PDA

Bekijk Volledige Versie : tandpasta mee, ja of nee



diver99
22-04-12, 19:33
Beste Floridagangers,

aangezien de Amerikanen nogal paranoia aangelegd zijn moet je bijna in je blote k..t door de douane heen maar toch heb ik een vraag. Is het inderdaad waar dat je in je koffer in het baggageruim niet eens tandpasta en zonnebrand mee mag nemen of geeft dit geen problemen. Zit er namelijk niet op te wachten om na een lange reis over de grote plas aangezien te worden als een mogelijke terrorist met een tubetje macleans in zijn koffer

elstars
22-04-12, 19:42
Ik heb nog nooit gehoord of ergens gelezen dat dit niet zou mogen. Wij hebben altijd tandpasta bij ons en ruime hoeveelheden zonnebrandcreme, nog nooit problemen mee gehad. Ben je misschien in de war met handbagage? Daar mag je het niet in meenemen, tenzij in kleine verpakkingen en in een doorzichtig plastic zakje, apart aan te bieden bij de security check.

Njit
22-04-12, 19:43
Waar heb je dit onzin-verhaal gehoord? De regels zijn net zoals naar elke andere bestemming: geen vloeistoffen in je handbagage. Wat je in je koffer stopt moet je (tot op zekere hoogte) zelf weten.

mvv
22-04-12, 19:50
Je mag tot 100ml meenemen in je handbagage. Tandpasta is meestal 75ml (gewone tube), dit mag je dus gewoon meenemen in je handbagage!

diver99
22-04-12, 19:50
Staat op de site van de Portuges maatschappij TAP. Daarmee maken wij dit jaar de overstap. Maar aangezien jullie al vaker heen en weer zijn geweest en geen problemen hebben gehad ga ik er dan maar vanuit dat in het ruim geen problemen opleverd. Ik wist al dat het niet in de handbagage mocht.

trails
22-04-12, 19:56
Staat nergens vermeld hoor:
http://www.flytap.com/Nederland/nl/PlannenEnReserveren/ReisVoorbereiden/Bagage/Ruimbagage

Wel zie ik dit staan bij beveiliging:
http://www.flytap.com/Nederland/nl/PlannenEnReserveren/ReisVoorbereiden/ReizenVerenigdeStaten
Maar daar staat weer bij dat het geldt voor vluchten VANUIT de VS. Beetje vreemd.

In de Engelse versie staat er wel bij vermeld dat het de handbagage betreft:
http://www.flytap.com/UnitedKingdom/en/PlanBook/PrepareforTravel/TraveltoUSA
Ook hier bij security

Njit
22-04-12, 19:58
Ik ben ook erg benieuwd waar je dat hebt gelezen bij TAP..

Teleton
22-04-12, 20:03
aangezien de Amerikanen nogal paranoia aangelegd zijn moet je bijna in je blote k..t door de douane heen maar toch heb ik een vraag. Zit er namelijk niet op te wachten om na een lange reis over de grote plas aangezien te worden als een mogelijke terrorist met een tubetje macleans in zijn koffer Ik zou wel oppassen met een broodje aap in de handbagage......

diver99
22-04-12, 20:09
Het staat hier:
Vluchten vanuit de Verenigde Staten
De autoriteiten van de Verenigde Staten eisen dat voor alle vluchten die vanuit de Verenigde Staten vertrekken de volgende voorschriften worden gevolgd.
Het vervoer van alle vloeistoffen is verboden, met uitzondering van:

essentiële medicijnen in vloeibare vorm in voldoende hoeveelheid voor de vlucht (bijv: diabeteskit), mits de echtheid hiervan is gecontroleerd;
babymelk en vloeibaar babyvoedsel in de hoeveelheid die voldoende en nodig is voor de vlucht (de inhoud van elke flacon moet worden getest door de volwassene met wie de baby reist).

OPMERKING: Naast de zaken waarvan algemeen bekend is dat ze niet mogen worden meegenomen in het vliegtuig, zijn ook de volgende producten verboden: haargels en -sprays, tandpasta, lotions, crèmes, scheercrème, mengsels van vloeistoffen/vaste stoffen in een flacon onder druk, parfums, deodorants, spuitbussen, soepen, siropen, drankjes, etc. Ook cosmetica en alle producten voor lichaamsverzorging zijn verboden.Volgens mij wordt er nergens over handbagage gesproken

trails
22-04-12, 20:13
Dit staat op de Engelstalige versie:

United States’ Security Measures

The United States authorities have implemented the following procedures for all flights leaving the United States.

No liquids of any kind are allowed in your hand baggage, except:
Essential liquid medications in sufficient quantity for the flight (e.g. diabetes kit), provided that they are authenticated after checking
Sufficient baby milk and liquid baby food essential for the flight (the contents of the bottle or jar must be tasted by the adult accompanying the baby)

In addition to generally known prohibited articles, the following are also prohibited: hair gel and sprays, toothpaste, lotions, creams, shaving cream, mixed liquids and solids in a pressurised container, perfumes, deodorants, aerosols, soup, syrup, drinks, Cosmetics and all personal hygiene products are also prohibited.

All large computers and electrical devices must be removed from baggage and placed on the tray for screening.

jarjarbinks
22-04-12, 20:31
Wij hebben vorig jaar met TAP gevlogen en hier was geen sprake van. Prima vlucht gehad, en zoals iedereen al aangaf worden de algemene regels naageleefd. Vooral de handbagage. Dus van iederen niet meer dan 100ml en wat da ook nog in één zakje past.

Dus geen zorgen komt goed.

Trouwens wij kopen en of nemen nog tandpasta nog zonnebrand mee.
Die is USA veel goedkoper en in nog meer soorten en maten te krijgen.

Veel plezier, vooral de vlucht van Lissabon naar USA en terug was een prima vlucht.

jastsali
22-04-12, 22:30
aangezien de Amerikanen nogal paranoia aangelegd zijn moet je bijna in je blote k..t door de douane heen ---------. Zit er namelijk niet op te wachten om na een lange reis over de grote plas aangezien te worden als een mogelijke terrorist met een tubetje macleans in zijn koffer
Ik was vorig jaar mei op Ground Zero in New York op de dag dat Bin Laden was gepakt en heb toen van heel erg dichtbij kunnen proeven hoe diep 9/11 in de ziel van de Amerikanen is ingeslagen. Ik geef ze alle recht om alleen nog op hun eigen veiligheidsmaatregelen te vertrouwen en zou het woord paranoia niet in de mond willen nemen.

JKG
26-04-12, 17:17
Gewoon meenemen in je koffer, niet in je handbagage.
Over paranoia gesproken; vorige maand stonden er voor de Queens Midland Tunnel in NYC militairen en politie en werd er expliciet vermeld (ze hielden ons staande) dat er absoluut GEEN foto's gemaakt mochten worden in/van de tunnel.
Op Streetview zie je alleen het begin, de rest is ook verwijderd. Maargoed, als je een aanslag wilt plegen kan je toch ook tekenen wat je zag met daarop wat strategische punten waar je het beste iets kan doen? Of een geheim cameraatje ergens. Paranoia? Ik denk ik sommige gevallen wel. Alhoewel, het is meer het inperken van de vrijheid van de mens, onder de noemer 'paranoia' en (schijn)'veiligheid'.

Mijn Nederlandse tandpasta is mee geweest naar Florida en staat nu weer in de badkamer! :mrgreen:

Sunny isles girl
01-05-12, 14:46
Waar heb je dit onzin-verhaal gehoord? De regels zijn net zoals naar elke andere bestemming: geen vloeistoffen in je handbagage. Wat je in je koffer stopt moet je (tot op zekere hoogte) zelf weten.

Dat vroeg ik me ook al af waar deze onzin vandaan komt!

Schaapje82
03-05-12, 16:50
Gezien deze tekst "babymelk en vloeibaar babyvoedsel in de hoeveelheid die voldoende en nodig is voor de vlucht" lijkt het me wel dat je kunt aannemen dat de regels gelden voor de handbagage. Je gaat niet babymelk die je tijdens de vlucht nodig hebt in je koffer meenemen. Dat lijkt me vreemd. Moet je toch even halverwege het ruim in om je koffer op te zoeken...

tinkerbel60
04-05-12, 22:22
Volgens mij staat er toch echt bij opmerkingen niet IN het vliegtuig.Ik lees het dan als bedoeld in handbagage.