PDA

Bekijk Volledige Versie : Spullen meenemen in achtbanen/pretparken



kobe_08be
05-05-12, 18:08
we gaan in september naar florida en gaan in orlando ook heel wat parken doen. Ik ga met men vriendin, dus als we in de rollercoasters gaan, kunnen we miss onze spullen niet mee in de ride nemen? want kunnen we er dan moet doen? zijn er oplossingen?
alvast bedankt
johan

Njit
05-05-12, 18:22
Ja hoor. Daar zijn oplossingen voor. Bij sommige attracties kun je de spullen meenemen, bij anderen moet je ze in een kastje of een kluisje leggen. Hier moet je meestal wel voor betalen. Er staat duidelijk aangegeven bij de attractie of je je spullen mee mag nemen of niet.

Let op: sommige parken vragen elke keer een bedrag als je de locker gebruikt. Het is dan handiger om een aantal attracties te doen en daarna je spullen weer te halen.

kobe_08be
05-05-12, 20:31
oke super bedankt

belgske
06-05-12, 09:09
In Universal zijn de Lockers voor een bepaalde duur gratis... in Seaworld moet je ervoor betalen en in de Disneyparken... dat weet ik niet (Alzheimer Light, you know)

stephie
06-05-12, 12:47
In Disney World heb ik overal mijn tas in mee kunnen nemen. Ik had dan ook niet een supergrote tas.
Wel even een tip. Neem een plastic tas mee om daar spullen in te doen, die niet goed tegen water kunnen, zoals een camera en telefoon..... Vervolgens die plastic tas in je gewone tas doen en dan bewaken met je leven als je in een ride stapt waar veel water aan te pas komt :-)
Hoe heet die ene attractie ook alweer in Disney World, met broer konijn toch?

Wow.....wat waren we nat haha

Njit
06-05-12, 13:04
Splash Mountain :) Die is nog niks vergeleken met de natte attracties in Universal:

http://www.universalorlando.com/Rides/Islands-of-Adventure/Popeye-Bluto-Bilge-Rat-Barges.aspx
http://www.universalorlando.com/Rides/Islands-of-Adventure/Dudley-Do-Rights-Ripsaw-Falls.aspx

stephie
06-05-12, 15:01
Ehhh even diep graven in mijn geheugen, bedoel je Jaws? Wij zaten toen aan de goede kant van de boot haha

Oh wacht, ben lekker aan het opletten....je had er links bij geplaatst....

In beide attracties ben ik niet geweest, wel in Jurassic ride

Njit
06-05-12, 15:03
Nee, Ripsaw Falls en Popeye :)

Esther43
06-05-12, 22:14
ik dacht gelezen te hebben dat ze de attractie van Jaws verwijderd hebben.

cindy74
07-05-12, 06:25
Ja jaws is niet meer

Dr. Phlox
07-05-12, 16:21
In Dudley Do-Right's Ripsaw Falls in Island of Adventure is mijn zoon in 2011 zijn bril kwijt geraakt. Een golf water en weg bril. Dit gebeurde op dag 3 van onze 23 daagse vakantie. We zijn later die week nog een keer naar Island of Adventure, maar de bril was niet gevonden. Dus het probleem is niet alleen de rollercoasters, maar ook de water attracties die behoorlijk heftig kunnen zijn. Hij heeft de resterende 3 weken zijn zonne bril op sterkte op gehad :)
grz
Ton

damian08
07-05-12, 16:55
Jaa, Njit super leuke attracties, jammer dat mijn kinderen er nog niet in kunnen, nog een paar jaar wachten.
Bij Popeye kan je trouwens middenin al je spullen kwijt, bij Ripsaw weet ik het niet..zijn daar kluisjes?

Njit
07-05-12, 18:46
Ripsaw heeft kluisjes maar die zijn niet verplicht.

laurens
26-09-15, 18:55
Nu de vakantie nadert en verschillende foto's voorbij zien komen op de mooie reisverslagen van iedereen begint het echt te kriebelen, alleen nu kwamen we via vrienden er achter dat in de pretparken heel lastig is om fotocamara's met evt extra lens en een go pro mee naar binnen te nemen, en dat selfie sticks zelfs verboden zijn.. Nu vroegen wij ons ook af of je net als in de efteling e.d. bij de attracties je rugzak en bijv je camaratas veilig kan laten liggen dmv daarvoor bestemde bakken.... Hoop dat jullie ons daarmee kunnen helpen.. wel handig om te weten ;) Dus geen kluisjes bij de entree van het park, maar echt bij de attracties zelf

Thanks alvast! Laurens

Mushu
26-09-15, 22:45
Mee naar binnen nemen in de parken is in ieder geval geen probleem. Alleen geen selfie sticks in WDW, die zijn sinds dit jaar verboden. In Universal zijn er kluisjes bij iedere attractie waarbij je geen tassen mee mag nemen. Dat is dacht ik ook zo in SeaWorld. In Disney mag/ moet de tas bijna altijd mee dus niet onbeheerd of in een bak zoals in de Efteling. Ik weet dat bij Kali River Rapids (water attractie) er wel kluisjes zijn maar kan me niet herinneren of dat bij andere attracties ook zo is (meeste in ieder geval niet). In zowel Universal als WDW zijn de kluisjes altijd afgesloten. In SeaWorld moet je betalen, in Universal niet (tenzij je het kluisje langere tijd wil huren) in Disney geen idee.

Njit
26-09-15, 23:11
@Laurens: ik heb je onderwerp samengevoegd met een ouder topic. Wellicht kun je hier ook nog wat tips uit halen.

laurens
27-09-15, 18:04
Ik was m al kwijt, maar thanks voor de tip(s)! We gaan t gewoon meenemen en zien wel hoe en wat... eerste dag misschien dan een drama, maar dan weten wet voor de volgende dag ;)

Njit
27-09-15, 20:13
Wijst zich meestal vanzelf.

Roshelle
28-09-15, 21:14
Jurassic Park River Adventure bijvoorbeeld, zeik- en zeiknat kwamen we eruit, maar wel errug leuk!

Njit
28-09-15, 21:24
In Jurassic Park heb je nog een kans om het er droog vanaf te brengen. In Popeye and Bluto's Bilge-Rat Barges ben je 100% gegarandeerd soaked.

Roshelle
05-10-15, 10:16
In Jurassic Park heb je nog een kans om het er droog vanaf te brengen. In Popeye and Bluto's Bilge-Rat Barges ben je 100% gegarandeerd soaked.

Haha, heb je gelijk in! Wij waren nog enigszins droog en mijn spullen hadden het prima overleefd. Wij zijn helaas niet in Popeye geweest. De rij was daar langer dan 2 uur!

laurens
06-10-15, 03:56
Dank jullie wel voor jullie meedenken en tips!!! Zeker mee geholpen!!

Thrypa
15-10-15, 13:01
Vroeger mocht je in de Dragon Challenge IOA nog een fannypack mee nemen, maar sinds dit jaar blijkbaar niet meer!
Echt flauw. Er staat iemand aan de ingang om je erop te wijzen en half september, weekdag (dus rustige periode) stonden er nog 6 mensen te controleren met scanners en co.
En als de lockers nu eens vlot beschikbaar zouden zijn, zou ik zeggen: Oke.. Maar ze staan in een veel te klein hoekje weg gepropt (wat echt niet logische is voor de doorstroom van mensen) en zelfs toen het rustig was waren er niet genoeg!