PDA

Bekijk Volledige Versie : Gaat het slechter rondom de 192?



JKG
27-04-12, 01:23
De laatste keer dat ik voor m'n laatste vakantie Kissimmee had bezocht, was in juni 2010. Nu ik in april 2012 er weer ben geweest, viel me op dat er op de 192 een aantal winkeltjes gewoon gesloten zijn. Denk bijv. een Shell World, beide vestigingen dicht. Ietsje verder richting het oosten heb je Orlando Helicenter.. leek ook gesloten (al weet ik dat niet zeker), dan heb je nog de in diverse kleuren geschilderde huisjes tegen Lake Cecile aan die helemaal dichtgetimmerd zijn en 's avonds de kerstverlichting er ook niet meer aan staat.. (South Beach Orlando Luxury Suites?).

Komt dat vaker voor, of komt dat toch door de recessie?

Overigens toen ik van Miami naar Washington vloog keek ik toevallig net op tijd uit het raam en kon ik Kissimmee en directe omgeving mooi vanaf enkele kilometers erboven filmen. ;)

sleepwalker
27-04-12, 04:35
grappig dat je dat zegt. Ik had namelijk hetzelfde idee nu ik er rondrij.

trails
27-04-12, 08:42
Daarom zitten wij liever aan de westkant van de I-4 of in Davenport.
De 192 aan oostkant van de I-4 vinden wij er al jaren verloederd uit zien, terwijl aan de westkant veel werk wordt verricht om het nog aantrekkelijker te maken.

Ta2 Gerrit
27-04-12, 09:01
De westkant is inderdaad booming, vooral voorbij Formosa Garden wordt in rap tempo van alles uit de grond gestampt. En laten wij nu altijd in die buurt zitten.......:lol:

Maar het is al wel eens slechter geweest aan de oostkant, met name toen de 192 er aan die kant een aantal jaren uitgelegen heeft. Ik vond het juist weer een beetje de goeie kant opgaan. Die huisjes van JKG zijn nu i.i.g. kleurig geschilderd, dat is wel eens anders geweest.
Ook de omgeving Old Town, met de Funspot is er op vooruit gegaan, en zo nog wat voormalige leegstaande panden.

Ik denk dat de crisis de voortgang een beetje tegenhoudt, en daardoor de toeristen een beetje weghoudt, en daardoor automatisch weer meer zaken sluiten. Helaas, maar waar.

corrus
27-04-12, 10:00
dan heb je nog de in diverse kleuren geschilderde huisjes tegen Lake Cecile aan die helemaal dichtgetimmerd zijn en 's avonds de kerstverlichting er ook niet meer aan staat.. (South Beach Orlando Luxury Suites?).
Deze staan al bijna 3 jaar leeg, zijn werkelijk helemaal leeggeroofd. Toen uiteindelijk maar dichtgetimmerd.
De schuld hebben ze maar aan de crisis gegeven...

JKG
27-04-12, 14:32
Al 3 jaar leeg? Misschien herinner ik ze nog van 2008 dan, met alle kerstverlichting aan. :mrgreen: Dat ze gekleurd waren, dat waren ze in 2008 ook al, maar nu dus totaal dichtgetimmerd, in het donker en zelfs de weg is daar afgesloten, je kan er niet meer op.

De oostkant van de 192.. dat zou ik noemen na Main Street zo'n beetje, daarvoor nog veel bedrijven en dat soort. Daarachter wordt het snel minder, daarvoor was het altijd prima. Ik vond juist de westkant, het stuk na de I-4 minder leuk, soms hele stukken niets tot de US27. Maar blijkbaar stampen ze daar nu dingen uit de grond? Toch blijft het stukje rondom Cane Island wel een prima plek om overal te komen.. 192, I4,535,536 etc.

Ta2 Gerrit
27-04-12, 14:36
Voor mij is de oostkant en westkant gescheiden door de I4. Voorbij Main Street is toeristisch nagenoeg niets meer te doen, dus daar hebben we het niet over.

JKG
27-04-12, 14:46
Dan zou het toeristische al bijna stoppen bij de Walmart in de bocht bij de 192 / Oren Brown Road. Stukje verderop natuurlijk nog wel de Outback, die toch echt beter smaakte dan de Outback in NYC en een manager die je herkend en weer verwelkomd.

Maar de volgende keer zal ik de westkant van de 192 weer eens bezoeken, maar ik vond dat er veel minder winkeltjes dicht op elkaar zaten aan die kant. Nu ben ik daar dus al 2 jaar niet meer geweest en in 2 jaar kan er veel gebeuren. Ik moet nog eens in januari/februari terug naar Florida om sowieso te hopen dat er nog manatees rondzwemmen in de Three Sister Springs bij Crystal River.

e-line
27-04-12, 21:44
Ik lees dit topic en aangezien ik nog nooit in Florida geweest ben (maar over een dikke week die kant op ga) ging ik eens kijken waar onze gehuurde villa lag (op de gok gehuurd qua lokatie). Als ik zo kijk ligt hij een paar 100 meter zuidelijk van (volgens mij) die Walmart waar je het hierboven over hebt (hij ligt bij Bass road). Betekend dit dat we nog wel redelijk ok zitten?

JKG
27-04-12, 21:51
Ja hoor, dat is prima. Ik heb daar gezeten bij Fiesta Key en Indian Point. Die liggen in de buurt van Bass Road. Maar ga je de 192 op en je zou richting het oosten rijden, dan zijn daar weinig toeristische dingen te vinden, linksaf wel. Overigens wil niet toeristisch niet zeggen dat het bijv. gevaarlijk is. Je hebt alleen minder de toeristische winkeltjes, waar je waarschijnlijk toch maar 1x komt en daarna niet meer. :)

ferret
27-04-12, 21:58
Wij zijn in 2010 naar Florida geweest (in september) en toen waren de huisjes van JKG ook al dicht. Ook toen kon je het terrein al niet meer op. Jammer want het zag er wel verzorgd uit. Wij waren altijd wel nieuwsgierig hoe het er van binnen uit zou zien.

Iris02
28-04-12, 06:36
Het viel ons in 2010 ook al op dat er zo veel leegstand was. Ik heb daar toen ook niet iets over gepost op het forum.

jarjarbinks
28-04-12, 13:52
In al die jaren dat wij zijn geweest zien we ook achteruit gang in het oosten dan. Eerst werd de 192 helemaal nieuw gemaakt dat hebben we nog net gezien, is ook prima gelukt. Daarna is langzaam meer zeker het verval van gebouwen gekomen. Bv. de garage tegenover de Wallmart al jaren leeg, begin nog niet en zo kan je veel gebouwen, restaurantjes etc benoemen. Allemaal leeg en vervallen. Heel jammer moet ik zeggen. Wel mooi dat ze in het westen alles nieuw opzetten, het lijkt er een beetje op dat ze alles van oost oppakken en in het westen neerzetten. Komen nu ook veel meer toeristen vanuit het westen de 192 op. Op de 27 zie je steeds meer villa parken komen. Ook als je vanaf de 192 naar de Florida Mall rijdt zie je veel leegstand. Hoort denk ik bij deze tijd.