PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Cmaxxx: Texas-Florida: Van Dallas naar Houston, okt 2012



cmaxxx
18-05-12, 12:48
Hoi Allen,

Ik post graag hier ook nog even mijn reis die wij graag zouden maken in oktober.

Heb voor het gemak de ganse trip even neergeschreven, maar zou graag jullie advies krijgen over het laatste deel (de rest mag ook natuurlijk :) )

PERIODE: 9oktober - 31oktober
WIE: 6 vrienden tussen de 26-30
WAT: roadtrip vakantie in combinatie met rust als afsluiter

09-10-2012 DAG1: Brussel - Philadelpia - Dallas
10-10-2012 DAG2: Dallas (stad bezoeken en er rond)
11-10-2012 DAG3: Dallas via Austin naar San Antonio (hier hebben we een huis gehuurd voor 2 dagen (minimum stay) dus heb Austin moeten inkorten)
12-10-2012 DAG4: San Antonio (Stad bezoeken - genieten van ons huisje met zwembad en fire pit :D )
13-10-2012 DAG5: San Antonio - Houston
14-10-2012 DAG6: Houston (Bezoek houston space center)
15-10-2012 DAG7: Houston - Lafayette
16-10-2012 DAG8: Lafayette - New Orleans
17-10-2012 DAG9: New Orleans
18-10-2012 DAG10: New Orleans - Panama City (eerder een reisdag/andere stop mag ook)

19-10-2012 DAG11: Panama City - Jacksonville
20-10-2012 DAG12: Jacksonville - Tampa
21-10-2012 DAG13: Tampa - Cape Coral
22-10-2012 DAG14: Cape Coral - Key Largo
23-10-2012 DAG15: Key Largo - Key West
24-10-2012 DAG16: Key West - Miami
25-10-2012 DAG17: Miami
26-10-2012 DAG18: Miami - Orlando
27-10-2012 DAG19: Orlando
28-10-2012 DAG20: Orlando
29-10-2012 DAG21: Orlando
30-10-2012 DAG22: Orlando
31-10-2012 DAG23: Orlando - Philadelpia - Brussel

Ik had nog volgende vragen

- Graag tips / advies over globale reis (ik weet dat ik lang in Orlando blijf maar we willen een huisje huren met zwembad en wat pretparken bezoeken / rust)

- Kan Houston / Dallas / New Orleans korter (alles kan natuurlijk maar...) of is dit toch de minimum om er iets van te zien gezien de afstanden die we dag ervoor / erna moeten afleggen
- Ik zoek een leuke / unieke ranch om op te logeren, het reilen en zeilen te zien en paard te rijden
- Een plantage die echt de moeite is (kan niet kiezen)
- Iets speciaals / unieks dat ik zeker niet mag vergeten in te plannen tijdens deze trip (hiervoor zouden we wel 1 dag Orlando laten vallen)

Dankjewel alvast!

knaapje
18-05-12, 15:51
Advies:
Bekijk je route en je plannen nog eens.
Je legt in zo'n 12 "rij-dagen" al zo'n 2000 miles af of wel zo'n 3300 km.
Daarnaast zal je nog wel het een en ander binnen de steden waar je verblijft rijden.

Je zal dus erg veel in de auto zitten.

cmaxxx
18-05-12, 17:50
Dankjewel Knaapje...

Nu dat leek me op het eerste zich nog goed meevallen niet? (op uitzondering van 2 langere dagen)

Dat is gemiddeld 3-4 uur rijden op een ganse dag. Als we dan genoeg stops onderweg inlassen halen we dat denk ik wel.

Nu enige wat ik kan doen om het iets 'rustiger' te doen is dagje Orlando wisselen voor iets anders maar lijkt me dan weer zonde dat we dat huisje hebben :)

En de keys is ook een verre omweg, maar moet voor iemand in mijn reisgezelschap er absoluut inzitten :)

Als er nog advies / tips zijn, let me know!

Ta2 Gerrit
18-05-12, 17:58
Waarom Jacksonville ? Je kunt ook eerder "linksaf slaan" voor een veel kortere weg naar Tampa, I75 bijvoorbeeld, of langs de golfkust.
Jacksonville is op zich niet zo bijzonder, op de Budweiser brouwerij na :mrgreen:

cmaxxx
18-05-12, 18:24
Dat is dan ook de reden waarom we er stoppen :)

http://www.budweisertours.com/z01/index.php/jacksonville/programs

Indien het echt niet de moeite is zouden we dat kunnen skippen.

Langs de andere kant spaar ik daar geen overnachting mee uit, want doorrijden in 1 keer lijkt me te lang.

sonja
18-05-12, 18:36
Een aanrader is een bezoek aan de Fort Worth Stockyards, wij zijn er onlangs geweest en vonden het erg leuk. Ik heb het eea in mijn reisverslag beschreven, evenals over Dallas en San Antonio, zie de link hieronder. De Texanen zijn de meest oprecht vriendelijkste die we in Amerika zijn tegengekomen. Wij gaan zeker nog eens terug naar Texas, wat een geweldige staat:lol:

Ta2 Gerrit
18-05-12, 18:44
Een biertje drinken is altijd de moeite :lol:

Maar dat is dan opgelost. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Lafayette. Houston - New Orleans is makkelijk te rijden, en een extra dagje NOLA is altijd goed, wereldstad voor de feestgangers.
Probeer wel accomodatie te krijgen kort bij Bourbon Street. Wij zaten er net om de hoek, in Place D'arms, geweldig, je kon het, indien nodig, kruipend af.

Panama City Beach is ook erg leuk, met superwitte stranden en veel (toeristisch) te doen.
Wij hebben een paar jaar geleden een groot deel van jullie route gedaan, van Houston naar J'ville, en zijn toen verder noordwaarts gegaan, met Washington als eindpunt.
Je zou wat wijzer kunnen worden van ons reisverslag (http://www.dilligaf.nl/rebelrun2008verslag1.html)van die trip.

cmaxxx
20-05-12, 01:37
Stel dat we Jacksonville toch weglaten, maw we komen uit Panama City.

En we willen niet in de typische steden logeren, maar 'pareltjes' / 'speciale' locaties nemen om te overnachten.

Welke alternatieven stellen jullie dan voor?

(dus niet in Tampa, Cape Coral, Key Largo ==> Tenzij er een zeer goede reden voor is)

Heb er 4 nodig tussen Panama City en Key West. Waarvan eentje liefst met een super gezellige loungebar op het strand ver weg van de bewoonde wereld als het kan met eindeloze gezichten over de oceaan :)

cmaxxx
20-05-12, 01:38
Een biertje drinken is altijd de moeite :lol:

...

Dankjewel voor de info! Maar beginnen nu toch weer te twijfelen :) (daarom dat we er ook zo lang aan voorbereiden zeker? :p

Toch nog eens doorlezen opnieuw!

knaapje
20-05-12, 12:17
.............Waarvan eentje liefst met een super gezellige loungebar op het strand ver weg van de bewoonde wereld als het kan met eindeloze gezichten over de oceaan ................

Tussen Panama City en de Keys zal je op de route via Tampa weinig zicht op de oceaan hebben:smile:


Als je naar de Budweiser Brouwerij gaat moet je proberen de uitgebreide toer te nemen, duurt wel een aantal uren maar is de moeite waard. Je komt dan werkelijk door de brouwerij. De andere toer is een wandelgang achter glas, daarvoor zou ik niet omrijden.

cmaxxx
28-05-12, 00:58
welllll ik neem aan dat er wel een 'golf' is die ook aan de verwachtingen volstaat...

zoek eigenlijk een plaatsje met typische 'Ibiza' stijl loungebars maar dan in het authentieke / klassiekere / not so crazy type als je begrijpt wat ik bedoel.

Gewoon extreem lekker en leuk :)

cmaxxx
06-09-12, 14:58
iemand nog een extra tip? Dankjewel alvast!