PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Boullie: 19 Dagen Orlando (Walt Disney World) mei/juni 2012



Boullie
15-05-12, 13:39
22 Mei: 9.30 het vliegtuig op naar Dublin, overstappen om 12.30 en aankomen op MCO rond 17u. Hierna naar het hotel (gratis shuttle), even opfrissen en wat eten in Florida mall. Hierna zullen we stilaan doodmoe zijn, en duiken we ons bedje in.
23 Mei: Sea world
24 Mei: 's morgens opgepikt worden aan MCO door Disney's Magical Express, inchecken, huurauto ophalen en de buurt verkennen. We hebben ook een sightseeing tour geboekt met een sportvliegtuigje.
25 Mei: Magic Kingdom (MK)
26 Mei: Star Wars Weekends @ Disney's Hollywood Studios (DHS)
27 Mei: Star Wars Weekends @ DHS
28 Mei: Animal Kingdom (AK)
29 Mei: Epcot
30 Mei: AK, Typhoon Lagoon (Waterpark), Epcot
31 Mei: Epcot
1 Juni: MK en Disney Quest (indoor pretpark in Downtown Disney)
2 Juni: Star Wars Weekends @ DHS
3 Juni: Star Wars Weekends @ DHS
4 Juni: AK, Blizzard Beach (Waterpark), Epcot
5 Juni: Epcot
6 Juni: MK
7 Juni: ongepland, om eventueel wat zaken te doen we eerder gemist hebben, of nog eens willen doen
8 Juni: Huurauto ophalen, shoppen!
9 Juni: Hotel- en zwembadhangen, om 19u opstijgen in MCO
10 Juni: Aankomen om 8.15 in Dublin, om 9.40 opstijgen en aankomen om 12.15 lokale tijd (Amsterdam).

Voor de Disney kenners: wat denken jullie? Haalbaar?
Uiteraard wordt er 's middags nog even over-en-weer naar het hotel gependeld om even het zwembad in te duiken, of een 'power nap' te doen :D

corrus
15-05-12, 15:08
Vergeet niet dat Check-out op 10:00 uur is...

Ta2 Gerrit
15-05-12, 15:16
Jullie laten i.i.g. bijna geen seconde onbenut :lol: Een mooi druk programma, in mijn ogen iets te druk, maar als je het kunt doen, moet je het doen.


22 Mei: 9.30 het vliegtuig op naar Dublin, overstappen om 12.30 en aankomen op MCO rond 17u. Hierna naar het hotel (gratis shuttle), even opfrissen en wat eten in Florida mall. Hierna zullen we stilaan doodmoe zijn, en duiken we ons bedje in.
23 Mei: Sea world
24 Mei: 's morgens opgepikt worden aan MCO door Disney's Magical Express, inchecken, huurauto ophalen en de buurt verkennen. We hebben ook een sightseeing tour geboekt met een sportvliegtuigje.


Hier moet je me even wegwijs maken. Zit je in het Florida Hotel in de Florida Mall, of doe je dat per taxi ? Hetzelfde geldt eigenlijk voor Seaworld, want ik zie dat jullie de auto pas ophalen op dag 3. Lijkt me allemaal wat omslachtig.

Later wordt er nog een auto opgehaald, dus dan zal de eerste ongetwijfeld ingeleverd zijn. Al blijf je op Disney Grounds, en die zijn heeeeel groot, dan is het misschien toch niet onverstandig om een eigen auto voor de hele periode te hebben. Je bent dan veel flexibeler dan alleen met Disney Transport te reizen, en je kunt naar believen ook nog eens het terrein verlaten :mrgreen:.

Er is (veel) meer in en rond Orlando dan alleen Disney, OV is niet erg uitgebreidt, en taxikosten kunnen dan nog wel meer worden dan een simpele huurauto voor de hele periode. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Njit
15-05-12, 15:24
En een auto huren voor twee dagen of voor 7 dagen scheelt niet veel.

Boullie
15-05-12, 16:11
Ons hotelletje voor de eerste 2 dagen bevindt zich op 10 minuten wandelen van Florida Mall.

De planning is om enkel de auto te nemen voor de dagen dat we gaan shoppen.
Als we voor de ganse periode zouden gaan, zijn we 850$ meer kwijt, en dat is me toch wel wat teveel :)

We gaan dit jaar om enkel Walt Disney World te doen.
Volgend jaar, (of het jaar daarop) zoeken we terug te gaan, om meer van Florida te zien.

Teleton
15-05-12, 17:33
De planning is om enkel de auto te nemen voor de dagen dat we gaan shoppen.
. En heb je de auto dan al vooruit gehuurd of regel je dat ter plekke?

laanvdj
15-05-12, 22:06
$850 voor 19 dagen? Wij betalen € 400 voor 3 weken. Ik weet niet waar je wilt huren maar ik vind het erg duur, denk dat je goedkoper kunt vinden. Ik zou niet zonder auto kunnen in Orlando. Openbaar vervoer is niet zoals in Nederland.

SpaceAce
15-05-12, 22:14
$850 voor 19 dagen? Wij betalen € 400 voor 3 weken. Ik weet niet waar je wilt huren maar ik vind het erg duur, denk dat je goedkoper kunt vinden.

Wellicht omdat hij de Underage erbij moet betalen:


Hey daar!
Ik ben Christophe "Boullie" Boulenger.
Ben geboren en woonachtig in België (Antwerpen), ben 24 jaar, en helemaal wég van Disney!

Boullie
16-05-12, 16:11
Ik ben inmiddels de 25 al gepasseerd, dus geen probleem van underage driving.
De auto's zijn al geboekt.
We moeten ze enkel ophalen bij het Alamo/National kantoor (zelfde bedrijf).

De reden dat de auto's zo duur uitvallen komen op 2 zaken neer:
1) Het type auto (de eerste dag hebben we een ford mustang cabrio, de laatste dag een full-size ford Fusion).
2) Ik huur auto's nooit zonder all-risk verzekering, wat de zaken een stuk duurder doen uitkomen.
Een auto in de prak rijden is nooit leuk, maar blijven betalen voor iets dat je niet meer hebt, is iets dat ik niet echt wil meemaken. Tenslotte zit je in een ander land, met andere gewoonten en regels op gebied van verkeer.

Als iemand tips heeft van een full-size auto te huren, voor 2 weken, inclusief all-risk verzekering voor 200$ per week, graag tips uiteraard :lol:

Ebelix
16-05-12, 16:25
Ik denk dat je eens moet gaan kijken op de Europese autoverhuursites ipv de Amerikaanse. De Europese sites zijn een stuk goedkoper en inclusief alle belastingen. Voor jullie gehele reisperiode een full size of een mid size SUV is op usareisen.de inclusief alles ongeveer eur. 620. Voor 2 weken is het allicht goedkoper.

Onthou goedkoop is vaak duurkoop. Dat geldt ook voor plezier.

Boullie
16-05-12, 16:57
Heb de site al eens bekeken, maar door mijn geringe kennis van het Duits (spreek NL, FR en EN) weet ik niet zo goed waar klikken.
Ik heb inmiddels al enkele prijzen gevonden, maar wat die 'insassen- en zuasatzhaftpflicht versicherung' is weet ik niet echt...

rolandino
16-05-12, 17:32
Gelukkig bestaat ook de site www.drive-usa.de. Zelfde aanbieder, maar dan in het engels :)

Boullie
16-05-12, 17:39
op zich heel interessante prijzen...
we gaan sowieso de planning wat aanpassen, want we kunnen voor 1 dag boeken, inclusief volle tank, voor enkel de prijs van de tank blijkbaar :)

Boullie
16-05-12, 18:23
Heb ze net even gebeld om te checken of die dingen wel kloppen, en blijkbaar is het zo...
we hebben dus om zeker te zijn onze boekingen bij alamo/national geannuleerd en geboekt bij drive-usa.
op zich belachelijk, want we moeten de auto's ophalen bij alamo, maar ze zijn effectief een stuk goedkoper, bedankt voor de tips!

we blijven bij het 'we boeken de auto's maar voor 1 dag'-principe, maar zijn nu een stuk goedkoper uit.
we hebben de optie genomen waar de eerste tank inbegrepen is, en betalen voor de mustang 70euro (inclusief volle tank benzine), en voor de SUV 45euro (inclusief volle tank).
maw: de benzine betalen we, de auto's zijn gratis...

op zich wel een fijne website :)

rolandino
16-05-12, 19:02
Alamo en National zitten op MCO gewoon los. Dat ze hetzelfde moederbedrijf hebben is waar, maar ze hanteren andere voorwaarden (o.a. voor drop-off kosten, die echter niet van toepassing voor de gemiddelde Florida ganger is).

Tevens is boeken bij de Europese tussenpartijen vaak goedkoper, daarom loont shoppen ook heel erg. De ene dag zijn de oosterburen goedkoper, terwijl enkele uren later een engelse goedkoper is.

laanvdj
16-05-12, 20:34
Wij hebben een midsize gehuurd bij eautohuur, gratis upgrade naar een fulsize( coupon Dollar).
Wat bedoel je met allrisk? Wij hebben alles verzekerd , we hebben alleen geen extra bestuurder en geen volle tank incl.

Boullie
17-05-12, 07:26
Misschien vergeten posten, maar doordat we op Disney grondgebied zitten hebben we niet teveel keuze op vlak van verhuur bedrijven.
Naar wat ik gevonden heb is er 1 groot Alamo/National kantoor, en 1 'Hertz-station'. Of dit laatste een benzinepomp is, of een verhuurbedrijf was niet volledig duidelijk :p

Boullie
17-05-12, 07:30
Wij hebben een midsize gehuurd bij eautohuur, gratis upgrade naar een fulsize( coupon Dollar).
Wat bedoel je met allrisk? Wij hebben alles verzekerd , we hebben alleen geen extra bestuurder en geen volle tank incl.

'all-risk' is wat in België 'omnium' genoemd wordt.
Doe je een ongeval, in fout of niet, is alles betaald... Je hebt enkel je eigen risico (franchise). Rij je de auto in de prak, zwaar gewonde of overleden inzittenden, ALLES is betaald...
Uiteraard zolang je niet onder invloed rijdt of als een wegpiraat tegen 200km/u door de bebouwde kom racet...

corrus
17-05-12, 08:25
Inzittenden verzekering zit hier niet bij...
Dus alles wordt inderdaad betaald, alleen verongelukte inzittenden wordt een ander verhaal.
Maar daar is ook een verzekering voor (ter plaatse afsluiten)

ferret
17-05-12, 09:27
Ik zie dat jullie 4 dagen hebben gepland voor StarWarsWeekend? Wij zijn daar een paar jaar geleden naar toe geweest en volgens mij is vier dagen erg veel. Wij zijn toen 2 dagen geweest en bijna alles was hetzelfde op beide dagen, behalve de gasten uit de film, die in de parade meeliepen.
Het was toen veertig graden en er liepen fans in van die bruine lange jassen (en een rode kop) Daar hadden we toen wel medelijden mee.
Voor de rest van de reis is het voor een Disneyfan geweldig.
Alvast veel plezier.

Boullie
18-05-12, 14:05
De reden dat we 4 dagen Star Wars weekends ingepland hebben, is omdat ik een enorme Star Wars fan ben ;).
ik wil ALLES gedaan hebben dat er ook maar te doen/zien is met de star wars weekends...

ferret
19-05-12, 18:02
Doe je dan ook zo'n Jodajurk aan??? Het is wel leuk om te zien, maar heel erg warm.