PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema kobe_08be: Florida september 2012



kobe_08be
09-05-12, 12:07
Hallo iedereen, ik ga in september 2 weken naar florida en ik heb al een reisschema gemaakt. Ik wou jullie mening eens vragen, is dit haalbaar? of zouden jullie dingen anders doen? enige tips?

dag 1: brussel - orlando, landen rond 22 uur, ophalen auto en naar het hotel

dag 2: universal studio's

dag 3: islands of adventures

dag 4: sea world

dag 5: disney's hollywood studio's en blizzard beach

dag 6: magical kingdom

dag 7: florida mall en zwembad en rusten

dag 8: animal kingdom

dag 9: trip orlando - miami

dag 10: miami seaquarim - bill bag cape florida state park - island queen cruise

dag 11: bahia honda state park - fort zachery tayler - sunset celebration

dag 12: fury boat snorkeling - pennekamp coral state park - dolphin mall

dag 13: reis door de everglades - airboat - coconut point - overnachten fort myers beach

dag 14: captiva en sanibal - miromar outlet - overnachten sarasota

dag 15: fort de soto - sea screamer tocht clearwater beach - sunset at pier 60

dag 16: bush gardens

dag 17: epoc

dag 18: orlando - brussel

zou ook nog graag naar typhoon lagoon gaan, zit bij in de tickets, dit zouden we doen als we bij een disney park rapper rond zijn. met welk park is dit beste te combineren?

alvast bedankt voor de reactie
johan

Teleton
09-05-12, 15:16
Hallo iedereen, ik ga in september 2 weken naar florida en ik heb al een reisschema gemaakt. Ik wou jullie mening eens vragen, is dit haalbaar? of zouden jullie dingen anders doen? enige tips?

Hey Johan, waarom vlieg je niet naar Miami en via Orlando terug? Daarmee win je in ieder geval wat tijd. Het programma lijkt een beetje vol, zeker de eerste tien dagen.

En een themapark van Disney ga je, zeker als starter niet rap rond. Daar neem je de tijd voor. Ook voor de Universal parken, SeaWorld(bedoel je?) en Busch Gardens heb je wel een dag nodig. De combinatie Hollywood Studio's en Blizzard Beach lijkt dan ook een beetje ambitieus. Verder mis ik een bezoek aan Animal Kingdom, terwijl je twee dagen naar het Magic (laat dat al maar weg...:-$) Kingdom gepland hebt. Is dat de bedoeling?

De 7e dag Mall, zwembaden en rusten verdient misschien wat uitleg, maar als je bedoelt dat je in de ochtend bijvoorbeeld naar Blizzard Beach gaat en de dag afsluit met (Florida?)Mall bezoek, dan is dat een combi die nogal eens wordt gemaakt. Een half dagje shoppen in Orlando is wat mager.....velen trekken daar meer tijd voor uit. Op de dag dat je van Orlando naar Miami reist, zou je bijvoorbeeld in FT Lauderdale ook nog een paar uurtjes kunnen gaan shoppen. Samen met een bezoek aan Miromar en de Dolphin Mall kom je dan ook nog aan je shopping uurtjes. Vergeet niet dat je ook een Mall niet even in een uurtje 'doet'.

kobe_08be
09-05-12, 15:59
Onze vliegtuigtickets zijn al geboekt dus dat kunnen we niet meer veranderen. ja stonden 2 foutjes in idd seaworld en ene keer animal kingdom.
eerst een waterpark en dan shoppen lijkt me idd een goei idee ipv zwembad vant hotel.
bedankt voor de reactie

utah
17-05-12, 14:01
dag 1: brussel - orlando, landen rond 22 uur, ophalen auto en naar het hotel

Wij landen ook in Orlando rond 22u , is op 16/09...

kobe_08be
17-05-12, 15:00
Wij landen ook in Orlando rond 22u , is op 16/09...

dan scheelt het ene dag, wij komen aan op 17/09

kobe_08be
17-06-12, 20:55
17sept aankomst orlando 9pm
18 sept disney hollywood studio's + paar uurtjes blizzard beach
19 sept universal studio's
20 sept island of adventures
21 sept magic kingdom + halloween avond disney
22 sept voormiddag typhoon lagoon - namiddag shoppen
23 sept animal kingdom
24 sept epoc
25 sept trip naar miami beach langs de eascoast, onderweg nog stoppen maar weet nog niet goed waar? iemand tips hiervoor?
26 sept trip naar key west, stop in bahia honda state park, fort zachery tayler en zonsondergang
27 sept ultimate adventure van fury
28 sept terug richting miami - pennekamp coral state park - bayside market place - island quin cruises
29 sept everglades - airboat trip - coconutpoint - overnachten cape coral
30 sept captiva en sanibal - miromar outlet - overnachten sarasota
1 okt fort desoto - sea screamer clearwater beach - sunset at pier 60 - overnachten clearwater beach
2 okt bush gardens
3 okt seaworld
4 okt naar huis

aangepaste versie van onze planning, nog iemand tips? of opmerkingen? alvast bedankt johan

rolandino
18-06-12, 00:03
Jullie hebben een erg vol en druk schema, ik zou wat meer rust inplannen. Dag beetje uitslapen, eind van de ochtend richting een mall, en daarna rustig aan het zwembad hangen, heerlijk, dat is ook zeker vakantie. Daarnaast zou ik Hollywood studio's niet combineren. De avondshow Fantasmic is echt geweldig om mee te pakken (liefst wel in pikkedonker).

Tini
18-06-12, 01:11
Vol programma met veel leuke dingen. Mijn tip is om vooral die eerste dag het iets rustiger aan te doen. Je bent dan nog een beetje gaar van de reis, moet nog wennen aan het tijdverschil.

kobe_08be
18-06-12, 08:15
ik had ookal gezien dat wa vol was, ma ik weet ni goe wa ik moet laten vallen, of hoe dingen te verschuiven. zit der wa vast

trails
18-06-12, 08:17
Ja, vol programma, maar dat hebben wij ook altijd. En het kan prima. Niet iedereen heeft behoefte aan uitslapen en rust. Als jullie zo zijn, geniet er dan lekker van. Ik zou jullie alleen willen meegeven, pin je nergens op vast zodat als het té veel mocht zijn, dat je een avond/middag iets minder doet.

chippie
18-06-12, 10:34
Ik sluit mij aan bij het advies van Trails. Ik maak altijd een hele planning met vaak te veel dingen erin, maar dat geeft mij de vrijheid om dingen te laten vallen tijdens de reis. Ik ken mijzelf, als ik van te voren niets op papier zet wordt het vanzelf een hang vakantie en wanneer ik dan thuis kom denk ik: „had ik dit of dat ook maar gedaan.”
Door een vol programma te maken kan ik per dag kiezen wat wel en niet haalbaar is, of als we eens geen zin hebben dan laten we dingen vallen. We hoeven in ieder geval ter plaatsen veel minder uit te zoeken.

rolandino
18-06-12, 11:49
Dat klopt zeker, maar als je ook al kaartjes heb gekocht van alle parken, ben je het je portemonnee toch verplicht te gaan. Daarnaast maakt het denk ik ook wel uit of je hele dagen in de parken wilt zijn, of enkel de ochtend/voormiddag zoals Trails dat doet. Als dat laatste namelijk het geval is, ja dan kun je prima elke dag naar een park.

Blijf je echter een gehele dag, inclusief avond show/parade/vuurwerk bij Disney (die echt de moeite waard zijn), dan lijkt het mij erg zwaar. Een ieder moet dat natuurlijk voor zich weten.

Dr. Phlox
18-06-12, 12:23
ik had ookal gezien dat wa vol was, ma ik weet ni goe wa ik moet laten vallen, of hoe dingen te verschuiven. zit der wa vast

Wat is vol,
Afgelopen jaar (2011) 23 dagen in Orlando geweest waarvan 3 dagen als heen en terugreis gelden en dan 18 dagen in een park (disney of ander park) geweest.
Het was ons achteraf wel meegevallen.
Grz
Ton

trails
18-06-12, 13:08
Klopt, dat wij een halve dag in een park blijven, een hele dag vinden wij te vermoeiend. Maar we gaan wel af en toe 's avonds terug voor het vuurwerk in MK en Epcot.

kobe_08be
18-06-12, 21:32
bedankt voor de tips, dat had ik ook al meerdere malen gelezen op het forum, van smorgens naar het park en dan na de middag naargelang wa je gedaan hebt in het park, dan wa te gaan dobberen in waterpark of na mall effe te gaan en dan tegen de avond voor vuurwerk enzo terug te komen.
Er staan idd dingen in de planning die ni persee moeten maar voor zeker dingen te weten om eventueel te doen. Alleen de tickets van de parken heb ik al

trails
19-06-12, 07:06
Zorg er dan wel voor dat je bij opening bij het park bent. Dat scheelt je een heleboel met wachten in de rijen, wat toch zonde is van de kostbare tijd.

corrus
19-06-12, 10:03
ik had ookal gezien dat wa vol was, ma ik weet ni goe wa ik moet laten vallen, of hoe dingen te verschuiven. zit der wa vast
Ach... wie wa wa bla bla bla... nie goe ned pra...