PDA

Bekijk Volledige Versie : Disney Resort of Villa?



Holandesa
20-05-12, 16:29
Hoi hoi,

Wij plannen volgend jaar weer naar Florida te gaan. Deze keer hebben wij 2 kleine kinderen erbij (4 1/2 en 2j. 2 maanden).

Onze intentie is gewoon naar Magic Kingdom en een andere pretpark te gaan, misschien Seaworld (lijken mij de meeste geschikt voor de kids?!). Een beetje shoppen en de omgeving verkennen. Na een week Orlando dacht ik een week ergens bij een van de mooie stranden van Golf van Mexico te verblijven.

Ik vroeg mij af wat beter is voor die week in Orlando: een villa huren of gewoon bij een van de hotels van Disney te verblijven?
Wat zijn de pro's en con's van de opties? En waarom kiezen veel mensen voor een villa?... Is het goedkoper dan een Disney Resort?!

Veel vragen, maar ik ben een nieuwbie! ;)

cloggie68
20-05-12, 16:49
Of het goedkoper is weet ik niet maar wij hebben ook 2 jongens (nu 8 en bijna 10) en sinds ze meegaan hebben we een 'huisje' gehuurd (toen waren ze 5 en 6). Eerst een townhouse met een splashpool (heel klein zwembadje) op Windsor Hills, het eerste jaar. Heerlijk de ruimte, allebei een eigen slaapkamer als ze wilden (wilden ze niet haha) en gewoon een keuken, wasmachine, alles voor jezelf. Hoewel de townhouse prima was wilden we het jaar daarop toch een echt zwembad voor onszelf en sindsdien ieder jaar. Als we rondreizen vinden we hotels natuurlijk prima maar daarna is het voor ons straks echt 'thuiskomen' in de villa met lekker veel ruimte, zwembad, gamesroom etc.

Wij hebben trouwens voor dit (http://www.greatrentals.com/rental-property/p387280) jaar dit huis gehuurd.

Natuurlijk heb je wel een auto nodig als je een villa huurt maar ik denk dat dat sowieso handig is.

cindy74
20-05-12, 18:08
Goedkoper ik denk het niet wij hebben ongeveer een 900 euro betaald voor tien nachten in het animal kingdom resort van disney en wij vinden dat een superhotel . Voordelen je bent in een wip in de parken , je kan met de bussen , boten of treinen naar de parken , je moet geen parking betalen , een disney resort is een belevenis op zich . Maar indien je met kleine kinderen gaat kan de ruimte van een villa geweldig zijn , ze hebben hun eigen kamer je kan ze slapen leggen en zelf nog iets doen en je kan als je dat wil zelf iets koken .

gonniegans
20-05-12, 21:50
Ik zou een villa aanraden met jonge kids. Ieder z'n eigen slaapkamer, lekker de ruimte, alle spullen bij de hand: wasmachine, droger, bbq, etc. Heel praktisch, de oudste kan lekker zwemmen terwijl de jongste slaapt, terwijl papa en mama langs de kant toekijken en een boekje lezen... Wij gaan ook een week naar Ft Myers Beach en dan slapen we in een appartement met uitzicht op zee, pal aan het strand. Alleen de laatste dag slapen we in Ft Lauderdale in een hotel, maar dan boek ik ook 2 kamers (connecting rooms). Ik vind het helemaal niks met z'n 4-en op een hotelkamer en verbaas me over anderen die dat wel een prettige manier van vakantievieren vinden. Overigens, met z'n 2en zou ik juist weer wel voor een hotel kiezen. Maar ieder z'n keuze he?



Wij verblijven in deze villa: http://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p271169 maar er is zoveel keuze, in elke prijsklasse.

Holandesa
20-05-12, 23:21
Bedankt voor de tips!
En Gonniegans, 'jouw' villa ziet er leuk uit! ;)

Ivonne1407
21-05-12, 22:42
Wij zijn net terug uit Florida met onze 2 kinderen (3&4 jr). We verbleven in een condo op Windsor Hills, gehuurd van een particulier. Beviel uitstekend, ruim appartement voorzien van alle gemakken, incl. wasmachine & droger, goede bedden en lekkere banken in de kamer. Op het park mooie speeltuin en zwembad. De prijs viel ook mee, 650 dollar, inclusief schoonmaak.

groetjes, Ivonne

Holandesa
22-05-12, 11:56
Goedkoper ik denk het niet wij hebben ongeveer een 900 euro betaald voor tien nachten in het animal kingdom resort van disney en wij vinden dat een superhotel....

Hoi Cindy,

Ik heb even gekeken naar de kosten van de resorts, incl. AKL, en ik vroeg mij af waar je die deal hebt geboekt/geregeld?!...