PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema KiR: best of Orlando & Miami juni 2012



KiR
22-04-12, 23:23
Hallo mensen,

Ik kwam na veel rondspeuren op het internet dit forum tegen. Mijn vriendin en ik zijn in juni van plan om richting Florida te gaan. (huwelijksreis). Nu was onze keuze gevallen op een 16 daagse combinatiereis. 7a 8 dagen in Orlando met een huurauto om overal en nergens heen te knorren :-). Op de 8ste dag moeten we dan richting Miami rijden om daar de auto in te leveren en daar vervolgens de vakantie lekker 'uit te zitten'.

Ik heb eigenlijk niet echt vragen over een reisschema, maar meer twijfels over het tijdstip dat we die kant op willen. 4 juni zouden we vertrekken, mits we het definitief boeken. Nu het volgende....ik lees tegenstrijdige verhalen over het weer in de maand juni. De ene website geeft aan: hurricane seizoen vanaf juli, de ander vanaf juni. Dan lees ik dat juni de maand is met de meeste neerslag, om op de volgende website te lezen " u kunt miami het beste boeken voor april tot begin juni. Deze maanden is de temperatuur aangenaam en vallen er weinig buien"......verder hoorde ik in het reisbureau dat je voornamelijk rekening moet houden met bewolking.

Mijn vraag....wat is waar?:-&
En bewolkt...is blauw met wolken die lekker overwaaien en waar af en toe een partij regen uitvalt....of de hele dag grijze lucht? De sfeer is natuurlijk dubbel zo vet wanneer je lekker blauwe lucht op de achtergrond hebt. Wolken zijn niet erg, maar een grijze lucht zit je niet op te wachten=;

Ik hoop dat de kenners ons van de juiste informatie kunnen voorzien. Ik weet het, het weer blijft altijd gokken en weet je nooit zeker, maar ik hoop dat ik na wat reacties meer weet. We hebben een optie op de reis tot aan morgen....dus what to do;)

trails
23-04-12, 07:16
Eigenlijk zeg je het zelf al: het weer blijft altijd gokken en weet je nooit zeker.
Hoeveel kans is er überhaupt om in een hurricane te zitten? De meeste toeristen maken het niet mee (gelukkig maar). Het ene jaar regent het meer dan het andere jaar. Meestal is er 1 fikse bui per dag, maar ik heb al anders meegemaakt en ook al anders gelezen in reisverslagen.

Ik kan je een voorbeeld geven. Wij zijn de 3 laatste keren in februari geweest: 2008 - normale temperatuur, wolken en zon, af en toe regen. 2010: bijna geen regen en bijna geen wolken maar wel kouder. 2012: meer wolken en heel warm en vochtig. Tja, wat zegt dat? Eigenlijk dat alles mogelijk is dus.
In 1998 was ik er in juni en het was toen warm en vochtig met heel af en toe een fikse bui.

Ik zou gewoon lekker boeken en genieten van een geweldige huwelijksreis!!!!

KiR
23-04-12, 10:23
Thx voor je reactie! Het hurricane seizoen op zich / daadwerkelijk 'er in' zitten maak ik me niet zo druk om. Het ging mij meer om het weer op zich in die tijd (bewolking/regen etc), maar dat is inderdaad afwachten.
Is 7 dagen in Miami zonder auto ook aan te raden? Met auto kun je natuurlijk nog een hoop dingen bezoeken, maar een paar dagen lekker strandhangen en daar in de buurt lekker rondwandelen hebben wij geen moeite mee. Ook zag ik dat parkeren (ook bij hotels) het er niet goedkoper op maakt. We zouden die laatste week overigens in Sole on the Ocean Hotel zitten.
Ik zat zelf te denken: Mochten we die week nog wat willen ondernemen, om dan gewoon voor 1 dag nog eens een auto te huren.

trails
23-04-12, 10:40
Kijk eens bij de volgende topics:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=664
en
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9148

Er is zo veel te zien en te doen in Miami e.o., maar ik zou beslist een auto ter beschikking willen hebben. Dit komt mede omdat wij niet graag afhankelijk zijn van anderen en graag willen gaan waar en wanneer we zelf willen.
Je kunt natuurlijk ook in de ochtend ergens heen gaan en dan 's middags lekker strandhangen.
Ik zou het zelf zonde van een toch dure vakantie vinden om alleen maar aan het strand te liggen.

Wij verbleven meestal in een hotel in Sunny Isles. We hebben daar nooit voor parkeren hoeven betalen.
De afstanden zijn heel goed te doen en zelfs als je in Ft. Lauderdale zou zitten ben je ook zo in Miami Beach.

Teleton
23-04-12, 10:45
Ik zat zelf te denken: Mochten we die week nog wat willen ondernemen, om dan gewoon voor 1 dag nog eens een auto te huren.

Regel het dan via Internet, want als je het daar regelt betaal je voor een dag de hoofdprijs. Ter plekke kan je niet terecht voor de tarieven zoals wij ze kennen. Je moet dan de kosten voor alle verzekeringen bijbetalen.

Denk ook goed na over de brandstofkosten. Je betaalt vooraf de kosten voor een hele tank, (die rijd je niet leeg in een dag, denk ik) achteraf de kosten voor geschat verbruik tegen een hoge gallonprijs. Verder moet je rekening houden met de openingstijden; bijvoorbeeld Collins Alamo is van 8:00 tot 17:00 open.

Voorbeeld prijs Economy car ter plekke huren, inclusief benzine komt op 129 euro per dag. Huur je via internet Alamo.com dan betaal je 71 euro. Een hele week extra huur vanuit Orlando komt op 205 euro, inclusief benzine en vooraf boeken. It's up to you!

KiR
23-04-12, 11:09
Goeie tips, bedankt! Vwb de auto, ik zie het inderdaad. Veel voordeliger om hem dan ook de tweede week te huren.

KiR
27-04-12, 10:44
Heb nog even op het forum rondgekeken en we hebben besloten om het een jaartje op te schuiven. We willen wat beter voorbereid die kant op. Hebben wel gezien dat er 'te' veel te doen is, waar we nu niet genoeg tijd voor hebben om het goed uit te zoeken. Dus voor dit jaar gewoon lekker ergens een zonvakantie (we denken tenerife) en dan volgend jaar even een mooie trip uitzetten.

Tot volgend jaar dus :)

trails
27-04-12, 11:47
Heel verstandig.
Het zou toch jammer zijn als je er een hoop geld aan spendeert en dat je bij thuiskomst erachter komt dat je een hoop leuke dingen hebt gemist.

Nou moet ik er wel bij vermelden dat je in 1 vakantie toch niet heel Florida gezien en gedaan hebt.

Heel veel plezier met de voorbereidingen!!!