PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Yarinya: Rondje Florida (Pretparkbezoek&Duiken) Oktober 2012



Yarinya
26-05-12, 21:06
Dit jaar voor de eerste keer Florida op de planning staan. De bedoeling is dat we van 1 t/m 19 Oktober in florida zijn. De vorige USA reis (westkust) hebben we veel natuurparken gezien. Dit keer gaan we voor FUN\\:D/ pretparken en duiken bij de Keys !!!
Waarschijnlijk willen we de eerste 4 dagen in Orlando voor pretpark bezoek gaan gebruiken. Via de oostkust naar Miami afdalen. In miami 1 of 2 dagen verblijven. Dan door naar de Keys. Hier willen we gaan zeker een dag of 3 à 4 gaan duiken. Via de westkust willen we weer terug naar Orlando.

Dit is dus onze globale planning. Zoals gezegd gaan wij voor de eerste keer naar Florida en hebben dus nog geen flauw idee welke plaatsen we willen aandoen tijdens de trip langs de oost en westkust.

1 Okt - Ams- Orlando
2 okt - Orlando
3 okt - Orlando
4 okt - Orlando
5 okt - Orlando
6 okt - Orlando - Cape canaveral - ???
7 okt - ??? - Miami
8 okt - Miami
9 okt - Miami
10 okt - Miami - Keys
11 okt - Keys
12 okt - Keys
13 okt - Keys
14 okt - Keys
15 okt - Keys - everglades - ???
16 okt - ???
17 okt - ???
18 okt - ???
19 okt - ??? - Orlando (vlucht is om 19:00 Lokale tijd)

Zoals jullie zien zijn er nog een hoop vraagtekens. Maar ook de andere dagen zonder vraagtekens zijn nog helemaal niet zeker. Er kan nog van alles geschoven worden. Enigste wat vasstaat zijn de vliegtickets die we dit weekend gaan boeken.
Dus hebben jullie tips of aanbevelingen...... kom maar op :-P

Teleton
27-05-12, 18:30
Zoals jullie zien zijn er nog een hoop vraagtekens. Maar ook de andere dagen zonder vraagtekens zijn nog helemaal niet zeker. Er kan nog van alles geschoven worden. Enigste wat vasstaat zijn de vliegtickets die we dit weekend gaan boeken.


Jammer! De vliegtickets zijn waarschijnlijk al geboekt, anders zou je nog de tip kunnen krijgen om misschien eerst naar Miami te vliegen, vandaar uit de trip te maken om in Orlando te eindigen en vandaar terug te vliegen.

Dit is een lastig schema om op te reageren, vind ik. Een beter uitgewerkt reisplan met zo hier en daar wat vragen, nodigt meestal wat meer forumleden uit om suggesties te doen en/of ervaringen te delen. Zo lang jullie zelf eigenlijk nog geen flauw idee hebben...(nou ja op themaparken en duiken na dan), is het moeilijk om inhoudelijk te reageren.

Waar gaat de belangstelling naar uit, wat spreekt jullie verder aan in Florida? Een bezoekje aan KSC wordt nogal eens vanuit Orlando gedaan, het is maar een uurtje rijden. Langs de oostkust afdalen verdient eigenlijk ook nog wel wat uitleg. Wat is de bedoeling precies?

cloggie68
27-05-12, 21:40
Misschien een idee om wat reisverslagen te lezen? Wij zijn afgelopen zomer naar de Keys geweest (en Orlando natuurlijk) en komende vakantie (over 6 weken) gaan we 'de oostkust afzakken' (dan naar NY) en dan naar Orlando. Wij hebben ook 2 kids die nu voor de 4e keer meer gaan (zijn nu 8 en 9, dus wel iets ouder).

kol
29-05-12, 12:35
Ik ben het helemaal met Teleton eens. Als de Tickets inderdaad al geboekt zijn zou ik eerst het rondje Florida maken en eindigen in Orlando. Dus vanuit Orlando eerst naar Miami (1 of 2 dagen zou ik daar wel genoeg vinden) dan naar de Keys (natuurlijk Key West niet vergeten) dan via de Everglades naar de Golf van Mexico (Naples, Fort Myers) en dan weer terug naar Orlando.
Als je de Tickets nog niet hebt geboekt zou ik ook heen vliegen naar Miami en terug vanaf Orlando. Scheelt je een rit van een uur of 4.

chippie
29-05-12, 12:57
Ik zou ook er voor kiezen eerst rond te reizen en dan als laatste een periode in orlando te verblijven. Afhankelijk van wat jullie willen doen/zien kan je dan een mooi rondje plannen.

Yarinya
29-05-12, 16:51
Gelukkig hadden we het afgelopen weekend lekker druk en hebben we geen tijd gehad om de tickets te boeken. Na jullie reacties toch maar besloten om eerst naar Miami te gaan...(wat zijn we lekker makkelijk over te halen he). Het lijkt ons eigenlijk ook wel lekkerder om de vakantie af te sluiten met een weekje orlando. Dus de tickets net geboekt, gelijk maar 2 dagen eerder vertrekken gedaan.
We gaan nu dus van za 29 Sept t/m vr 19 Okt

gelijk maar een nieuwe reisschema gemaakt :

za 29 sep - ams --> miami
zo 30 sep - miami
ma 1 okt - miami
di 2 okt - miami --> key largo (duiken)
wo 3 okt - key largo (duiken)
do 4 okt - key largo (duiken)
vr 5 okt - key largo (1 ochtendduikje) --> Key west
za 6 okt - key west --> everglades --> Naples/marco island
zo 7 okt - Naples/marco island --> fort myers/sanibel
ma 8 okt - fort myers/sanibel --> sarasota
di 9 okt - sarasota --> st petersburg
wo 10 okt - st petersburg --> Clearwater
do 11 okt - Clearwater --> Tampa
vr 12 okt - Tampa --> orlando
za 13 okt - orlando (shoppen)
zo 14 okt - orlando (shoppen)
ma 15 okt - orlando (pretpark)
di 16 okt - orlando (pretpark)
wo 17 okt - orlando (pretpark)
do 18 okt - orlando (pretpark)
vr 19 okt - orlando --> ams

Het eerste deel en het laatste deel van de vakantie zijn we wel tevreden over. Alleen het deel vanaf 7 t/m 11 Oktober weet ik het nog niet. We willen gewoon echt een relax vakantie.. Beetje slenteren door de dorpjes aan de kust of gewoon lekker opt strand liggen of een boottochtje ofzo. Ook een dagje leren golfsurfen lijkt ons erg gaaf..

Wat vinden jullie van dit schema ? (aub nu niet gaan zeggen dat we toch van orlando zouden moeten starten ;-) hahaha

rolandino
29-05-12, 20:09
Nu je het zegt, als je vanuit Orlando start, kun je mooi een stukje rijden naar Miami. Dan heb je de auto alvast lekker ingereden ;-)

Orlando zou ik lekker afwisselen. 1 a 2 dagen pretpark, en dan een lekkere "rustdag" voor het shoppen. Clearwater vond ik leuk, hier kun je bijvoorbeeld een boottochtje doen met Little Toot (menig florum ganger heeft dit al gedaan). In St. Petersburg kun je het Dali museum bezoeken. Dit vond ik een aardig museum voor een paar uurtjes.

kol
30-05-12, 01:02
Het schema ziet er zo al een stuk beter uit! Misschien mag ik nog een tip geven. Key West is echt vele malen leuker dan Key Largo. Je kunt vanaf Key West ook heel goed snorkelen en duiken. (Ik vond vanaf Key West zelfs nog mooier dan vanaf Key Largo) Misschien is het voor jullie een idee om iets langer Key West te bezoeken en iets korter Key Largo.
Tussen 6 en 12 oktober zijn jullie iedere dag in een andere plaats. Het geeft wel wat meer rust om soms ergens twee dagen te blijven. Ik zou bijvoorbeeld Tampa en St. Petersburg eruit halen en dan twee dagen in Clearwater en Sarasota of Naples blijven.

chippie
30-05-12, 09:06
Sluit mij aan bij KOL, key west is echt heel gezellig, daar zou ik zeker twee nachten blijven. Wij reizen ook graag rond maar het geeft ons wat meer rust om meestal ergens 2 nachten te blijven.

SpaceAce
30-05-12, 16:11
di 2 okt - miami --> key largo (duiken)
wo 3 okt - key largo (duiken)
do 4 okt - key largo (duiken)
vr 5 okt - key largo (1 ochtendduikje) --> Key west
za 6 okt - key west --> everglades --> Naples/marco island


Ik zou dit dus omdraaien. Van Miami rechtstreeks naar Key West en op de terugweg die tussenstop op Key Largo. De reis van Key West naar Naples én de Everglades is bijna niet te doen...

En inderdaad, wat er al gezegd is, twee overnachtingen op Key West :)

Yarinya
30-05-12, 17:27
Nu je het zegt, als je vanuit Orlando start, kun je mooi een stukje rijden naar Miami. Dan heb je de auto alvast lekker ingereden ;)

hahaha daar zat ik nou net op te wachten


Orlando zou ik lekker afwisselen. 1 a 2 dagen pretpark, en dan een lekkere "rustdag" voor het shoppen. Clearwater vond ik leuk, hier kun je bijvoorbeeld een boottochtje doen met Little Toot (menig florum ganger heeft dit al gedaan). In St. Petersburg kun je het Dali museum bezoeken. Dit vond ik een aardig museum voor een paar uurtjes.

Die dagen voor het shoppen hebben we zo gedaan omdat deze in het weekend vallen, en het schijnt dat je dan beter de pretparken kunt vermijden. Vandaar de eerste 2 dagen in Orlando voor het shoppen...
boottochtjes zijn altijd leuk, zal het het opzoeken op t forum... En museums zijn wij eerlijk gezegd niet zo van ;)
iig bedankt voor de tips...


Het schema ziet er zo al een stuk beter uit! Misschien mag ik nog een tip geven. Key West is echt vele malen leuker dan Key Largo. Je kunt vanaf Key West ook heel goed snorkelen en duiken. (Ik vond vanaf Key West zelfs nog mooier dan vanaf Key Largo) Misschien is het voor jullie een idee om iets langer Key West te bezoeken en iets korter Key Largo.
Tussen 6 en 12 oktober zijn jullie iedere dag in een andere plaats. Het geeft wel wat meer rust om soms ergens twee dagen te blijven. Ik zou bijvoorbeeld Tampa en St. Petersburg eruit halen en dan twee dagen in Clearwater en Sarasota of Naples blijven.

Wij hadden juist begrepen dat het john pennekamp bij Key Largo toch wel tot DE duikplek van de keys gerekend wordt.
Zoals al gezegd is het deel tussen 6 en 12 oktober nog heel niet zeker. hier kan echt nog van alles geschoven worden. Waarschijnlijk worden het 2 of 3 dagen Fort myers ivm golfsurflessen die daar gegeven worden.


Ik zou dit dus omdraaien. Van Miami rechtstreeks naar Key West en op de terugweg die tussenstop op Key Largo. De reis van Key West naar Naples én de Everglades is bijna niet te doen...

Hier gaan we zeker over nadenken, is eigenlijk ook veel logischer =D>. We komen die eerste dag vanuit miami dus hebben dan tijd zat om naar Key west te rijden.

Yarinya
18-06-12, 17:15
inmiddels een paar weken verder en we hebben de planning weer een beetje geupdate...

za 29 sep - ams --> miami
zo 30 sep - miami
ma 1 okt - miami ---> key west
di 2 okt - key west --> key largo
wo 3 okt - key largo (duiken)
do 4 okt - key largo (duiken)
vr 5 okt - key largo --->fort lauderdale
za 6 okt - fort lauderdale (golfsurfen)
zo 7 okt - fort lauderdale (golfsurfen)
ma 8 okt - fort lauderdale ---> Everglades(tamiami) ---> Fort myers
di 9 okt - Fort myers
wo 10 okt - Fort myers ---> Clearwater
do 11 okt - Clearwater (dagje naar Crystal river)
vr 12 okt - Clearwater ---> orlando
za 13 okt - orlando (shoppen)
zo 14 okt - orlando (tampa bay buccaneers)
ma 15 okt - orlando (pretpark)
di 16 okt - orlando (pretpark)
wo 17 okt - orlando (pretpark)
do 18 okt - orlando (pretpark, 'savonds halloween)
vr 19 okt - orlando --> ams