PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema EFJAY: Miami-KeyWest-ClearwaterBeach-CocoaBeach-Miami 2012



EFJAY
22-04-12, 07:30
Dag Allemaal,

Wij laten dit jaar Orlando compleet 'links' liggen, willen alleen een halve dag shoppen in Premium Outlets als tussenstop. Voor de rest willen we het volgende rondje Florida doen. Ons eerste opzet is als volgt en de vraag 'is het goed te doen' ?

Voor de rest zit ik ietswat in de knoop ;) met de Everglades. Ik wil vanuit de Keys 1 dag naar de Everglades, en daarna dezelfde dag door naar het Noorden van de Mexican Gulf, wellicht in Fort Meyers overnachten ?

1 Arrival Miami 18.00
2 Miami
3 Miami

4 Key West
5 Key West
6 Key West
7 Everglades- Ft Meyers overnachten (We willen maximaal 5-6 uur in de everglades doorbrengen)

8 Clearwaterbeach-St Petersburg
9 Clearwaterbeach-Bush gardens
10 Clearwaterbeach- Crystal Water

11 via Orlando-'s avonds naar Cocoa Beach
12 Vanuit Cocoa Beach -St Augustine
13 Vanuit Cocoa Beach Cape Canaveral-

14 West Palm Beach
15 West Palm Beach -Miami
16 19:40 Miami-Zürich

Tevens de vraag aan jullie of het vanuit Clear water beach de moeite is om naar Crystal Water te rijden en met de manatees te zwemmen. Dit lijkt ons leuk, maar het is nogal een tippel voor een dagtripje. Of kan dit ook ergens dichterbij ?


Groet,

Frank

2theUSA
22-04-12, 08:02
Hoi Frank,

Het lijkt mij wat teveel voor 1 dag. De afstand Key West - Clearwater Beach is volgens google maps al 8 uur. Onze ervaring is dat de weg over de Keys altijd behoorlijk langer duurt als de navigatie aangeeft door wegwerkzaamheden, stoplichten en verkeersdrukte, waardoor je nog langer onderweg bent.
Waarom wissel je 1 nacht Key West niet in voor 1 nacht vlak bij de Everglades. De dag dat je de Keys af rijdt kan je onderweg e.e.a. zien, zoals de "Key Deers" die leven op Big Pine Key, het Bahia Honda State park en een pitstop bij het idyllische Morada Bay cafe op Islamorada. De volgende dag start je met de Everglades, waarna je doorrijdt nasr de volgende bestemming.
Succes, zie eventueel deze link (http://medemaatjes.blogspot.com/2010/07/dierendag.html) naar ons blog voor een verslag van de dag dat we over de Keys richting de Everglades reden.

groetjes Christa

trails
22-04-12, 10:54
Ben het helemaal eens met Christa. Het is een behoorlijke rit (we hebben eens op de Keys een uurtje stil gestaan op de weg) en dan willen jullie ook nog maximaal 5-6 uur in de Everglades doorbrengen. Ik zou het niet doen. Inderdaad vanaf Key West rustig richting Key Largo of Homestead rijden en de dag erna de Everglades en door naar de Gulf Coast.
Veel plezier!

chippie
22-04-12, 12:36
Keywest en dan Clearwater en tussendoor een bezoek aan de everglades lijkt mij ook wat te veel van het goede. Vorig jaar Hebben wij Keywest en dan Naples gedaan met een bezoek aan de everglades. Dat was goed te doen maar wel een volle dag.

gonniegans
22-04-12, 21:23
Maar ik lees juist dat hij in Fort Myers wil overnachten en niet in Clearwater? Dat is trouwens ook een hele tippel en je zult dan geen 5-6 uur in de Everglades kunnen doorbrengen.. maar het is te doen. Als je de Everglades heel belangrijk vindt kan je misschien beter daar iets dichter in de buurt overnachten, dan kan je er ook meer tijd doorbrengen.

trails
23-04-12, 07:10
De rit op zich van KW naar FM is wel te doen, maar niet als hij, zoals hij schrijft, 5-6 uur in de Everglades wil doorbrengen.
Alles kan natuurlijk, als je voor dag en dauw vertrekt dan kan het best. Maar de meesten staan toch echt niet vóór 8 uur op.

EFJAY
23-04-12, 14:49
Bedankt voor jullie reacties en input allemaal. Ik verwacht dat wij zo rond 7.00 de auto instappen nog snel even een rondje Starbucks on the go doen (artisan met bacon).

Laat ik het dan anders stellen: Ik zou die dag en de Everglades willen doen en ook nog een stukje alvast willen doorrijden naar het Noorden van de Mexican Gulf , wat is dan het meest handige punt/ingang om de Everglades te bezoeken. Ik begrijp dat er meerdere park entrances zijn.
En in welke plaats zouden we het best kunnen overnachten volgens jullie ?

Groeten,

Frank

chippie
24-04-12, 11:13
Tja, dat ligt een beetje aan je zelf. Wij zijn vorig jaar bij shark valley (http://www.sharkvalleytramtours.com/) in de everglades geweest, en dat was een prima onderbreking en en je krijgt er (volgens ons) een goed overzicht van wat de everglades zijn. Onderweg kom je ook nog langs genoeg plaatsen waar je eventueel een airboat tour kan doen.
Je kan natuurlijk voor die dag ook besluiten geen hotel te boeken en gewoon afwachten waar je uitkomt. Hotels genoeg in Florida.