PDA

Bekijk Volledige Versie : Eten meenemen naar Florida



Pagina's : 1 [2]

Ebelix
23-08-11, 17:46
Alle soorten hollandse kaas mag je gevacumeerd meenemen. Daarnaast kan je ook Goudse en Edammer kaas bij de Publix kopen. Deze is wel made in the USA. Heel soms hebben ze zelfs een stukje oude kaas liggen. Deze komt wel uit Nederland en is flink aan de prijs.

stephanie84
23-08-11, 19:35
Ok, bedankt voor je antwoord maar heb ik nog een vraagje, hoe moet ik dat omschrijven op het blauwe formulier wat je in het vliegtuig krijgt? we willen graag jonge kaas en oude kaas meenemen.

calypso
23-08-11, 19:44
Je vinkt aan dat je voedsel hebt en zet erbij dat het Cheese is verder niks als je tenminste niks anders bij je hebt.

6foot6
23-08-11, 19:45
Ok, bedankt voor je antwoord maar heb ik nog een vraagje, hoe moet ik dat omschrijven op het blauwe formulier wat je in het vliegtuig krijgt? we willen graag jonge kaas en oude kaas meenemen.

Niet, je moet alleen aankruisen dat je "bringing fruits,plants,food or insects"

vraag 11a
http://206.241.31.158/ImageCache/cgov/content/travel/pleasure_5fvacation/sample_5fdeclaration_5fform_5f_2ectt/v3/image/1/sample.jpg

De immigration officer zet een grote rode A op je formulier en vraagt wat je meebrengt

Say cheese

De customs ziet de grote A en gaat je controleren

stephanie84
23-08-11, 19:53
ok, top dus je hoeft het nergens op te schrijven wat voor kaas je meegenomen heb, want ik weet echt niet hoe ik dat dan zou moeten omschrijven :oops:

Riverwood
23-08-11, 20:08
Uitsluitend harde kaassoorten,verleden jaar bij controle werd dat ons medegedeeld.

Groetjes Henke.

stephanie84
23-08-11, 20:20
dit klinkt misschien echt dom maar hoe moet ik het omschrijven oude kaas (is toch een harde kaassoort?) kan me eigen verstaanbaar maken maar daar is ook alles mee gezegd.

Michael
23-08-11, 23:10
Je zegt gewoon 'Semtex' of 'C4'.;)

koenkamphuys
24-08-11, 07:04
Hard cheese is de juiste omschrijving.

DEETJE
03-03-12, 00:24
Hallo,
15 juli gaan wij voor 3 weken naar Amerika waarvan een aantal dagen naar Orlando op familie bezoek.
Nou is het zo dat ik redelijk verslaafd ben aan thee vooral groene.Mag ik dit meenemen in m'n koffer en zoja hoeveel? Heb al heel wat rond gekeken en gegoogled maar het is me nog niet duidelijk.

Hoop dat iemand mij meer kan vertellen!

Groetjes Desiree

Ebelix
03-03-12, 03:25
Ja, dat mag. Zo veel als je wilt. Wat niet mag zijn verse producten zoals groente, fruit en vlees.

sonja
03-03-12, 18:11
Groene thee is overigens volop te koop in Florida.

trails
03-03-12, 20:03
Ook in onze hotels in NYC hadden ze volop groene thee en herbal thee.

DEETJE
03-03-12, 20:15
Bedankt voor jullie snelle reactie's.

Ik zal voor de zekerheid 1 doosje thee meenemen, moet tenslotte genoeg ruimte over houden voor alle aankopen :wink:

cyrene
11-05-12, 11:00
Hallo,

Binnenkort gaan we naar Florida. In de reisverslagen ben ik al regelmatig tegengekomen dat mensen kaas meenemen wat ze vacuum hebben laten verpakken. Mag dit of moet je dit bij aankomst wel eerst melden bij de douane.

Ebelix
11-05-12, 11:10
Dit moet je vermelden op de customs formulier dat je in het vliegtuig moet invullen. Na immigrations kom je bij customs en die zullen vragen wat je aan eten bij je hebt. Op basis van je antwoord krijg je een additionele screening of mag je doorlopen.

Wij hebben beide meegemaakt. Ook met kaas.

dodkelder
11-05-12, 11:13
Wellicht heb je hier iets aan:

https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/82/session/L3NpZC9GTzhNb1FYaw%3D%3D/search/1

6foot6
11-05-12, 16:29
Om te voorkomen dat al je koffers worden losgetrokken, verdient het aanbeveling alle etenswaar in één koffer te positioneren en deze door een persoon te laten beheren die geen andere bagage (meer) heeft.

elstars
11-05-12, 17:31
Kaas mag inderdaad, dat hebben we al diverse keren meegenomen en we vermelden het altijd netjes op het douaneformulier: hard cheese vacuum sealed. De koffers gaan dan ook nog door een scanner. De douanebeambte vroeg toen nog wat we meehadden. We zeiden: "cheese, vacuum sealed" en toen zei hij: "is that made from meat?" Tsja.....

Teleton
11-05-12, 17:47
Om te voorkomen dat al je koffers worden losgetrokken, .Op zich kan het natuurlijk geen kwaad om alle etenswaren bij elkaar in een koffer te vervoeren, maar daarmee voorkom je echt niet dat ze de andere koffers van je reisgezelschap niet inspecteren. Zeker niet als je met een gezin of met je partner reist. Per familie (party) vul je immers een formulier in waarop je de gegevens voor de douane verstrekt. Een persoon tekent voor de juistheid van de opgave en die is daarmee verantwoordelijk voor alle koffers van de hele familie.

Ta2 Gerrit
11-05-12, 17:47
We zeiden: "cheese, vacuum sealed" en toen zei hij: "is that made from meat?" Tsja.....

Uiteindelijk wel, natuurlijk. Een koe is een geweldig stukkie vlees :lol:

6foot6
11-05-12, 20:13
Op zich kan het natuurlijk geen kwaad om alle etenswaren bij elkaar in een koffer te vervoeren, maar daarmee voorkom je echt niet dat ze de andere koffers van je reisgezelschap niet inspecteren. Zeker niet als je met een gezin of met je partner reist. Per familie (party) vul je immers een formulier in waarop je de gegevens voor de douane verstrekt. Een persoon tekent voor de juistheid van de opgave en die is daarmee verantwoordelijk voor alle koffers van de hele familie.

Het is niet per familie (party) maar per gezin, dus als je meerdere formulieren nodig hebt is het een prima methode om alle andere bagage al vast door de douane te loodsen.
Bovendien worden de koffers meestal gescant en wanneer er daarbij niets wordt gevonden is visuele controle ook niet nodig

ttubbie
29-05-12, 20:09
Typisch Hollands zeker, kaas willen meenemen naar Amerika. Waar is dat nou goed voor ?

koenkamphuys
30-05-12, 07:18
@ttubbie: Als je van Hollandse kaas houdt... daar zul je het niet vinden of het is er stervens duur. Bovendien moet ik ook altijd voor familie en kennissen kaas meenemen...

Kaas meenemen is misschien typisch Hollands, maar levensmiddelen meenemen in het algemeen niet. Mijn Surinaamse familie moet ook altijd van alles en nog wat meenemen uit Suriname, of dat nou naar Nederland is of naar Florida. In Nederland kun je nog heel wat hier vinden, maar Surinamers in Amerika maak je heel erg blij met dingen die ze soms jaren al niet hebben gegeten.

inavm
30-05-12, 08:38
Hey Koen, je kunt bij de Walmart en Publix de Goudse jong belegen of aan een stuk of gesneden kopen ! Prijs valt ook wel mee, wij gaan in ieder geval geen kaas meer meenemen naart Florida de volgende reis.

dejo
30-05-12, 13:53
@ttubbie: Als je van Hollandse kaas houdt... daar zul je het niet vinden of het is er stervens duur. Bovendien moet ik ook altijd voor familie en kennissen kaas meenemen...

Kaas meenemen is misschien typisch Hollands, maar levensmiddelen meenemen in het algemeen niet. Mijn Surinaamse familie moet ook altijd van alles en nog wat meenemen uit Suriname, of dat nou naar Nederland is of naar Florida. In Nederland kun je nog heel wat hier vinden, maar Surinamers in Amerika maak je heel erg blij met dingen die ze soms jaren al niet hebben gegeten.
Klinkt bekent! voor mijn nicht in Sarasota neem ik ook vaak wat mee.

Iris02
30-05-12, 19:29
Ik ga gewoon dit jaar ook kaas meenemen hoor ! En een pot Calve pindakaas :-) Dan ben ik maar "typisch Hollands" (stomme term overigens), maar de vorige keren is gebleken dat het Amerikaanse beleg bij onze kinderen minder lekker smaakt.
Wat maakt het trouwens uit ! Je neemt toch ook je koffers vol mee terug met Amerikaanse spullen ;D

koenkamphuys
01-06-12, 07:08
Hey Koen, je kunt bij de Walmart en Publix de Goudse jong belegen of aan een stuk of gesneden kopen ! Prijs valt ook wel mee
... in de walmart nog nooit gezien. Er hangen wel ergens plakjes 'gouda cheese' maar die zijn van Amerikaanse makelij en ze smaken naar rubber en niet naar kaas - het lijkt nog niet in de verte op Goudse kaas. Bij de Publix wel eens een stukje Old Amsterdam gezien dat wel import is. 1/2 pond (225 gram) voor dik 14 dollar. Voor dergelijke prijzen laat ik het toch echt liggen. [-(

inavm
01-06-12, 09:04
Koen, je moet het wel even vragen bij de vleeswaren-afdeling,(Goeda-cheese) dan halen ze een hele Goudse kaas tevoorschijn ...is echt prima van smaak, deze kaas wordt volgens Gouds recept in Wisconsin gemaakt.

elstars
01-06-12, 09:47
Koen, je moet het wel even vragen bij de vleeswaren-afdeling,(Goeda-cheese) dan halen ze een hele Goudse kaas tevoorschijn ...is echt prima van smaak, deze kaas wordt volgens Gouds recept in Wisconsin gemaakt.

Ina, bedankt voor de tip. Wij zijn ook kaasliefhebbers en namen de kaas zelf altijd mee, maar dit is nu goed om te weten voor de volgende keer.

koenkamphuys
01-06-12, 22:04
Koen, je moet het wel even vragen bij de vleeswaren-afdeling(...)
... van de Wal-Mart of de Publix? En wat ben je dan kwijt voor een pondje?

corrus
01-06-12, 22:32
Koen, je moet het wel even vragen bij de vleeswaren-afdeling,(Goeda-cheese) dan halen ze een hele Goudse kaas tevoorschijn ...is echt prima van smaak, deze kaas wordt volgens Gouds recept in Wisconsin gemaakt.Ja nou... prima van smaak :roll: Sorry hoor, ieder het zijne maar het zou eigenlijk verboden moeten worden dit Goudse kaas te noemen, het is bijna een beledeging voor de Nederlandse kaasmakers...
Gewoon van huis meenemen, het is toegestaan en bovendien geweldig van smaak.

rolandino
01-06-12, 22:52
Veel gouda in de Nederlandse supermarkt is ook gemaakt in polen en consorten...

Riverwood
01-06-12, 23:48
Gouda Holland dat is de echte en die is in diverse winkels in Florida te koop, wel iets duurder dan de nep Gouda maar erg lekker.

inavm
02-06-12, 09:26
Koen, de kaas is zowel bij de Walmart als Publix te koop, ik betaalde in het voorjaar rond de 8 dollar voor een pond, dus wel duurder dan in Nederland, maar ja als je lange tijd, zoals wij, in Florida verblijven, kun je toch niet alles vanuit Nederland meenemen !

Riverwood
02-06-12, 12:08
@ koenkamphuys.

Lekker uit Nederland meenemen, niet te grote en te schuine stukken vacuüm laten trekken,in de koelkast bewaren na aankomst en onze ervaring is dat tot plus minus 50 dagen de kwaliteit zeer goed blijft, wel kwaliteitskaas kopen.

Groetjes Henke.

Jeffreykoi
04-06-12, 11:36
Wij gaan over 2 maanden naar Orlando en vroegen ons af of er mensen zijn met ervaring met het meenemen van smeerkaas en mayonaise (tube)?

Ons zoontje is gek op een broodje smeerkaas (wel goudkuipje dan:-P) en ook mayonaise vind hij lekker en deze schijnt niet zo lekker te zijn in Amerika.

Gr. Jeffrey & Linda & Jayden

moonlight91
04-06-12, 12:25
wij nemen juist hele grote potten mayonaise mee uit amerika voor thuis
dus zou niet weten waarom die daar niet lekker zou zijn

smeerkaas weet ik niet ,wij kopen bij de publix philadelphia voor op ons brood s`morgens
en onze zoon eet dan nutella ...

Jeffreykoi
04-06-12, 12:43
Ik kan via een kennis kleine kuipjes (uit een hotel) krijgen vandaar de vraag, hij eet wel andere dingen ook maar we vroegen ons af of we het mogen meenemen en zoja of we dit dienen aan te geven?

Jeffrey & Linda & Jayden

sonja
04-06-12, 13:03
Bij post #3 van Dodkelder in dit topic is een link naar de formele site van de US customs and border protection, daar staat precies wat wel en niet is toegestaan.

Jeffreykoi
04-06-12, 13:32
Hallo Sonja,

Dank je wel, me vraag over mayonaise is hiermee beantwoord alleen twijfel ik nog over de kleine kuipjes smeerkaas! Hier staat niet op wat er in zit maar enkel het merk en houdbaarheidsdatum!

Riverwood
04-06-12, 13:38
Bij de douane vragen ze altijd of de kaas die wij bij ons hebben zacht is.

Smeerkaas? ik zou het niet doen om problemen te voorkomen.

Groetjes Henke.

trails
04-06-12, 14:00
De Helmans mayonaise is wel zóóóó lekker!!!!

Ebelix
04-06-12, 14:03
Dat is gewoon Unilever mayonaise die je ook in Duitsland, Belgie, UK en Frankrijk kan kopen. Hier in Nederland wordt de mayonaise gezoet terwijl de Helmans zuurder van smaak is.

trails
04-06-12, 15:12
Is toch niet zo zuur als de mayo hier hoor!!! Wij laten de mayo meestal uit NL meenemen omdat we die van hier (Frankrijk) te zuur vinden voor bepaalde gerechten of dips.

Teleton
04-06-12, 15:48
en zoja of we dit dienen aan te geven?
Voor je door immigrations en de douane gaat, heb je dit formulier (http://www.immihelp.com/immigration/sample-us-customs-form-6059b.html) voor jou en je familie ingevuld en ondertekend. Het formulier krijg je per familie van de luchtvaartmaatschappij. Je geeft het formulier eerst af bij de immigrations, de beambte controleert en stempelt het, daarna krijg je dit formulier terug.

Vervolgens haal je je bagage af en ga je met je bagage en de leden van jouw familie door de douane. Deze neemt je formulier in en zij bepalen of en hoe jullie bagage verder wordt gecontroleerd.

Onder punt 11 wordt gevraagd of je 'food' bij je hebt. Hieronder valt eigenlijk alles wat eetbaar is, dus vul je in de meeste gevallen 'yes' in. Let op: je ondertekent het formulier waarmee je verklaart naar waarheid te hebben geantwoord.

Jeffreykoi
04-06-12, 16:02
De Helmans mayonaise is wel zóóóó lekker!!!!

En die is in orlando te koop?

De smeerkaas is wel vacuum verpakt.

@Teleton;
Duidelijk, dank je wel! Ik ben benieuwd wanneer ik dit formulier ontvang!

Ebelix
04-06-12, 16:45
@trails;
Dat komt omdat er door de franse mayonaise nog eens citroen aan wordt toegevoegd. Ik weet niet of Helmanns in Frankrijk wordt verkocht maar ons was opgevallen dat de Helmanns in de UK en Duitsland identiek van smaak was.
Duidelijk, dank je wel! Ik ben benieuwd wanneer ik dit formulier ontvang!Dit formulier krijg je aan boord of tijdens het inchecken. Hou een pen bij de hand als je in het vliegtuig stapt.

Jeffreykoi
04-06-12, 16:58
Kijk handige tip!!! Thanks ;)

trails
04-06-12, 17:01
En die is in orlando te koop?

Ja hoor. Gewoon in de supermarkt.

Syllvia
04-06-12, 17:45
oh oh oh wel off topic, maar die zure mayonaise van DL, met citroen is juist sooowwwww lekker!

Eigenlijk moet ik wel lachen, de1 loopt mayo van Nl naar de US the verslepen, anderen juist van de US naar NL, en anderen weer van NL naar France, en ik weer van B naar NL:)

rolandino
04-06-12, 19:49
Zo sleep ik regelmatig voedingskasten vol (ook mayonaise, die in Italië ook niet lekker is) mee naar Italië en kom met een koffer vol olijfolie, parmazaanse kaas, parmaham, etc thuis ;-)

kol
10-06-12, 18:47
Ik ben altijd erg blij als ik de Amerikaanse supermarkt mag afstruinen. Heeel veel keus met erg lekkere dingen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt iets uit Nederland mee te nemen. Er gaat wel altijd iets mee terug uit de Publix naar Nederland. Ik verheug me er nu al op!:grin:

jarjarbinks
10-06-12, 20:40
Ik ben altijd erg blij als ik de Amerikaanse supermarkt mag afstruinen. Heeel veel keus met erg lekkere dingen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt iets uit Nederland mee te nemen. Er gaat wel altijd iets mee terug uit de Publix naar Nederland. Ik verheug me er nu al op!:grin:

Kol, sluit me helemaal bij je aan. Snap ook niet zo dat mensen eten vanuit NL meenemen. Waarom toch, alles is er, prima koffie, brood en kaas. Laten we het maar niet hebben over alle andere zaken. Maar gelukkig is iedereen vrij om te doen wat hij wil, ik houd niemand tegen.

ellen.kr
08-07-12, 09:24
Nou vind ik het amerikaanse brood helemaal niks, net of je lucht zit te eten! Gelukkig hebben wij Panera ontdekt. Daar verkopen ze stevig brood. Kost wel wat, maar we halen steeds een paar sneetjes uit de vriezer zodat we niks weg hoeven gooien.

jarjarbinks
08-07-12, 13:38
Kol, sluit me helemaal bij je aan. Snap ook niet zo dat mensen eten vanuit NL meenemen. Waarom toch, alles is er, prima koffie, brood en kaas. Laten we het maar niet hebben over alle andere zaken. Maar gelukkig is iedereen vrij om te doen wat hij wil, ik houd niemand tegen.

Daar sluiten wij ons ook bij aan. Alles te krijgen in USA hoor. Bij Publix is prima brood te krijgen, iedere dag vers gebakken. Kaas ook goed en zeker goede koffie. Wij nemen echt niets mee, zelfs geen shampo etc (alleen voor de 1e dag). Kopen dat ook in Florida en als we weggaan is de fles op tandpasta net weer op. En de meeste zaken zijn goedkoper dan bij ons dus wat houd je tegen.

rolandino
13-07-12, 22:56
Ben blij dat je het met jezelf eens bent jarjarbinks ;-)

jarjarbinks
13-07-12, 23:52
Ben blij dat je het met jezelf eens bent jarjarbinks ;-)

klopt Rolandino, beetje vreemd hoe ik dit weer gedaan heb. :o Laat het maar staan kan iedereen zien dat ik even niet zo slim bezig was hahaha

Guus
14-07-12, 18:35
Kol, sluit me helemaal bij je aan. Snap ook niet zo dat mensen eten vanuit NL meenemen. Waarom toch, alles is er, prima koffie, brood en kaas.
Wellicht is alles prima als je hier een paar weken op vakantie bent. Als je echter langer in de VS verblijft dan komt met name het brood je na twee weken de neusgaten uit (en wij hebben echt alles al geprobeerd). Het is dat ik toevallig erg van Swiss cheese hou, maar de rest vind ik absoluut bagger. Ook de zogenaamde Nederlandse kaas die ze hier hebben. Koffie gaat opzich. Wij gebruiken altijd de Starbucks Breakfast Blend. Overigens vind ik de koffiecultuur in de VS vele male beter dan in Nederland. Over de in Nederland veel bejubelde Senseo zal ik maar niet beginnen.

trails
14-07-12, 19:25
Volgens mij is dat iets typisch Hollands, waarom nemen al die vakantiegangers aardappelen mee naar Frankrijk? En Douwe Egberts koffie (die hier ook gewoon te koop is, net als aardappelen :p). Kijk, hagelslag, dat begrijp ik wel :)

Mushu
14-07-12, 20:49
Ik neem nooit eten mee op vakantie. Maar ik moet toegeven als je wat langer in Amerika verblijft ga je wel op zoek naar eetbaar brood en echte kaas. Toen ik in mijn studententijd voor een jaar in Amerika zat, nam ik meestal Italian bread en Monterey Jack kaas. Het bruine brood had over het algemeen een wat zoete smaak, vond ik niet echt lekker. Maar de broodjes en bagels smaakten verder prima. Amerikanen zijn niet zoals wij van die brood-eters, ze eten ook met lunch meestal warm. En hagelslag etc was toen wel te koop in sommige supermarken (wel veel duurder). Ik herinner mij dat de smaakjes-thee, toen razend populair in Nederland, daar net zijn intrede had gedaan en ook erg duur was.
Maar voor 2 of 3 weken vakantie maak ik mij absoluut geen zorgen wat het eten betreft en heb ik geen behoefte om iets mee te nemen uit Nederland. Ik neem wel eten uit Amerika mee naar Nederland, zoals bijvoorbeeld pop tarts (mmmmm).

tinkerbel60
29-07-12, 10:26
Zal misschien wel een gekke vraag zijn,maar ik kijk vaak naar airline en meer van dat soort progammas op tv.
Nu zie ik altijd dat ze een formulier in moeten vullen of ze voedsel enz in de bagage hebben.
Nu is mijn vraag,moeten we in America bij aankomst ook invullen,en zo ja moet ik dan ook bv wat ik aan snoep in me handbagage heb ook aangeven.
En dan bedoel ik zakje drop,of andere snoepjes zoals kauwgum of mag dat gewoon in je handbagage zitten.

gr Marja

Teleton
29-07-12, 10:57
Nu zie ik altijd dat ze een formulier in moeten vullen of ze voedsel enz in de bagage hebben.
Nu is mijn vraag,moeten we in America bij aankomst ook invullen,en zo ja moet ik dan ook bv wat ik aan snoep in me handbagage heb ook aangeven.

Ja, je moet een douaneverklaring invullen, het gaat om een formulier per gezin. De vraag die wordt gesteld is of je voedsel (food) bij je hebt. In geval van een dropje is dat dus <ja>. Waar het dropje zich bevindt, doet natuurlijk niet ter zake.

Je mag het dropje gewoon meenemen, ze willen alleen wel graag dat je het aangeeft. Soms wordt volstaan met de vraag wat voor "food' je bij je hebt, in andere gevallen wordt de koffer extra gescand. Dit kost wat meer tijd. In het uiterste geval mag je je koffer even openmaken. Niet aangeven is ook een optie. Bedenk dan dat er steekproefsgewijs ook gecontroleerd wordt, heb je geen "food" aangeven en wordt het toch aangetroffen, dan mag je dat even uitleggen. Soms kost dat nog meer tijd......

Zie ook een afbeelding van het formulier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?696-Meebrengen-van-etenswaren-Amerika-in&p=153808&viewfull=1#post153808).

chippie
29-07-12, 12:00
Hoe @teleton het beschrijft klopt precies. Ik ben vorige maand nog in de states geweest en twijfelde of ik iets mee wilde nemen wat op "food" leek. Uiteindelijk niet gedaan, maar bij binnenkomst in de states specifiek gevraagd hoe het volgens die douane/paspoortcontroleur zat en die gaf aan dat als je iets eetbaars bij je hebt dit MOET aangeven op het formulier. Bepaalde producten mogen niet, maar koekjes en snoep is geen probleem, maar je moet dus wel JA invullen achter food.

elstars
29-07-12, 13:54
Dat is ook hoe wij het doen. Drop gewoon aangeven, net als andere 'candy'. Wij hebben ook altijd een stuk kaas mee, aangeven en zeggen wat je bij je hebt. Dan is er geen probleem.

trails
29-07-12, 18:44
Wij zeggen ook altijd "ja" alleen al omdat we koffiesticks meenemen. Soms wordt gevraagd wat je hebt maar soms ook niet.

PENPE
30-07-12, 22:53
Wij nemen altijd een voorraadje drop mee voor onszelf en iedere keer ook iets van 9-10 pakjes stroopwafels voor onze relaties, welke wij echter nog nooit hebben aangegeven op de douaneverklaring :o

De volgende keer dan toch maar eens gaan doen :rolleyes:....

6foot6
31-07-12, 20:20
In het uiterste geval mag je je koffer even openmaken.

... en helemaal uitpakken, je handbagage en zet even je laptop aan.

Ik had nog wel alles in één koffer.

moniquekruiningen
17-02-13, 20:21
Wij eten graag noodlessoep.. Van die kleine zakjes met noodles, olie en kruiden... Als ik op de site van de us government lees, staat daar " Noodles and ramen that do not have meat or eggs in the spice packets" heeft iemand hier ervaring mee? Die wij eten zijn denk ik flavoured... Maar aangezien ze rechtstreeks uit China komen.. Weet ik niet zeker wat de ingrediënten zijn....

trails
18-02-13, 06:34
Die noodle soup kun je ook gewoon bij de Wal*Mart krijgen hoor, in zakjes en in bakjes.

cant51
18-02-13, 06:59
Ook ik ga altijd richting Florida met kilo's kaas in de koffer, en nee niet voor mezelf :-), maar voor een heleboel Amerikaanse vrienden die allemaal weleens in Nederland op vakantie zijn geweest en er dol op zijn,
vacuum verpakt en aangeven op het formulier, heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Njit
18-02-13, 07:52
Denk dat er maar weinig is dat je niet kunt krijgen. En dan zijn er zoveel andere lekkere dingen die je daar wel hebt en bij ons niet dat je vast niet van de honger omkomt :)

mblokland
26-03-13, 15:14
Je kunt de kaas ook vooraf online (http://www.igourmet.com/shoppe/shoppe.aspx?cat=Cheese+by+Country&subcat=Holland) bestellen, wij hadden ook kaas vacuum verpakt meegenomen en aangegeven maar al met al koste het ons drie kwartier extra met de douane perikelen.

http://www.igourmet.com/images/products/150beemster_wasabi.jpg http://www.igourmet.com/images/products/484s.jpg

corrus
26-03-13, 15:42
Jammer genoeg is de kaas die je online besteld van Amerikaanse makelij... en niet te vergelijken met de kaas die je in Nederland koopt.

Patrick
27-03-13, 09:24
Wij hebben ook een paar keer kaas meegenomen. Netjes aangegeven op het formulier en nooit problemen mee gehad.

elstars
28-03-13, 12:05
Geldt ook voor ons, kaas meenemen ging prima

Bullyleo
29-03-13, 09:42
Ik heb zelf al meerdere malen kaas meegenomen en elke keer netjes gemeld. Had alleen vorig jaar een chagrijnige overijverige douanier die het nodig vond om alle koffers alsnog even te doorzoeken. Dan moet je even op je tong bijten. Doe je het niet dan heb je echt een probleem want ze gebruiken ook honden die speciaal getraind zijn op het zoeken naar dit soort voorwerpen. Ik heb eens kaas meegegeven aan een colllega om in Florida af te geven en ondanks mijn dringende advies heeft hij het niet aangegeven. Hij had geluk bij binnenkomst maar bij vertrek sloeg de hond alsnog aan op de geur en mocht hij even meekomen om het nodige uit te leggen. Gevolg: bijna zijn vlucht gemist. Voor zgn. "Harde kazen" is er geen prbleem, maar zachte varianten zoals brie etc. Kunnen ze problemen over maken. Bij twijfel kan je gewoon bellen met de US customs in Den Haag en die leggen je precies uit wat wel kan en wat niet kan.

houtsie
19-04-13, 10:26
Wij vliegen over een paar dagen met Aer Lingus via Dublin naar Amerika mag je van thuis wat chips, snoepjes etc. meenemen of moet je dat kopen na de douane en doen ze dan niet moeilijk in Dublin aangezien we daar ook weer door de douane moeten?

Michael66
19-04-13, 10:46
Chips (gesloten zakjes!) en snoep is geen enkele probleem.
Het gaat bij de beperkingen vooral om (wel of niet behandelde) organische producten zoals groente en fruit, vleeswaren, etc.
Bijv.: Een boterham belegd met ham mag dus niet.

FloridaVerslaafde
11-06-13, 14:13
Ik neem aan dat mijn vraag al een keer eerder is gesteld maar kan zo gauw niets vinden.
Het gaat om het volgende. Een Nederlandse kennis in Florida wil heel graag originele HEMA rookworst hebben. Weet één van jullie of het is toegestaan deze vacuum verpakt mee te nemen ? En zo ja of dit een tijdrovende customs kwestie wordt ?

:cool:

Ebelix
11-06-13, 15:35
Alles wat vlees bevat mag niet worden meegnomen naar Amerika. Ook niet als het vacuum verpakt is. Als je het wel doet dan kan je problemen bij de douane krijgen als je het niet aangeeft. Bij de extra controle wordt altijd gevraagd of je vlees, verse groente of vers fruit bij je hebt. Dit staat ook op het formuleir dat je in het vliegtuig moet invullen.

José
11-06-13, 19:41
Het gaat om het volgende. Een Nederlandse kennis in Florida wil heel graag originele HEMA rookworst hebben. Weet één van jullie of het is toegestaan deze vacuum verpakt mee te nemen ?
:cool:
Heb wel een originele opblaas HEMA rookworst voor je die je voor ze mee kunt nemen:p

Nijntje
12-06-13, 11:13
Zoiets geks meegemaakt vorige maand. We zijn gevlogen op Sanford en we hadden keurig het boxje food aangekruisd. Dus kregen wij de vraag wat we bij ons hadden. Nou wat chips, drop, smintjes en cappucino. 3 keer raden wat voor antwoord we kregen.... That is not food, you should not tick the box. Only when you have meat, poultry etc... Nu kan het aan mij liggen, maar in Washington, New York, Detroit en nog vele andere luchthavens hebben we nog nooit deze opmerking gehad. Gevolg was nu wel, dat al onze bagage nog eens extra door de scanner heen moest. Heeft iemand dit ooit wel eens meegemaakt?

Innoveda
12-06-13, 12:35
Wij waren vergeten een 'overleden' banaan in het vliegtuig achter te laten. Dus bij de douane kregen wij wel de aantekening 'Food'. We hoefden niet een keer extra door de scan maar de banaan moesten we inleveren (gelukkig). Viel allemaal nogal mee.

Ebelix
12-06-13, 12:42
Wij hebben deze vraag wel eens op Atlanta op dezelfde manier beantwoord en ook food aangevinkt op de kaart maar we hoefden niet apart door de extra scan en we konden zo naar buiten lopen. Voor stroopwafels en drop zal ik geen food aankruizen maar we hebben ook babymaaltijdpotjes bij ons en dan doe ik het wel aanvinken. Dit om achteraf geen gezeur te krijgen. We zorgen er altijd wel voor om vers fruit in het vliegtuig achter te laten.

Stinsa
14-06-13, 20:41
Hema worsten heb ik ook weleens meegenomen vaccuum verpakt naar familie daar, wel aangekruisd uiteraard maar geen problemen mee gehad. Wat die controle betreft is het (nog) geen Australie. Mijn honden werden de laatste keer strenger gecontroleerd LOL

corrus
14-06-13, 21:05
Dat heet gewoon mazzel hebben...
Want het is absoluut verboden.

edbet
24-06-13, 08:40
Wij hebben de laatste 2x blikjes knakworst en kaas meegenomen naar Florida. We hadden dit niet aangegeven op het formulier (op aanraden van de stewardess!!!).
We hadden een overstap in Detroit en de tijd was vrij kort. De stewardess had ons min of meer bang gemaakt dat we dan de aansluiting zouden missen.
Er werd ons bij de douane alleen gevraagd of we meer dan $ 10.000 contant geld bij ons hadden. Ik zei toen: I wish. En de douanebeambte moest toen lachen en we mochten doorlopen.
Dit jaar vliegen we naar Frankfurt en daarna door naar Orlando. We nemen dit jaar weer kaas mee en ik zal het nu wel invullen. Gewoon om gezeur te voorkomen mochten we idd controle krijgen.

knaapje
24-06-13, 14:33
.................if you put it in your mouth, it is food.............................

Is mij eens verteld bij de douane.

elstars
25-06-13, 22:15
Kaas meenemen mag wel ( vermeld "hard cheese vacuum sealed") op het douaneformulier, maar knakworsten mogen niet mee.

robisjo
26-06-13, 10:43
Waarom zou je knakworsten meenemen naar Amerika?
Amerika is het land van de Hot-dog(lees knakworst):p

Tegenwoordig hebben ze van Saragento Gouda kaas welke zeer goed is.
Meer info daarover hier (http://www.sargento.com/products/152/sargento-deli-style-sliced-gouda-cheese/)


Sjon en Bianca

corrus
26-06-13, 12:14
Ik vind de Amerikaanse "Goeda Cheese" een smakeloze hap... ook die van Saragento geprobeerd... Ik vond het helemaal niets... M'n portomonee trouwens ook niet...
Neem straks wel weer gewoon een stuk mee (vacuum verpakt)

moonlight91
26-06-13, 13:07
wij hebben bij de publix `Goeda` geprobeerd
op zich goed te doen voor een paar keer (boterham plakje ham,plakje kaas, tomaatje ,snufje zout)
stukken beter dan het ontbijt in sommige hotels
zit heel wat minder zout in, het deed me terug denken aan mijn (overleden) oma
die stond op een zoutarm dieet, de kaas die zij had smaakte ook zo

ietie
26-06-15, 12:08
Hoe zit het met verpakte kruiden ? Zoals zakjes shoarma kruiden /nasi/bami kruiden / zakjes van honig voor een ovenschotel ect

robisjo
26-06-15, 12:48
Deze hebben wij in het verleden altijd zonder problemen meegenomen.

knaapje
26-06-15, 15:26
Belangrijker is hoe vaak je hierop gecontroleerd bent en het toen mee mocht nemen.
Zolang je niet gecontroleerd wordt mag/kan je alles meenemen.

PENPE
26-06-15, 17:22
Hoe zit het met verpakte kruiden ? Zoals zakjes shoarma kruiden /nasi/bami kruiden / zakjes van honig voor een ovenschotel ect Waarom zou je dat meenemen ? Bij Publix zijn dit soort zaken gewoon verkrijgbaar...

trails
26-06-15, 21:22
En... ze hebben bij Publix heerlijke kruidenmixen die wij dan weer mee naar huis nemen.
De charme van een ander land: de lokale dingen proberen.

6foot6
28-06-15, 09:51
Smaken verschillen, en wat als alle lokale dingen al geprobeerd hebt en alles tegenvalt?
Het enige wat ik echt kan waarderen zijn donuts.
Sinaasappelsap is ok maar niet bijzonder.
Paprika chips zijn niet te vinden, pinda's veel te duur.
Ik heb een margarine (http://i.walmartimages.com/i/p/00/02/90/00/00/0002900000852_180X180.jpg) en kaas (http://i.walmartimages.com/i/p/00/07/10/30/25/0007103025162_180X180.jpg) gevonden die zo nodig voldoen, beide blijken imitatieproducten.
Wat is er zo leuk aan een week lang koffie drinken die je eigenlijk niet lekker vindt of het weggooien van producten die absoluut niet te pruimen zijn.

Het lijstje voedingsmiddelen dat ik meeneem wordt steeds langer
voordelen:
koffer is niet half leeg
goedkoper
gegarandeerd de gewenste smaak
meteen bij aankomst beschikbaar

corrus
28-06-15, 10:23
Ik neem ook altijd dingen mee...
o.a. 10 kilo aardappelen en een pak JOZO zout...

Ritchie
28-06-15, 11:20
Ik neem ook altijd dingen mee...
o.a. 10 kilo aardappelen en een pak JOZO zout...

Niet te vergeten natuurlijk....het vleeesch... want dat smaakt daar toch net anders dan in Nederland :p

aggie
28-06-15, 13:34
Sorry, maar als je dan zoveel eetwaar uit Nederland mist op vakantie, kun je misschien beter op een camping in Nederland gaan staan en dicht bij de Appie...lekker goedkoop en o zo lekker...;)

corrus
28-06-15, 16:51
Niet te vergeten natuurlijk....het vleeesch... want dat smaakt daar toch net anders dan in Nederland :p
Juist! en zakjes vleesjuspoeder, voor over dat vlees... dan is het nét of je echt thuis eet, maar dan met mooier weer.

6foot6
29-06-15, 14:46
Sorry, maar als je dan zoveel eetwaar uit Nederland mist op vakantie, kun je misschien beter op een camping in Nederland gaan staan en dicht bij de Appie...lekker goedkoop en o zo lekker...;)

Alsof een vakantie alleen uit eten bestaat.(en appie lekker goedkoop is)

Vleesjus mag niet, maar de vegetarische jus gaat wel mee

mijnie
30-06-15, 09:13
Ik neem ook altijd dingen mee...
o.a. 10 kilo aardappelen en een pak JOZO zout...

Vergeet de frituurpan en de kroketten niet!

Lol. Mijn neefje ging ooit mee naar NYC. Staan we op schiphol bij de douane en we moesten onze koffers openen. Die gek trekt zijn koffer open en ik zie dus zeker 10 rollen snack-a-jacks in dat koffer liggen. Denk dat hij bang was dat ze in de USA geen eten verkochten ofzo. :confused:

Ik neem voor in het vliegtuig een zakje snoep en een bus pringles mee, dat was het ook.

aggie
30-06-15, 09:16
Alsof een vakantie alleen uit eten bestaat.(en appie lekker goedkoop is)

natuurlijk niet....maar wat is het toch allemaal lekker daar...:p

Iris02
30-06-15, 10:19
De enige levensmiddelen die ik iedere vakantie in mijn koffer stop zijn dropjes ;) Alle andere dingen zijn verkrijgbaar. Soms misschien minder lekker dan ik ben gewend, maar dat overleef ik die paar weken wel.

oma van tijn
30-06-15, 11:44
wij nemen altijd voor de kleinkinderen (dan is dat de smaak van thuis) macaronikruiden mee en voor de rest heerlijk overgeven aan de smaak van het land

arno
30-06-15, 18:50
wij nemen drop, stroopwafels en kaas mee maar niet voor onszelf maar voor onze nederlandse en amerikaanse vrienden daar.

lisje
08-07-15, 10:53
Hier wordt de handbagage steeds gevuld met snoepjes en petit beurre koekjes. Maar dit is enkel voor op de vlieger.
Wanneer er nog iets over is, wordt daar zelfs niet van gegeten tijdens onze reis gewoon omdat er daar zoveel lekkere dingen zijn die je gewoon moet proberen.
Ik dacht altijd dat wij moeilijke eters zijn (man lust geen tomaten, wat op heel wat dingen aanwezig is en is allergisch aan alle fruit) maar als ik dit hier zo lees, ben ik blij dat ik makkelijke eters heb :-p
Het is trouwens zo dat onze valies meestal bij het naar huis gaan gevuld is met allerlei lekkers (maplesirop, gezouten boter, butterfingers (om milkshake te maken) ...)

AstridV
30-08-16, 09:59
Hoi allemaal,

Ik was nieuwsgierig wat men toch nog mee neemt qua nederlandse etenswaren ofzo?
Of andere dingen die men tijdens de vakantie niet kan missen.

Hermanus
30-08-16, 17:36
Wat wij ieder jaar meenemen:

Kaas, nasi/bami/kip-kruiden, hagelslag en nederlandse kaakjes (san francisco)

Verder kun je daar alles kopen!

Esther2013
30-08-16, 18:48
Mini hagelslagjes ��

Brandsmaatje2
30-08-16, 19:46
Vooral Kaas, koffie en hagelslag

S@skia
30-08-16, 21:02
Helemaal niets....ik moet er niet aan denken hahahaha. Er is daar zo ontzettend veel te koop.

Fleurida
30-08-16, 22:30
Helemaal niks, aanbod zat en nog lekker ook.

PENPE
31-08-16, 14:12
Hoi allemaal,

Ik was nieuwsgierig wat men toch nog mee neemt qua nederlandse etenswaren ofzo?
Of andere dingen die men tijdens de vakantie niet kan missen.

Het enige wat wij eigenlijk meenemen vanuit NL is drop :p

Lelli Kelly
31-08-16, 15:23
Wij nemen altijd vruchtenhagel mee voor op de boterham van de kids.
En drop voor mama ;)
En een doos Evergreen/Sultana voor als we de eerste nacht midden in de nacht wakker worden met honger :o (als we 's avonds aan komen en geen puf meer hebben om boodschappen te doen)

koenkamphuys
31-08-16, 22:07
Ik neem steeds minder mee.

We hebben inmiddels een drinkbaar merk koffie gevonden en als we door onze oude Goudse kaas heen zijn, behelpen we ons met extra aged cheddar en jalapeño havarti (alleen bij de Amerikaanse Aldi te koop). In plaats van hagelslag (puur) smeer ik de Amerikaanse variant van chocoladepasta op mijn brood: Hershey's Extra Dark Topping, eigenlijk saus voor over het ijs dat je er warm overheen hoort te gieten en dan stolt; maar op koelkasttemperatuur perfecte extra-puur pastachoca.

Ook voor de Surinaamse keuken (mijn vrouw is Surinaams) weten we intussen het belangrijkste te vinden in de First Oriental toko op West Colonial Drive in Orlando en de Caribbean Supermarket er pal tegenover.

Ilse_
01-09-16, 08:23
Wij nemen niks mee. Er kan hooguit nog een verdwaalde stroopwafel in de tas zitten die tijdens de vlucht niet op gegaan is. Er is zoveel te koop daar redden we ons makkelijk mee.

Roshelle
01-09-16, 09:44
Wij nemen ook niets mee, we leven altijd naar hoe het land is. We zien wel wat we tegenkomen! Hoewel ik in NL elke dag een beschuitje met hagelslag eet, heb ik het in Florida nog nooit gemist!

chili
01-09-16, 12:36
Koffie en filters! Voor het geval we geen puf meer hebben om direct na de vlucht boodschappen te doen. Als mijn vriend geen koffie heeft in de ochtend is hij namelijk niet voorruit te branden :)
En meestal nog iets voor in het vliegtuig, bijvoorbeeld protein repen.

6foot6
06-09-16, 20:32
Hoi allemaal, Ik was nieuwsgierig wat men toch nog mee neemt qua nederlandse etenswaren ofzo? Of andere dingen die men tijdens de vakantie niet kan missen.

Cheese
raspberry jelly-preserve
licorice
instant vegetarian gravy
salted peanuts
mayonaise
crackers
coffee
coffee creamer
vegetarian margerine
sugar

AstridV
12-09-16, 14:57
Dus een pak koffie kan je gerust in je koffer meenemen?

robisjo
12-09-16, 16:18
MIjn schoonouders namen altijd minimaal 4 pakken mme, dus 1 zou geen probleem moeten zijn.
Pakken waren nog wel dicht......

AstridV
12-09-16, 16:30
MIjn schoonouders namen altijd minimaal 4 pakken mme, dus 1 zou geen probleem moeten zijn.
Pakken waren nog wel dicht......

Dank je wel voor je reactie. Maar het is wel de bedoeling dat het pak pas open wordt gemaakt op plaats van bestemming :D