PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Sofie34 (en Christophe)



sofie34
17-05-12, 22:01
Hallo, wij zijn op deze site terecht gekomen omdat we meer willen te weten komen over Florida, we gaan dit jaar in juli 2 weken naar Miami en willen graag een buitenverblijf ginder kopen, dus mensen met ervaring zijn zéér welkom -)

koenkamphuys
18-05-12, 15:39
Welkom Sofie!

Grappig dat jullie het een buitenverblijf noemen... zo noem ik ons plekje in de sunshine state ook altijd. Was je deze topics al tegengekomen:

Huis kopen in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4798)
Huizen-foto-topic
(http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10465)
Heel veel plezier met het oriënteren en als je vragen hebt zie ik dat wel in het huizentopic... misschien dat jullie dan binnenkort tot de happy few van dit forum horen met een villa of appartement in Florida. Welk gebied in Florida had je in gedachten?

sofie34
19-05-12, 11:27
Hallo,

Wij gaan eens rondkijken aan de kanten van Fort Lauderdale, of kant van clearwater en omstreken. We zitten vooral met vragen rond het verhuren, hoe gaat het in zijn werk enz ?
Waar hebben jullie een buitenverblijf ? en zijn er streken die aan te raden zijn ? we zoeken iets niet te toeristisch maar wel goed te doen om snel aan de kust te zijn.

Verhuren jullie jullie villa ook en gaat dit via een kantoor ter plaatse ? en welke kosten hangen daar aan vast ? en qua verzekering, indien er een stevig orkaan zou komen, wordt u huis dan volledig herbouwd ?
Alvast bedankt voor de topics, ik ga ze dadelijk eens bekijken -)

Groeten,

Sofie

nixian
20-05-12, 02:31
Beste Sofie,

Je hebt vele vragen en op veel van deze vragen zul je in de topics die Koen je heeft aangeraden een antwoord vinden, maar je zult je zelf eerst een antwoord moeten vinden op de vraag, waarom wil ik een huis in Florida bezitten? Als je gelokt wordt door de "schappelijke" prijzen van ontroerendgoed en de gedachte dat d.m.v. verhuur, je voor "niets" een tweede huis in het buitenland aan kan houden, zal je na onderzoek gedaan te hebben, tot de conclusie komen dat alleen de zon (in Florida) voor niets opgaat. Als je voor jezelf helder hebt wat je precies wil met je huis, bijv. (longterm)verhuren (als belegging), zelf bewonen (paar weken per jaar) en (vakantie)verhuur of het huis helemaal voor jezelf om ieder vrij moment die je hebt daar te vertoeven. Welk doel je ook nastreeft, tot aan juli heb je nog tijd om je in te lezen v.w.b. zaken in Florida die met "huizen bezit" te maken hebben. Als je echt op huizenjacht gaat, dan is een goede makelaar onontbeerlijk. Afhankelijk van het gebied waar je aandacht naar uitgaat, kan ik je evt. een paar Nederlandse makelaars, die actief zijn in Florida aan de hand doen. Laat mij maar weten, dan stuur ik je een PB.
Veel succes en boven al een hele fijne vakantie straks in Florida.