PDA

Bekijk Volledige Versie : WDW Resorts: Supermarkt in de buurt



Jannie
15-02-06, 10:25
Hallo allemaal,

Wij willen graag weten of er in de buurt [op loop afstand] een supermarkt aanwezig is? Wij gaan twee weken naar WDW in Pop century en we huren geen auto. We doen dus alles met de bus, ook Seaworld. Is er misschien een supermarkt in de buurt van Downtown Disney [Lake Buena Vista]?

Groetjes Jannie :D

Ta2 Gerrit
15-02-06, 13:06
Er is een supermarkt in Crossroads LBV, een winkelcentrum tegenover de uitgang van WDW, Downtownzijde, maar loopafstand is in dit geval erg relatief :twisted: . Ik vindt het nog een hele wandeling :?

Eric
15-02-06, 13:25
Dat is echt wel een half uurtje lopen, en ik dacht gelezen te hebben, dat die supermarkt gesloten is (hele keten failliet).
Misschien zit er een nieuwe.
In de meeste Disney hotels kun je wel de noodzakelijke dingen kopen, en anders zul je een keertje een taxi naar een supermarkt moeten nemen.
Er zitten er verscheidene op de 535, dat is de Apoka Vineland Road (waar ook crossroads zit), als je vanaf Disney komt links af, even voorbij Country Inns & Suites.
Maar dat is veel te ver om te lopen.
Eric

Jannie
15-02-06, 13:30
OK

Weet je dan misschien of er een bus naar toe gaat, bijvoorbeeld naar een hotel daar in de buurt?[ vanaf Downtown]

Groetjes van Jannie

Jannie
15-02-06, 13:34
Bedankt Eric,

Jammer dat er niets in de buurt is. En ik weet dat je in het hotel ook wel van alles kunt kopen, maar broodjes en dat soort dingen niet volgens mij.

Groetjes Jannie :D

Eric
15-02-06, 13:43
Heel eerlijk gezegd heb ik me nooit in bussen verdiept, dus ik weet niet of er die kant op een bus gaat, maar ik denk het niet, de enige bussen die ik wel eens heb gezien waren richting I drive of op I drive, waar overigens ook voldoende supermarkten zitten.
Maar ja, als je een keertje lekkere broodjes wil gan halen, en je bent een halve dag kwijt met het OV, is het wel heel erg zonde van jullie tijd.
Ik zou zelf nooit in Florida willen zitten zonder auto, je bent zo ontzettend gebonden. Zelfs als je in een Disney hotel zit.
Typ maar eens huurauto in bij de zoekfunctie van dit forum, en lees de ervaringen van de vaste Floridagangers.
Succes, Eric

marisca
15-02-06, 15:34
Wij hebben normaal gesproken ook geen auto maar dit keer gaan wij het weer eens doen. Het is toch heerlijk om te kunnen gaan en staan waar je wilt. Nooit wachten op een bus in je auto stappen wanneer je wilt. Dat scheelt een hoop tijd. Dan kun je even naar de Publix als je wilt . Als je met de I-ride gaat ben je bijna 2 uur onderweg, Niet bepaald grappig vind ik. Wel hebben wij hem voor een weekje de rest zitten wij ook in Pop-Century en gebruiken wij de bus. In het hotel kun je ook brood eten en melk en dergelijke dus waarom een supermarkt? Groetjes Marisca.
http://img116.imageshack.us/img116/5708/disneynovabus17bo.jpg (http://imageshack.us) http://img116.imageshack.us/img116/19/buslowfloor216qb.jpg (http://imageshack.us)

Jannie
15-02-06, 18:00
Ik denk dat we misschien dan toch beter voor een paar dagen een auto kunnen huren, ik vind het denk ik onzin om voor ons hele verblijf een auto te huren, we gaan hoofdzakelijk toch voor WDW. Ik heb gelezen dat er in SWAN AND DOLFIN een auto verhuur zit.

Groetjes Jannie :D

Njit
15-02-06, 19:17
Ik denk dat we misschien dan toch beter voor een paar dagen een auto kunnen huren, ik vind het denk ik onzin om voor ons hele verblijf een auto te huren, we gaan hoofdzakelijk toch voor WDW. Ik heb gelezen dat er in SWAN AND DOLFIN een auto verhuur zit.

http://img111.imageshack.us/img111/7909/orlandoalamo1vm.png (http://imageshack.us)

marisca
17-02-06, 20:31
Wij hebben bij Alamo voor 1 week een midsize auto gehuurd . Die halen wij bij het vliegveld op en gaan dan richting i-drive ( Ons hotel ). Wij leveren hem na die week ook weer in maar dan bij Sheraton studio city hotel , Die ligt in de buurt van ons hotel, Vandaar uit gaan wij met de taxi naar HR hotel en daarna zitten wij 10 dagen op Disney property, Dan pendelen wij met hun vervoer wat ik uitstekend geregeld vind. Het vervoer rijd heel vaak en tot sávonds laat. Wij hoeven dan niet zo nodig meer weg van disney, Wij zijn daarvoor al 11 dagen die kant uit geweest. Iedereen regeld het op zijn manier met ieder zijn wensen. Veel plan plezier! :wink:

Jannie
17-02-06, 21:16
Het was ook de bedoeling om een auto te huren, maar je word dit jaar gratis met de bus van het vliegveld naar je hotel gebracht en weer terug.
En de meeste tijd zitten we toch in disney, dus vonden we het zonde om een auto te huren. We zijn met 8 personen dus moet je al een mini bus huren, en vanuit nederland is dat best prijzig, en dat voor misschien 2 of 3 dagen. Dus we zien het daar wel.

Groetjes Jannie :D

marisca
19-02-06, 16:14
Mischien dat je via Alamo of andere auto verhuurders het vanuit nederland toch beter kunt regelen om vanaf Dolphin of Swan een auto op kan halen en in kan leveren op de zelfde plek? Je zou het kunnen proberen want volgens zeggen is het vanuit Nederland goedkoper. :)

Jannie
19-02-06, 20:13
Oke dank je maris, ik zal het navragen op het reisbureau.

FrankS
07-03-06, 10:49
Goodings op Crossroads is nog gewoon open (tenminste, een week of 4 geleden nog wel, toen wij er waren). Vergeleken met andere supermarkten is deze erg duur, maar ze hebben er ook wel de luxere artikelen. Als je veel wil halen, dan is lopen geen optie, maar je kunt wel een gratis Disney bus nemen naar Downtown Disney en daar voor een paar dollar een taxi naar Crossroads. Datzelfde doe je op de terugweg. Heb je wel een auto, dan kun je het beste bij Crossroads rechtsaf gaan op de SR 537, richting Kissimmee. Een paar kilometer verder ligt een splinternieuwe Wal*Mart Supercenter aan de rechterzijde van de weg.

FrankS
07-03-06, 10:50
Mischien dat je via Alamo of andere auto verhuurders het vanuit nederland toch beter kunt regelen om vanaf Dolphin of Swan een auto op kan halen en in kan leveren op de zelfde plek? Je zou het kunnen proberen want volgens zeggen is het vanuit Nederland goedkoper. :)

Alamo is het goedkoopst als je boekt op alamo.nl; je kunt je auto ophalen in het Dolphin hotel (daar zit een Alamo-balie) of bij het Car Care Center vlakbij het TTC.

Njit
07-03-06, 14:12
Alamo is het goedkoopst als je boekt op alamo.nl; je kunt je auto ophalen in het Dolphin hotel (daar zit een Alamo-balie) of bij het Car Care Center vlakbij het TTC.

Van Alamo.nl:
De tarieven zijn inclusief ongelimiteerd aantal kilometers, CDW, Diefstalverzekering, gedeeltelijke afkoop eigen risico, lokale belasting en luchthavenbelasting.

Hier zit dus GEEN E.P. (Aanvullende aansprakelijkheidverzekering voor schade aan derden tot $ 1.000.000) bij. Is het daarom niet dat het goedkoper is??

FrankS
07-03-06, 14:28
Alamo is het goedkoopst als je boekt op alamo.nl; je kunt je auto ophalen in het Dolphin hotel (daar zit een Alamo-balie) of bij het Car Care Center vlakbij het TTC.

Van Alamo.nl:
De tarieven zijn inclusief ongelimiteerd aantal kilometers, CDW, Diefstalverzekering, gedeeltelijke afkoop eigen risico, lokale belasting en luchthavenbelasting.

Hier zit dus GEEN E.P. (Aanvullende aansprakelijkheidverzekering voor schade aan derden tot $ 1.000.000) bij. Is het daarom niet dat het goedkoper is??


De gangbare opvatting is dat de E.P. een overbodige aanvulling is, die meestal al gedekt is op al lopende verzekeringen. Wellicht verklaart dit het prijsverschil, maar dan is een E.P. nog steeds erg duur. Dezelfde auto was op alamo.com vaak ruim $100 per week duurder dan op alamo.nl.

Chanty
11-05-06, 10:58
Wij willen ook graag naar Wal Mart en hebben geen auto. Een taxi vanaf het hotel is toch ook een optie? Ik vind het zonde om voor 2 dagen een auto te huren. (voor Wal Mart en Sea World) Of zijn de prijzen van een taxi hier achterlijk duur, in tegenstelling tot Californië?

Gr Chantal

pieterkes
13-05-06, 18:01
Hallo allemaal,

Wij willen graag weten of er in de buurt [op loop afstand] een supermarkt aanwezig is? Wij gaan twee weken naar WDW in Pop century en we huren geen auto. We doen dus alles met de bus, ook Seaworld. Is er misschien een supermarkt in de buurt van Downtown Disney [Lake Buena Vista]?

Groetjes Jannie :D

Als je Google Earth er even bij haalt en grocery aanvinkt zie je waar de supermarkten zitten of zaten natuurlijk.
We zouden nooit zonder auto boodschappen gaan doen in Amerika aangezien lopen of een stoep een onbekend fenomeen is en je als een haas tussen het verkeer door moet springen.

marisca
13-05-06, 20:13
Ja, Dat is erg lastig om te voet boodschappen te halen!
En te heet! :evil:

pieterkes
13-05-06, 20:33
Ja, Dat is erg lastig om te voet boodschappen te halen!
En te heet! :evil:

ja idd veel te heet :lol: :lol: :lol: