PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Sunny Cars



Anjo2957
13-05-12, 08:58
Wij kregen het advies van een reisbureau om onze auto bij Sunny cars te huren.
Daar zit alles bij inbegrepen, dus achteraf geen lampen of bumper verzekeringen. Het is een onderdeel van Alamo.
Wij hebben er fijne ervaringen mee.

jbdutch
13-05-12, 10:28
Is dit een vraag of een mededeling?

Hans uit Koekelare
13-05-12, 11:13
Wij hebben ook nog gehuurd bij Sunny Cars en hebben er ook positieve ervaringen mee,
maar naar onze ervaringen zijn ze niet de goedkoopste aanbieder en we hebben ook goede ervaringen met andere aanbieders.

Njit
13-05-12, 11:40
Sunny Cars is geen onderdeel van Alamo. Het is gewoon een car-broker, net zoals USAReisen.de, eautohuur.nl etc.
En verder vraag ik me hetzelfde af: is dit een vraag of een mededeling ? :)

Monique L.
03-07-12, 08:57
Bevindt Sunny Cars zich op Miami Airport ook bij het car rental gedeelte waar je met die metro naartoe moet?

Teleton
03-07-12, 09:03
Bevindt Sunny Cars zich op Miami Airport ook bij het car rental gedeelte waar je met die metro naartoe moet? Sunny Cars is niet, zoals Alamo en Dollar een autoverhuurbedrijf. Sunny Cars is een broker, dat is een bedrijf dat bemiddelt tussen de grote verhuurders en de klant.

Om je te kunnen helpen en zeker te weten waar je je auto straks ophaalt, is het belangrijk om te vermelden bij welke autoverhuurder Sunny CArs jouw huur heeft onder gebracht.

Monique L.
03-07-12, 20:13
Da's waar ook Teleton, had ik gelezen....:o Zal meteen even op m'n voucher kijken welke verhuurder wij dan moeten zoeken.

knaapje
04-07-12, 19:59
Is dit een vraag of een mededeling?

Of was het gewoon spam???

Njit
04-07-12, 21:18
Je bedoeld het eerste bericht? Dat zullen we nooit weten denk ik..

PENPE
17-08-12, 00:48
Iemand inmiddels al ervaring met Sunny Cars ?

Heb overigens net geprobeerd om een 'proefboeking' voor een SUV te doen voor volgende maand en krijg de melding ".Deze categorie is reeds volgeboekt. Selecteer een andere periode.." :confused:

Maarten-Annique
17-08-12, 01:57
Dan zijn de prijzen voor die periode nog niet bekend...

Lavie74
17-08-12, 05:36
Wij rijden nu rond in een fullsize SUV via Sunny cars geboekt. Wij konden de auto in Miami ophalen bij national. Voordeel: bij de balie van national was het nagenoeg leeg en bij Alamo puilde het uit. Sunny cars is gewoon een tussenpersoon. Hij is duurder dan de andere aanbieders maar je bent dan wel helemaal dichtgetimmerd qua verzekeringen! Vinden wij een prettig idee.

PENPE
17-08-12, 08:48
Dan zijn de prijzen voor die periode nog niet bekend...Zoals ik al eerder heb gemeld in dit topic, heb een proefboeking gedaan voor 21/9 a.s. , lijkt mij dat dat toch gewoon moet kunnen...


Sunny cars is gewoon een tussenpersoon. Hij is duurder dan de andere aanbieders maar je bent dan wel helemaal dichtgetimmerd qua verzekeringen! Vinden wij een prettig idee. Ik denk dat dat bij de andere 'carbrokers' zoals USA-Reisen.de en US-Carhire.co.uk niet anders is, het is maar net welk type verzekering je kiest.

trails
17-08-12, 09:00
Inderdaad!
Wij hebben altijd via uscarhire.co.uk geboekt en ook daar zijn we volledig verzekerd.

We hebben wel voor bestemmingen in Portugal en Spanje regelmatig via Sunnycars geboekt en de auto bij het hotel laten afleveren. Het is een broker en wij wisten van tevoren niet van welke maatschappij we een auto kregen. Altijd goede service gehad.
Voor Florida vind ik Sunnycars echter veel te duur.

Zoals gezegd: wij gaan meestal voor de uitstekende service van uscarhire.co.uk.

PENPE
17-08-12, 23:40
Inmiddels heb ik geprobeerd om nogmaals dezelfde boeking te doen, maar dan met Tampa Int Airport als afhaalpunt, het resultaat is hetzelfde.....

http://img24.imageshack.us/img24/4425/schermafbeelding2012081m.png (http://imageshack.us/photo/my-images/24/schermafbeelding2012081m.png/)

Ik blijf het vreemd vinden :confused:

utah
25-08-12, 09:01
Of was het gewoon spam???

Volgens mij rijd ie nog steeds rond met de wagen...en kan daardoor niet antwoorden.:cool:

Veronique maastricht
06-09-12, 11:12
@ Trails.
En welk pakket kies jij dan altijd via de site van uscarhire.co.uk? Of welk pakket raad je aan liever gezegd en waarom.
Ik ben me ook eens in de verschillen aan het verdiepen en prijzen aan het vergelijken voor volgend jaar september met 3 personen waarvan 2 bestuurders zullen zijn.

Dank je!

trails
06-09-12, 12:04
Wij boeken het Alamo Gold pakket omdat we 2 bestuurders hebben. Ook al rijdt er meestal maar eentje, we vinden dat er een 2e persoon moet kunnen rijden en dan is Gold het beste pakket.

Veronique maastricht
06-09-12, 13:18
Oke, dus een compleet verzekeringen pakket en 2 bestuurders. Dat zocht ik!
Bedankt voor je hulp!

trails
06-09-12, 15:42
Graag gedaan!

bas&manon
11-10-12, 23:04
Hallo allemaal, heb een vraagje wat verstandiger is. Het zit zou we hebben voor 2 weken een auto gehuurd via sunnycars (arke) en we hebben toen gekozen voor de goedkoopste categorie. (heel klein ) omdat we niet wisten hoe we zouden uitkomen met de financiëen. Nou gaan we over 2 weken eindelijk naar Orlando welteverstaan stanford vliegveld en de auto kunnen we ophalen bij alamo. Nu is het zo dat we wat extra hebben gespaard dus eigenlijk een grotere/luxere auto willen hebben. Wat is het beste om te doen bij het reisbureau vragen op een opwaardering (als dat mogelijk is) of afwachten tot we op stanford aankomen en daar vragen of ze een goede aanbieding hebben?
Alvast bedankt.

Flufjuh
12-10-12, 09:26
Wij hadden een paar weken geleden ook de goedkoopste klasse gehuurd en mochten een SUV uitzoeken (Jeep Liberty). Wij vonden die in ieder geval vrij groot. :)

bas&manon
12-10-12, 10:01
Haha dat zou helemaal mooi zijn, maar ik denk dat je erg geluk heb gehad. maar jij zegt gewoon er naar toe gaan en ze komen toch wel met een goede aanbieding?
is er eigenlijk veel keuze op stanford airport. ?

rolandino
12-10-12, 11:29
Upgrade vragen aan de balie is in de regel duurder dan vooraf regelen. Je kunt thuis nog prima vergelijken wat je wil hebben. Soms hebben mensen geluk en krijgen ze een gratis upgrade (over het algemeen omdat de gekozen klasse domweg op is). Maar je kunt daar niet op rekenen.

Njit
12-10-12, 11:37
Nu is het zo dat we wat extra hebben gespaard dus eigenlijk een grotere/luxere auto willen hebben. Wat is het beste om te doen bij het reisbureau vragen op een opwaardering (als dat mogelijk is) of afwachten tot we op stanford aankomen en daar vragen of ze een goede aanbieding hebben?

Je kan het verschil in prijs per week zo zien op de site van Sunny Cars. Maak daar een mooi lijstje van en bepaal wat je er maximaal voor over hebt.
Ter plaatse zijn er twee mogelijkheden:

1) men begint met een verhaal dat de auto die je gehuurd hebt veel te klein is en dat je beter kunt upgraden. Grote kans dat ze jouw formaat auto niet hebben en dat ze je een gratis upgrade moeten aanbieden
2) je begint zelf over een upgrade en vraagt wat er mogelijk is.

Optie 1 is leuker. Wij kiezen zelf nooit voor de upgrade aan de balie en bekijken gewoon wat er staat. Sommige Forumleden vragen het ook gewoon ter plaatse aan de Lot Manager of ze niet wat leuks voor je hebben. Bedank de beste man dan wel met een stukje papier ($20 ofzo) als hij iets voor je regelt

Optie 2 vergt huiswerk. Weet wat een Upgrade je in NL kost. En pas op: de prijs die ze noemen is EXCLUSIEF tax. Daar komt dus nog 7% bij.

Flufjuh
12-10-12, 15:02
Haha dat zou helemaal mooi zijn, maar ik denk dat je erg geluk heb gehad. maar jij zegt gewoon er naar toe gaan en ze komen toch wel met een goede aanbieding?
is er eigenlijk veel keuze op stanford airport. ?

Geen idee of dat bij iedereen zo is, natuurlijk. Tegen ons zeiden ze dat we een Compact of een SUV mochten kiezen omdat het dezelfde prijs is. Maar misschien hebben we inderdaad veel geluk gehad. Of er veel keuze is weet ik niet, dit is pas de tweede keer dat we een auto huurden dus heb niet echt veel vergelijkingsmateriaal. Er stonden denk ik zo'n 7 Compacts en 6 SUV's.

bas&manon
13-10-12, 18:52
Hallo allemaal, ben vandaag naar arke gegaan om te vragen naar de kosten van een upgrade.
Ze hebben meteen gebeld voor me, en nu ga ik van compact naar luxery voor 100,- vind dat een goede deal.
Bedankt voor jullie hulp. Ben erg benieuw wat voor auto ik kan verwachten .

Teleton
14-10-12, 13:44
en nu ga ik van compact naar luxery voor 100,- vind dat een goede deal.
Bedankt voor jullie hulp. Ben erg benieuw wat voor auto ik kan verwachten . De deal is dat je de normale Sunny Cars prijs voor een auto uit hun luxe klasse betaalt. Dat is niet hetzelfde als de luxurary class van Alamo, ben ik bang. Wat Sunny Cars onder luxe klasse verstaat, zit bij Alamo in de full-size categorie. Denk aan een Chevrolet Impala. Of vergelijkbaar......In deze klasse heb je in ieder geval een fijne kar!

TommyMeisje
19-10-12, 18:53
Ik heb geen ervaring met Sunnycars voor Amerika. Maak al wel jaren gebruik van Sunnycars als ik in Portugal een huurauto nodig heb. Je kun wel van tevoren uitzoeken welke verhuurder je gaat boeken. Vraag met welke verhuurmaatschappijen ze zaken doen en wat specifiek voor deze verhuurder in de voorwaarden staat ( bijv borg betalen in cash mogelijk). Op die manier vind je vrij snel uit met welke verhuurder je te maken hebt. Werkt iig voor mijn altijd met bestemming Faro:)

Teleton
19-10-12, 20:07
Ik heb geen ervaring met Sunnycars voor Amerika. Maak al wel jaren gebruik van Sunnycars. Werkt iig voor mijn altijd met bestemming Faro:) Hm...en wat voegt dit bericht toe voor de doorgaans zo goed gemutste Floridavakantieganger?

TommyMeisje
21-10-12, 16:15
Het bericht voegt toe dat je met Sunnycars wel vantevoren kunt uitkiezen met welke verhuurder je in zee gaat. Dat vind ik zelf handig om te weten. Ik noem Faro als voorbeeld, maar het had ook Timboektoe kunnen zijn, maar daar ben ik nog nooit geweest.....

Teleton
21-10-12, 16:21
Ik heb geen ervaring met Sunnycars voor Amerika:) I rest my case......

Esther2013
21-10-12, 17:15
Het bericht voegt toe dat je met Sunnycars wel vantevoren kunt uitkiezen met welke verhuurder je in zee gaat. Dat vind ik zelf handig om te weten. Ik noem Faro als voorbeeld, maar het had ook Timboektoe kunnen zijn, maar daar ben ik nog nooit geweest.....
Handig om te weten, dat je dat bij hen wel kunt uitkiezen.
Dan geldt dit vast ook voor Sunnycars Amerika....

Njit
21-10-12, 18:15
Moderator Njit: om te voorkomen dat dit een wellus-nietus verhaal wordt - dit onderwerp gaat over ervaring met Sunny Cars in Amerika. Graag weer on-topic.

hesaf
01-12-12, 10:55
Ik overweeg ook een sunny car te huren (On-line en niet via Arke :)) en vraag me af of iemand een actuele kortings code heeft die je op hun website kunt invoeren?

Teleton
01-12-12, 17:15
(On-line en niet via Arke :)) Er zit anders geen verschil in de tarieven.....:confused:. Een midsize SUV 'doet' in December per week 214 euro bij beide aanbieders. En als je nog geen vliegtickets hebt, zou je ook de fly-drive tarieven van Arke eens kunnen bekijken, er zijn regelmatig verrassende aanbiedingen. Overigens is Sunny Cars niet de voordeligste aanbieder, dezelfde auto 'doet bijvoorbeeld bij de Deutsche Freunde 198 euro, maar daar zijn de banden en de ruit niet mee verzekerd. Voor wie er prijs op stelt is die 16 euro extra via Sunny Cars geen slechte deal. Voor het huren bij Sunny Cars geldt dat je vooraf niet weet bij welke verhuurder je de auto precies huurt. Vanwege de verschillen in de fees tussen Alamo en Dollar kan dit vervelend uitpakken. Ook dien je je huurcontract ter plekke goed te lezen om te zien welke voorwaarden m.b.t. de brandstofkosten gehanteerd worden. Voor kortingscodes kan je je bij Sunnycars aanmelden of kijk je hier
(http://www.vouchercode.nl/kortingscodes/5-korting-op-huurauto-bij-sunny-cars/)

knaapje
01-12-12, 19:57
Ik heb geen ervaring met Sunnycars, maar door de link van Teleton nieuwsgierig geworden eens geklikt.
De eerste indruk en die doet het hem is mij altijd voorgehouden:
Nu kan ik voor maart en april (3 verschillende weken geprobeerd) MCO al geen station of microvan meer reserveren "uitverkocht".
Bij de IC klasse staat als voorbeeld een Ford Fusion. Hierbij wordt de Europese Ford Fusion getoond (is een klein autotje op basis van de Fiesta) en niet de US versie wat in Europa de Mondeo is, deze namen bestaan al jaren.
......maar ach, het is mijn eerste indruk....

danielambroz
30-05-16, 15:21
Hallo allemaal,

Wij gaan in de zomervakantie '16 naar Florida. Momenteel hebben we een Nissan Versa (compact) gehuurd. Op de site van SunnyCars staat dat er 2 koffers in moeten passen. Ik ben nu aan het twijfelen of dit wel past. Gezien de grootte van de koffers denk ik dat we een grotere auto nodig hebben.
Wij reizen met 2 volwassenen en 2 koffers. Welke auto kunnen jullie mij aanraden?

José
31-05-16, 00:40
Op dit moment rijden wij hier in de Nissan Versa en er is echt voldoende ruimte in de kofferbak voor 2 koffers me 2 trolley's. Geen probleem!

danielambroz
04-06-16, 12:52
Bedankt voor je reactie José.
Na lang wikken en wegen hebben we besloten om voor een upgrade te kiezen. We hebben voor standaard gekozen en denken dat dit groot genoeg is.

Kletskous
06-09-16, 19:57
Ik heb nu een offerte van Sunnycars gekregen (via reisburo) voor autohuur van 23 dagen voor 1.070,=.voor een Ford Escape SUV (of gelijkwaardig) alles compleet, komen geen extra kosten meer bij.
Is dit een goede prijs? Ik weet wel dat ik via buitenlandse sites goedkoper uit kan zijn, maar dat vind ik toch lastiger te lezen qua voorwaarden enzo + ik heb geen zin in gezeur aan de balie terplekke voor extra zgn nodige verzekeringen.
Wat denken jullie ervan?
Of heeft iemand nog een kortingscode voor online boeken?

Joost Osterop
06-09-16, 21:10
Net een SUV geboekt bij Alamo, 36 dagen 1350,00 Euro. Wat is wijsheid.

marcelis10
07-09-16, 22:56
Ik heb een suv geboekt voor 20 dagen voor 644 euro bij autoeurope. Normaal boeken we altijd bij rentalcars maar die is nu 200 euro duurder. Ik heb inmiddels ook al 2x gewijzigd. De prijzen gaan steeds omhoog en omlaag en ik kan gratis annuleren en wijzigen. Ik vind de € 1070 dus nogal veel.

Mads2010
08-09-16, 08:26
Ik heb een suv geboekt voor 20 dagen voor 644 euro bij autoeurope. Normaal boeken we altijd bij rentalcars maar die is nu 200 euro duurder. Ik heb inmiddels ook al 2x gewijzigd. De prijzen gaan steeds omhoog en omlaag en ik kan gratis annuleren en wijzigen. Ik vind de € 1070 dus nogal veel.

En welke verhuurder heb je dan geselecteerd?

marcelis10
10-09-16, 10:43
En welke verhuurder heb je dan geselecteerd?

We hebben bij Alamo geboekt. Vinden wij altijd het fijnst. Je kunt daar ook al van te voren inchecken zodat je rechtstreeks naar de garage kunt en niet meer in de rij hoeft.

pzomerdijk
07-04-17, 09:52
Heb een offerte laten maken bij Arke en meteen een aanbieding laten doen voor FlyDrive. Vlucht 399 p.p. is prima. Het bevalt ons om via Sanford te vliegen. Terug via Miami is iets minder, maar goed. De prijs is goed. Arke huurt via SunnyCars. Meestal huren wij bij RentalCars, maar zie nu dat SunnyCars de WA verzekering heeft aangevuld tot 7 miljoen en ruit/bodem/banden ook heeft meeverzekerd. De aanvraag loopt via Alamo (mijn voorkeur). Die aanvulling lijkt redelijk, al moet je eventuele schade wel terugvorderen in NL. Verder zijn alle gebruikelijke US verzekeringen en Tax aanwezig. Weet iemand toevallig hoe hoog de maximale WA dekking is bij andere verhuurders? Totale huursom is ongeveer 50 euro meer t.o.v. bijv. RentalCars.

Njit
07-04-17, 10:01
De dekking is normaal gesproken 1 miljoen. In hoeverre je iets aan die extra dekking hebt van Sunny Cars weet ik niet. Je moet het bij Sunny zelf claimen. Ik heb geen idee welke voorwaarden ze eraan stellen.
Maar ze schijnen het verder wel serieus te nemen, gezien deze blog: https://blog.sunnycars.nl/belang-kwaliteitscontrole-klant/

Ik heb overigens diverse malen schade gehad en deze zonder problemen direct bij Alamo kunnen claimen (gehuurd via Alamo UK en andere aanbieders).

sanook
07-04-17, 10:01
Volgens mij is 1 miljoen zo'n beetje de standaard. Niet vergeten dat die 7 miljoen alleen is voor schade die jij zelf veroorzaakt. 9 van de 10 keer heeft de tegenpartij een mindere verzekering en ben je daarvan afhankelijk als de tegenpartij bij jou schade/letsel veroorzaakt heeft. Dus het is niet zo dat je hierdoor beter verzekerd bent als men bij jou schade/letsel veroorzaakt, het is alleen voor schade/letsel die jij veroorzaakt.

Fitzroy
08-04-17, 16:40
Pzomerdijk, wat bijzonder dat Arke via Sunnycars huurt? Wij hebben al een paar keer een fly-drive via hen (of althans TUI) geboekt maar dan loopt het gewoon rechtstreeks via Alamo. Met Sunnycars nog nooit te maken gehad.
Heb je al gekeken wat een fly drive kost op de door jou gewenste datum ?

Mara98
15-04-17, 11:03
Vorige week een mooie aanbieding van Tui geboekt incl. autohuur. Omdat ik alleen reis deze keer gewoon klein autootje genomen.
Kreeg de voucher via mail en zag dat dit via Sunny Cars was geregeld maar dat de autohuur zelf gewoon via Alamo loopt ;
€ 175 voor een week is volgens mij een prima prijs toch?

hannie
15-04-17, 14:49
€175 is een normale prijs voor een kleine auto volgens mij.

pzomerdijk
18-04-17, 20:28
Sunny Cars is een broker welke gebruikt wordt door Tui. De auto wordt gehuurd bij National of Alamo.

cvr
04-05-17, 23:13
Heb jarenlang zakelijk gehuurd waarbij ons interne reisbureau Sunny gebruikte. Paar keer schade gehad en dan werd er gezegd "betaal maar je krijgt het binnen 3 dagen terug". En zo was het ook, ik betaalde met mijn creditcard de schade en/of het eigen risico en had het geld terug voordat het van mijn creditcard af werd geschreven.

Later wel eens geprobeerd om privé te boeken maar schrok van de hoge prijzen. Mijn mening: erg goed maar ook erg duur...

moonlight91
25-05-22, 10:42
Iemand recent via sunnycars gehuurd
ik vind daar op dit moment de laagste prijs voor
de laatste week van augustus

Terpies
28-05-22, 16:49
En wat is die laagste prijs? Welke ophaal/inlever locatie, welke data en welk type auto?