USA-rijbewijs. Voor hen gelden de aantrekkelijke 'europese' voorwaarden echter weer niet.

knaapje
09-07-12, 10:57
Wat ik beschreef is mijn persoonlijke ervaring in oktober 2010.
Toen stond hetzelfde in de voorwaarden, maar de praktijk bleek dus anders.

satpet
24-08-12, 08:14
Heb ook een poging tot oplichting mogen meemaken door de Alamo medewerker. Bij de reservering probeerde hij eerst nog een grotere wagen te slijten, maar dat hebben we netjes geweigerd. Toen kwamen de documenten ter ondertekening en stond er voor 93 $ road assistance op. Toen we hem hierover aanspraken, melde deze doodleuk dat dat niet belangrijk was en dat dit inbegrepen was in ons pakket. Gelukkig had ik al over gelijkaardige ervaringen gelezen op dit forum en heb hem moeten dwingen om hem een document af te drukken met alle bedragen op nul. Alvorens dit te doen lachte hij ons uit en zei dat het de eerste keer was dat een klant een inbegrepen optie niet wilde hebben. Dit is echt schandalig gedrag.

angelique100
24-08-12, 09:55
Dat is wel heel brutaal zeg,...stiekem iets toevoegen..goed dat jullie er niet in trapte kan me toch voorstellen dat veel mensen zullen denken van oohh dan zit het wel goed, jammer is dit !

Njit
24-08-12, 09:56
Ik had hier de manager bij geroepen. Ik zou ook een formele klacht indienen tegen deze persoon (via Alamo.com).

satpet
24-08-12, 13:29
Ik had hier de manager bij geroepen. Ik zou ook een formele klacht indienen tegen deze persoon (via Alamo.com).
Had ik inderdaad moeten doen, maar we waren nogal gehaast. Ik had nog een hele weg naar Fort Lauderdale af te leggen en wou daar voor 10u 's avonds toekomen.
Ik kan u verzekeren dat het gladgestreken gezicht waarmee die Alamo medewerker dat beweerde heel overtuigend overkwam. Gelukkig dat ik dit onderwerp had gelezen, anders was ik er zeker ingetrapt.
Mijn vrouw die Franstalig is begreep eerst niet waarom ik dat papier niet wou ondertekenen. Toen ik haar in de auto de hele uitleg deed, vond ze ook dat ik klacht moest indienen.

knaapje
24-08-12, 14:12
Heb ook een poging tot oplichting mogen meemaken door de Alamo medewerker. .................. Dit is echt schandalig gedrag.


Oke, niet netjes, maar om hier nou gelijk de kreet "oplichting" aan te geven...................
We zijn toch allemaal bekend met de pogingen tot koppelverkoop in allerlei branches.

Njit
24-08-12, 14:58
Oplichting, misleiding, niet zo netjes.. we bedoelen allemaal hetzelfde toch? Het is iig misleidende informatie die de Alamo medewerker geeft. Want het zit gewoon niet inbegrepen bij je pakket. En als je niet zo scherp en standvastig bent en toch tekent zit je er aan vast.


Toen kwamen de documenten ter ondertekening en stond er voor 93 $ road assistance op. Toen we hem hierover aanspraken, melde deze doodleuk dat dat niet belangrijk was en dat dit inbegrepen was in ons pakket.

Ritchie
24-08-12, 15:18
Gewoon vragen om een nieuw formulier en alles op "0" zetten, ga daar echt geen manager voor vragen, wil daar altijd zo snel mogelijk wegwezen.

Njit
24-08-12, 15:33
Dat zou normaal gesproken ook genoeg moeten zijn. Maar je zult maar zo'n standvastig type achter de balie hebben die moeilijk blíjft doen..

Ritchie
24-08-12, 15:48
Dan kennen ze mij nog niet, diverse trainingen in communicatie gehad, meer dan hun.

Thrypa
07-09-12, 18:59
Ze zijn inderdaad wel erg overweldigend. Ik wist gelukkig vanuit dit forum hoe dwingend ze kunnen zijn.
Wij hadden echt een kleine auto voor 4 personen (zeker naar Amerikaanse normen) dus die man begon ook te pushen voor een grotere (op echt een negatieve manier). Het was illegaal zoveel bagage, het zou ons nooit lukken, we zouden boetes moeten betalen. Maar na 10 keer nee te zeggen en absoluut niet geinteresseerd te lijken stopte de man wel ^^

Dus hun *kuch* hulpverlenening en service is zeker niet optimaal maar qua prijs en auto's zijn ze wel in orde. Wij gaan dus wrs weer bij Alamo boeken.

Harm
07-09-12, 21:31
Echt Nederlands dat gefit op de Alamo medewerker. Hij zal aan het eind van de maand wel afgerekend
worden op zijn extra verkochte verzekeringen, en wie de meeste verkoopt krijgt de bonus.
En als hij niets verkoopt maak hij kans om de zak te krijgen. Dus waar hebben we het over?

Lindaa
09-09-12, 12:16
We hebben het over DE MANIER WAAROP. Je kunt ook op een normale manier mensen vragen/overhalen tot een upgrade, zonder op gevoelens van mensen c.q. bangmakerij en dergelijke in te spelen...

angelique100
09-09-12, 19:39
helemaal mee eens!

Als zo iemand moet liegen -bedriegen- drammen- kronkelen noem maar op verdient hij/zij simpelweg ONTSLAG want hij doet zijn/haar werkt niet goed.
En beetje verkoper/medewerker kan de twijfelaar op een normale- rustige- vriendelijke manier overhalen tot die upgrade of die extra verzekering. (is iedereen blij)
Verkopers zoals hier boven beschreven zorgen alleen maar voor ontevreden klanten,....(en die lopen vaak weer over naar de concurent)

Emus
15-09-12, 05:22
Na alle spookverhalen hier en op andere sites, had ik me ontzettend voorbereid op agressieve verkooptechnieken, maar dat viel 100%. De enige vraag die we kregen was: You got compact, that good? Na een vriendelijk "Yes" moest ik even een handtekening zetten onder een formulier waarop keurig overal $ 0,= stond en klaar was Kees.

Zo kan het dus ook :)

sunnyrojo
10-04-13, 22:35
wij hebben dit in 2011 ook meegemaakt, 1e keer in Miami en moe van de reis dan denk je al gauw dat de baliemedewerker van Alamo dan toch gelijk heeft en hebben we ons een upgrade.,( omdat het allemaal niet zou passen)laten "aansmeren", hij was ook echt agressief in verkooptechnieken. We proberen nu in ieder geval beter op te letten. Ik denk ook dat het begint met de voorwaarden waar je een autohuur voor aangaat bij een verhuurbedrijf om die zo volledig als mogelijk aan te gaan. Maar wat is volledig en waar moet je en kan je in Nederland op letten bij het aangaan van zoiets? is hier iets van terug te lezen in een topic?

ronenivonne
11-04-13, 06:36
In 2011 wilde ze dit ook bij ons proberen, goed kijken op het contract of er overal 0 staat. En al zeker niets aan laten smeren.
Heb hem toen dat papier gelijk terug onder z'n neus geduwd en ik hoefde eigenlijk verder weinig meer te zeggen. Kreeg heel snel een nieuw contract met alles 0.

sunnyrojo
18-04-13, 15:28
gaan we doen!en bedankt

axzel
18-04-13, 16:12
Mijn vraag staat nog steeds, moet ik bij de kiosk van Alamo nog op bijzonderheden letten? Dat ik bij het accepteren van de voorwaarden gelijk roadside assistance accepter oid? Ik dacht dat ze bij Dollar zo'n trucje uithaalden bij de Kiosk.

Michael66
18-04-13, 16:33
@Axzel: Zie http://www.floridaforum.nl/showthread.php?14210-Autohuur-Alamo-(2)&p=185010&viewfull=1#post185010
Aangezien het niet direct met misleiding te aken heeft heb ik je vraag naar het algemene Alamo onderwerp verplaatst. En er zijn al wat antwoorden op gegeven.