PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema lisannenico: 12 dagen Florida, 2012



lisannenico
28-04-12, 11:49
28 mei vertrekken wij voor 12 dagen naar florida,

eerst 6 dagen orlando, dan 1 nacht key west en daarna nog 4 nachten in miami..
nu hadden wij het san juan hotel geboekt maar de reviews maken me toch erg angstig ( sowizo wordt ik niet vrolijk van de verhalen over miami:???:) dus willen wij dit hotel gaan omboeken.

welk hotel is gunstig gelegen, leuk prijsje en is wel aan te raden?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Teleton
28-04-12, 12:40
nu hadden wij het san juan hotel geboekt maar de reviews maken me toch erg angstig ( sowizo wordt ik niet vrolijk van de verhalen over miami:???:) dus willen wij dit hotel gaan omboeken.

Tsja, waarom wordt je niet vrolijk van de verhalen over Miami? En als je eerst een bestemming boekt en dan pas gaat bekijken of die je wel bevalt, is er ergens in de voorbereiding niet helemaal goed gegaan, toch?

Over het hotel:welke prijsklasse had je zelf in gedachten als je omboekt? Bedenk dat de hotels in de prijsklasse van San Juan best nog eens wat minder uit kunnen vallen. Wil je budget reizen, dan is dit je klasse. Hotels in deze omgeving zijn duur. Zoek je meer kwaliteit tegen een lagere prijs, dan wijken sommigen uit naar Sunny Isles. Lees ook eens het topic over Priceline, wie weet kan je een mooi hotel winnen.

De vraag is eigenlijk ook " hoe heb je geboekt"? Zelf of bij een reisorganisatie? In het laatste geval is de keuze natuurlijk niet onbeperkt.

Kijk op tripadvisor naar de rating: 108 ste plaats van 203 hotels. Gemiddeld dus. En kijk ook waar het over gaat als iemand niet tevreden is: Slecht hotel: de airco stond loeihard...tsja... het is niet snel goed.

JKG
28-04-12, 13:56
Vanuit Orlando direct door naar Key West? Succes! Dat is een lange rit en de dag erna direct al weg. Ik zou er minimaal 2 nachten verblijven en dan doe je 1 nachtje minder Miami. Met 3 nachten Miami kan je ook al heel wat zien daar.

En wat is er mis met Miami? Wat voor verhalen?
Daarnaast: Wat vind jij gunstig gelegen en wat is je budget? Heb je je huurauto nog in Miami? Let dan ook op parkeerkosten bij hotels. Zelf verblijf ik altijd bij Best Western Ocean Front Resort op Collins en 94th, thv Surfside/Bal Harbour en voor 2 dollar zit in de bus richting Ocean Drive. Anderen willen weer graag direct in het drukke stuk van South Beach zitten. Heeft absoluut ook wel weer wat.

jarjarbinks
28-04-12, 14:42
Ben het met JKG eens als je van Orlando naar Key West wil rijden, dan ben je minstens 8 uur onderweg, denk nog wel meer als je ook redelijk wat rust momenten tussen door neemt. En Key West is echt niet voor één dag. Dat zou heel jammer zijn voor de hele reis die je ernaar toe maakt.

chippie
28-04-12, 16:30
Tja, ik ben het wel met de vorige reacties eens, waar is het „mis” gegaan in de voorbereiding? Wij zijn vorig jaar in Miami geweest en vonden het daar prima en net zo (on)veilig als in elke andere grote stad.
Met hotels heb je ontzettend veel keuzes, blijkbaar heb je toch gekozen voor dit hotel met de een reden neem ik aan?
Wij zaten niet in het centrum van Miami maar ietsje noordelijker in het Best Western on The bay. En dat was een prima locatie met gratis parkeren. Wij hebben geen bus genomen maar gewoon de auto en die geparkeerd in een garage voor circa 10 dollar.
Ben ook met de vorige reacties eens dat van orlando naar key west wel erg veel van het goede is, het kan maar dan zou ik zeker meer dan 1 nacht verblijven in key west.

gonniegans
28-04-12, 16:56
Wij zaten een aantal jaar geleden zowat tegenover het San Juan hotel, in het National hotel (naast het Delano hotel). Wij zaten dus pal aan het strand. Ik vond de locatie ideaal, je loopt zo naar de gezeligheid en waar alles gebeurt. Niks mis met de buurt hoor, heb me nergens onveilig gevoeld. Over het hotel dat je geboekt hebt kan ik niks zeggen, maar qua locatie zit je goed. Enne.. je krijgt waar je voor betaalt, maar neem sommige recencies ook met een korreltje zout. Sommige mensen hebben altijd wat te zeiken.

lisannenico
28-04-12, 17:04
wij hadden san juan geboekt en daarvoor wel reviews gelezen maar die waren van 2011, toen waren ze aan het renoveren, en waren aardig positief. in ieder geval goed genoeg om mee te leven.
maar de reacties van april 2012 waren zo slecht dat ik bang werd wat ik ga aantreffen, en ik wil niet op vakantie zitten en me zorgen maken om dat soort dingen.

wij rijden idd van orlando naar key west, een ritje van 8 uur (zonder file) daar zijn wij ons erg van bewust.. wij hebben hiervoor gekozen omdat wij met een aantal dagen zaten en een lijst dingen die we wilden zien/doen en dit was de enige manier dat het ging passen.

wij vertrekken dus erg vroeg vanuit orlando zodat het nog rustig is op de weg, wij wisselen elkaar met rijden af ( rijden ook naar zuid frankrijk in 1 dag) dus lange afstanden zijn niet vreemd. en stoppen uiterraard ook om even de benen te strekken en wat te eten en drinken.

in keywest gaan we daar eerst lekker eten en zonsondergang, en ochtend erna gaan we een snorkel/dolphin excusie doen, dan nog even in het hotel relaxen en dan op ons gemakje naar miami..

vanuit miami hebbewn we dan 1 dag bahama's, everglades, dag in miami ( korte excursie + ocean drive) en dan nog een ochtend in miami en dan vliegen we alweer terug.

we zijn trouwens net terug van reisburo, we hebben hotel san juan geannuleerd en hebben nu geboekt bij rui beach hotel miami ( stuk duurder, bijna dubbelen) maar helemaal leuk

Teleton
28-04-12, 18:24
maar helemaal leuk Gelukkig! Maar wat een overgang; eerst was je niet vrolijk over de "verhalen" over Miami. Wat sommigen, waaronder ik hier niet begrijpen, aan de reacties te zien.

Over de rit naar Key West is al veel gezegd. De vergelijking met een rit naar Zuid Frankrijk gaat niet op vanwege de kilometerslange tweebaansweg naar Key West. En bovendien vraag ik me af of jullie de volgende dag dan weer uit Zuid-Frankrijk terug rijden. Verder ga je er geloof ik zo maar van uit dat je een dag uitzoekt met prachtig weer. Regenval op het traject Miami- Key West halveert je gemiddelde snelheid en die is al laag. Als je geluk hebt, want anders sta je een poosje stil. En , ik zou het zo graag vrolijker maken, juni is statistisch de maand met de meeste regenval.

Jullie maken er een Japanse reis van; je bent straks naar Key West toe gereden! En weer terug.....In Key West gaan jullie eerst lekker eten en dan naar de zonsondergang, lees ik. Heb je al eens gekeken hoe laat de zon daar ondergaat, begin juni? Vroeg aan tafel, dus! Ik vind het, met JKG en Jajarbinks maar een eind rijden voor een hapje eten en een zonsondergang, maar ik zal duimen dat het die dag ook nog eens niet bewolkt is.....:-k. Zegt er dan op het reisbureau ook niet eens iemand dat je daar nog eens goed over moet nadenken?

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar lees er het hele Forum maar op na, iedereen die met zo'n reisplan komt, wordt het ontraden. Zonde van je tijd, zonde van je geld en...je wordt er niet vrolijk van! In zulke plannen zie dikwijls ook terloops: een dagje Everglades staan, alsof het om Het Haagsche Bos gaat.......

Waarom zak je, bijvoorbeeld, na het verblijf in Orlando, niet op het gemakje langs de westkust zuidwaarts met een romantisch stopje in Naples om de zonsondergang in de Mexicaanse Golf te zien. Van Naples dwars door de Everglades met leuke toeristische stopjes naar Miami en that's it. Meer zit er niet in, helaas. Ten zij je nog naar het reisbureau gaat om van die 12 dagen 21 te maken..........;).

Tot slot nog even dit: Heb je voorzieningen voor de tol getroffen? Rond Miami kan je niet meer cash betalen.

Dr. Phlox
28-04-12, 18:42
Tot slot nog even dit: Heb je voorzieningen voor de tol getroffen? Rond Miami kan je niet meer cash betalen.

Hoi Ton,

Zit dit zoals bij Alamo niet verwerkt in de auto zelf. Rond Orlando konden wij vorig jaar gewoon rijden en werd alles van de CC afgeschreven. We hoefde zelf niks te regelen.
Grz
Ton

SpaceAce
28-04-12, 18:59
Heb je al eens gekeken hoe laat de zon daar ondergaat, begin juni? Vroeg aan tafel, dus!

Ah joh... Je kunt ze ook gewoon de tip geven: na zonsondergang dus pas eten! Is nog romantischer ook, met wat kaarslicht ;)

2theUSA
28-04-12, 22:44
Of eten op Islamorada bij het Morada Bay Cafe, dat ligt een stuk hoger op de Keys en is wat betreft de zonsondergang een perfect alternatief.

JKG
29-04-12, 01:54
Ik ben in 2008 naar Key West gereden voor een dagje (zonder overnachting) vanuit Miami. Dus 4 uur heen, 4 uur terug. Ik heb de rit wel met m'n broer gereden (de dames konden lekker genieten van het uitzicht over al die eilandjes, die lieten we niet sturen :mrgreen: ), dus om het uur een wisseltje en we zijn bij Bahia Honda gestopt om even te zwemmen en wat leuke foto's te maken. In Key West nog even naar Southern Most Point en ik weet dus niet meer of we Mallory Square hebben gezien of dat we toen al gingen eten en in het donker weer terug reden om nog op een christelijk tijdstip terug in Miami te zijn.

Ik wilde er langer blijven en het jaar er op hebben we dan ook twee overnachtingen in Key West gedaan, wat eigenlijk nog te weinig was... ik ga er nog wel een keer heen want ik had met die 2 overnachtingen eigenlijk nog niet genoeg tijd om alles te doen wat ik wilde doen. Overigens wel 'easy going', het is immers vakantie.

Maargoed, nu 5x in Florida geweest en nog LANG niet alles gedaan wat ik wil doen.

Michael66
29-04-12, 11:29
Aangezien dit topic meer en meer een reisschema met tips aan het worden is, heb ik het naar de reisschema's verplaatst en de titel als zodanig aangepast.
Moderator Michael66

Teleton
29-04-12, 12:29
Ah joh... Je kunt ze ook gewoon de tip geven: na zonsondergang dus pas eten! Is nog romantischer ook, met wat kaarslicht ;) Helemaal gelijk! Maar mijn tip is meer: met een beetje voorbereiding heb je een veel leukere vakantie. Ik zie ze nu zo'n beetje rond een uur of half zeven aan komen scheuren, moeten dan nog een parkeerplaats zoeken, duiken een restaurantje in en voor je het weet is de zon weg.....

Op een verjaardag eens aardige lui ontmoet. Helemaal teleurgesteld in Florida. Waardeloze vakantie! Als je dan wat doorvraagt, blijkt het echt in de voorbereiding te zitten. In de Everglades verwachtten ze dat de poema's voor de auto weg zouden springen, wat is het er vroeg donker, wat is Miami gevaarlijk, wat zijn de parken duur, we hebben de hele dag in de auto gezeten en regenen...., de auto was zo klein en ga zo nog maar even door. Niks meer aan te doen natuurlijk. Achteraf kan je een koe in de kont kijken....Maar Lisanne en Nico zijn nog aan het plannen, die kunnen we misschien nog prikkelen....:-k.

@ Dr. Ton Phlox: Ook helemaal mee eens. Maar ik kon nergens zo 1,2,3 vinden waar ze de auto hebben gehuurd, vandaar!

lisannenico
29-04-12, 12:50
teleton, helaas hebben wij alles al geboekt dus kan deze reis niets meer veranderd worden..
wij hadden een leuke excursie in everglades gedaan die we willen doen en als everglades ons bevalt nemen we deze volgende keer mee ( wil ook nog rondje west kust doen van florida)..

als we orlando gezien hebben en alles gedaan hebben wat we wilden doen kan het ook zo zijn dat we een dag eerder vertrekken.

maar had even met vriend overlegt over trip naar key west, hebben nu afgesproken rond 6 a 7 uur in ochtend wegrijden, ontbijt meenemen en eerste deel ( tot miami) omste beurd rijden en vooral doorrijden. en vanaf daar kunnen we wat rustiger aan doen. hopen dat het in praktijk ook zo gaat maar dat zien we wel,

de zond gaat 10 over 8 onder staat op internet en anders gaan we daarna eten...

kosten parken en alles zijn we op voorbereid en meer dan genoeg gespaard...
we hebben auto bij alamo gehuurd.. een potiac g5 of gewlijkwaardig, dus ruim genoeg voor met zijn 2e..

verder zie ik het wel en ga er van genieten, heb er echt onwijs zin in..

Teleton
29-04-12, 16:33
verder zie ik het wel en ga er van genieten, heb er echt onwijs zin in.. Veel plezier, gaat vast lukken!

lisannenico
21-06-12, 10:41
wij zijn terug uit amerika,
de rit van orlando naar key west viel echt alles mee. heerlijk ritje..
we waren om 6 uur in ochtend vertrokken om de ochtenspits rondom orlando voor te zijn en kwamen om 2 uur aan in key west...veel regen gehad onderweg, 1x zelfs moeten stoppen omdat we niks meer zagen... dus ging erg vlot..
ook terug naar miami ging het snel en soepel..

miami viel mee hahah maar is niet mijn stad. heb me er goed vermaakt, maar zal niet snel terug gaan. naar orlando daarin tegen wel ( nu 2x geweest en kan nog wel paar keer gaan)..