PDA

Bekijk Volledige Versie : Eten meenemen naar Florida



Pagina's : [1] 2

Karin71
09-03-05, 19:17
Iets typisch Nederlands, iets wat NIET te krijgen is in FL. Iets anders dan Goudse stoopwafels of iets dergelijks :roll:
Iemand ideeen??

petra
09-03-05, 20:18
Griotten!!! of engelse drop, wilhelmina pepermunt, gewone chocola. Mijn familie is daar gek op..... :lol:

ststone
09-03-05, 20:21
Dit zou ik graag hebben, maar het is niet te doen,
Hema Worsten
Kroketten van Dobbe
Frikandellen
Gelderse Rookworst
Zure Zult
Verse Haringen met uitjes
Amsterdamse Uien zoet zuur, zo groot als een manderijn
Broodje Mario
Duvel

Wel te doen
CD's van favoriete artiesten.
Spruitjes, de echte, niet die grote naar zwavel zuur ruikende kolen die we hier kunnen aantreffen.
Een goed boek.
Spritsen.
Jezelf.

Eric
09-03-05, 20:24
Wat d8 je van: Lekkere Hollandse Kaas (Wel vacuum verpakt!!)

petra
09-03-05, 20:24
nou nou, sstone, wat ben je toch een lekkerbek :lol:

Karin71
09-03-05, 20:29
Hihi.. :D Ik gokte er al op dat jij zou reageren Ststone! Grappig.. Maar wel handige hulp..
Een goed boek is al gereserveerd voor die vrienden en spruiten is zeker een overweging waard.. Als je nog iets te binnen schiet, laat me maar weten!

knaapje
09-03-05, 20:50
Over kaas meenemen vind je hier het nodige:
http://www.brochureworld.org/forum/board_entry.php?id=13638#p13653

Conclusie was: niet doen!

Groeten
Knaapje

Eric
09-03-05, 20:50
Hihi.. :D Ik gokte er al op dat jij zou reageren Ststone! Grappig.. Maar wel handige hulp..
Een goed boek is al gereserveerd voor die vrienden en spruiten is zeker een overweging waard.. Als je nog iets te binnen schiet, laat me maar weten!
Weten we tenminste waar je naar toe gaat dit tripje, niet naar New Orleans, maar ietsje verder, Boca Raton..........

ststone
09-03-05, 21:06
Kaas, Amerikaanse kaas daar zakt mijn broek van af, net plastic.
Maar er is hier heel goede buitenlandse kaas te krijgen bij de Publix (Rookkaas) en zelfs by de drankenboer ABC.

Er zijn uitstekende Farmers Markets in de buurt waar je een stuk Old Amsterdam kan kopen. En na een lange zoektocht is er ook koffie gevonden die zeer te pruimen is, van Houtte, vroeger het huismerk van de Gruiter in Amsterdam.

En voor je beleg naar de Publix, vraag om Boarshead (een merk) en dan extra dun gesneden. Probeer eens de kalkoen. Als je eens geen zin hebt om uit te gaan kun je hier ook alle voorgerechten van TGIF in de vriezer kopen. Even de hond uit de micro wave halen en het voorgerecht erin, en ping, de chicken wings zijn klaar.

Hier, in Boca, kun je je ook naar hartelust bedrinken aan de Heineken, Grolsch en Bavaria. Wit bier en een kriek is ook makkelijk te vinden.
Er zijn zelfs barretjes waar Heineken uit de tap komt, niet te versmaden.

Ach het is hier best uit te houden, als die regen nou eens ophield.

Ps. 17 Maart is het st. Patrick's Day, veel parades en groen bier.
Moet je eens meegemaakt hebben.

Eric
09-03-05, 21:11
Publix zit door heel Zuidoost USA, en is inderdaad de Albert Heyn van Amerika.
Probeer als je trek heb in een lunch eens een lekker stokbrood, gewoon vers voor je belegd met alles wat je maar kan bedenken. Een prima alternatief voor de fastfood restaurants.
je kan hier trouwens gewoon met je pinpas betalen, ook altijd makkelijk.
Eric

Karin71
09-03-05, 21:14
Nou nou, zo te horen heb je alles al gevonden.. haha.. Nu alleen de spruitjes nog.. Misschien zelf verbouwen?? :wink:

ststone
09-03-05, 21:22
De kleine biologische geteelde spruiten gaan wel hoor. Wat jullie ook eens moeten proberen is de sushi of sashimi. En nu ik er over denk, de hotdogs voor de deur van de lokale Gamma (Homedepot) zijn bijna net zo goet als Hema worst. Het heeft zelfs het zelfde gevoel. Even wat schroeven halen en gauw even een worstje pakken. :wink:

Petra/VS
09-03-05, 21:30
Ik vind Borrelnootjes heerlijk of Tijgernootjes, is hier alleen maar via postorder te krijgen. Verder DF (geen Wilhelmina!) pepermuntjes, Stophoest en vruchtenhartjes (of van die vruchtenkussentjes, hmm!).
We kunnen hier heel veel dingen wel krijgen, meer nog dan in Florida, maar die spullen dus niet.

petra
09-03-05, 21:31
deze week in de aanbieding van de Hema, de enige echte Hema rookworst...come and get it :wink:

Karin71
09-03-05, 21:34
Ja wij zijn ons al ernstig aan het verheugen op al het lekkers wat we kunnen gaan eten in FL gedurende die 33 dagen! Het gaat ons vast en zeker weer wat extra kilootjes opleveren, maarja... daarna de hele zomer de tijd om het er weer af te krijgen...
Ik heb iig al genoeg tips gelezen op dit forum om zeker twee weken mee te vullen, en de rest komen we onderweg vast en zeker tegen! \:D/

ststone
09-03-05, 22:19
Wat jullie lekker niet hebben zijn de Jelly Beans, verslavend lekker.
Kijk maar eens in een Mall en probeer de gekste smaken.

En een goede Bagel met Lox (zalm) en cream cheese. Het liefts een bagel met sesame seed.

Ps. Zwitserse Kaas kun je ook mee nemen.
Da's hiet niet te krijgen, en dat mis ik zo...
Sambal (Oelek, Badjak en Brandal) ook niet te krijgen, en blijft jaren lang goed.

Petra/VS
09-03-05, 22:36
Wauw, jullie moeten nogal wat ontberen, daar in het warme Zuiden ;). Hier kunnen we alle soorten en maten kazen krijgen, die we maar willen (tegenwoordige favoriet: Leerdammer).
Ook sambal oelek is hier te vinden (de andere sambals, die ik lekkerder vind, niet zo makkelijk).
Ststone, je weet, dat er heel wat postorder bedrijven zijn, waar je alles kunt bestellen, toch?
Ik bedacht me nog iets leuks om mee te nemen: een leuke verjaarskalender. Ik kan er nooit genoeg hebben (vergeet nog steeds de meeste verjaardagen :o ) en ze zijn zo leuk Nederlands.

Karin71
09-03-05, 22:45
Ststone, je weet, dat er heel wat postorder bedrijven zijn, waar je alles kunt bestellen, toch?

Nou Ststone, ff een lijntje leggen met Petra dus =D>

Karin71
09-03-05, 22:48
Trouwens; wellicht grappig te weten... een strandpaviljoen hier in Zandvoort trachtte vorig jaar de lunchkaart te vullen met enkel bagels i.p.v. bruine en witte bolletjes.... hahaha.... het is zwaar geflopt..

Eric
09-03-05, 23:11
Wat jullie lekker niet hebben zijn de Jelly Beans, verslavend lekker.
Kijk maar eens in een Mall en probeer de gekste smaken.

En een goede Bagel met Lox (zalm) en cream cheese. Het liefts een bagel met sesame seed.

Ps. Zwitserse Kaas kun je ook mee nemen.
Da's hiet niet te krijgen, en dat mis ik zo...
Sambal (Oelek, Badjak en Brandal) ook niet te krijgen, en blijft jaren lang goed.

Bagels hebben we wel hoor, hier in amsterdam.
Gewoon bij de bakker, of belegde bagels in een Bagelshop !!

Eric

meannie
10-03-05, 00:39
Vergeet niet dat vlees taboe is, dus Hema worsten thuis laten. Hollandse kaas is echter geen probleem.

Karin71
10-03-05, 00:49
Nou ik neem geen risico hoor, trouwens onze vrienden zijn inmiddels al zo ingeburgerd dat ze niet eens gevraagd hebben om etenswaar uit ons kikkerlandje.. enkel een NL boek en een of ander spelletje... hahaha..
Maar het leek me wel leuk om iets voor ze mee te nemen wat daar idd niet te krijgen is en waar ze misschien zelf niet zo snel aan zullen denken.. voorlopig houd ik het op de spruitjes, hihi :wink:

Ebelix
10-03-05, 07:53
......


Wat d8 je van: Lekkere Hollandse Kaas (Wel vacuum verpakt!!)


Over kaas meenemen vind je hier het nodige:
http://www.brochureworld.org/forum/board_entry.php?id=13638#p13653

Conclusie was: niet doen!

Groeten
Knaapje

Wij hebben zonder problemen kaas, vacuum verpakt, en oliebollen, incl de poedersuiker, meegenomen naar Florida en geen problemen gehad aan de grens.

Zolang de kaas vacuum verpakt is kan je het rustig meenemen.

knaapje
10-03-05, 10:58
......

Wat d8 je van: Lekkere Hollandse Kaas (Wel vacuum verpakt!!)


Over kaas meenemen vind je hier het nodige:
http://www.brochureworld.org/forum/board_entry.php?id=13638#p13653

Conclusie was: niet doen!

Groeten
Knaapje



Wij hebben zonder problemen kaas, vacuum verpakt, en oliebollen, incl de poedersuiker, meegenomen naar Florida en geen problemen gehad aan de grens.

Zolang de kaas vacuum verpakt is kan je het rustig meenemen.

Hallo,
Dit "zonder problemen" betekent dit dat je door de douane gecontroleerd bent en dat ze het goedvonden dat je het meenam of heb je geluk gehad en ben je niet gecontroleerd?
Groeten
Knaapje

meannie
10-03-05, 14:26
Ik breng al jaren kaas mee, geseald en ongeseald. Wat maakt dat seal nou uit . Kaas is kaas. Op het formulier wat je in moet vullen , schrijf ik altijd bij farmproducten :cheese. Laatst moest mijn koffer gescanned bij de agrarische afdeling, maar dat was de eerste keer.
Toen mijn vriendin op bezoek kwam had ze heerlijke kaas bij zich. Op Schiphol deden ze al heel erg moeilijk, toen nog eens in het vliegtuig van Martinair werd er gezegd ,dat ze grote problemen zou krijgen. Luister NIET naar deze ONZIN !!! Ze heeft toen een kilo oud snijdbaar in het vliegtuig achter gelaten, omdat ze zo bang was gemaakt. Nog naar Martinair terug gegaan , maar er viel niets meer te redden.

ststone
10-03-05, 16:40
Die poeder suiker...
Dat is "living on the edge", lachen

Daniel
10-03-05, 17:34
Ik neem vaak Kaas mee voor mijn ouders. Vorige maand nog kaas meegenomen die we hadden gekocht op Schiphol. Ik geef het nooit aan op het customs formulier. Overigens kwam er toen we op Atlanta airport waren een beagle langs en die is niet aangeslagen (logisch is vacuum verpakt zou je zeggen)... Ik geeft het dus niet aan en heb nog geen problemen gehad... Misschien geluk?

meannie
10-03-05, 18:22
Ik geef het altijd aan , als die hond het zou ruiken , sta je er niet zo stom bij. Het is niets wat je wil verbergen , want het is legaal.

Bullyleo
10-03-05, 18:48
Het is het verstandigst om het gewoon netjes te melden, dat wordt ook gadviseerd door de ambtenaar van het Department of Agriculture bij de US ambassade in Den Haag. Je krijgt zeker geen problemen, maar ze vinden het gewoon netjes als je het even meldt. Toen ik naar Miami ging, kon ik in ieder geval zo doorlopen met een kilo vacuum verpakte kruidenkaas :lol:
Twee maanden daarna ging een collega naar Miami en toen vroeg ik hem een stuk kaas voor mij af te geven bij diezelfde vriend in Miami, want die kaas was natuurlijk snel op. Hij koos ervoor om het niet aan te geven. Toen hij in wilde checken voor de terugvlucht naar Amsterdam, kwam er zo´n snuffelhond langs zijn koffer en toen moest hij alsnog de hele zooi uitpakken, want hij had het bij binnenkomst niet opgegeven en die kaaslucht blijft toch kennelijk een tijdje in je koffer hangen.......... hij had er in ieder geval zwaar de kolere over in dat hij het niet had aangegeven want hij had toch wel even wat uit te leggen. Hij is er onderuit gekomen door te zeggen dat hij bij een vorige trip in Europa kaas had meegenomen en dat die lucht er kennelijk nu nog in zat. Maar hij heeft even een tijdje peentjes gezweet :twisted: :twisted: :twisted:
Dus: gewoon aangeven, want je mag het gewoon invoeren, mits het geen verse zachte kaas is zoals brie etc. :wink:

Daniel
10-03-05, 18:55
Het is idd. netjes om het te melden. Volgende keer maar eens melden...

Monique
10-03-05, 19:35
Ik bedacht me nog iets leuks om mee te nemen: een leuke verjaarskalender. Ik kan er nooit genoeg hebben (vergeet nog steeds de meeste verjaardagen :o ) en ze zijn zo leuk Nederlands.

Misschien nog een leuke tip voor velen onder ons:
Maak zelf je eigen kalender.
Velen hebben voortaan een digitale camera, een fotoshop-programma en printen zelf hun foto's.
Zoek leuke vakantie foto's, zet hier de maand en 30 of 31 streepjes bij met 1 t/m 30/31 ervoor en print die op goed foto-papier uit. Perforeren, vislijn erdoor heen en klaar is je eigen, originel verjaardagskalender.

WIj hebben dit gedaan en zo zie je je vakantie foto's wat vaker.
Ben je het beu, neem je gewoon nieuwe foto's

Groetjes van Cre-Thea :P

Debbie
19-04-05, 13:34
Hallo allemaal!

Kan iemand mij vertellen of je gewoon chips en snoep mee kan nemen in het vliegtuig?
Wij gaan natuurlijk met kinderen en dan is dat wel lekker/handig. Jaja, ook voor onszelf :lol: .

Geeft dit geen probelemen als het niet op is en je het dus invoert?

Heb gehoord van iemand die een appel bij zich had in haar handbagage. Opgegeten in het vliegtuig eenmaal op het vliegveld in Amerika bleef die speurhond maar rond haar tas hangen......... leg dat dan maar eens uit.....

Waarmee moet ik nog meer rekening houden met wat je meeneemt?
Nog dingen die we absoluut niet moeten vergeten?

Kan ik mijn tas het beste sluiten met een slotje of tay-rip of gewoon open laten....?

Bedankt alvast!


(nog maar 9 nachtjes slapen......!)

mapsit
19-04-05, 14:25
Over het algemeen geld geen eten meenenem dat bedorven kan raken niet meenemen. snoep/chips etc kan meestal wel. Kon zo niet ergens een oficiele site vinden waar dit allemaal op staat.
Tevens krijf je in het vliegtuig over het algemeen ook voldoende te eten/drinken en kun je altijd om meer vragen.

Over het algemeen de koffer/tas goed afsluiten, maar ook niet te goed met allerlei tyraps etc. Als ze willen controlleren moet toch de hele zooi er af.

Eric
19-04-05, 14:52
Niet helemaal het juiste antwoord.
Je mag voor onderweg alles meeslepen wat je wilt ook snoep, drinken, fruit, desoods een happy meal van mac. Onderweg krijg je wel drinken, maar voor de kinderen is snoep altijd wel lekker.
Bij aankomst van het vliegtuig, moet je alle produkten met groente, vruchten, vleeswaren en kaas etc in het vliegtuig weggooien, dergelijke produkten mag je Amerika niet mee naar binnen nemen.
Alleen voorverpakte stukken kaas doen ze normaal gesproken niet moeilijk over.
je handbagage moet je uiteraard niet op slot doen, maar tassen en dergelijke die als ruimbagage meegaan, moet je juist WEL met een tie-rib afsluiten. (Zie eerdere discussies hierover)
Succes, Eric

ps. Je zult zien, dat in Amerika de mensen gewoon met een stuk pizza en een kop koffie het vliegtuig binnen komen !!

Michael66
19-04-05, 18:53
Je kunt alles meenemen. Maar je mag organisch voedsel niet het land invoeren. Eet dus zoveel mogelijk daarvan onderweg op en gaai het voor de landing in de vuilniszakken waarmee de stewardessen rondgaan. Snoep is geen enkel probleem, evenals nog afgesloten zakjes chips (zijn ge open: voor de zekerheid weggooien). Zaken als broodjes, fruit, worstjes en zo: weggooien. Bij twijfel: weggooien. Je kunt nog genoeg van die zaken kopen in de VS en het is het toch niet waard om ..... (vul zelf maar in).

Iron_eagle
20-04-05, 00:33
Ter informatie:

Fruit is ten strengste verboden om in te voeren, gooi dit dus echt weg in het vliegtuig.
Fruit kan ziektes/bacterien/beestjes enz. bevatten, vandaar.

jacqdick
29-09-05, 18:41
nu denk ik bv aan koffiepads, suiker, melkpoeder

Zou je daar problemen mee krijgen tips gevraagd??

Eric
29-09-05, 19:20
Koffiepads krijg je geen problemen mee, maar wie gaat er nou suiker meenemen? Je gaat naar een gewoon land hoor, ze hebben daar ook supermarkten
Ga je toch geen suiker meeslepen?
Eric

jacqdick
29-09-05, 20:29
is alleen voor de 1e avond, na een lange reis een lekker bakkie op je hotelkamer is toch lekkerr :)

Harm
29-09-05, 21:13
Je hebt gelijk wel lekker, maar wel echt Nederlands. Neem je ook aardappelen kaas en hagelslag mee???
Harm

jacqdick
29-09-05, 22:43
hahahahah nee dat niet, maar je hoort zo van die wilde verhalen dat mag je wel meenemen en dat niet is gewoon moeilijk.

BV een aansteker in je koffer mag ook niet, nou eerlijk waar nooit aan gedacht.

Dus bij aankomst een lekker bakkie is echt het enigste :o :)

Eric
30-09-05, 00:26
Nou, het eerste wat ik bij aankomst zou doen, is even langs de publix, daar hebben ze alles, en dat scheelt je een hoop gesleep.
Stel dat ze je koffer inspecteren bij de douane, en ze zien de suiker?
Hoe dank je dat ze reageren?
Voordat je hebt kunnen uitleggen, dat je zo'n maffe Hollander bent, die niet zonder zijn bakkie leut kan, zit je achter de tralies, en dan mag je daar uitleggen, dat het echt geen cocaïne is, dat witte poeder in je koffer.
Nee dank je, en als ik echt trek heb, stop ik bij de eerste de beste Dunking Donuts voor een bakkie troost.
Eric
PS je mag ook geen aansteker meenemen in je handbagage of kleding !!

Nirak
30-09-05, 01:23
Op praktisch alle hotelkamers in Florida (en de gehele USA trouwens) staat een klein koffiezet apparaatje met alle toebehoren (ook suiker en melk) dus maak je geen zorgen koffie kun je altijd zetten.

Ook zijn er legio hotels die 24 uur per dag koffie klaar hebben staan de lobby, soms zelfs met zo'n echt amerikaans cookie erbij...lekker!!

Trouwens...wat wil je doen met koffiepads?? Senseo meenemen??...hihi...kon het niet laten....waarschijnlijk bedoel je van die éénpersoons koffiesachets....

groet, Karin

PS Eric......yeessss......Dunkin Donuts........heerlijke koffie met yammie donuts....krijg gelijk trek en heimwee als ik dit zo lees.....

Michael66
30-09-05, 07:33
Kom je aan in Orlando? Daar is in de aankomstterminal een hele goede Starbucks!! Neem daar lekker een bakkie, Americano met 3 extra espresso-shots, en je kunt er weer tegenaan!

Iron_eagle
01-10-05, 12:07
Hou er wel rekening mee dat je niet te veel koffie meeneemt, als ik het goed had was er een max. van 500 gr. p.p. (maar dat weet ik niet 100% zeker). En die suiker, als het gewoon kristalsuiker is zullen ze niet moeilijk bij de douane doen (poedersuiker kan wat argwaan opwekken), maar kristalsuiker herkent iedereen gelijk.

rvd4always
17-10-05, 13:12
Laat al je spullen thuis en laat je verrassen in USA! In USA kan je ook alles krijgen in de supermarkten en je hebt er Starbucks waar je prima koffie kan krijgen! :idea:

MR. T
20-10-05, 23:00
Kom je aan in Orlando? Daar is in de aankomstterminal een hele goede Starbucks!! Neem daar lekker een bakkie, Americano met 3 extra espresso-shots, en je kunt er weer tegenaan!

Mijn idee ! Ik heb precies hetzelfde gedaan....ff bij Starbuck een sterke bak gescoord en je kan er weer tegen na zo'n vlucht 8)
Greetz,

Thijs

DEETJE
27-12-06, 00:44
Hoi,ik weet dat deze discussie al oud is maar hoop dat er iemand antwoord heeft op mijn vraag.
Wij willen voor familie die wij gaan bezoeken zoute drop en hagelslag meenemen in de koffer.Mag dit en zoja hoeveel?

Groetjes Deetje.

Njit
27-12-06, 08:35
Ja dat mag en ik gok maximaaal 23 kg per koffer :)

calypso
27-12-06, 09:46
Dit is geen probleem, doe dit elk jaar voor mijn vrienden, maar schrijf het wel op. Want als je word gecontroleerd door de douane en het staat niet op je formulier kun je wel eens een lange tijd op het airport verblijven. omdat je dan illegaal spullen importeert.

Dus gewoon aangeven op het formulier dat je de spullen hebt. Indien je kaas meeneemt dan moet deze wel vacuum verpakt zijn anders kan je die niet invoeren. snoep en hagelslag is normaal geen probleem, alhoewel de douane daar niet goed weet wat drop is :-)

Njit
27-12-06, 09:51
alhoewel de douane daar net goed weet wat drop is :-)

De vertaling is 'liquorice' (hoewel dat niet hetzelfde smaakt).

Wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Licorice)

deh78
27-12-06, 11:46
Wij hadden 2 flessen cola in onze koffer de koffer is toen opengemaakt en er zijn proef monsters van genomen. Toen we in maimi aan kwamen vonden zo'n mooi briefje van de TSA en de koffer was overhoop gehaald.

Er lopen van die leuke beagle hondjes rond op het vliegveld alleen nooit hopen dat ze bij jouw koffer gaan zitten of blaffen want dan heb je een probleem.

Dennis

calypso
27-12-06, 12:17
Vraag is waarom je flesjes meeneemt naar de USA?
Aangezien je het daar overal kunt krijgen dus niet de noodzaak ervan inzien.
Of het moeten collector items zijn voor vrienden?

deh78
27-12-06, 13:00
nee het was geen speciale cola het waren 2 0.5 liter pet flesjes,
we moesten nadat we de auto opgehaald hadden vanaf het vliegveld nog 45 min. rijden en dan hadden we in iedergeval wat te drinken bij ons.

We kwamen snachts aan in miami en het was onze eerste keer we waren niet zo happy om gellijk langs een tankstation te rijden.

maar voor de volgende keer gewoon niks mee nemen....

Dennis

bowie13
27-12-06, 13:29
Hoi,

Het opslot doen van je (ruim)bagage is dat verplicht?
Mogen ze je koffer zomaar open maken zonder jouw toestemming of zonder dat jij erbij bent?
Die ty-raps zijn toch die plastic dingen? Als ze je koffer willen openmaken moet je toch een schaar in je handbagage je hebben? En dat mag toch niet? Hoe moet je dan je koffer openmaken als ze niet hebben gekeken en je komt in je hotel aan?
Groetjes,
Bowie13:-k

monique2331
27-12-06, 20:57
hallo

ik weet dat je geen fruit mee mag nemen naar de usa maar het komt toch voor dat het toch lukt om het mee te nemen.
ik moest dan ook erg lachen dat een reisgenoot vanuit nederland een heerlijke sinaasappel in haar handbagage
had en die lekker zat op te eten op het vliegveld in washington waar we zaten te wachten op het vliegveld naar los angeles.
Dus heel goed opletten doen ze dus niet altijd bij de douane.

calypso
27-12-06, 23:30
Uiteraard kan je altijd geluk hebben :-)

Ik ben zelf ook een keer ontsnap aan de controle, reed vanuit Las Vegas terug naar California, en wat blijkt daar is een controle aan de state line/grens op zuivel en fruit producten, die mag je dus niet invoeren van de ene staat naar de andere. Dus wij netjes zeggen NEE we hebben geen fruit. en konden doorrijden, maar later bleek dat we vergeten waren dat we net voordat we de grens overgingen ervoor gestopt waren bij een tankstation en wat appels hedden gekocht, helemaal niet meer aan gedacht!!!
Dus ook geluk gehad.

Was toen ook mijn eerst keer aan die zijde van de USA en wist dus niet dat er zelfs tussen 2 staten controles waren!!!
Maar nu vergeet ik dat dus nooit meer.

Mickey99
28-12-06, 08:32
Uiteraard kan je altijd geluk hebben :-)


Ik weet niet of je dit nu geluk moet noemen :???:

Ik denk dat je zelf verantwoordelijk bent dat je niets meeneemt wat niet mag en dat je dus erg goed op moet letten zodat je er zeker van bent dat je niets vergeet weg te gooien. Ik denk namelijk dat je een probleem hebt als ze ontdekken dat je verboden waar bij je hebt. Het laatste wat je wilt na een zeer lange reis is problemen bij de douane en zo nog langer "onderweg" te zijn.

Ik ben trouwens benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?

Michael66
28-12-06, 09:29
Ik weet niet of je dit nu geluk moet noemen :???:

Zeker niet. Onverantwoordelijk, dat wel.

De verboden om voedsel mee te nemen zijn in onze ogen soms wat overdreven, maar het gaat er toch echt om om allerlei ziektes te voorkomen. In het verleden hebben allerlei plantenziektes bijna de gehele citrusindustrie in Florida platgelegd. Da's toch wel even iets om over na de denken ....

calypso
28-12-06, 09:53
In mijn geval waren we het gewoon echt vergeten en was het dus inderdaad geluk hebben.

Maar als je als broekie voor het eerst naar de US (en dat was het voor mij toen in 2000) gaat ken je nog niet alle regels en wil er wel eens eentje ertussen glippen, dit is niet met opzet maar gewoon toeval. Ben uiteraard niet uit op problemen.

En Uiteraard is het onverantwoord als je dit met opzet doet.

Weet wel beter ik werk dagelijks voor de Amerikanen hier dus weet echt wel hoe zij omgaan met hun regelgeving en wat de gevolgen kunnen zijn.

Groeten
harry

knaapje
28-12-06, 16:35
Ben daar zelf ook eens gecontroleerd. Wij hadden fruit in de auto bij ons, maar er werd toen gevraagd of we het in de store gekocht hadden en mochten zo doorrijden. Er werd ons uitgelegd, dat het over besmettingsgevaar van een fruitvliegje uit Mexico ging.

Knaapje

Pluisje
19-05-07, 22:07
:p Mag ik wel blikjes met b.v. knakworstjes meenemen.
En verpakte voorgebakken broodjes :?:

Pluisje

Eric
19-05-07, 22:19
Mag ik je wat vragen?
Denk je dat ze in Amerika geen worstjes en broodjes kennen?
Hot Dogs zijn echt puur Amerikaans. de voorverpalkte broodjes vind je in alle soorten en maten in de supermarkt, en ook voor worstjes hoef je niet lang te zoeken.
Maar om even direct antwoord te geven op je vraag: Blikjes zouden geen probleem mogen opleveren, maar de broodjes , ja ik denk dat ze heel vreemd staan te kijken, en dat het eenkwestie is van de juiste douane beambte.
Maar als je het graag wil, neem je het toch gewoon mee? het ergste wat je kan gebeuren dat het ter plekke wordt in beslag genomen, je krijgt geen boete of zo iets.
Eric

corrus
20-05-07, 01:05
Dat hangt er vanaf...
Als je op het douane formulier hebt ingevuld dat je géén eten invoert en dit wél doet kun je een boete krijgen van maximaal $2500,--
Want je hebt dit schriftelijk verklaard met ondertekening...

:mrgreen:

Eric
20-05-07, 08:44
Corrus, even een vraagje, ik moet (veel) DE koffiepads meenemen voor een kennis (die overigens in Mexico woont, maar naar Texas toekomt).
Is het verstandig dit op het CDF in te vullen bij etenswaren? Zit helemaal dicht in de doos.
Eric

corrus
20-05-07, 10:24
Ik voer bijna altijd koffie én kaas in... ook koffiepads... 2 zakken DE pads...
Food op YES zetten...

Héél soms vragen ze watvoor food... antwoord ik altijd: real dutch coffee and wonderful hard curded cheese (da's niet gelogen) bovendien het laatste wat je zegt blijft altijd bij mensen hangen. (dit is eigenlijk een verkooptechniek maar werkt écht) Maar meestal mag ik doorlopen... soms kijken ze heel even op het formulier. Slechts 1 keer moest de koffer open... vroeg ie of er chocolade in zat... Vroeg ik... why do you ask... Zegt ie lachend... I love Dutch chocolate... :D Zonder dat hij er in gekeken had, kon ik de koffer weer dichtmaken en doorlopen... Persoonlijk vind ik koffie geen "eten" maar food betekend óók "levensmiddelen", dan lieg ik in ieder geval niet op het formulier...

calypso
20-05-07, 10:28
Koffiepads he....

Ik zou ze wel aangeven, waarom?
Omdat je wel een risico neemt, ten eerste omdat je iets meeneemt dat bij mijn weten wel aangegeven moet worden.

En denk eens na je gaat naar de USA, waar veel drugs en dergelijke onderschept worden die regelmatig tussen koffie gestopt worden!
Je zegt zelf dat je VEEL moet meenemen dat is dan altijd al verdacht.

Dus tel die 2 op en dan zou ik me nog wel eens bedenken om het niet erop te zetten.

En waarom zou je ze er niet op zetten??
Veiliger om het gewoon aan te geven dan achteraf problemen te hebben is mijn motto.

pyca
20-05-07, 10:36
Hoi Eric,

Ik vond onderstaande op de http://www.cbp.gov/ site

Dit betreft dan wel goederen verzonden per post, zag zo snel niet iets specifieks over zelf invoeren.
As a general rule, candies, condiments, spices, coffee and teas that are commercially packaged are ok, however bulk teas or spices, etc. are subject to inspection and if they are found to have insects, they may be seized and destroyed.

Ook las ik ergens op die site dat er een boete van $10.000 gegeven kan worden als je wel invoert en dit niet aangeeft...........

Stuur hen anders een mailtje, dan weet je precies hoe en wat.

Norbert
24-05-07, 09:08
Maar hoe zit het met etenswaar die je nog in je handbabage hebt zitten, uiteraard dan nog met dichte verpakking. Neem aan dat je daarvoor niets hoeft in te vullen op het formulier?

Eric
24-05-07, 11:07
Jawel hoor, het maakt niets uit of het nu in de ruimbagage of in je handbagage zit: je moet het aangeven. het gaat erom wat je invoert, al heb je het in je hand.
Houd je rekening met de nieuwste regels betreffende de handbagage?
Eric

Norbert
24-05-07, 11:22
Ja vloeistoffen, gels en andere wannabe liquids blijven thuis

Vally
20-08-07, 23:05
Veilig een scheermesje in me koffer stoppen, of breken ze dan je koffer open of iets...? Want ik hoorde via DReizen dat je koffers niet op slot mag doen etc... Who can help me out:-s

Pipo Chris
21-08-07, 03:50
Hoi,

Ja hoor je koffer kun je gewoon volstoppen met gevaarlijk spul.
Je handbagage, daar is het allemaal om te doen.

PC

Njit
21-08-07, 09:29
Hier een lijstje van wat er allemaal in je koffer mag:
http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/prohibited/permitted-prohibited-items.shtm

bono
21-08-07, 13:50
Vorig jaar gewoon in de koffer meegenomen en zelfs nagel toestanden en een schaartje zat er ook bij.
Zolang het maar gewoon in je koffer zit............:wink:

gr. Monique

Michael66
22-08-07, 15:49
Veilig een scheermesje in me koffer stoppen, of breken ze dan je koffer open of iets...? Want ik hoorde via DReizen dat je koffers niet op slot mag doen etc... Who can help me out:-s
Scheermesjes in koffer = geen probleem.

Een poffertjespan (...) is wel reden om een koffer te openen en helemaal door te spitten ....... =P~

bjorntje
11-10-07, 00:15
Het is nu echt aan het afkorten en als echte Belg wil ik natuurlijk uitpakken bij onze gastheren met Belgium chocolats.
Maar toen vertelde me iemand dat voedingswaren meenemen niet toegelaten is ??

Heeft iemand daar ervaringen mee ?

Klopt het dat je bijv geen pralines verpakt zou mogen meenemen.

gelieve snel te reageren aangezien ik binnen een paar dagen naar ginder vertrek.

groetjes bjorn

mafo
11-10-07, 07:54
Hier kan je zien (http://thehague.usembassy.gov/amerikaanse_douane.html) wat wel is toegestaan, bij twijfel gewoon meenemen en aangeven bij de food and aggriculture controle. In het ergste geval zal je ze moeten weggooien, niet aangeven en er tussen uitgepikt worden is minder pretttig. Anders even een belletje naar de Ambassade.

Ambassade van de Verenigde Staten van Amerika
Regentlaan 27, B-1000 Brussel
Telefoon: (32-2) 508-2111
Fax: (32-2) 511-2725
Openingsuren: maandag tot vrijdag van 9 to 6.




1. Etenswaren en Landbouwprodukten

Geef alle landbouwprodukten aan bij de Douane als u de V.S. binnengaat.

A. Voedsel dat men kan meenemen naar de V.S.




Stroopwafels, brood, koekjes, gebak en bakwaren
Oliebollen
Hagelslag
Drop
Pindakaas
Kaas (alleen vacuum verpakt en gepasteuriseerd; geen kazen gemaakt van rauwe melk). De meeste Nederlandse kazen zoals Goudse, Edammer en Leerdammer zijn toegestaan.
Koffie
Baby poedermelk
Glutenvrij voedsel
Vis
Snoep en chocolade
B. Voedsel dat men niet naar de V.S. kan meenemen


Vlees en vleesprodukten (ook produkten waarin vlees is verwerkt, b.v. soepen)
Verse groenten en fruit
Absint
Snoep gevuld met alcohol

bjorntje
11-10-07, 09:23
thx voor de info, hmmm ik vrees dat er wel een paar pralines in zitten met een soort van alcoholishe vulling.
Nuja we zullen zien hé op hoop van zegen hihi ik zal toch niet gearresteerd worden (hoop ik ) om een paar pralines amerika binnen te brengen.

groeten bjorn

Njit
11-10-07, 09:31
Je kan ze toch zelf uitzoeken zodat er geen alcoholische vulling bij zit?

Syllvia
11-10-07, 12:26
thx voor de info, hmmm ik vrees dat er wel een paar pralines in zitten met een soort van alcoholishe vulling.
Nuja we zullen zien hé op hoop van zegen hihi ik zal toch niet gearresteerd worden (hoop ik ) om een paar pralines amerika binnen te brengen.

groeten bjorn


Voor de bonbons die je al hebt met alcoholische vulling heb ik wel een adresje......................\\:D/

groetjes Sylvia

bono
11-10-07, 22:52
Voor de bonbons die je al hebt met alcoholische vulling heb ik wel een adresje......................\\:D/
Oooo wil jij ze dan meenemen naar Florida..............wat aardig van je zeg 8-[8-[8-[8-[

groetjes Sylvia


Gr. Monique

Dr. Phlox
02-01-08, 12:22
Hallo allemaal,

Ik hoorde pas dat er een beperking is op het meenemen van het aantal lithium batterijen naar Florida. Het gaat dan voornaemlijk om de extra batterijen van je fototoestel, camera etc.
Is iemand van jullie hiervan op de hoogte ??

Grz
Dr. Phlox

Njit
02-01-08, 12:45
Hier wat artikelen:

http://tech.yahoo.com/blogs/null/62899
http://bits.blogs.nytimes.com/2007/12/31/lithium-battery-ban-check-again/?em&ex=1199336400&en=877f266deba6da31&ei=5087%0A

Wat ik er uit opmaak is dat het allemaal wel meevalt. Alleen als je met een grote camera-crew op stap gaat zou je boven de limiet kunnen komen..

Dr. Phlox
02-01-08, 14:31
Bedankt. Weer een geruststelling. Kan ik de koffer met batterijen gewoon meenemen :-D:-D

AlexFL
02-01-08, 19:27
Bedankt. Weer een geruststelling. Kan ik de koffer met batterijen gewoon meenemen :-D:-D

Je kunt beter een koffer met batterijen van daar mee terugnemen :mrgreen:
Ik koop er iedere keer mijn jaarlijkse voorraad AA batterijen en DVD+R's in. Scheelt ontzettend.

sterretje3
02-04-08, 15:39
Hallo iedereen,

We vertrekken op 18 mei 2008 naar Orlando. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om chocolade mee te nemen voor een kennis. En zo ja, waar steek ik deze het best in de handbagage of in de gewone bagage? En hoe zit het met dat formulier dat je moet invullen in het vliegtuig?

Grtz Sterretje3!

Njit
02-04-08, 15:42
Hier heb je denk ik wel wat aan: Moet Ik Me Zorgen Maken ??? (Belgische chocola meenemen) (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4375&highlight=chocola)

Het forum heeft trouwens een handige zoekfunctie. Zie de bovenste balk.

Marcelg
02-04-08, 16:02
Ik stop het altijd in mijn koffer, en ik heb het niet over een klein beetje, ik geef het ook gewoon aan op het witte customs formulier, ze vragen me wel eens of ze in de US geen chocolade verkopen, simpel antwoord is, "doen ze wel maar is niet zo lekker".
Het probleem naar de US is echt fruit, vlees etc
Chocolade, drop, koffie, specerijen, curry ketchup en borrelnootjes nemen 90% van mijn koffer in beslag als ik terug vlieg uit NL.

JKG
02-04-08, 19:45
Mijn persoonlijke ervaring met chocola in de handbagage is dat het gaat smelten en het één grote smeerboel wordt zodra je het wilt eten (en het niet afgekoeld/gestold is). Ik weet niet of het in een koffer er uiteindelijk beter uit komt...

Njit
02-04-08, 19:48
In het laadruim is het in het algemeen koel. Maar je weet niet hoe lang je koffers buiten in de zon staan. In ieder geval een zakje eromheen doen dus :)

JKG
02-04-08, 20:05
Een zakje helpt ook niet tegen de warme zon... enkel voor als het gaat 'lekken', maar meestal is de verpakking wel zo goed dat ie alles bij elkaar houd. Maar ik had dus wat meegenomen voor in het vliegtuig en toen ik dat openmaakte halverwege de vlucht (van NL naar Amerika!) was het al lekker zacht. En zo warm was het verder niet in februari/maart...

Maargoed, de TS kan natuurlijk alsie de chocola geeft even aangeven dat het misschien even in de koelkast moet. De smaak wordt er niet minder om.

Marcelg
03-04-08, 03:41
Ik heb nog nooit gesmolten choco gehad, vlieg zelfs met 1 of meerdere overstappen. (choco in de koffer)
Waarschijnlijk staan de koffers dus meestal niet lang buiten in de zon.
Het gaat hier wel de koelkast in, maar dat doen wij met bijna alles, dat is gewoon je beste bescherming tegen mieren en ander ongedierte.

rimpie
04-04-08, 11:42
Yes, Gelukkig:D!!! Ik mag voorverpakte jonge kaas meenemen. Ik kan dus echt niet zonder=P~ en met ons 5ven gaat er een kilo per week doorheen! Ik eet n.l. geen vlees en van zoetigheid op het brood hou ik al helemaal niet.
Ik ben een echte broodeter en het gewone lekkere bruine hollandse brood met beleg mis ik altijd het meeste op vakantie. En voor de kids gaat er ook een pot Calve pindakaas en hagelslag mee!!!

http://deschouwentjesopreis.blogspot.com/

Petval
23-10-08, 23:24
15 december ga ik voor 2 weken naar mijn zusje in Florida. Nu vroeg ze net aan de telefoon of ik oliebollenmix mee wilde nemen ...... Nu vraag ik me af......mag ik dit meenemen in het vliegtuig of niet? (is natuurlijk wel een "verdacht wit poeder" (ik begreep trouwens wel van haar dat ze nu ook mensen uit Nederland over hadden die cakemix hadden meegenomen)

Alvast bedankt voor jullie reacties

disney-golf
23-10-08, 23:34
Ik zou het durven riskeren maar dan wel in je koffer stoppen.
Het blijft voedsel en een graan derivaat...:-k
Wat ik wel in september gezien heb was poffertjes mix in de Publix, misschien hebben ze ook wel oliebollen mix?

flogolfex
24-10-08, 00:07
Ik vermoed dat je zusje ook Nederlandse of Belgische is en dus ook kan koken in tegenstelling tot Amerikaanse vrouwen. Neem geen risico en koop gewoon de nodige ingredienten bij Publix of zo.
Hier vindt je een heerlijk recept, smullen maar en fijne vakantie.\\:D/\\:D/
http://www.kookjij.nl/recept-oliebollen

Michael66
24-10-08, 02:24
Wij hebben vorig jaar voor onze vrienden in Florida een poffertjespan in de check-in bagage meegenomen, met natuurlijk ook een paar pakken Koopmans Poffertjesmix. Of het daaraan gelegen heeft dat al onze 4 koffers niet samen met ons in Orlando zijn gearriveerd ... geen idee, maar het was wel erg vervelend.

Van mij daarom alleen een ervaring, geen advies.

misterspek
25-10-08, 11:51
Je kan de oliebollenmix gewoon meenemen in je ruim bagage. Is geen enkel probleem. Wij nemen altijd heel veel cakemix en andere bakspullen mee uit amerik. Geeft absoluut geen enkel probleem. En voor de beveiligingscanners zien een paar pakken oliebollenmix er absoluut niet verdacht uit. Dus gewoon meenemen naar florida......en tsja....als ze er vragen over hebben....je hebt toch niets te verbergen!!

En oliebollenmix valt ook niet onder de producten die je niet mag invoeren i(zoals kaas van rauwe melk etc......) in de USA

Grtz Henk

disney-golf
25-10-08, 12:03
Toch ff opletten! Oliebollen mix is een graan derivaat!
Je hebt gelijk als je zegt dat je geen problemen hebt met cakemix mee te nemen vanuit de V.S.
Andersom is het wel een ander verhaal.[-X

misterspek
25-10-08, 17:43
Als je op de site kijk van de USDA (United States Departement of Agriculture) Dan zie je een lijst van producten die niet ingevoerd mogen worden.

Het is dus niet zo dat alle producten die op 1 of andere manier van planten zijn gemaakt niet ingevoerd mogen worden. Het enige meelproduct wat echt specifiek genoemd staat is een of andere soort mais/meel uit india.

Maar toen mijn vrouw in de states woonde heeft ze regelmatig koffie en bijv. appeltaartmix mee laten nemen/opsturen. Nooit een probleem geweest (zelfs niet tijdens een controle op het vliegveld door bovenstaande organisatie)

Grtz Henk

koenkamphuys
26-10-08, 14:31
Het is inderdaad geen probleem om je pakje Koopmans mee te nemen. Maar je kunt je afvragen of je niet gewoon je oliebollen uit basisingrediënten kunt maken die je ter plekke kunt kopen. Bloem, gist, baksoda, melk en eieren hebben ze bij de Wal-Mart ook hoor.

joanna
14-11-08, 14:23
Ook ik heb dit meegenomen (kant en klaar is nu eenmaal makkelijk en lekker) voor mijn nicht en mijn koffer is gecontroleerd, was geen probleem. De hagelslag was geopend en lag in het voorvak van de koffer, de mix zat nog netjes dicht. Ik kwam toen in Washington Dulles aan. Misschien is het ene vliegveld soepeler dan het andere dat weet ik niet. Ik weet dat het ook per postpakketjes is gestuurd naar mijn nicht dat ging ook goed.

gr, Ann

Tinkerbell
14-11-08, 19:02
15 december ga ik voor 2 weken naar mijn zusje in Florida. Nu vroeg ze net aan de telefoon of ik oliebollenmix mee wilde nemen ...... Nu vraag ik me af......mag ik dit meenemen in het vliegtuig of niet? (is natuurlijk wel een "verdacht wit poeder" (ik begreep trouwens wel van haar dat ze nu ook mensen uit Nederland over hadden die cakemix hadden meegenomen)

Alvast bedankt voor jullie reacties

Misschien een vreemd idee maar waarom stuur je niet alvast een paar pakken op per post en bespaar je jezelf misschien een hoop kopzorg.
Voor hooguit 30 Euro is iedereen blij.:-D

calypso
14-11-08, 20:25
Heb het zelf ook al een paar keer meegenomen maar nooit problemen gehad ermee, en ze best lekker op oudejaarsavond, En weer eens wat nieuws voor die Amerikanen die dit dus niet echt kennen :-)

Gaat dit jaar ook weer een pak mee hoor!

Petra/VS
15-11-08, 17:33
Je mag oliebollenmix gewoon zonder problemen meenemen. Ik bestel het altijd van een bedrijf hier en inderdaad, zoals Calypso schreef, het is een groot succes bij de Amerikanen!

Jaimie
19-11-08, 10:43
Wij hebben vrienden in Florida wonen en iedere keer dat we gaan, nemen we voor hen ook oliebollen mix mee.
Nooit geen problemen mee gehad. Als de verpakking gewoon gesloten is en je hebt het in je koffer zitten.

peer
24-11-08, 18:45
Als je niet wil dat de douane je oliebollenmix ziet ,dan koop je hier gewoon een koeltas.
In een koeltas zit aluminiumfolie verwerkt, daardoor kunnen ze er niet doorheen kijken.
Je stopt de oliebollenmix in de koeltas en dan samen in je koffer.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze zo'n tas openen.

groetjes peer

Teleton
24-11-08, 18:58
Oeps! De beste tip die je kunt krijgen: Haal geen geintjes uit met de Amerikaanse instanties.

Voor de (toekomstige) leden die het Forum als naslagwerk gebruiken: Ik weet niet of de truc met de aluminiumfolie nu wel zo'n goede tip is. TSA opent juist koffers waar zich iets in bevindt wat ze niet lekker op het scherm kunnen onderscheiden. Je vindt dan keurig een briefje in je koffer dat deze gecontroleerd is. Verder zijn er 'random' inspecties bij vertrek en aankomst. Tot slot blijkt overigens uit dit topic dat je je om oliebollenmix geen zorgen hoeft te maken als je door de douane gaat.

Njit
24-11-08, 19:37
Als je het leuk vind om een gesprek te voeren met de TSA over waarom je een pak 'Oilballs-mix' probeert te smokkelen dan zou ik dat vooral doen. Ga er alleen wel vanuit dat je je vlucht niet haalt.. Maar goed, je hebt wel een mooi verhaal om te vertellen aan je familie.

rembrandt
24-11-08, 19:47
Mij lijkt het ook dat die aluminium folie je juist verdachter maakt. Ik zou het niet graag uitproberen. De kans dat je de vervolgvlucht niet haalt lijkt me wel groter. Of je moet er van houden om een vliegveldbank te slapen natuurlijk :wink:

calypso
24-11-08, 20:19
Je hoeft het niet te smokkelen want het is gewoon toegestaan!
Waarom problemen op je hals halen als het helemaal niet nodig is??

corrus
24-11-08, 22:52
Ik snap het niet helemaal...

Je gaat daar naar de supermarkt...
Koopt gewoon tarwebloem, gist, krenten, rozijnen en een flesje bier...
Zaakje mengen en en ongeveer 2 uur laten rijzen en bakken maar...

Zo doet de bakker het ook...
Dus waarom oliebollenmix...

Njit
24-11-08, 23:45
Mjah.. waarom zijn er blikken erwtensoep als je ook gewoon erwten prei, uien, knolselderij etc etc in een pan kunt gooien? Zo deed men dat vroeger tenslotte ook...

Petra/VS
25-11-08, 01:13
Ja, vind ik ook! Met Oud en Nieuw maak ik al een heel buffet voor onze gasten, het is dan wel zo makkelijk om gewoon oliebollenmix uit pakken te gebruiken. Het smaakt net zo goed, althans, dat neem ik aan, want alles is altijd schoon op.

Jaimie
25-11-08, 02:21
Gewoon meenemen hoor!

Wij zitten nu in Florida en hebben 2 pakken pannenkoekenmix meegenomen.

Mijn koffer is wel opengemaakt, er zat netjes een briefje in, maar de pannenkoekenmix hebben ze verder niets mee gedaan.

calypso
25-11-08, 08:26
Ik snap het niet helemaal...

Zo doet de bakker het ook...
Dus waarom oliebollenmix...
Omdat het makelijker is en beter smaakt :-)

Petval
09-12-08, 22:22
Allemaal bedankt voor jullie reacties....inmiddels is het niet meer nodig ....een collega van mijn zwager is pas geweest en had 2 pakken oliebollenmix meegenomen ...

wishes
01-02-09, 18:09
Hallo Florida fan's

Wij willen graag naar Orlando vliegen maar dit is alleen met een tussen stop mogelijk.
Mogen wij dan voedsel, voor bij de tussen stop te nuttigen, meenemen daar onze zoon allergieen heeft en niet alles kan eten. of moet je dit ergens aanvragen of met verklaring huisarts.

Gr. John (wishes)

Michael66
01-02-09, 19:29
Op de website van Customs vind je alles hierover: http://www.customs.gov/xp/cgov/travel/id_visa/arriving_travelers.xml

En hier nog wat info: http://help.cbp.gov/cgi-bin/customs.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=82&p_created=1043364936&p_sid=ugoutopj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfc m93X2NudD02NDgsNjQ4JnBfcHJvZHM9JnBfY2F0cz0mcF9wdj0 mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ub CZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1

Met name deze tweede link is zeer informatief. Bekijk even goed of de etenswaren die je mee wilt nemen toegestaan zijn.

wishes
01-02-09, 19:37
Bedankt

Dus totaal geen etenswaren.

Michael66
01-02-09, 19:41
Jawel hoor. Goed lezen! Zo mag bijvoorbeeld wel:
Bakery items, candy, chocolate, and cured cheese are generally admissible. Canned goods and goods in vacuum packed jars (other than those containing meat or poultry products)are also generally admissible if being imported for personal use.En zo staan er nog veel meer zaken in die wel mogen, en onder welke voorwaarden.

De tweede link is het duidelijkst.

Susie One
01-02-09, 20:18
Ik heb zelf ook een voedsel allergie (oa lactose) en heb een doktersverklaring geregeld zodat ik eigen drinken en voedingsproducten in de handbagage meegenomen. Tip lever de vloeistoffen appart aan bij de handbagage controle samen met de doktersverklaring. Geen probleem gehad.

Daarnaast heb ik binnen de wet valt van de usa vanuit Nederland voedingsproducten meegenomen. Wel aangegeven bij de douane van USA. Koffers moesten door een apparaat gehaald worden en wederom geen probleem.

Susie One

wishes
02-02-09, 22:01
Beste Susie One,

Wanneer ben je geweest? en zou je zo stokbrood en rijstenwafels Florida in mogen nemen. Wij zijn tien jaar geleden geweest en moesten toen alle etens waren in leveren.
Graag een reactie.

Gr. Wishes

Teleton
03-02-09, 10:00
Wij zijn tien jaar geleden geweest en moesten toen alle etens waren in leveren.

Misschien biedt de regelgeving va de Transportation Security Administration (http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/specialneeds/editorial_1986.shtm)uitkomst? Hier lees je precies wat mag en niet mag en kan je voor jouw specifieke situatie per mail vragen stellen.

tomenvalesca
13-06-09, 16:27
hallo,
even een vraagje, ik vind hier wel info over voeding meenemen naar de US, maar hoe zit het omgekeerd? Ik ga in juli naar New York en zou graag froot loops (ontbijgranen) mee willen nemen naar huis. Is dit mogelijk als ik dit in mijn bagage stop of zouden ze hier moeilijk over kunnen doen op de luchthaven? Hoop snel op een antwoord

PENPE
13-06-09, 16:52
Hoi hoi,

Dit kun je gewoon in je koffer meenemen, geen probleem !!

Groetjes uit een lekker warm Florida,
Petra & Pieter

[verwijderd]
14-06-09, 10:31
Wij nemen eigenlijk altijd wat broodjes mee voor in het vliegtuig, maar laten deze voor het uitstappen in amerika achter in het vliegtuig zodat we geen problemen krijgen om eventueel overgebleven broodjes.

Hiermee hebben we nooit problemen gehad.

stephanie84
20-08-09, 18:34
ik heb een vraagje?
We zijn dit jaar voor het eerst naar florida geweest en ik zelf maar mijn zusje ook houden erg van kaas. kaas daar vind ik niet zo lekker, mag je dat mee nemen in je koffer? en mag je alle soort kazen mee nemen?
ga volgend jaar weer en wil echt hollandse kaas hebben, voor de rest kan je daar echt goed terecht bij de supermakten maar kaas niet. hahaha

Ta2 Gerrit
20-08-09, 18:59
Het is in ditzelfde topic al een paar keer voorbijgekomen en het antwoord is; JA.
Mits voorverpakt of vacuum verpakt, dan is het geen probleem.

Maar ook bij de Publix zal tussen de honderden kaassoorten toch wel een acceptabele zitten :-)
Anders neem je gewoon Pepper Jack, proef je de kaas ook niet ;-) My favourite :-)

stephanie84
20-08-09, 19:07
dan heb ik nog een vraagje moet je het aangeven dat je het mee neemt, op dat blauw witte formulier

Ta2 Gerrit
20-08-09, 20:49
Je moet op het witte customs formulier (I-94) aangeven of je voedsel meebrengt.
Doe je dit niet en je krijgt een steekproef, kan dat vervelend worden.

Maar verder is het geen probleem. Gewoon aanvinken en bij vragen gewoon zeggen dat je very tasty, sealed dutch cheese bij je hebt :-)

6foot6
20-08-09, 22:00
Het is in ditzelfde topic al een paar keer voorbijgekomen en het antwoord is; JA.
Mits voorverpakt of vacuum verpakt, dan is het geen probleem.


Niet geheel juist

http://thehague.usembassy.gov/faqs/u.s.-customs#food

maar goudse of edammer kan wel

Ta2 Gerrit
21-08-09, 00:37
Oké, in principe was ik natuurlijk fout en onvolledig ](*,) Maar ik ging er voor het gemak maar van uit dat ze gewone doordeweekse kaas bedoelden.


en mag je alle soort kazen mee nemen?
ga volgend jaar weer en wil echt hollandse kaas hebben, voor de rest kan je daar echt goed terecht bij de supermakten maar kaas niet. hahaha

Maar voor de volledigheid: Cheese (only vacuum packed and pasteurized, no cheeses made of raw milk). Most Dutch cheeses like Gouda, Edam and Leerdam are allowed :-({|=

calypso
21-08-09, 08:46
Neem elk jaar een kilo kaas (jong belegen en vacuum verpakt) mee voor mijn vriendin.
Ook dit jaar weer, en natuurlijk hagelslag, maar heb nog nooit problemen ermee gehad. Zolang je het netjes aangeeft is er geen probleem.

Veronique maastricht
21-08-09, 10:21
Heb ik eigenlijk nooit over nagedacht maar goed om te weten!
Neem ik in oktober dus ook mijn lekkere vacuum verpakte gerijpte Milner kaas mee!! [-o< Hmmmmmmm!!! Dus dan aangeven op het witte douane formulier en dan komt het helemaal goed?!

calypso
21-08-09, 12:40
Dat is het beste, aangezien het toch voedsel is!
Want als het er niet op staat en je word gecontroleerd dan heb je grotere problemen.
En het maakt niet uit of het voor eigen consumptie is of niet, je brengt het het land in!

Ik zet gewoon alles wat ik meebreng erop dus hagelslag, kaas, chocolade, drop enz.

Beter safe than sorry, zeggen ze in Amerika!!

Ta2 Gerrit
21-08-09, 12:40
Er wordt op het witte Customs formulier gevraagd of je voedsel meebrengt, dus lijkt het mij wel dat je dan ja moet invullen.
Nee invullen gaat duizend keer goed, maar als je een steekproef krijgt...=;

Eigen gebruik of als cadeau meenemen staat niet apart vermeldt op dit formulier :lol:

reneefrankrijk
04-01-10, 14:56
Etenswaar, een ruim begrip.
Wat moet en wat doen jullie qua aangeven op het formulierje?
We willen graag stroopwafels en een blikje Haagse Hopjes voor iemand meenemen. Kunnen we dit beter in de handbagage doen en gewoon aangeven of in het koffer en "nee" aankruisen?
Bedankt.

[verwijderd]
04-01-10, 14:59
Daar zou ik me niet druk over maken en gewoon nee aankruisen, wij nemen ook snoep mee en limonade voor de kinderen van een bekende en geven helemaal niets aan.

Volgens mij gaat het ook voornamelijk om vlees en melkproducten i.v.m. eventuele ziektes die hierin over kunnen komen naar de VS.

JKG
04-01-10, 15:24
Zo lang het allemaal dicht zit is het geen probleem (en het geen zuivel/vlees/groente is). Bij immigratie vragen ze wel of je voedsel bij je hebt. Ik heb altijd nog wel een reep snoep in mn tas zitten die je bij zo'n United snackbox krijgt en die eet ik meestal pas halverwege de vakantie op als ie goed gesmolten is in de warme auto :) en dan geef ik aan 'a sealed candybar'. Is nooit een probleem geweest.

Teleton
04-01-10, 16:20
Wat moet en wat doen jullie qua aangeven op het formulierje? We willen graag stroopwafels en een blikje Haagse Hopjes voor iemand meenemen. Kunnen we dit beter in de handbagage doen en gewoon aangeven of in het koffer en "nee" aankruisen?
Bedankt.

Voor zover mij bekend wordt er bij dit soort artikelen toch niet gevraagd of je ze wil aangeven? Ze kunnen gewoon in de koffer.

http://img97.imageshack.us/img97/6551/cpbdeclarationform6059b.jpg (http://img97.imageshack.us/i/cpbdeclarationform6059b.jpg/)

calypso
04-01-10, 16:34
Er staat toch duidelijk in de vraag of je Food/Voedsel bij je hebt, dus ook stroopwafels, snoepjes en dergelijk dien je gewoon aan te geven, het is beter om het wel aan te geven als dat je achteraf moet uitleggen waarom je dit niet gedaan hebt en een boete krijgt.

Food is een vrij ruim gebied, en stroopwafels vallen heir wel onder!
Ik neem het risico nooit en zet gewoon ja en ben nog nooit gecontroleerd dus aanvinken betekend echt niet dat je meteen eruit gehaald word voor controle!

Kijk anders een naar het programma border security bij Veronica dan weet je dat alles aangegeven moet worden!!
Daar staan regelmatig mensen die net toch iets mee hadden en ook dachten het niet te hoeven aan te geven.

vondutchga
04-01-10, 16:47
ik geef het zelf ook nooit aan maar inderdaad zoals calypso zegt het is wel voedsel dus technisch gezien moet het aangegeven worden.

Ik zeg maar zo, "It's easier to ask for forgiveness then permission" zolang alles maar goed verpakt is en geen vlees of vers fruit is er over het algemeen niet zoveel aan de hand (zelfs vacuum gesealde kaas neem ik zo mee)

reneefrankrijk
04-01-10, 17:38
Ik zie het dus ook zoals Calypso en Vondutchga, en inderdaad: Border Security. Ik wist niet wat er precies op het formuliertje staat. Food is een ruim begrip.
Ik zie dat de meningen nogal verschillend zijn. Het zal vast geen probleem zijn om stroopwafels mee te nemen, maar beter wel aangeven dan achteraf misschien een probleem hebben.
Dank voor alle antwoorden.

knaapje
04-01-10, 17:41
Al eens op deze link gekeken?

http://thehague.usembassy.gov/us_customs.html#food

Geeft op veel van bovenstaande antwoord.

Knaapje

[verwijderd]
04-01-10, 22:13
En vermeld ook dat je 0.a. stroopwafels moet aangeven. :wink:

Declare all agricultural products when entering the U.S.

En toch zou ik ze zo meenemen en zeggen dat die toch gewoon mee mochten.

floridayvonne
05-01-10, 15:49
Als ik nu een voorverpakt gesealde kaas meeneem, en netjes op mijn formuliertjes opschrijf kan ik dan toch nog in de rij staan met niets aan te geven, of moet ik in de rij met wel iets aan te geven. Yvonne

calypso
05-01-10, 16:38
Je zult in dezelfde rij staan als mensen die niks hebben aan te geven want in de USA is maar een rij!
Iedereen moet door het zelfde poortje als het ware.

brin
05-01-10, 17:46
Ik neem telkens een ruime voorraad koffie, mijn favoriete keukenkruiden, een pot choco, zakjes om een instant vinaigrette mee te maken en suikerklontjes mee. Die stop ik gewoon in de bagage. Op het formulier wel aankruisen dat je voedsel meehebt. De douanebeambte stelde telkens de vraag of ik voedsel meehad. Gewoon opsommen wat je mee genomen hebt (toegelaten voedsel wel te verstaan) en je mag gewoon doorlopen. Neemt nog geen minuutje tijd in beslag.

Guus
06-01-10, 14:42
De hierboven door brin beschreven werkwijze is inderdaad aan te bevelen. Laatst werd een collega van mij uit de rij gehaald voor een nadere controle. Hij had wat boodschappen bij voor een aantal collega's die in de VS wonen. Op zich allemaal zaken die je gewoon mee de VS in mag nemen. Echter, hij had de spullen niet op zijn douane formulier aangegeven. Gevolg, hij mocht alle spullen achterlaten. Kortom, als je geen risico wilt lopen om je spullen kwijt te raken dan geef je het gewoon aan. Het kost je nauwelijks extra tijd, hooguit het beantwoorden van één vraagje.

knaapje
06-01-10, 15:24
Met de huidige "controle-hype" kan vrijwel iedereen dus invullen, dat hij "food" bij zich heeft als ik bovenstaande lees.
Wie heeft er nu geen dropje, snoepje, keelpastille o.i.d. in zijn zak of handbagage, dus heb je "food" bij je.

Knaapje

Guus
06-01-10, 19:53
Er bestaat natuurlijk altijd nog zoiets als common sense. Van dat rolletje drop hoef je niet echt wakker te liggen. Ik heb het meer over het geval je wat boodschappen voor jezelf of iemand anders bij hebt.

knaapje
06-01-10, 20:04
Waarom zou dat rolletje dan wel mogen en twee rolletjes voor een kadootje niet?
De Amerikaanse mentaliteit inschattend is het alles of niets. De Nederlandse mentaliteit van een beetje schipperen is daar niet bekend.
De snuffelhond ruikt niet hoeveel je bij je hebt.
Je hebt "food" bij je of niet.
Kijk nog maar eens naar de discussie over de 50 lbs voor de koffers.

Knaapje

Guus
06-01-10, 21:31
Dat is m.i. een beetje appels met peren vergelijken. In de VS is het echt niet altijd zwart of wit. Ook hier zijn ze best bereid om zich in het grijze gebied te begeven. Dat heb ik recentelijk nog aan den lijve mogen ervaren. Op de achtergrond van de 50lbs discussie speelt mee dat luchtvaartmaatschappijen simpelweg extra kunnen verdienen aan hun klanten. In een tijd waarin de winstmarges marginaal zijn is dat natuurlijk mooi meegenomen.

koenkamphuys
06-01-10, 22:02
We willen graag stroopwafels en een blikje Haagse Hopjes voor iemand meenemen. Kunnen we dit beter in de handbagage doen en gewoon aangeven of in het koffer en "nee" aankruisen?Koffer of handbagage maakt niet uit. Formeel moet je etenswaren - in de ruimste zin vanhet woord - aangeven. Over wat snoepjes doet hoe dan ook nietmand moeilijk. Meestal neem ik kaas en koffie mee. Ik kruis het betreffende vakje aan, omcirkel alvast 'food' aan, en vul aan de achterkant in wat dan: hard cheese en coffee. Meestal geloven ze het, soms moet het geheel bij Agriculture nog een keer door de scanner.

Let op: alleen 'harde' kaas is toegestaan. Ook jonge goudse is 'harde' kaas. Zachte kaas is o.a. Franse kaasjes. Dit omdat ze rauwmelks kunnen zijn. Rauwmelkse kaas is niet toegestaan.

Lea
16-01-10, 14:31
misschien beetje blond maar wil even voor de zekerheid weten om geen verrassingen achteraf te krijgen.
Neem lekker mijn eigen koffie mee, maakt geloof niet veel uit of je het in de hand bagage of in de koffer doet, mij gaat het er om je vult dat dus in op dat witte douane formulier en omdat we een overstap hebben neem ik aan dat ik dat formulier dus al in washington moet afgeven en niet in Orlando pas.

Heb ik dat zo goed?

JKG
16-01-10, 14:47
Als je er zeker van wilt zijn dat je geen gezeur krijgt, schrijf jij gewoon koffie op het wit/blauwe formulier (of meld je dat bij douane). Dat papiertje geef je af na je eerste vlucht en niet pas in Orlando.

Over een rolletje doen ze idd niet moeilijk, ik schrijf altijd nee op en heb altijd nog wel een reep chocola in m'n tas uit de United snackbox over, of een pakje kauwgom, en als ze vragen of ik eten bij me heb meld ik gewoon een dichte reep snoep en dat is nog nooit een probleem geweest, dus zwart-wit is het zeker niet.
Het is gelukkig niet Australie. :)

Lea
16-01-10, 19:39
Dank je het ging mij er inderdaad maar om wanneer je dat witte formulier moet afgeven.
Zijn net allemaal van die kleine dingen die je te binnen schieten en toch wel makkelijk omdat hier te kunnen na vragen.

Lea
17-01-10, 20:11
Heb ook gezien dat mensen van alles en nog wat hadden mee genomen het vliegtuig in, zakken chips en snoepjes.

Zou toch makkelijk zijn zoiets of een paar broodjes mee te kunnen nemen omdat mijn zoon niet zo'n goede eter is, hoeft hij geen honger te lijden, vind dat dan zo sneu voor hem dan als hij niks kan eten van wat in het vliegtuig word aangeboden.

Angelina
18-03-10, 23:58
In de meivakantie gaan we 2 weken naar Orlando.
Maar ik volg het dieet van Prodimed (heeft Erica Terpstra ook gedaan) en dat houd in dat je 4 a 5 keer op een dag een zakje eet/drinkt. Je hebt dus poederzakjes en daar maak je bijv een omelet van, of een toetje of gewoon drinken.
Mijn vraag is nu, krijg ik die zakjes zonder problemen mee naar Amerika?
Ik ben van plan om ze in elk geval in de koffer te doen, met doosje. En misschien moet ik maar een doktersverklaring mee nemen ofzo?
Ben een beetje bang dat het voor allemaal oponthoud zal zorgen.
Het dieet is in Amerika nl onbekend.
Op het doosje staat ook de gebruiksaanwijzing in het engels, maar toch.......

Zal dit problemen geven?


(enne........nee ik ga niet totaal op de zakjes leven op mijn vakantie ;) maar zou het doodzonde vinden als ik weer flink aankom in de vakantie)

Sabjuh21
19-03-10, 06:44
Hallo Angelina,

Ik kan je verzekeren dat dit geen problemen gaat opleveren. Werk zelf op een luchthaven. De security kijkt voornamelijk naar of je geen vloeistoffen bij je hebt en geen scherpe voorwerpen.
Zodra ze toch om een reden in je tas willen kijken en ze vinden het.. nou ja de beschrijving is in het engels.. en je kan eventueel altijd een uitdraai maken van de website of zo.. Maar echt moeilijk zullen ze er niet over doen.. Zowel nou dan laat je 1 zakje openen.. en proeven dat het niks ander is ;)

Succ6

koenkamphuys
19-03-10, 08:28
Mijn vraag is nu, krijg ik die zakjes zonder problemen mee naar Amerika?
Ik ben van plan om ze in elk geval in de koffer te doen, met doosje.
Als ze er al naar kijken is het om vast te stellen of het een geneesmiddel is, wat niet het geval is. Als voedsel mag je het probleemloos meenemen. Eerlijkheid duurt het langst: zet op je witte douaneformulier dat je dit bij je hebt en ze zullen je er een vraag over stellen en heel misschien je koffer scannen. Doe je dat niet, dan ben je formeel in overtreding want je hebt 'nee' geantwoord op de vraag of je voedsel bij je hebt.

Misschien zullen ze de wenkbrauwen fronsen en zich afvragen waarom je moet afvallen... dik is daar toch een heel ander begrip als hier.

Angelina
19-03-10, 10:03
Oh gelukkig!
Dat van dat douaneformulier is wel een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht. ;)
Ben gelijk weer een beetje gerustgesteld.
Zou toch zonde zijn om je vakantie te beginnen in een achterafkamertje waar je word doorgelicht op drugs whahahahaha
Is nou niet iets wat ik mijn kindertjes wil bijbrengen ;)

hrjhaan
19-03-10, 10:07
Wij nemen al jaren een voedingssupplement voor mijn zoon mee op vakantie. Dit zijn kleine flesjes. Die verpakken we dan in piepschuim en doen dat in de koffer. Nog nooit een koffer open hoeven maken. Ik neem altijd de beschrijving mee voor het geval dat ze toch willen weten wat het is.

Michael66
19-03-10, 10:19
Wij nemen al jaren een voedingssupplement voor mijn zoon mee op vakantie.Dit zijn kleine flesjes. Die verpakken we dan in piepschuim en doen dat in de koffer.Zolang het geen persé noodzakelijke supplementen betreft is dat een goede oplossing. Heb je die supplementen absoluut nodig (geldt dus ook voor bijv. medicijnen), stop ze dan alsjeblieft in je handbagage! Koffers heb je een tijd niet in zicht en kunnen nog wel eens een andere reisweg nemen (...), dus daar kun je niet blind op vertrouwen. Handbagage wel.

Bij twijfel zal customs een testje doen met een apparaat dat allerlei verboden middelen op kan sporen a.d.h.v. een "sample". Als er geen verboden stoffen in de supplementen zitten kan het dus geen kwaad om die mee te nemen.

Flufjuh
19-03-10, 14:50
Het is toch ook genoeg om in je handbagage te stoppen wat je de eerste dagen nodig hebt? Ik neem bijvoorbeeld medicijnen mee tegen hooikoorts, daar slik ik er twee per dag van. Om dan bij vier weken vakantie al die pillen in m'n handbagage te doen vind ik vrij overbodig. Nu is het natuurlijk iets anders als je medicijnen hebt die je echt MOET slikken, dan kun je ze misschien maar wel beter allemaal in je handbagage doen.

Angelina
19-03-10, 20:37
Als ze er al naar kijken is het om vast te stellen of het een geneesmiddel is, wat niet het geval is. Als voedsel mag je het probleemloos meenemen. Eerlijkheid duurt het langst: zet op je witte douaneformulier dat je dit bij je hebt en ze zullen je er een vraag over stellen en heel misschien je koffer scannen. Doe je dat niet, dan ben je formeel in overtreding want je hebt 'nee' geantwoord op de vraag of je voedsel bij je hebt.

Misschien zullen ze de wenkbrauwen fronsen en zich afvragen waarom je moet afvallen... dik is daar toch een heel ander begrip als hier.

Valt dit eigenlijk wel onder de noemer "voedsel"?

koenkamphuys
20-03-10, 11:06
Definitely yes. Voedingssupplementen en voedselvervangers zijn voeding, geen medicijnen.

reneefrankrijk
20-03-10, 18:12
Nog een tip wat medicijnen betreft die je MOET nemen.
Mijn man heeft epilepsie en slikt een bende pillen per dag. Die gaan dus in zijn geheel mee in de handbagage met een kopie van het recept van de huisarts. Ik zorg er altijd voor dat hij een week reservepillen meeneemt. En jawel, dit jaar zijn wij door annulering van de vlucht naar New York, 3 dagen langer in Orlando moeten blijven (heerlijk \\:D/) en gelukkig leverde dat geen problemen op met medicijnen.

liesb
25-03-10, 19:50
Wij gaan ook heerlijk naar Florida en ineens bedacht ik dat ik van die staafjes koffie mee wil nemen. Even de zoekfunctie gebruikt en op dit topic terecht gekomen. Ik weet nu dus dat dat mee mag. Geweldig hoor dit forum.

reneefrankrijk
25-03-10, 20:00
Wij hadden ook koffie sticks bij. Elke morgen bij ons ontbijt bij Sizzler, even een half staafje in de koffie erbij doen en warempel, de koffie werd lekker.
Overigens, wel netjes op het formuliertje aangegeven dat we etenswaar bij hadden en toen customs vroeg wat: koffie, thee. Geen probleem.

Lea
25-03-10, 20:08
Zit te denken aan chocoladehagelslag mee te nemen.
Hoe vermeld je dat op het formulier.

ekkie50
25-03-10, 20:13
"Chocolate ants" heb ik een Amerikaan onze hagelslag weleens horen noemen (chocolademieren).

Maar zonder gekheid: de juiste benaming is "chocolate sprinkles" .

reneefrankrijk
25-03-10, 20:18
Je hoeft niet aan te geven op het formlier wat je hebt. Je kruist het vakje bij "food" aan en als de douanier je vraagt wat je hebt dan zeg je chocolate, dat is meer dan genoeg.

nikie1968
31-03-10, 20:07
hallo,

Heb ook nog ff een (misschien stomme) vraag..
Kan ik op schiphol parfum kopen en die mee naar amerika nemen??
We vliegen van amsterdam naar atlanta en daarna meteen door naar key west
Zijn er 3 keer naar amerika geweest maar heb nog geen enkele keer parfum op schiphol gekocht en meegenomen
En hoe zit het met een fles drank, die je op schiphol koopt eventueel??

bedankt groetjes Monique

r.teeuwsen
31-03-10, 20:17
Hoi Monique,

Je kunt gewoon parfum kopen en meenemen, ook de drank kun je meenemen....
maar kijk eens wat het daar kost, meestal ben je daar minder kwijt dan hier tax-free.
Gewoon ff bij de walmart op de site kijken.....

Succes en veel plezier!! wanneer ga je??

Greetz, Remco

Michael66
31-03-10, 20:34
Kan ik op schiphol parfum kopen en die mee naar amerika nemen??Ja, dat kan.
We vliegen van amsterdam naar atlanta en daarna meteen door naar key westTijdens die stop moet je je parfum wel in je ruimbagage stoppen, want het mag tijdens je tweede vlucht niet mee in de handbagage als het meer dan 100ml is.
En hoe zit het met een fles drank, die je op schiphol koopt eventueel??Idem. Kun je meenemen en tijdens je stop overpakken in je ruimbagage.

M.n. sterke drank is echter in de VS vaak goedkoper dan in NL en taxfree gekocht. Al kun je daar weer niet alles krijgen wat je hier wel koopt, zoals jenever.

corrus
01-04-10, 15:18
Koffie (mits in normale hoeveelheden) hoef je niet aan te geven... (hoe stom het ook mogen klinken, valt niet onder voedsel)
Hagelslag hoef je ook niet aan te geven... is chocolade... en chocolade (mits in normale hoeveelheden) hoef je niet aan te geven.
Scheelt weer een heleboel tijd op Washington (ze hebben tegenwoordig een apart rij voor de voedselcontroles...) scheelt zomaar een half uur...

moonlight91
28-04-10, 11:50
ik ben druk aan het inpakken..
en heb een pot oploskoffie van DE om mee te nemen
na alle positieve reacties op de koffie in de USA:wink:
die kan ik het best in mijn ruimte bagage doen ???

en als ik voor zoon lief wat te drinken mee wil nemen in mijn handbagage
wat kan dan wel en wat dan niet

corrus
28-04-10, 11:57
ik ben druk aan het inpakken..
en heb een pot oploskoffie van DE om mee te nemen
na alle positieve reacties op de koffie in de USA:wink:
die kan ik het best in mijn ruimte bagage doen ???YEP!

En als ik voor zoon lief wat te drinken mee wil nemen in mijn handbagage wat kan dan wel en wat dan niet
Dit kan dus niet...

Da's het vloeistoffen verhaal...

Dus vanuit Nederland...
Drinken zul je aan boord moeten halen...
Want anders wordt het in beslaggenomen bij security voordat je op schiphol de wachtruimte ingaat...

[verwijderd]
28-04-10, 12:29
Drinken kan je bij de tax free halen en laten sealen, dan kan je het mee aan boord nemen.

Voor de terug weg kan je ook na de controle drinken halen, in Amerika sealen ze het niet en kan je het ook gewoon mee het vliegtuig in nemen.

Zo doen wij dat ook voor ons zelf en onze zoon.

Overigens zijn de kartonnen pakjes drinken al een paar keer gewoon door de controle geglipt in de handbagage. :-\"

Guus
29-04-10, 06:28
Drinken kan je bij de tax free halen en laten sealen, dan kan je het mee aan boord nemen.
Helaas, met dank aan Alberto Stegeman is ook dit niet meer mogelijk. De enige optie is om zelf een leeg flesje mee te nemen en deze na de security check in de toiletruimte te vullen. Als die er tenminste is. Op Schiphol beschikt namelijk niet elke gate over een toiletruimte. Ik blijf het vreemd vinden dat de regels op dit gebied zo uiteenlopen.

[verwijderd]
29-04-10, 10:05
Vreemd, want dit is de tekst die ik vind op Schiphol.nl

Gekocht op Schiphol
Alles wat u op Schiphol na de paspoortcontrole heeft gekocht, mag met u meevliegen. U kunt uw aankopen gewoon meenemen als handbagage. Wel gelden speciale regels voor vloeibare stoffen.
Speciale voorwaarden voor gekochte vloeistoffen en gels


De vloeistoffen en gels zijn door de taxfree winkel of aan boord voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgende luchthaven moet overstappen, mag u het zegel niet verbreken tot u op uw eindbestemming bent aangekomen
De vloeistoffen of gels zijn aantoonbaar op de dag van de vliegreis gekocht


Waaruit blijkt dat het wel zou mogen.

Ta2 Gerrit
29-04-10, 10:21
De enige optie is om zelf een leeg flesje mee te nemen en deze na de security check in de toiletruimte te vullen.

Wij doen dat ook meestal zo. Eerst een flesje "goud" (zo duur is een flesje water na de paspoortcontrole wel) kopen, verorberen en dan leeg door de security-check.

Nu kun je in het vliegtuig wel zoveel water krijgen als je wil, maar dit is toch een stuk makkelijker, en je hoeft niet iedere keer als je dorst hebt (ik ben gek op water) uit je stoel, of een flight-attendant lastig te vallen.
En je kunt hem onderweg ook nog (laten) vullen. Handig.

In de VS verandert alles, daar kun je zelfs een koelbox mee aan boord nemen.
Bij wijze van spreken, dan, mits gekocht na security ;-)

r.teeuwsen
29-04-10, 10:36
Hoi Marloes,

Gewoon een flesje van thuis meenemen, 1/2 liter of zo, LEEG door de security check, geen enkel probleem, dan na de douane gewoon in elk toilet vullen met water.
Al neem je 20 losse lege flesjes mee, no problem!!

Remco

Syllvia
29-04-10, 11:25
anders word het dus gewoon dorstlijden tot je aan boord zit:-k

Welnee je kunt overal drinken kopen NA de douane/security

Guus
29-04-10, 16:41
Welnee je kunt overal drinken kopen NA de douane/securityIn de VS klopt dat, maar in Nederland kan dat dus niet meer. Ik heb dit vorige week nog mogen ervaren.

mrloes
29-04-10, 16:45
Dus de winkeltjes die eerst v alles verkochten (water, fris, vruchtensappen) hebben dat allemaal niet meer in hun assortiment? Of mag je t wel opdrinken terwijl je wacht bij de gate maar moet je t voor t instappen weg gooien?

Ta2 Gerrit
29-04-10, 16:55
De winkeltjes hebben dat nog wel, maar je mag het bij de gate, waar de securitycheck is, niet meenemen.
Soms staan er na de check nog wel automaten, maar daar zou ik niet op gokken.

Dus....., met de lege fles naar de WC ;-)

Michael66
30-04-10, 04:36
Dus....., met de lege fles naar de WC ;-)Dat dacht ik ook. Tot ik er achter kwam dat niet bij alle gates na de security-check aan de gate een toilet aanwezig is. Laat staan een frisdrankautomaat.

Ta2 Gerrit
30-04-10, 11:14
Dat heb ik zelf nog niet (bewust) meegemaakt. Ik dacht dat er altijd een WC zat, oops.
Hierdoor ben ik even op zoek gegaan naar een plattegrond, maar in tegenstelling tot veel ander airports, kon ik niet echt een gedetaileerde plategrond (met alle winkels, WC's etc) van Schiphol vinden.

Wat ik wel tegenkwam was een grote plattegrond van heel Schiphol. Erg leuk om te zien, en je komt er gelijk achter hoe groot het wel niet is.
Kun je mooi zien wat voor toeristische route je neemt als je op de polderbaan landt :-)
http://www.dutchfs.com/files/maps/splmap.pdf

Guus
30-04-10, 15:53
Laat staan een frisdrankautomaat.
Mijn ervaring is dat als er al een frisdrankautomaat staat, deze 99 van de 100 keer leeg is. Zal wel policy van Schiphol zijn. Als je echt niet zonder drinken kunt dan bestaat natuurlijk altijd nog de optie om kleine 100ml flesjes te vullen met wat water of frisdrank. Op zich kan men daar niets van zeggen. Het is niet veel, maar iets is beter dan niets.

Lea
12-05-10, 15:46
Heb er weer een.

Mijn jongste die meegaat is 16 maar een lastige eter,nu eet hij graag een bordje Bambix ha ja heb ze maar groot zitten ze nog aan de voeding van kindjes van 6 maanden, maar zou ik zo'n pak Bambix gewoon de koffer in kunnen gooien en moet dat dan eventueel wel of niet op dat douane formulier vermeld worden.

Guus
12-05-10, 19:30
..maar zou ik zo'n pak Bambix gewoon de koffer in kunnen gooien en moet dat dan eventueel wel of niet op dat douane formulier vermeld worden.Als het alleen om een pak Bambix gaat dan zou ik het gewoon in de koffer doen en het niet op het douaneformulier aangeven. Maar ook al geef je het wel aan dat zal dat tot geen enkele vertraging leiden.

calypso
13-05-10, 09:22
Als het alleen om een pak Bambix gaat dan zou ik het gewoon in de koffer doen en het niet op het douaneformulier aangeven.
Moet je vooral doen niet aangeven als ze je dan eruit halen voor controle kunnen ze je tenminste meteen een boete geven en weigeren!

Er staat toch duidelijk op elke formulier en website van de Amerikaanse immigratie dienst dat ALLE voedsel aangegeven moet worden. dus waarom dan ook niet doen om problemen te voorkomen?????

Ik geef elk jaar aan dat ik voedsel mee heb en heb er nooit problemen mee gehad, ben inderdaad ook al eens gecontroleerd en dus omdat alles goed ingevuld was geen probleem terwijl er naast je Hollanders staan die het dus dan niet ingevuld hebben en daar zitten te klagen dat ze een boete krijgen.

Dit soort advies snap ik dan ook niet, waarom zou je het niet aangegeven???

Lea
13-05-10, 09:30
en waarom word mij dan geadviseerd door usafunvacations, koffie en hagelslag ook niet an te geven. hagelslag lijkt mij toch ook eten.

Michael66
13-05-10, 09:59
Dat kun je het beste aan USAFV vragen. Zij zullen daar wel een reden voor hebben.

Het gaat er uiteindelijk niet om dat ze al je etenswaren af willen pakken of je een preek wiillen geven, ze willen voorkomen dat er zaken het land in komen die ziektes kunnen bevatten die de volksgezondheid, landbouw of wat dan ook kunnen aantasten.
Als gast in het land wil ik niet verantwoordelijk zijn voor zoiets, dus geef ik gewoon op wat ik bij me heb, met uitzondering van de zaken waar ik absoluut zeker van ben dat het geen probleem oplevert. En bij twijfel zet ik het er wel op, of neem ik het gewoon helemaal niet mee. Kwestie van je verantwoordleijkheid nemen denk ik.

Zo doe ik het:

Wel op formulier: vacuum verpakte nederlandse kaas, evt. babyvoeding (inmiddels niet meer:lol:), stroopwafels.

Niet op formulier: harde koekjes, chocola, snoep,

Niet meeneemen: Brood (evt. resten laat ik in het vliegtuig achter), vleeswaren (ook geen gedrooogde worsten e.d.), zachte kaassoorten, fruit, alles wat je in het vliegtuig krijgt, open verpakkingen koek/chips, bederflijke etenswaren, planten/bloemen, zaden/stekjes (wel: bloembollen met certificaat).

NB: Patentbloem, aardappelmeel, maizena, pannenkoeken mix, griesmeel, polenta, puddingpoeders, custard, etc., maar ook allerlei peulvruchten zoals, gedroogde erwten, bonen, spliterwten, capucijners, kikkererwten etc. en ook pasta's kunnen ook gaan "leven" (kleine beestjes erin, soort wormpjes). Let daar op, die willen ze ook niet echt de VS in hebben. Als het niet persé nodig is zou ik het niet meenemen.

calypso
13-05-10, 11:50
en waarom word mij dan geadviseerd door usafunvacations, koffie en hagelslag ook niet an te geven. hagelslag lijkt mij toch ook eten.
Inderdaad vraag dat maar eens aan USAFV, maar als jij denkt dat je de reisorganisator beter kunt vertrouwen dan de US Customs Border Protection of de US ambassade dan moet je het zeker doen.

BTW dit staat er op de website van US Customs Border Protection (https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/82);

Failure to declare food products can result in a $10,000 fine.
Failure to declare all food products can result in civil penalties.

Dus wil je dat risico nemen???

Gewoon invullen als je iets van voedsel bij je hebt wat maakt het nu uit. Better safe then sorry!

sonja
13-05-10, 12:10
De supermarkten in Amerika barsten uit hun voegen van de produkten, zoveel keuze heb je in Nederland niet. Er is vast wel een alternatief Bambix produkt te vinden enne... je Hollandse bakkie, de koffie is echt goed te drinken hoor. ;)

6foot6
13-05-10, 12:52
Zo doe ik het:

Wel op formulier: vacuum verpakte nederlandse kaas, evt. babyvoeding (inmiddels niet meer:lol:), stroopwafels.

Niet op formulier: harde koekjes, chocola, snoep,



Waar dan?

Op mijn formulier is daar geen plaats voor
http://206.241.31.147/ImageCache/cgov/content/travel/pleasure_5fvacation/sample_5fdeclaration_5fform_5f_2ectt/v2/image/1/cf6059b_5ffront.jpg

Ik antwoord ja op vraag 11a en de immigration officer vraagt wat het is en zet daarna een grote rode A op het douaneformulier

Daarna wordt ik er bij de douane uitgevist en wordt mijn koffer vaak gecontroleerd of gescand.

Als je met meerdere personen reist, zorg dan dat alle etenswaar in één koffer zit zodat niet alle koffers overhoop gaan.

ekkie50
13-05-10, 13:25
Ik heb de formulieren een paar dagen geleden in het vliegtuig ingevuld, en daarbij extra gelet op hoe customs met meegebrachte etenswaren omgaat. Wat ik uit het formulier opmaak is dat men alleen in fruit, vleeswaren en andere bederfelijke waar is geinteresseerd. Maak je geen zorgen om koekjes, ontbijtkoek, koffie, creamer, hagelslag e.d.! Je hoeft dat niet in te vullen. Ik heb de douanebeambte gezegd dat ik dat bij me had en: no problem sir!!

Guus
13-05-10, 14:45
Dit soort advies snap ik dan ook niet, waarom zou je het niet aangegeven???Tot voor kort was ik ook in de veronderstelling dat ik voedsel altijd moest aangeven. De laatste keer dat ik in de VS was heb ik het nagevraagd en in principe geldt dit alleen voor de restricted items. Bambix valt daar niet onder en kan dus zonder problemen (en dus ook zonder aan te geven) worden meegenomen. Als ik naar de VS ga dan neem ik regelmatig Nederlandse boodschappen mee voor mijn collega's. Ik geef dan op mijn formulier aan dat ik geen 'food' bij heb maar geef wel aan dat ik spullen bij heb die ik in de VS achter laat. Vanwege het laatste wordt regelmatig gecontroleerd. Tot op heden heb ik nog nooit een waarschuwing gekregen of een boete gehad.
Als je mijn advies overigens goed leest dan kun je lezen dat ik heb aangegeven dat je het ook zonder problemen kunt aangeven. Je zult hooguit wat extra vragen moeten beantwoorden en een aanvullende controle moeten ondergaan maar dat is het dan ook wel. Als je daar beter bij voelt dan moet je dat vooral doen. Het feit dat iets namelijk niet hoeft wil niet zeggen dat je er geen oponthoud door kunt krijgen. De ervaring wijst namelijk uit dat niet iedereen bij customs (of immigration) op de hoogte is van alle regels.

Lelli Kelly
30-10-10, 18:49
We willen voor onze dochter kleine pakjes Fristi en knijpfruitjes (van Olvarit) meenemen in de koffer (dus niet in de handbagage). Dit zal ons toch geen problemen gaan opleveren hoop ik ? Wat denken jullie ?

<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan een bestaand onderwerp hierover. Kijk dit onderwerp eens door, misschien heb je iets aan de hier al aanwezige info.>>

[verwijderd]
30-10-10, 19:01
Tja, dit staat op de website van de Amerikaanse douane:


We regret that it is necessary to take agricultural items from your baggage. They cannot be brought into the United States because they may carry animal and plant pests and diseases. Restricted items include meats, fruits, vegetables, plants, soil, and products made from animal or plant materials.Agricultural pests and diseases are a threat to U.S. food crops and livestock. Some of these organisms are highly contagious animal diseases that could cause severe economic damage to the livestock industry and losses in production, which would mean increased costs for meat and dairy products. Other pests can affect property values by damaging lawns, ornamental plants, trees, and even homes.
The U.S. Department of Agriculture (USDA) and the Department of Homeland Security (DHS) are partners in this effort to protect American agriculture against the introduction of foreign plant and animal pests and diseases at our nation’s ports of entry. USDA’s Animal and Plant Health Inspection Service (APHIS) develops the policies that determine what agricultural products can come into the country and what products pose a risk and should be kept out. U.S. Customs and Border Protection (CBP) at ports of entry enforce these agricultural policies. Confiscated items are carefully destroyed in special CBP facilities. For additional information, please visit the CBP Web site. ( www.cbp.gov (http://www.cbp.gov/) )


Maar ik heb zelf geen ervaring in het meenemen van fruit of melk in verpakking.

LEOnie211
31-10-10, 15:40
ik heb vorig jaar wel aangegeven dat ik etenswaren bij had, ze vroegen mij alleen maar wat ik mee had. toen ik antwoordde dat het snoepjes waren was het geen probleem ze hebben niet eens gekeken of het waar was..

Guus
31-10-10, 16:23
We willen voor onze dochter kleine pakjes Fristi en knijpfruitjes (van Olvarit) meenemen in de koffer (dus niet in de handbagage). Dit zal ons toch geen problemen gaan opleveren hoop ik?
Beide zaken kunnen zonder problemen worden meegenomen (zijn namelijk verwerkt en verpakt). Ik zou wel aangeven dat je ‘groceries’ bij hebt plus de waarde hiervan in dollars. Bezoekers mogen namelijk voor maximaal $100 aan spullen invoeren. Hooguit dat je de vraag krijgt of er iets met 'green leaves' bij zit, maar dat is het dan ook wel. Ik laat regelmatig boodschappen vanuit Nederland meenemen en dat heeft nog nooit tot problemen geleid. De boodschappen worden altijd wel aangegeven.

Michael66
31-10-10, 16:44
Ik zou wel aangeven dat je ‘groceries’ bij hebt ...Maak er "some canned food" van en je bent er meteen vanaf.

De waarde hoef je m.i. alleen aan te geven als je het meeneemt om aan iemand anders te geven (achter laat in de VS). Als je het zelf opeet laat je het niet achter in de VS, in ieder geval niet in de oorspronkelijke vorm. ;)

ietie
31-10-10, 19:49
Ik neem altijd eten mee en geef dit ook altijd netjes aan op mijn formulier.
Dit jaar vlogen wij voor het eerst via new york, daar werden de mensen die aangegeven hadden dat ze etenswaren bij zich hadden door gestuurd na een andere rij waar de koffer nog een keer apart gescaned werd, ik had dat op andere vliegvelden nog niet meegemaakt.

Charlene
09-12-10, 17:47
Hallo iedereen
Ik ga volgend jaar in mei voor de eerste keer op vakantie naar Amerika...

Ik ben nogal een moeilijke eter dus sleur ik overal tubben Belgische mayonaise met me mee omdat het eten volgens mij dan net iets beter smaakt... Ik heb die al overal zonder problemen meegenomen naar het buitenland maar met Amerika heb ik geen ervaring en ik weet dat ze daar nogal streng zijn... Denken jullie dat ik mijn mayonaise het land zou mogen binnenbrengen?

Alvast bedant voor jullie antwoord...

Groetjes
Charlene

<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan het bestaande onderwerp over etenswaren invoeren. Misschien kun je hier nog wat meer info vinden.>>

Tans4USA
09-12-10, 18:18
Je hoeft echt geen mayonaise mee te slepen hoor, er is zoveel keus in de supermarkten. Van allerlei merken en volgens mij zit er vast wel iets bij wat je lekker zult vinden.
Ze verkopen ook kleinverpakkingen, haha.
http://img207.imageshack.us/img207/2258/mayo0.jpg (http://img207.imageshack.us/i/mayo0.jpg/)

Succes

Ta2 Gerrit
09-12-10, 22:42
En hoe ga je dat proeven dan ? Alle potjes even losmaken en de vinger er in :-) ?

Ik zou het zelf niet doen, maar als je er aan verslaafd bent, gewoon meenemen.
Misschien zijn er wel ervaringsdeskundigen op het forum voor een tip.
Wij hebben daar wel eens Kraft gebruikt. Was niet verkeerd.

Guus
11-12-10, 17:36
Denken jullie dat ik mijn mayonaise het land zou mogen binnenbrengen?
Dat is geen enkel probleem, zolang je de tubes maar in je koffer stopt en niet in je handbagage meeneemt.

annekebbb
18-03-11, 12:26
Hallo allemaal,

Ik heb ook nog een vraag. Volgende week gaan we weer naar Florida, maar ook op bezoek bij kenissen in Texas. Zij vroeg mij een aantal "Kindersurprises" mee te nemen. Je weet wel, die chocolade eieren met een speelgoedje erin. Zij gaf aan dat deze in Amerika verboden zijn en dus niet meer te krijgen. Nu wil ik dat natuurlijk met alle liefde doen, maar vraag me af of ik het dan wel ingevoerd krijg.. En moet ik het aangeven (eerlijk duurt het langst denk ik) of de gok nemen en niet doen?

Wat is jullie idee?

Alvast bedankt!

[verwijderd]
18-03-11, 12:43
Allereerst zijn wij hier in Nederland natuurlijk niet volledig op de hoogte van alle ins en outs van wat wel en niet toegestaan is in Amerika dus je kan je in ieder geval altijd beroepen op onwetendheid.

Ik zou ze gewoon meenemen en op het formulier aangeven dat je chocola bij je hebt, wat dus ook gewoon zo is.

Verder hebben wij nog nooit controle gehad op etenswaar welke wij mee namen naar Amerika in de 6 keer dat wij er reeds geweest zijn.

Ta2 Gerrit
18-03-11, 12:49
Je weet wel, die chocolade eieren met een speelgoedje erin. Zij gaf aan dat deze in Amerika verboden zijn en dus niet meer te krijgen.

Normaal zou ik met Jeroen meegaan en chocolade (of niets) op het formulier zetten.
Maar die ene opmerking in je verhaal geeft toch te denken. Your choice, your risk :-k

[verwijderd]
18-03-11, 12:53
Maar Gerrit. als dat nergens vermeld staat verder dan KAN je het toch niet weten.

Als ik nu zou kijken wat ik wel of niet mee mag nemen op een site van de Amerikaanse customs dan denk ik niet dat dit vermeld staat.

Verder zou het ook zo kunnen zijn dat je het voor eigen gebruik mee neemt.

Ta2 Gerrit
18-03-11, 12:56
Daarom zou ik waarschijnlijk ook niets invullen op het Customsformulier :mrgreen:

corrus
18-03-11, 12:58
Dat blauw-witte ding invullen met daarop aangegeven Food: YES

Kost je op IAD bijna een uur langere wachttijd...
Op ORD óók zoiets...

En of je daar dan vrolijk van wordt?
Ik in ieder geval niet...

Chocolade geef ik eigenlijk nooit aan...

[verwijderd]
18-03-11, 13:03
Chocola en snoep die ik meeneem voor tijdens de reis geef ik ook nooit aan maar ik weet niet in welke hoeveelheid de eieren worden meegenomen natuurlijk.

Normaal heb ik niet zoveel snoep mee, meeste is in het vliegtuig al op.

corrus
18-03-11, 13:17
maar ik weet niet in welke hoeveelheid de eieren worden meegenomen natuurlijk. Rond de paasdagen neem ik altijd 3 kilo paaseitjes mee voor kennisen... :mrgreen:
Al jaren... nooit problemen mee gehad...
Maarrrr... goedkeuringen in het verleden geven geen garanties voor de toekomst... hahaha :lol:

calypso
18-03-11, 14:14
Ik neem deze kindersurprise al jaren mee en nog nooit een probleem geweest, wel netjes invullen dat je food bij hebt. Zolang je dat maar doiet mag je die gewoon meenemen. geen enkel probleem.

annekebbb
18-03-11, 14:16
Bedankt voor jullie reacties! Het gaat om vijf stuks, "for the grandchildren".. Ik denk dat ik inderdaad gewoon invul dat ik food bij me heb, dan doe ik niks fouts neem ik aan...

Ta2 Gerrit
18-03-11, 15:19
Rond de paasdagen neem ik altijd 3 kilo paaseitjes mee voor kennisen... :mrgreen:

Die zag ik nu al liggen bij de Wal*Mart(nieuwe stijl) in Sandford. Dus die hebben ze daar ook, En soorten, dat wil je niet weten.

Ik had nog een zakje (hoewel, het kleinste zakje was al een beste tuit) mee willen nemen voor in het vliegtuig, maar na het smeltavontuur van de Milkduds de laatste keer vond de eega dat geen goed plan :sad:
Dus hoe ze smaken moet ik je schuldig blijven.

Guus
18-03-11, 23:08
Ik denk dat ik inderdaad gewoon invul dat ik food bij me heb, dan doe ik niks fouts neem ik aan...
Chocolade kan gewoon worden meegenomen. Staat op de lijst van zaken die worden toegestaan. Sec gezien is chocolade geen food, maar die discussie zullen we maar niet aangaan. Ik zou het alleen aangeven bij de zaken die je meeneemt naar de US en daar achterlaat. Dat doe ik ook altijd met mijn boodschappen en dat gaat prima. Even een paar vragen beantwoorden en je mag door.

koenkamphuys
19-03-11, 09:42
Sec gezien is chocolade geen food
Ik weet niet wat jij met je chocolade doet... maar de meeste mensen eten het op hoor.
Voor wat de kindersurprises betreft: ik vermoed dat het speeltje de reden is dat ze in Amerika niet meer worden verkocht.

Guus
19-03-11, 18:44
Ik weet niet wat jij met je chocolade doet... maar de meeste mensen eten het op hoor.

Kerel, je hebt helemaal gelijk. Ik heb vanochtend nog een heerlijke zachtgekookte reep chocolade op voor ontbijt.
Als je echter je boerenverstand gebruikt en nagaat waarom ze in VS bepaalde zaken niet toelaten dan kun je ook de relatie leggen met welke zaken wel en welke zaken niet worden toegelaten. Op de site van customs hebben ze het ook over 'meats, fruits, vegetables, plants, soil, and products made from animal or plant materials'. Sommige zaken zijn dus duidelijk: geen vlees, vers fruit of groenten. Andere zaken zijn minder duidelijk (products made from animal or plant materials). Om wat meer duidelijk te scheppen in deze laatste categorie kun je op de US customs site een lijst vinden van producten die je wel mee mag nemen. Over het algemeen is het zo dat bewerkte producten mogen worden meegenomen. Dit laatste geldt overigens niet voor producten waarin vlees is verwerkt.
Nu je weet wat wel en niet mee mag blijft natuurlijk nog de vraag over of je dit soort dingen wel of niet moet aangeven. Aangezien ik zelf regelmatig met koffers vol boodschappen de grens over ga heb ik het gewoon gevraagd. Eerst gaf ik het altijd netjes aan (zowel aanvinken dat je food bij hebt plus het bedrag invullen van wat je mee de VS in neemt). Bij US Customs kreeg ik het advies om alleen dan food aan te vinken als ik er niet zeker van was of iets wel/niet de VS in mocht. Geweldig advies dus (NOT). Ik hou me nu gewoon aan de lijst van zaken die je mee mag nemen. Vul netjes de waarde in van de spullen die ik bij heb. Beantwoordt eerst bij immigration de vraag wat ik bij heb (groceries => spices, candy, cookies, hard cheese etc. Anything with green leaves sir? No). Soms moet ik bij customs nog een keer dezelfde vraag beantwoorden, maar dat is het dan ook wel. Betekent het dan ook dat dit in alle gevallen zo is? Geen idee, maar in de DC werkt het wel. Kortom, je moet vooral doen waar je jezelf lekker bij voelt. Als je er geen vertrouwen in hebt dan geef je het gewoon aan. Kan op zich geen kwaad, maar hou er wel rekening mee dat je er uit wordt gehaald en extra tijd kwijt bent aan screening. Hopelijk heb je voldoende overstaptijd om je aansluitende vlucht te halen.

marcelis10
05-08-11, 10:35
Wat mag je eigenlijk precies wel meenemen aan etenswaren naar Amerika? Ik weet dat je geen groente, fruit en vlees mee mag nemen maar mag je bijvoorbeeld wel een pak hagelslag, curry of een blikje knakworst meennemen? Curry hebben we tot nog toe altijd in de koffer meegenomen en nooit geen problemen mee gehad. Er zijn toch altijd dingen die daar niet verkrijgbaar zijn en die de kinderen graag hebben.

Groetjes Monique

<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan het bestaande onderwerp over etenswaren invoeren. Misschien kun je hier nog wat meer info vinden.>>

calypso
05-08-11, 11:27
Hier staat je antwoord https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/82/~/travelers-bringing-food-into-the-u.s.-for-personal-use

Maar wel altijd aangeven dat je het bij je hebt anders heb je alsnog problemen!

dennis-oostveen
05-08-11, 13:25
curry of een blikje knakworst meennemen? Curry hebben we tot nog toe altijd in de koffer meegenomen en nooit geen problemen mee gehad. Er zijn toch altijd dingen die daar niet verkrijgbaar zijn en die de kinderen graag hebben.[/COLOR]

Waarom zou je moeite doen om dit mee te nemen?

In het land van de hotdogs hoeven je kinderen echt de knakworst en curry niet te missen hoor!

Groet Dennis

hannie
05-08-11, 16:33
En knakworst is vlees, dus mag niet.

marcelis10
05-08-11, 20:32
Knakworst had ik inmiddels al begrepen dat dat niet mocht. Maar 1 van de kids houd niet van ketchup en heeft heel graag curry. We nemen gewoon ieder jaar een klein flesje mee. In de restaurants willen de serveersters ook altijd even daarvan proeven. Vandaar.

Groetjes Monique

euskris
10-08-11, 14:35
wie heeft er ervaring met eten drinken meenemen in de vlicht naar miami toe.
we gaan met 2 kids en wil graag weten of ik voor hun wel wat mee mag nemen.bv voedingspotjes/snoep/koek/krentebollen/banaan/drinken.

ik weet dat miami heel streng is dus als ik zorg dat alles op is mag je het dan wel meenemen voor tijdens de vlucht??

en mag je voedingspotjes/poeder babymelk in je koffer hebben of mag zoiets ook niet door de douane heen??

toch handig zon forum....er komen steeds meer vragen!!
bedankt maar weer
grt kris

trails
10-08-11, 14:43
Wij nemen ook vaak mee voor tijdens de vlucht: Luikse wafel/krentenbol, snoepjes, klein zakje chips en evt stukje fruit. Iets te drinken mag ook, zolang je het maar koopt nadat je door de security bent geweest. Anders moet je het inleveren. En dat is op voor we het land binnen zijn. Dus we voeren het niet in.

dennis-oostveen
10-08-11, 15:02
Voor kleine kinderen kun je gewoon melkpoeder en dergelijke meenemen. Wanneer je kant en klaar drinken in een flesje hebt zitten, kunnen douane beambten vragen om dit te proeven (ouders niet de beambten). Ik heb dit in Londen meegemaakt. In Belgie kwam ik zelfs de douane door met 5 pakjes Caprisun. In Londen moest ik dit in de drinkflesjes van mijn kindje doen en laten zien dat ik dit opdronk. In de V.S. op de retourvlucht is dit ook van toepassing, alleen moet gezegd worden dat ze in de states veel vriendelijker zijn voor kinderen.

Je hoeft niet alles op te maken voor je aankomt, als je het maar invult op het witte formulier die je in het vliegtuig krijgt. De groene is vervangen door het ESTA.

euskris
10-08-11, 15:08
gelukkig...kijk vast te veel tv...nu met de serie airport!!
zou zonde zijn dat we een boete krijgen.
en ik vind het wel een fijn idee om de vaste melk en een paar potjes bij de hand te hebben voor de kleinste en krentebol of koekkies voor de oudste(mocht je ooit ergens stranden!!)

dus als ik bepaalde dingen in de koffer doe krijgen we daar ook geen problemen mee??

dennis-oostveen
10-08-11, 15:17
De eetbare spullen in je koffer zullen geen problemen opleveren, behalve dat de koekjes zullen breken!, maar je kan ze toch nooit heel naar binnen werken.

Het enige waar je op moet letten is dat je het wel invult op het formulier. Groente, fruit en vlees is verboden om in te voeren. Al heb ik het eerste bezoek aan de states een appel vergeten:oops:

Wil je er zeker van zijn dat je bij de douane niet voor l...l staat, neem genoeg mee voor de reis en gooi wat over is weg of laat het achter in het vliegtuig.

Doe de etenswaren voor de kinderen in 1 tas zodat ze zien dat de melk, voeding en koekjes voor een kind is.

Michael66
10-08-11, 20:12
bv voedingspotjes/snoep/koek/krentebollen/banaan/drinken.
ik weet dat miami heel streng is dus als ik zorg dat alles op is mag je het dan wel meenemen voor tijdens de vlucht??Fruit, vlees, brood en ander organisch voedsel dat niet geconserveerd (blik / potje / vacuüm) is, mag je nooit invoeren, niet in handbagage en niet in je check-in bagage. Maar je mag het wel in het vliegtuig meenemen en onderweg opeten. Als je nog iets over hebt (krentebollen / banaan) kun je dat voor de landing bij de stewardessen inleveren.

euskris
10-08-11, 23:23
check!!!

doen we....

Guus
11-08-11, 05:37
Fruit, vlees, brood en ander organisch voedsel dat niet geconserveerd (blik / potje / vacuüm) is, mag je nooit invoeren, niet in handbagage en niet in je check-in bagage.
Zover mij bekend is brood weldegelijk toegestaan. Als je er al door de hond wordt uitgepikt dan is dat meestal niet vanwege je boterhammen maar om hetgeen je op je brood hebt zitten. Ik neem zelf altijd krentenbollen mee. Die blijven meestal nog wel een paar dagen lekker. Dat is bij een brood meestal een stuk minder.
Voor de volledigheid heb ik nog even de tekst van de US Customs & Border Protection site gehaald waarin wordt vermeld dat brood (maar ook cake, koekjes, bewerkte producten etc.) gewoon mag worden meegenomen.

The following are generally admissible:
-Bread, cookies, crackers, cakes, granola bars, cereal and other baked and processed products.

Michael66
11-08-11, 07:31
Je hebt "generally" gelijk. ;)

Generally: algemeen, meestal, gewoonlijk, over het algemeen, doorgaans, normaliter, merendeels, gemeenlijk, globaal, generaal, over het geheel, overwegend, meestens, voor het grootste gedeelte. Volgens Mijn woordenboek (http://www.mijnwoordenboek.nl/vertalen.php?s1=&s2=EN+%3E+NL&s3=EN+%3E+NL&woord=generally).

Je geeft aan dat het "gewoon mag worden meegenomen". Maar volgens mij wijzen de bovengenoemde vertalingen op "meestal wel", wat m.i. ook neerkomt op "soms niet".

Tja, en dan heb je uiteindelijk die aardige mensen met die leuke hondjes die je komen besnuffelen als je je bagage van de band aan het halen bent. Die bepalen uiteindelijk hoe het "generally" in bovengenoemde bepaling wordt toegepast.

nikie1968
11-08-11, 16:25
ben ook weleens met broodjes in dehandbagage door dedouane gegaan...
hebben zenog nie eens gezien.....in ieder geval niets van gezegd....
kwam er in het hotel pas achter met uitpakken...

calypso
11-08-11, 17:33
Dan heb je dus geluk gehad zullen we maar zeggen want als je wel gecontroleerd was en het niet aangegeven had had je dus een probleem dat je wel eens geld kan gaan kosten dan.
Maar gelukkig voor jouw is het dus wel goed gegaan.

Guus
12-08-11, 00:06
Dan heb je dus geluk gehad zullen we maar zeggen want als je wel gecontroleerd was en het niet aangegeven had had je dus een probleem dat je wel eens geld kan gaan kosten dan.
Zonder gelijk iedereen aan te willen om het zelfde te doen, denk ik dat het wel meevalt. Maar dat is alleen gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen.

Teleton
12-08-11, 09:48
ben ook weleens met broodjes in dehandbagage door dedouane gegaan...
hebben zenog nie eens gezien.....in ieder geval niets van gezegd....
kwam er in het hotel pas achter met uitpakken...

Hier is een spreekwoord voor: geluk is met de.......

De vraag waar het hier om gaat is: wat mag je meenemen. Niet wat kan je meenemen. Sommigen lopen met een pond coke in hun darmen zo door. Zeggen ze ook niks van........:-&.

nikie1968
12-08-11, 20:02
@ TELETON

dankje........

Michael66
12-08-11, 20:06
Sommigen lopen met een pond coke in hun darmen zo door.Nee, niet een pond, maar een liter!

http://4.bp.blogspot.com/_1Gvm7Ku2J8k/S3GxfrISLxI/AAAAAAAABJ8/-VQruOgINTQ/s400/zucchini-coke.jpg

stephanie84
23-08-11, 16:35
goedemiddag,

wij gaan in september voor drie weken naar orlando en nou is mijn moeder een echte kaas fan en ze lust eigenlijk niet echt iets anders op brood.
wat voor kaas kunnen we gevacumeerd meenemen?

alvast bedankt

knaapje
23-08-11, 18:40
Al eens hier gekeken?

http://thehague.usembassy.gov/faqs/u.s.-customs/#food
Vind je "alles".
Knaapje

calypso
23-08-11, 18:46
wat voor kaas kunnen we gevacumeerd meenemen?

Ja zolang het vacuüm verpakt is mag dat. maar wel aangeven op het formulier!