PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema car66: Rondje Florida in 12 dagen per motor, mei 2012



car66
05-05-12, 02:41
17 mei gaan we een rondje Florida maken met twee motoren. Onze zoon zal met de auto de route gaan rijden met af en toe een vrouw bij zich in de auto als er zich beurse billen voordoen.
Naar het zuiden willen we de gehele A1A afrijden, dwars door de Everglades via de Tamiami trail.
Omdat we bijna twee jaar in Florida hebben gewoont zijn plekken als Kennedy Spacecenter en zwemmen met manatees al bezocht. Ook hebben we al verschillende keren dolfijnen gezien. Na de ervaring van het zwemmen met de manatees twijfel ik dan ook erg of we wel op De Keys met dolfijnen moeten gaan zwemmen wat naar mijn idee toch minder natuurlijk is na deze ervaring.
Iemand op of aanmerkingen of tips die we echt niet moeten missen ?

Dag 1 Jacksonville- Cocoa Beach
S morgens vroeg staat er een Segway tour gepland in Cocoa Beach
Dag 2 Cocoa Beach- Ft Lauderdale (zoon wil shoppen in Sawgrass Mills, motoren rijden rustig door)
Dag 3 Ft Lauderdale- via Miami Beach naar Key Largo
In Key Largo willen we het John Pennekamp park bezoeken en in ieder geval Key Lime Pie eten bij Mrs Mac's Kitchen
Dag 4 Key Largo- Key West
Onderweg naar Key West willen we zwemmen in Het Bahia Honda State Park
Dag 5 Gehele dag Key West
Snorkelen en dolfijnen toer met de fury- s avonds struinen door Duval Str en natuurlijk de zonsondergang bekijken.
Dag 6 Key West- Florida City
Dag 7 Florida City- via de Everglades rijden (onderweg een airboat tour) we naar Ft. Myers waar 's avonds of 's morgens Sanibel Island bezocht zal worden
Dag 8 Ft- Myers- Tampa waar we 's avonds een eetafspraak hebben bij de Riverwalk (Columbian Cafe)
Dag 9 Tampa- via Ybor City naar Orlando
Dag 10-11 Orlando waar we Seaworld en Disney Studio's willen gaan bezoeken
Dag 12 Via Ocala National park terug naar Jacksonville

Het is een druk programma maar daarna kunnen we met onze gasten weer uitrusten in ons eigen huis in Jacksonville.

Ta2 Gerrit
05-05-12, 10:07
Ziet er mooi uit, met leuke afstanden. Zijn dat eigen motoren of huur ?
Ik vindt huren nog al aan de prijzige kant bij bijv. Eagle Rider.

car66
06-05-12, 01:23
Ziet er mooi uit, met leuke afstanden. Zijn dat eigen motoren of huur ?
Ik vindt huren nog al aan de prijzige kant bij bijv. Eagle Rider.
Dat huren duur is was ons ook al opgevallen. Vooral de bijkomende kosten nekken je.
Dit zijn eigen motoren vandaar nog even dit rondje. One in a life time !

Syllvia
06-05-12, 08:08
Leuk zeg!! En wat handig dat er een auto mee gaat! Na vier uur achterop lijkt me dat heerlijk....:)