PDA

Bekijk Volledige Versie : Disney's PhotoPass



Jannie
17-02-06, 22:24
Hallo Allemaal,

Wie heeft in WDW Disney's Photopass gebruikt???

Bas B
17-02-06, 22:48
De photopass werkt zeer makkelijk. Alle fotografen in de parken van WDW werken met de photopass. Als je bij de eerste fotograaf een photopass ontvangt dan overhandig je deze aan de volgende fotografen die je tegenkomt. Ben je je eerste kaart vergeten dan krijg je gewoon een volgende. Op de achterzijde staat een unieke code deze dien je te activeren op de site www.disneyphotopass.com en te koppelen aan je eigen account. Op je account kun je meerdere photopassen koppelen. Alle fotos`s die gemaakt worden, met gebruikmaking van de photopass worden automatisch aan je account op internet bijgevoegd. Uiteraard kun je de gemaakte foto`s ook nog dezelfde dag in het park waar ze zijn gemaakt bekijken.

Op de site zelf kun je ook nog de foto`s beperkt bewerken. Jje kunt een frame om de foto zetten of een logo van het betreffende park en ook handtekeningen van verschillende Disney figuren kun je aan de foto`s toevoegen.

http://img459.imageshack.us/img459/4696/photopassfrontback7tz.gif (http://imageshack.us)

Jannie
18-02-06, 00:03
Hoi Bas,

Dat wist ik ongeveer al, maar hoe zit dat als je thuis bent, kan je de foto's dan naar je pc downloaden kosteloos?? Of moet je ze bestellen??
Ik heb ook gelezen dat je in bepaalde winkels in WDW je foto's dan weer op cd kunt laten zetten, kosten rond de 100 dollar. Weet jij hier wat meer van.

Groetjes Jannie

Jasmino
18-02-06, 00:20
Dat wist ik ongeveer al.....

Het helpt als je vraagstelling iets specifieker is.


.....maar hoe zit dat als je thuis bent, kan je de foto's dan naar je pc downloaden kosteloos?? Of moet je ze bestellen??


Je kunt de foto's later thuis bekijken, maar je kunt ze niet downloaden. Als je ze wil laten afdrukken, moet je ze bestellen, en de kosten zijn hetzelfde als wanneer je ze in het park zou kopen. Het voordeel is dat je ze achteraf allemaal samen kunt bekijken, en dan op je gemak de leukste kunt uitzoeken.

Dat hebben wij vorig jaar ook gedaan, en eenmaal thuis hebben we er 2 besteld die we 2 weken later in huis hadden.

Ik vind het wel een makkelijk systeem!

Jacqueline

marisca
18-02-06, 08:25
Je betaald dan wel bezorg kosten ! Wij hebben vorig jaar ook thuis besteld. Waren wij eerst niet van plan maar als je dan rustig thuis zit te kijken sla je wel om. Het is een ware uitvinding. Normaal maak je er in florida niet de tijd er voor maar thuis natuurlijk wel !! Groetjes Marisca. :D

tamara
18-02-06, 14:37
Je kunt de foto's wel via photpass.com op je computer zetten.
Hebben wij ook gedaan met de foto's van mijn broer en zus.
Alleen als je ze af laat drukken bij bijv. AH of kruidvat. krijg je allemaal blokjes dus dat lukt niet. (misschien wel als je ze zelf af drukt met je printer, dat hebben we niet geprobeert) en anders word het inderdaad gewoon bestellen via de site.
Groetjes Tamara

Njit
18-02-06, 14:40
Je kunt de foto's wel via photpass.com op je computer zetten.
Hebben wij ook gedaan met de foto's van mijn broer en zus.
Alleen als je ze af laat drukken bij bijv. AH of kruidvat. krijg je allemaal blokjes dus dat lukt niet.

Je kunt de foto's waarschijnlijk alleen op Webformaat downloaden. Dit formaat is niet groot genoeg om foto's mee af te laten drukken..

Bas B
18-02-06, 16:16
Voor de allerbeste kwaliteit zul je ze toch bij Disney moeten bestellen. Maar probeer de site eens te bekijken met de browser Mozilla Firefox en niet met de standaard gebruikte browser Internet Explorer.

Njit
18-02-06, 17:14
Firefox maakt de plaatjes niet opeens groter hoor. Weet niet waar je dit idee vandaan hebt..

Bas B
18-02-06, 19:45
De beveiliging van de site www.disneyphotopass.com (http://www.disneyphotopass.com) is (was het zeker t/m augustus 2005) gericht op het gebruik van de browser Microsoft Internet Explorer. De beveiliging tegen het downloaden van de foto`s was niet voldoende afgeschermd voor degene die Firefox gebruikte. Zodoende konden de Firefox gebruikers alle gemaakte foto`s (gratis) van de site downloaden. Eventueel nog bewerken en dan opslaan. Dit alles tegen een redelijke (lees voldoende) kwaliteit. Zoals eerder aangegeven de beste kwaliteit krijg je toch als je de foto`s rechtstreeks bij Disney bestelt.

Njit
18-02-06, 20:06
Als voorbeeld van de kwaliteit, zie onderstaande foto, tijdelijk op het forum.

Dan heb je een plaatje van 321x450 pixels. Dat is nog steeds veeeeel te weinig om een foto van te kunnen afdrukken.
Sorry Bas maar je weet niet waar je het (technisch) over hebt..

ps, niet lullig bedoeld maar ik wil voorkomen dat je onbedoeld verkeerd advies geeft en mensen onnodig op kosten jaagt.

marij
19-02-06, 16:13
ja misschien een domme vraag(alhoewel die vaak niet bestaan)
wat kost het om dat pasje te krijgen ???
krijg je dat gewoon als ze een foto maken ??
en je laat er de volgende foto weer bij zetten. en je gaat pas betalen als je er iets mee gaat doen ???
begrijp ik het zo goed ???
ik heb op die site bv een prachtige dvd gezien die je kan laten maken voor nog een 50$
dus mijn vraag is kost dat pasje iets ????
ik ben pas nieuw weer op dit forum na een afwezigheid, tis ook 12 jaar geleden dat we naar disney zijn geweest en ik ben mijn eigen aan het orienteren. want deze zomer gaan we weer.
en kijk mijn ogen uit wat je allemaal kan pfffff.
marij

Jannie
20-02-06, 17:01
Kan je ook de foto's die in atracties gemaakt worden er op laten zetten???

Groetjes Jannie :D

marisca
20-02-06, 17:10
Zover ik weet niet ! Omdat de fotografen daar los van staan die door de parken lopen , Ze houden je aan en vragen of je al een fotopas hebt en of je op de foto wilt. Deze pas word gebruikt door heel Disney world, Vooral bij de ingang van de Thema parken ! Groetjes Marisca. :)

calypso
29-04-07, 12:28
Dus als ik het goed begrijp kost deze photopass $99,00 US Dolars en dan kan je zolveel foto's laten maken als je wilt??
Of betaal je dan ook nog eens een bepaald bedrag voor de foto's zelf?

Jasmino
29-04-07, 12:53
Waar haal je dat bedrag van $99 vandaan?

Volgens mij is de photopass gratis, je betaalt alleen voor de foto's die je (later) bestelt via de website. En die foto's zijn niet goedkoop, maar het leuke is dat je wel de kans hebt om de leukste foto's op die manier eruit te halen en uit te kiezen! Je kunt met de pas overal foto's laten maken waar je zo'n fotograaf tegenkomt.

Marjol
29-04-07, 13:03
Die 99 dollar was een introductieprijs, inmiddels kost de Photopass $125.
In eerste instantie betaal je dus inderdaad niks. Je kunt max. 400 (dacht ik) foto's erop laten zetten en dan bepaal je achteraf of je de pass koopt of niet. Als je 'm niet koopt, betaal je ook niks.

Eric
29-04-07, 16:08
Nou ja, das niet helemaal waar, de pas en het nemen van de foto's is inderdaad volledig gratis, later kun je beslissen of je oftewel afgedrukte foto's wil aanschaffen, oftewel een CD met alle genomen foto's erop.

Zelf foto's maken kan natuurlijk ook, maar:
a zijn de door de Disneyfotograaf genomen foto's mooier
b sta je zelf nooit op de foto's als je ze maakt.

Eric

Michael66
29-04-07, 18:43
Je kunt de foto's die aan jouw pas gekoppeld zijn ook via internet bekijken op de site van www.disneyphotopass.com (http://www.disneyphotopass.com) en de getoonde afbeelding kopiëren naar je PC met rechtsklikken en "Afbeelding opslaan als ..." in een heel klein formaat (zoals Njit hiervoor al aangaf). Te klein om af te drukken, maar wel leuk voor een collage van kleine fotootjes, voor op een website, email of hier op 't forum. De website heeft rechtsklikken beveiligd maar dat is te omzeilen:
In Internet Explorer (I'm using IE7): Go to this page: http://javascript.about.com/library/blright.htm Following the second paragraph, there is a hyperlink with the wording "Enable Right Click". If you right click on those words, you get an option "Add to Favorites"... do this. Next, go into Disney PhotoPass... log in... and click on the first photo in the Thumbnail listing... thereby bringing up a big version of that shot. At this point, go to your list of FAVORITES and click on the one you just created (Enable Right Click). Next, hold your cursor arrow over top of your photo and right click... and then chose the "Save background As" option.... by doing so, you are saving a JPG of your picture. Then pick NEXT IMAGE... and repeat. You will have to click on your new Enable Right Click favorite bookmark after each time you go to the 'next image' so drag it to the top of your list of favorites for convenience sake. Finally, each time you save a shot you need to give it a unique name because the default is always the same. The image sizes aren't huge, but 135 Kb works for viewing on the screen and e-mailing.

yohn
29-04-07, 22:00
Ik heb echt geen 99 of 125 dollar betaald, de pas was gratis en ik heb maar een paar foto's later thuis via de website besteld.

PENPE
29-04-07, 22:12
Wij hebben de foto's ook met onze eigen camera laten maken door de Disneyfotografen , want het is wel leuk als je samen op de foto staat.
Zij gebruiken dezelfde camera die ik zelf ook heb ( Nikon D70 ), dus de kwaliteit van de fotos is gelijk.
( Maar toch vd gein met knippen/plakken toen de fotos van de PhotoPass site gehaald )

Groetjes,
Pieter & Petra

Nance
05-05-07, 17:07
De foto die wordt gemaakt in Test Track (Epcot) kan je op je photopass laten zetten :D

Marjol
27-05-07, 14:03
Even een schopje, omdat dit onderwerp weer actueel is.

Wij hebben de photopass fotograaf ook elke keer ons eigen fototoestel gegeven en daar zijn ook prima foto's mee gemaakt, waardoor we geen photopass bestellen.

Alleen de waterpark foto's, de onride foto's van Test Track en de foto's voor het kasteel van MK 's-avonds zijn uniek. Twee van die foto's heb ik besteld op de site van photopass (kosten: zo'n 24 dollar incl. verzendkosten vanwege een kortingsactie) en de rest bekijken we dan maar in 't klein op de pc ;)

Mickey99
27-05-07, 18:56
Misschien was het een beetje verwarrend omdat je in principe niet de photopass voor 99-125 dollar koopt maar een CD waar alle foto's opgezet worden die je op de photopass verzameld hebt tijdens de bezoeken van de Disneyparken....

De photopass zelf is gratis maar de CD die je aan het einde eventueel laat branden kost dus 99-125 dollar.

Mike Wazowski
10-07-07, 21:05
Ik heb ook nog een leuk verhaal over de Photopass.

Ik ben afgelopen juni in Californie geweest en ook naar Disney.

Hier hebben ze sinds kort ook de Photopass geintroduceerd en de volledige cd kost daar nog maar $49,95.

Echter ik kwam thuis en toen kwam ik erachter dat van de 49 foto's er maar 40 benaderbaar waren. Er zat een fout in de CD. Vervolgens stuurde ik een mail naar Disney en kreeg een week later een antwoord met excuses en 2 dagen daarna had ik een nieuwe cd in huis.

Echt superservice van Disney.

Ik vind het overigens geen geld zoveel foto's waarvan je de rechten koopt, door een echte fotograaf genomen. Als we in Mei weer naar Orlando gaan doen we het weer. Dan staat tenminste iedereen op de foto. Tevens als je aangeeft aan de fotograaf dat je meer foto's wil maken ze ook veel pretshots, dit is echt leuk!!

Marjol
11-07-07, 11:56
Je kunt je eigen fototoestel ook gewoon afgeven aan de fotograaf, dan staat ook iedereen op de foto en kost het je niets :) Daar doen ze helemaal niet moeilijk over. Sterker nog, ze bieden het vaak uit zichzelf aan! (Als ik bijv. op de foto ging en Gerbert de foto maakte... of hij er niet bij wilde!)

Njit
11-07-07, 12:02
Probeer het idd wel aan de fotograaf te geven en niet aan de medewerker van Disney die er toevallig bij staat. Dan maken ze op hetzelfde tijdstip een foto en kijk je dus op 1 van beide foto's niet in de camera.

margriet
15-06-08, 23:12
Hallo Disney fans.

Wij zijn in mei in Orlando geweest en hebben daar met behulp van de photopass foto's laten maken in de diverse parken.
Leuk concept.
Thuis gekomen hadden we een maand de tijd om ze te bestellen (duuuuur). Vanwege de hoge kosten gekozen voor een photoalbum.
Zelf foto's erbij ge-upload. Totaal een prijs van 69.95 dollar.
Hierbij kwam nog 14 dollar aan shipment.
Toen het album uiteindelijk een paar weken later per U.P.S thuisbezorgd werd, bleek ik er nog 14.14 Euro bij te moeten betalen.
Dit is invoerrechten en btw!?

Zo is het vesturen van een boekje wel erg prijzig geworden.
Ik wist niet dat dit normaal was. Ik had ook niet begrepen dat het via U.P.S bezorgd zou worden en ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ik invoerrechten op een boek moest betalen. Hebben jullie dezelfde ervaring?
Ben heel benieuwd naar de reacties.

Overigens, het boek is erg leuk geworden. Wel een aanrader!

bluedolph1n
15-06-08, 23:57
Via een ander forum hebben wij met een aantal gezinnen bij elkaar van te voren de photopass cd besteld. 1 heeft de cd besteld en kopieen gemaakt voor de andere, en dat is prima gegaan. Zo kwamen de kosten op ik dacht 16 euro per gezin. Volgens mij heb je inderdaad soms geluk dat je geen invoerrechten hoeft te betalen, maar wordt dat wel ook gecontroleerd, en kun je de pech hebben dat je het wel moet betalen.
Misschien dat dat met "brievenbuspost" misschien wat minder snel is? Ik durf het niet te zeggen.

Groetjes, Sandra

Disneyfan1970
16-06-08, 02:24
Wij hadden anderhalf geleden hetzelfde met het boek, met de Photopass cd heb je daar geen last van, wordt ook via UPS bezorgt, maar komt maar iets van $10 aan waarde op te staan.

Jeroen

Njit
17-10-08, 13:41
Er lopen op verschillende plekken in Disney fotografen rond. Die maken op verzoek een leuke foto van je. Je krijgt dan van hun een plastic pasje mee met een nummer (je PhotoPass). Als je al een pasje hebt dan kun je dat aan de fotograaf laten zien en dan zet hij/zij ze daar bij.
Je kan meerdere pasjes gebruiken, het maakt dus niet uit als je je pasjes toevallig niet bij je hebt. Deze kun je dan later allemaal aan 1 account koppelen.

http://troop3723.com/GSWebPage/AboutUs/Disney%20World/Disney%20World%20Pictures/PhotoPass1.bmp http://www.stitchkingdom.com/disneysphotopass/sk_photopass_cards.jpg

Op http://www.disneyphotopass.com (http://www.disneyphotopass.com/) kun je de nummers van je pasjes invoeren. Hierna zie je alle foto's die tijdens je vakantie zijn gemaakt. Je kunt hier een afdruk van bestellen of alle foto's bij elkaar op CD laten zetten. Je kunt er ook nog leuke plaatjes, randen etc bij laten zetten.

http://troop3723.com/GSWebPage/AboutUs/Disney%20World/Disney%20World%20Pictures/PhotoPass2.bmp

Zie ook hier: http://www.disneyphotopass.com/aboutdpp_plan.aspx

Njit
17-10-08, 13:53
In de waterparken krijg je ook pasjes. Deze vind ik zelf handiger dan de pasjes die je in de normale parken krijgt. Zit een handig polsbandje aan. En waterbestendig.

Marjol
17-10-08, 14:57
Er is een heel handige site over de photopass, hier kun je er echt alles over lezen!

http://www.stitchkingdom.com/disneysphotopass/

Dr. Phlox
19-10-08, 15:29
Wij hebben er goed gebruik van gemaakt en alle foto's na afloop vanuit thuis gekocht. Ze waren binnen een week op CD al afgeleverd. Volgende keer zullen we er weer gebruik van gaan maken,
Grz
Ton

tomenvalesca
31-10-08, 09:14
vooral de foto's waarin ze een personage aan je foto kunnen toevoegen
is heel erg leuk!

Dr. Phlox
31-10-08, 09:35
Dat klopt. Wisten wij veel. We moesten soms ergens naar toe wijzen of op een speciale manier gaan staan. Maar toen we de foto's achteraf zagen wisten we waarom dit zo was (zie tinkerbell op de foto).

Grz
Ton

http://img184.imageshack.us/img184/7028/fl0816069bb5.jpg (http://imageshack.us)

tomenvalesca
31-10-08, 13:07
ja die hebben wij ook! er zou er ook een hele leuke zijn waar je precies op staat te vechten met captain hook

Dr. Phlox
31-10-08, 13:46
Die van Hook kennen we nog niet, maar we hebben er ook een dat we naar de grond wijzen en dat Stich eruit gekropen komt.
Grz
Ton

http://img137.imageshack.us/img137/8575/fl0819003ye4.jpg (http://imageshack.us)

breaker9240
03-11-08, 10:52
Ik wist eerst niet van het bestaan af van de photopass.
Maar dit is heel handig!
Heb het leren kennen in een waterpark van disney typhoon lagoon namelijk!

Ik vrees er inderdaad voor Petra dat je ze alleen met Credit kan bestellen.

Verder ook even het vermelden waard super dat de fotograven ook met jouw camera steeds een foto van je willen maken!
Bestaat hier gewoon NIET!

Chanti
23-09-09, 23:54
Even kijken of ik dit goed begrijp... voor $99,- kun je een photopass kopen en daar kunnen een x-aantal foto's op. De foto's krijg je dan vervolgens op een cd? Of krijg je ze via internet? En dan moet je ze zelf bewerken op internet en zelf uitprinten?

Is het een aanrader om een photopass te nemen, zijn de foto's echt zoveel mooier? Of is het gewoon net zo handig om gewoon zelf foto's te maken aangezien dit een stuk goedkoper is?

Wat zijn jullie ervaringen met Photopass? Heb ik het uberhaupt wel goed begrepen, het hele photopass gebeuren??

Chanti
24-09-09, 09:22
ahum... of ik kan gewoon even het topic opzoeken van 4 pagina's lang... *bloos*

DrDre
24-09-09, 09:27
Hoi Chanti,

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. ;-)
Lees bv. dit (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=38410&postcount=24) stukje nog maar eens.

Dus de pas krijg je gratis, en de foto's kun je later via internet bestellen.
Wij hebben vorig jaar onze eigen foto's gebruikt, omdat we die mooier vonden en de foto's via de Photopass te duur.
En als je een beetje handig met bv. Photoshop bent, dan kun je de foto met bv. Stich (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=82363&postcount=35) zelf maken.
Maar die beslissing kun je later gewoon op je gemak thuis maken, nadat je je eigen foto's met die op internet hebt kunnen vergelijken.

Suc6

<EDIT> Oeps, je was mij net voor.... :oops:

Chanti
24-09-09, 10:06
hoi DrDre, heb inmiddels dit topic door gelezen *nogmaals bloos* en het is me ineens allemaal duidelijk geworden *grijns* Zo moeilijk is het helemaal niet... hahaha

Photopass gratis... maar moet apart bestellen en dan betaal je alsnog zo veel als in het park. Tenzij je een cd koopt, dan krijg je alle foto's, maar die moet je wel zelf uitprinten. (en die, mits je hem van te voren besteld is $99,-)

Zo was het toch?

flowerscaper
24-09-09, 10:34
De Pasjes zijn ook te delen, Aangezien je meerdere pasjes aan elkaar kunt koppelen kan je met meerdere gezinnen of groepen 1 dvd of cd bestellen. De ander ziet dan welliswaar ook jouw foto's. Is er iemand aanwezig die de pas uiteindelijk met ons zou willen delen? Wij vertrekken de tiende van volgende maand voor drie weken. Wellicht dat we naderhand de krachten kunnen bundelen.?

DrDre
24-09-09, 12:34
hoi DrDre, heb inmiddels dit topic door gelezen *nogmaals bloos* en het is me ineens allemaal duidelijk geworden *grijns* Zo moeilijk is het helemaal niet... hahaha

Photopass gratis... maar moet apart bestellen en dan betaal je alsnog zo veel als in het park. Tenzij je een cd koopt, dan krijg je alle foto's, maar die moet je wel zelf uitprinten. (en die, mits je hem van te voren besteld is $99,-)

Zo was het toch?

Je hebt hem helemaal door. ;)

Enneuh veel fun (and sun 8-)) over 2 maanden en nog wat.

Chanti
24-09-09, 13:00
Nou voor die zon ga ik mijn witchdokter inschakelen voor een anti-regen-en-koud-weer-dans (daar heb ik niet altijd even veel geluk mee gehad in het verleden), maar die fun gaat helemaal goed komen!! ;) Dank je wel

Tinkerbell
19-10-09, 11:56
Voor diegene die er belang bij hebben.


Er zijn een paar veranderingen gekomen in het systeem.
De voorverkoop is afgeschaft en is alleen nog geldig als je on site verblijft.
Je krijgt dan een mail met link hiervoor. De prijs is nu 150 dollar.
Ook schijn je "extra tijd" te moeten kopen.

Ikzelf heb er nooit gebruik van gemaakt en ben ook niet op de hoogte hoe een en ander werkte.
Lees in deze link hoe en wat er gezegd wordt.http://www.disboards.com/showthread.php?t=2311463

Chanti
21-10-09, 22:54
oh jee. Ik ben blij dat ik de mijne dan al gekocht heb!! Alhoewel, ik verblijf on site, dus volgens mij was het dan toch gunstig geweest, denk ik...

Tinkerbell
22-10-09, 08:40
oh jee. Ik ben blij dat ik de mijne dan al gekocht heb!! Alhoewel, ik verblijf on site, dus volgens mij was het dan toch gunstig geweest, denk ik...

Ook dat schijn niet te gaan zoals de klanten willen. Sommige krijgen wel een code toegewezen en andere niet.

Goed dat je er eentje hebt.:D

FloridaFrankie
29-11-09, 22:58
Heb dit jaar foto's besteld van ons Magic Kingdom en Epcot (Test Track) bezoek. De randen en Disney figuren welke je zelf toe kunt voegen zijn natuurlijk prachtig. Bestellen gaat eenvoudig en je hebt de bestelling snel in huis. Ik vind de kwaliteit van de foto's wel wat minder (donker en korrelig). Dat was jammer.

moonlight91
26-08-10, 11:15
ik heb vanmorgen een photopass gevonden tussen wat folders die we meegenomen hadden
gewoon stom vergeten dat we er 1 hadden van in het waterpark
nu heb ik geregistreerd,maare uh.......geen foto`s...
verloopt dat photopass na een x aantal maanden ???
(vakantie was in mei)

au3
26-08-10, 11:27
Hoi Moonlight,

yep, je foto's verlopen 30 dagen nadat ze gemaakt zijn...

stephanie84
02-06-11, 21:15
wij gaan dit jaar in september naar orlando.
nou zag ik dat je een disney photopass van te voren al kan kopen.
Zit daar geen verval datum aan vast als ik heb nu al vast koop aangezien de huidige dollarkoers.

[verwijderd]
03-06-11, 03:42
Je koopt dan waarschijnlijk al vooraf de mogelijkheid je foto's op cd/DVD te laten zetten. Je zal dan een voucher krijgen die je uitprint en kan verzilveren in Disney.

Als er niet bij staat is dat gewoon heel lang geldig.

cloggie68
03-06-11, 21:13
Nee, niet eerder kopen dan 3 maanden van te voren! Ik heb eerder op Disboards gelezen dat de codes anders vervallen en je toch wel wat moeite moet doen om deze weer te activeren. Wij hebben nu voor het 3e jaar de pre order gedaan, blijft leuk. Kost $99 maar dat halen we er wel uit omdat we ook de waterparken en bezoeken en daar zeul je toch minder met je eigen camera.

stephanie84
04-06-11, 20:36
dank jullie wel voor de reactie's. Ik wacht nog ff met aanschaffen.
heb ik nog een vraagje: stel ik heb in de vakantie alle foto's bewerkt en bekeken kan ik die cd dan ook in de winkel ophalen of wordt het via het internet afgehandeld omdat je het natuurlijk via internet hebt gekocht.

Bosevents
04-06-11, 21:32
je kunt best van te voren aanschaffen maar dan moet je pas vlak voor je reis activeren dan gaan je 30 dagen in. (lees de voorwaarden) Hier kun je ook zien dat in sommige gevallen (bijvoorbeeld als je als eerste naar een waterpark gaat dan geld niet je aanmeldingsdatum maar vanaf de eerste genomen foto)

Let op. Het is best duur voor wat je krijgt en meld je aan voor de nieuwsbrief soms komt er nog een kortingsactie

Dr. Phlox
05-06-11, 15:17
Je kan gewoon een of meerdere photopassen gebruiken en dan binnen 30 dagen koppelen aan je naam en de foto's bestellen. Je heb zelfs nog de mogelijkheid om de foto's online te bewerken met leuke speciale effecten. Hou er rekening meer dat het online is en dus nier erg snel. Dus je hoeft van de voren niets te kopen. De foto's zijn van goede kwaliteit en leuk gemaakt. Sommige zijn al bewerkt door Disney zelf. Je moet dan soms in een bepaalde houding gaan staan bij het maken van een foto'. Het resltaat zie je dan pas achteraf online.
Dus maak je gebruik van de photopass, hou deze dan apart en niet tussen de folders.
Grz
Ton

cloggie68
05-06-11, 16:43
Je activeert de pas door de foto's online te gaan bekijken, vanaf dan heb je 30 dagen om ze te bekijken, bewerken en bestellen. Bevalt het je niet dan kun je de pre order annuleren, dan kost het je niks. Of het duur is, is persoonlijk, ik vind het het geld wel waard. De goedkoopste optie die ik tegenkom is altijd $99.

Je kunt meerdere pasjes koppelen aan je account, handig als je opsplitst in het park of de kids willen hun eigen pasje (vooral in de waterparken vonden mijn jongens dat prachtig). Zorg er wel voor dat je geen nummers (op de pasjes) kwijtraakt (even opschrijven of een foto van maken met je eigen camera), dat is zonde!

Frans_Natasja
06-06-11, 12:26
als je de pre order doet kan je de cd dan ook op je laatste vakantie dag in disney halen of gaat dat dan via internet?

cloggie68
07-06-11, 10:40
Die kun je niet ophalen, bestellen gaat via internet en de cd wordt thuisgestuurd.

Frans_Natasja
07-06-11, 10:48
oke bedankt ik had al lopen zoeken maar kon het niet vinden.

Walter_Elias_Disney
07-06-11, 17:08
Nee, niet eerder kopen dan 3 maanden van te voren! Ik heb eerder op Disboards gelezen dat de codes anders vervallen en je toch wel wat moeite moet doen om deze weer te activeren.

Ik heb in april een pre-order photopass gedaan voor september/oktober. Vooraf heb ik uitgebreid mailcontact gehad met mensen van Photopass. Ik heb een mail waarin zwart op wit staat dat de credits niet verlopen. De Credits kan je inzetten op het moment dat je de CD besteld.
De Credits staan nu ook bij mijn account.
Ik heb het 1 keer eerder gedaan via internet. Je kan op internet mooi bewerken en borders toevoegen (met evt. behoud origineel) en dan wordt de CD toegestuurd. Dat bewerken kan met Disneyborders kan achteraf niet en ook niet als je besluit CD in WDW te kopen.

stephanie84
07-06-11, 20:31
dus als ik zo een photopass nu bestel voor september/oktober is dat dus geen probleem. en moet je iets activeren voor dat de eerste foto gemaakt wordt of gaat dat allemaal vanzelf als je je eerste photopass code invoert op je account? dan gaan die 30 dagen toch in?

Walter_Elias_Disney
07-06-11, 20:38
Je haalt 2 dingen door elkaar.

1. Je hebt een photopass. De foto's die de fotograaf van disney erop zet blijven 30 dagen staan. Daarna verdwijnen de foto's. Tot zover kost het ook niets. Online en in de Photopass"winkels" kan je de foto's ook bekijken.

2. De credits die je koopt via de pre order zijn oneindig geldig, tot het moment dat je een cd online bestelt. Technisch zou je de credits niet kunnen gebruiken en laten staan tot je vakantie in 2013 b.v.
Activeren van de credits doe je dus pas als je de cd bestelt na je vakantie, maar binnen 30 dagen dat de eerste foto is gemaakt.

Snap je het nog :)

stephanie84
07-06-11, 21:33
Dus ik kan nu al een pre order doen. die blijft in me account staan, wij gaan 26 september tot 13 oktober met vakantie laten foto's maken en die komen in me account te staan.
Kan de foto's nog leuke borders geven en als ik dat allemaal binnen 30 dagen gedaan heb, kan ik die credit gebruiken om om die cd te bestellen??

Walter_Elias_Disney
07-06-11, 22:56
Correct!

Ik zelf heb credits en ga ook september/oktober!

stephanie84
19-06-11, 10:38
nog een vraagje:

las op een ander forum dat je via de email een code krijgt als je een pre order hebt gedaan en die code moet bewaren om je order af te maken na je vakantie zeg maar.
Klopt dit?

Alvast bedankt

cloggie68
19-06-11, 22:53
Ja dat klopt, dat is de kortingscode waarmee je internet bestelling straks weer op $0 staat.

stephanie84
07-07-11, 18:32
heb de photopass besteld en kreeg netjes een mailtje van disney hoe het werkte om die cd na me vakantie te bestellen. had ook ff stiekem in me winkelwagentje gekeken en zag dat de credit er in zit.

nou nog een paar maandjes had werken voor we mogen.

Klompje
11-12-11, 18:20
Hallo

Ik ben benieuwd of er binnenkort mensen naar WDW gaan en samen willen doen wat betreft een foto cd.
We zijn maar met zijn tweetjes en zo'n cd (zelf de pre- order versie) zijn toch wel prijzig. Als er mensen zijn die samen willen doen dan houden we ons aanbevolen. Wij gaan vanaf 1 januari t/m 8 januari.

Groetjes

Ebelix
21-12-11, 02:46
Hoe wil je dat samen doen met andere mensen?

belgske
21-12-11, 09:22
Hoe wil je dat samen doen met andere mensen?

Dat vraag ik me dus ook af :-k

Maar als je zelf een camera bij hebt, kun je die ook aan een disney medewerker geven en die nemen dan, met een grote glimlach, gewoon een foto van jullie... no problem

kathy
26-12-11, 00:15
samen doen ?
je krijgt beide een pasje, op enig moment spreek je af dat je elkaar ontmoet en laat je de twee pasjes op één pasje zetten. Dit kan bij de photo-pass winkeltjes die meestal bij de entree van de parken zitten. Thuis gekomen krijg je de foto's op een CDtje en die kun je dan samen delen.

De fotografen kunnen ook "magic photo's" maken. Je moet dat wel even aan ze vragen voor je een foto laat maken. Je krijgt dan bijvoorbeeld Tinkerbell op je hand of je vliegt door de lucht aan de tros ballonnen uit UP. Leuk om af te laten drukken als je thuis bent. (niet schrikken als Stich in een keer naast je op de bank zit ipv je partner !)

Njit
27-12-11, 14:24
Je kan aan 1 Photopass account meerdere pasjes koppelen. Daar hoef je niet voor af te spreken. Kan gewoon online. Je hebt enkel het nummer nodig wat achter op je pasje staat. 1 persoon besteld dan de foto's en verstuurd die dan naar de rest.

wehave
09-06-12, 23:10
Hallo,

Misschien kan iemand mij helpen.
Ik heb dus de photopass cd, we zijn al naar Disney geweest en ik heb de foto's bewerkt ik wil nu de foto's gaan bestellen.
Ik heb nu 1 voor 1 alle foto's toegevoegd in de cart.
In de cart zie ik alle foto's staan.
Ook zie ik helemaal onderaan 1 credit staan(PhotoCD Package Credit 1)alleen als ik in de order summary kijk zie ik een bedrag van over de 5000 dollar staan.
Ik durft het ook eigenlijk zo niet te bestellen , ik had begrepen dat de credit met het bedrag berekend zou moeten worden.
Kan iemand mij dit uitleggen als het klopt of dat ik ergens de mist in ben gegaan.
Alvast bedankt

cloggie68
10-06-12, 00:33
Volgens mij gaat dat niet goed, heb je erop gelet dat je een CD bestelt en die in de cart zet, en niet alle losse foto's? Nu lijkt het me dat je prints in een bepaalde maat besteld en straks afdrukken krijgt thuisgestuurd?

wehave
10-06-12, 02:15
Ah nu zie ik wat ik fout heb gedaan.
Ik had de cd al voorbesteld dus had daar een credit voor en kan daar de cd dus mee bestellen.
Bedankt cloggie68.

cloggie68
10-06-12, 09:30
Graag gedaan, fijn dat het is gelukt!

Tillie
10-06-12, 16:00
Hoi

Ik heb net alles zitten lezen over de photopass, maar heb zo mijn twijfels. Hoeveel van die fotografen zijn aanwezig in de parken? Lijkt me dat je bijvoorbeeld zelf veel meer 'vrijheid' hebt gewoon een foto te maken op een leuk moment, en zo'n fotograaf moet je eerst benaderen en dan echt poseren? Of blijft een fotograaf bijvoorbeeld een tijdje bij je, als je bijvoorbeeld een foto wilt dat je van de glijbaan komt in het waterpark?

Misschien is het wel ontzettend leuk hoor, en is het de moeite waard, maar ik vind het nu erg moeilijk beslissen!

trails
10-06-12, 16:50
Wij hebben dat nu al 2 keer gedaan met die photopass in de parken. Heel leuk hoor!!! Ze staan overal en je spreekt ze gewoon even aan. Totaal geen probleem, daar zijn ze voor. Je moet inderdaad poseren en soms een speciale pose aannemen en dan brengen zij een Disneyfiguur of ballonnen in de foto.
Natuurlijk maken we zelf ook altijd een heleboel foto's maar met die photopass hebben we in ieder geval een boel foto's waar we allemaal op staan.

Als we nog eens naar de Disney parken zouden gaan nemen we weer een photopass.

Kijk eens op de homepage van onze site: http://www.schoutenjanssen.nl/
Deze is door een Disney fotograaf gemaakt.

SpaceAce
10-06-12, 17:01
Misschien is het wel ontzettend leuk hoor, en is het de moeite waard, maar ik vind het nu erg moeilijk beslissen!

En dat is het prettige,... je hoeft nu ook nog niets te beslissen :)

Je loopt gewoon door het park en dan spreekt een fotograaf je aan of je op de foto wilt (zodat je met het kasteel op de foto gaat oid) of als je in de rij staat voor een foto met een Disneyfiguur. Ze maken dan een foto met hun eigen camera, maar meteen ook met jouw camera.

Je krijgt vervolgens een pasje mee met een nummer en deze kun je ook gewoon gebruiken voor andere keren dat je door een photopass-fotograaf op de foto wordt gezet. Ze scannen het dan op je pasje. Vervolgens kom je thuis en kun je de foto's in het klein bekijken. Pas dán beslis je of je de CD met foto's wilt kopen of niet.

Dus tip: altijd gebruik maken van die fotografen (en uiteraard altijd ook hun een foto laten nemen met jouw eigen fotocamera). Je bent niets verplicht om te kopen.

Mushu
10-06-12, 19:29
Volgens mij krijgt je $50 korting als je photopass voor je vakantie aanschaft. Na je vakantie kan je dan alle foto's bekijken en als je dan toch besluit de CD niet te nemen, kan je het nog afzeggen en je geld terugkrijgen (binnen een bepaalde tijd). Het is behoorlijk aan de prijs en ik vind de foto's niet altijd super. Maar ze hebben wel heel leuke extra's die ze soms aan je foto toevoegen (dan ligt opeens Simba in je armen of komt Stitch uit de grond).

Skywalker
27-09-13, 11:57
Onze ervaringen met de photopass:

Het systeem werkt op zich prima. En aangezien je tot niets verplicht bent en je ze bovendien ook een foto met je eigen toestel kunt laten maken inderdaad altijd doen.

Wel een paar kanttekeningen: De kwaliteit van de foto's die ze maken vond ik zeer wisselvallig. Met als absoluut dieptepunt een foto die we met Mickey Mouse hadden laten maken: die was gewoon heel erg wazig. Gelukkig hadden we ook een foto laten maken met ons eigen toestel en die was wel goed.
Voor mijn gevoel zijn het ook geen professionele fotograven maar medewerkers met een semiprofessioneel toestel (Nikon D90). Daar is op zich niks mis mee, maar de foto's die we overdag hebben laten maken waren eigenlijk net zo goed als die van ons eigen compact cameraatje (Samsung WB500).
De uiteindelijke meerwaarde zat hem voor ons in de foto's die we met Mickey's not-so-scary Halloween party hebben laten maken, aangezien mijn compactcamera het in het donker wel aflegt tegen hun toestel. Daarmee kom ik gelijk bij mijn laatste puntje van kritiek: Wij hebben aan het einde van de avond een foto laten maken met op de achtergrond het verlichte kasteel. Maar uitgerekend deze foto (samen met nog een paar andere) was in het overzicht niet terug te vinden. Ook twee keer mailen met Disney heeft tot nu toe helaas niets opgeleverd.

Mijn conclusie: Ik snap dat mensen geen zin hebben om de hele dag een spiegelreflex mee te zeulen, maar zorg dat je op z'n minst een compactcamera bij hebt; zo duur zijn die niet meer en ze maken kwalitatief goede foto's (behalve in het donker). Mocht de Disney-fotograaf het verprutsen heb je een backup en als de foto's van je eigen toestel gelijkwaardig of beter zijn scheelt het weer geld. En mocht je nou net die ene belangrijke foto laten maken die je zeker wil hebben: schrijf dan op voorhand zo nauwkeurig mogelijk de tijd en locatie op, dan zijn ze achteraf makkelijker terug te traceren.

Moon18
30-04-14, 00:16
wij gaan voor het eerst naar Disney in florida en twijfel of we de photopass, memory maker in dit geval nemen. Als je het van te voren aanvraagt betaal je $149 ipv $199.
Begrijp dat je bij de eerste fotograaf een kaartje krijgt en deze scand dan de kaart dat de foto hierop terecht komt. Bij de volgende fotograaf geef je weer het kaartje doe je hetzelfde. Als je dan thuis bent kan je met het kaartnummer de foto's bekijken. Volgens mij heb ik het tot zover goed begrepen......

Maar dan..... je kan een CD laten maken. Komen er dan nog kosten bij en als je de cd hebt is het dan ook mogelijk om een aantal foto's bv bij de hema te printen?
Stel ik wil de CD niet kan ik dan de foto's we downloaden op mijn computer en printen?
De foto momenten met disney figuren zit dit hier ook bij of gaat dit weer apart omdat er missschien geen photopass fotograaf staat?

Graag jullie ervaringen met de photopass. bedankt

Ritchie
30-04-14, 18:33
Je kunt de foto's downloaden, en dan kan je er mee doen wat je wilt, dus printen, bewerken enz.

Moon18
30-04-14, 23:40
hoi Ritchie, bedankt voor je reactie. Zijn er dan nog extra kosten verbonden aan de cd en kan je ter plaatse ook kijken of de foto's goed zijn gelukt of dat het opnieuw gemaakt moet worden?