PDA

Bekijk Volledige Versie : Dokters in Orlando



ruthytje
15-04-12, 15:13
Ik ben dit forum enorm dankbaar voor de info van alle ervaren sunshine state kenners. Vooral via Teleton`s laatste blog heeft me ontzettend geholpen, nl hoe er aan toe gaat als er iemand ziek valt. Amerika staat zeer ver in hun medische kunnen maar het kost fortuinen.

Mijn oudste dochter Amber is beginnen koorts doen vorig dinsdag, deze probeerde ik tegen te houden met Advil (ibuprofen) want ik dacht misschien zonnestek. Maar die ging niet weg en woensdag ochtend werd het erger. Teleton's berichten over de walk-in clinic hebben mij enorm geholpen maar ik zocht iets dichter bij Calabay parc. Amber bleek achteraf een beginnende keelontsteking te hebben.

Maar wat ik eigenlijk wou opstarten is misschien voor mij en andere leden, een soort overzicht van dokters/clinic die we kennen en ook al hebben ervaren om in geval van nood een bron van info bij de hand te hebben.

Wel wij gingen naar:
Walk-in clinic: Paramount Urgent Care (http://paramounturgentcare.com/) (meerdere locaties)
adres: cagan crossings (shopping area zijkant Walmart aan de 192/US27 kruispunt)
open van: 8u. 's morgens tot 8 u 's avonds 7 op 7
dokter: Dan (bleek een oudstrijder die 3 jaar in Duitsland heeft gediend)
betaald $99 consult + $10 antibiotica

ervaring: beetje geduld oefenen als je in de wachtkamer bent ong. 40min, maar eens binnen correct en vriendelijk geholpen, niet zomaar rap rap. Eerst door verpleger bloeddruk/hartslag/temperatuur en gewogen, daarna dr Dan.

Medicatie kan direct meegenomen worden naar mijn mening aan schappelijk prijs maar je moet ook even wachten voor je onder begeleiding kunt vertrekken. Een adres die ik zeker zal onthouden voor een volgende reis.

groetjes uit Ieper!

ps: Zou dit onderwerp misschien ergens kunnen verankerd worden in het 1ste pagina van algemeen?

cindy74
15-04-12, 15:53
wow ,dat is een prijsje voor een dokter te zien . Ik dacht dat het altijd monsterbedragen waren maar dit valt goed mee

Teleton
15-04-12, 17:00
Ook belangrijk: alles goed met de patient?

Ta2 Gerrit
15-04-12, 17:33
ps: Zou dit onderwerp misschien ergens kunnen verankerd worden in het 1ste pagina van algemeen?

Ik vindt het een prima idee om ook dit onderwerp (al zit niemand er op te wachten, ziek worden bedoel ik dan) op het forum te delen, en zie dan ook de ervaringen van anderen met graagte tegemoed.
Zodat een ieder die er onverhoopt mee te maken krijgt hiervan kan profiteren.

Ik heb de link naar dit topic toegevoegd aan het "Overzicht ontwerpen Florida Algemeen" zodat het snel terug te vinden is.
Ook heb ik het webadres van de kliniek aan jouw bericht toegevoegd, omdat ze meerdere locaties hebben. Mooie bijdrage, kan belangrijk zijn.

FMB
15-04-12, 17:46
Bedankt voor deze tip.

Wij hebben met Kerst 2010 een gast naar het ziekenhuis gebracht met een , naar uiteindelijk bleek, infectie aan de luchtwegen.
Half 9 binnen gebracht en om half 12 mochten we ze alweer ophalen.
Allerlei onderzoeken (zelfs een zwngersschapstest) en een briefje meegekregen voor medicijnen.
Wel even $8450 aftikken en dan nog $400 voor een puffertje en medicijnen....
Echt te zot voor woorden!

hannie
15-04-12, 18:10
Wel even $8450 aftikken en dan nog $400 voor een puffertje en medicijnen....
Echt te zot voor woorden!

Hoe kan je dat ff aftikken dan? Onze creditcards hebben niet eens zo'n hoge limiet!
Moet je dan niet je reisverzekering inschakelen zodat zij de betaling regelen met het ziekenhuis?

FMB
15-04-12, 19:04
Onze gast (een studente van 20) kon inderdaad niet met haar creditcard betalen.
Ik heb toen met mijn creditcard betaald en dat ging gewoon goed. Toen we daar waren was het 23 uur Kerstavond in NL, dus we hebben de verzekering pas nadien kunnen inlichten.

Teleton
15-04-12, 19:45
Hmmmm alle ziektekostenverzekeringen en de ANWB hebben toch een 24 uurs dienst? Contact vooraf is toch altijd mogelijk?

Een ding is zeker: de kosten voor een behandeling in het ziekenhuis zijn vele malen hoger dan bij een huisarts. Omdat je nooit van te voren weet of je een huisarts of erger nog een ziekenhuis nodig hebt, is het handig adressen en telefoonnummers te verzamlen voor je ze echt nodig hebt. Kleine moeite, je kijkt toch ook in de omgeving waar de Walmart en de Publix zijn?

Voor simpele gevallen kan je zonder overleg naar een huisarts of tandarts gaan en de kosten later declareren. Bewaar je bonnetjes! In ernstige gevallen, waarbij hoge kosten voorzien worden, verdient het aanbeveling om eerst contact op te nemen met je ziektekostenverzekeraar of de ANWB alarmcentrale.

Indien nodig verzorgen zij, in samenwerking met een Amerikaanse organisatie, een machtiging zodat de kosten direct aan de behandelend arts worden betaald. Dit kost even tijd, dus als het even kan, regel je je zaken ruim van te voren. Met noodgevallen heb ik geen ervaring. Houden zo!

ruthytje
15-04-12, 19:46
FMB: het is toch even slikken, $8950.

trouwens je verzekering inschakelen is niet evident. Ik heb gebeld m/Mondial assistance en hij wist me te zeggen dat het papier waarin de verzekering zich verbindt tot betalen bij de clinic via een Canadees tussenpersoon moet gebeuren want us clinic's staan waantrouwig tov europese verzekeringen; wel het zou minstens 1,5 u. duren voor ik dit papier zou hebben en de klein zou zolang moeten "creperen" in de wachtkamer. Dus enige oplossing was voorschieten en later thuis regelen met Mondial.

Trouwens de patient zit nog onder medicatie maar is prima in orde op jetlag na ;)

Teleton
15-04-12, 19:59
Trouwens de patient zit nog onder medicatie maar is prima in orde op jetlag na ;) Gelukkig. Kuurtje afmaken hoor!

sleepwalker
15-04-12, 20:32
$ 8950,
In Nederland krijgt een ziekenhuis hetzelfde bedrag in euro's voor de totale opname en operatie van een nieuwe heup. Dus 5 ligdagen, operatie en alle zorg en afspraken van tevoren.

Dus, niemand meer zaniken over de "hoge" kosten van je ziektekostenverzekering....

BillyenFlippy
16-04-12, 10:05
Jammer genoeg heb ik vorig jaar (op onze huwelijksreis) een beginnende oorontsteking gehad.
Wij verbleven in Davenport en zijn naar Haines city gegaan.
Ziekenhuis:
Heart of florida regional medical center
We stonden binnen 40 minuten weer buiten, ze hebben een beleid om toeristen voor te laten gaan, om hun verblijf toch nog zo plezierig mogelijk te maken :-?
Kosten 600 dollar excl. medicijnen
De medicijnen moesten we bij de publix om de hoe halen kosten 100 dollar.
Bij thuiskomst heeft de verzekering bijna alles terug betaald, alleen een deel van de medicijnen moest ik zelf betalen 60 dollar.
Ik hoop dat niemand het nodig heeft maar ondanks alles was het toch een prettige ervaring, vriendelijke verpleegsters en dokters.

diver99
17-04-12, 19:37
Het is toch wel duidelijk dat het systeem in Amerika niet werkt wat betreft de ziektekostenverzekering. Je wordt gewoon een poot uitgedraaid, maar ja wat moet je op dat moment. Het model wat in Amerika wordt gebruikt is het model waar we in Nederland met rasse schreden naar toe aan het werken zijn. Ook in Amerika gaan de mensen niet meer naar de dokter omdat het onbetaalbaar is(wordt) en gaan dan gewoon dood( net als vroeger, alleen de rijken)

sleepwalker
17-04-12, 19:45
Het model wat in Amerika wordt gebruikt is het model waar we in Nederland met rasse schreden naar toe aan het werken zijn. Ook in Amerika gaan de mensen niet meer naar de dokter omdat het onbetaalbaar is(wordt) en gaan dan gewoon dood( net als vroeger, alleen de rijken)

onderbouwing graag, anders acht ik uw bijdrage niets anders dan ongefundeerde populistische prietpraat.

petrajessy
18-04-12, 18:59
Ik wist dat dit soort prijzen buitensporig hoog waren maar zo hoog! Pfff....
Wij hebben twee jaar terug een Walgreen take care clinic bezocht. Echt een aanrader .......nou ja, als je ziek bent dus. Mijn man had hoge koorts en was benauwd. Bleek: luchtweginfectie. Kosten van het complete onderzoek van een uur (bloeddruk, hartslag etc.) was onder de 100 euro. Ze hebben natuurlijk geen medisch dossier dus we moesten tig vragen beantwoorden over allergieën en ziektes in de familie. Het pufte en de antibiotica waren 30 dollar meen ik. Was een supervriendelijke arts.
Ik had deze goedkope maar zeker prima oplossing gevonden met googlen. Was erg blij omdat mijn man binnen een dag al opgeknapt was en dat is toch wel prettig als je op vakantie bent.
De Walgreen take care clinics kun je hier (http://www.takecarehealth.com/default.aspx) vinden

BillyenFlippy
19-04-12, 08:33
Wij zijn ook naar een drogist geweest maar daar was op die dag (vrijdag) geen dokter aanwezig. Onze enige andere oplossing op dat moment was het ziekenhuis.

Minneke
19-04-12, 21:37
Zomer 2011 verbleven wij in Cape Coral. Mijn 'loze vissertje' (echtgenoot) werd 'geprikt' door een 'katvis'. Dankzij onze GPS vonden we snel het dichtsbijzijnde ziekenhuis. We werden snel verder geholpen. Terwijl mijn man de dokter bezocht vulde ik allerlei papierwerk in. Uit de hand van mijn man, tussen duim en wijsvinger, werd een pin van 5 cm uitgehaald.
De dokter en verpleegsters waren zeer behulpzaam en vriendelijk. Ter plaatse hebben we niets moeten betalen. We hebben onze reisbijstandsverzekering op de hoogte gebracht (24 op 24 u beschikbaar) en zij hebben alles met het ziekenhuis geregeld. De antibiotica hebben we bij CVS opgehaald. Dit was wel duur (50 Dollar). Maar konden dit ook recupereren via de verzekering. Een paar weken na onze thuiskomst in België hebben we de rekening ontvangen van het ziekenhuis die we aan onze verzekering hebben overgemaakt. 1500 Dollar! Gelukkig hoefde we dit niet zelf te betalen.

pascalbrouwers
19-04-12, 22:47
Enkele jaren geleden werd mijn vrouw ziek toen wij in animal kingdom rondliepen....
Heel heftig en snel :-(
Diezelfde dag is de doctor nog gekomen....
Kosten 511 dollar voor 1 bezoek.

Het werd een heel verhaal.
Ze zou influenza a of b hebben :?: vervolgens was het een combinatie van alle 2.....
Lang verhaal kort maken.
De voorgeschreven pillen, kon je een olifant mee neer slaan.
Ieder geval dat vertelde onze huisarts.
Dezelfde arts wilde nog een keer terugkomen, de kosten zouden dan beduidend lager uitvallen tussen de 200 en 300 dollar
samen opgeteld zou dat dan ongeveer 800 dollar kosten.

Wij hebben waarschijnlijk pech gehad....
Volgens een paar amerikanen waar wij mee gesproken hadden, proberen sommige artsen je ziek te houden om er zo geld aan te verdienen.

Of dit klopt weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat de pillen die mijn vrouw gekregen heeft veel te heftig waren...

Wat de kosten betreft = dit een gevalletje verzekering geweest.
Alles is netjes betaald door mijn reis en ziektekostenverzekering.

De jaren daarop, hebben altijd medicatie meegenomen uit Nederland..

Groet,
PAscal

chippie
25-04-12, 13:37
Als je dit zo allemaal leest, schrik je toch van de kosten. Ik zorg er in ieder geval voor dat ik het sos tel.nr. bij de hand heb, zodat ik gelijk mijn reisverzekering kan bellen. Uiteraard denk je daar niet aan bij een spoedgeval (en heb je er dan misschien ook geen tijd voor) maar heb je meer tijd dan denk ik dat je met een telefoontje naar je verzekeraar een hoop financiële rompslomp kan voorkomen.

lisje
25-04-12, 16:08
Zomer 2011 verbleven wij in Cape Coral.

Hallo Minneke,

Aangezien wij regelmatig in Cape Coral verblijven en in Fort Myers en Cape Coral al 3 ziekenhuizen kennen, vroeg ik me af welk ziekenhuis jullie hebben bezocht??
ik vind de afhandeling bij jullie zeer netjes...
Alvast bedankt,
groetjes

corrus
25-04-12, 16:46
Dus, niemand meer zaniken over de "hoge" kosten van je ziektekostenverzekering....

Ach... 1 dag voor de kerst in 2010 in het ziekenhuis gelegen (Celebration Health)
Werd verdacht van een stiekume hartaanval :D
Gelukkig slechts een kleine 6 uurtjes... hiervoor diende ik het "wopping" bedrag van US$ 5800,- neer te tellen... (Werd achteraf gefactureerd)
en naderhand nog eens US$ 250,- voor de X-rays en de CT-Scan...

Welcome to the American Health System... :lol:

Minneke
26-04-12, 07:52
Ik dacht dat het Cape Coral Hospital was. Del Prado Boulevard. Wij waren ook zeer blij dat we deze verzekering hadden. En dit maar voor 79 EURO per jaar voor het ganse gezin!

Wiepster
03-05-12, 03:39
Als het enigzins mogelijk is, probeer altijd een "Ugent Care Clinic te bezoeken, via internet en google makkelijk te vinden. Dat scheelt enorm in de kosten, een ziekenhuis doet altijd veel meer onderzoeken dan soms nodig is, vandaar dat de rekening zo hoog is, ook kan je eisen dat er korting word gegeven als je de rekening gelijk met een credit card of kontant voldoet!.
Een "Urgent Care" is meestal 7 dagen p/w open van 07.00 tot gemiddeld 19.00.
Misschien is het handig om een lijstje te plaatsen, vooral voor de omgeving van Kissimee?

Ta2 Gerrit
03-05-12, 08:33
Misschien is het handig om een lijstje te plaatsen, vooral voor de omgeving van Kissimee?

Goed idee, laat maar komen. Daar is dit topic tenslotte voor.

Wiepster
03-05-12, 14:13
Ik ga op mijn werk even adressen opzoeken en zal later een lijst plaatsen.

petrajessy
03-05-12, 14:41
De take care clinic's wear ik het over had zijn hier the vinden in de regio Orlando Kissimee:
http://www.takecarehealth.com/LocationSearchResults.aspx?location_query=kissimee +florida%5D

Je kunt daar terecht voor deze ziektes/ aandoeningen:



Illnesses
Allergies - Seasonal
Bladder Infections/Urinary Tract Infections
females ages 6+
Body Aches
Breathing Treatments with Nebulizer
ages 2+
Bronchitis
Cold, Cough and Flu
Diarrhea, Nausea and Vomiting
Ear Ache/Ear Infections
Ear Wax Removal
Early Lyme Disease
EpiPen Refills
Fever
Itchy Eyes
Laryngitis
Mononucleosis (Mono)
Motion Sickness Prevention
Nasal Congestion
Pink Eye and Styes
Sinus Infections
Sore Throat/Strep Throat
Swimmer’s Ear
Upper Respiratory Infections
Minor Injuries
Abrasions
Animal Bites (limited)
Burns (minor)
Corneal (Eye) Abrasions
Foreign Body Removal from Eye and Ear (limited)
Jellyfish Stings
Minor Cut/Wound Closure with Skin Adhesive
Splinter Removal
Sprains/Strains
Staple/Suture Removal
Skin Conditions
Acne
Athlete's Foot
Blisters
Chicken Pox
Dry/Itchy Skin
Eczema
Head Lice
Hives
Impetigo
Oral, Mouth and Cold Sores
Poison Ivy/Poison Oak/Poison Sumac
Ringworm
Scabies
Shingles
Skin Infections
Skin Irritations (Contact Dermatitis)
Skin Rashes
Skin Tag Removal
Sunburn
Swimmer's Itch
Tick/Insect Bites and Stings
Wart Removal


Prijzen zijn (vanaf de website dd 3 mei 2012)
Wellness & Screenings
Health Screening with Health Risk Assessment*- ages 18-65 $89.00
Health Screening* - ages 18+ $65.00
Medicare Wellness Visits $0**
PPD/Tuberculosis (Tb screening) $28.00

Illness, Injury, or Skin Condition Exams
<%--$69.00 – $79.00*
--%>$79.00 – $89.00*

*Additional charges may apply based on the complexity of the exam
Diagnostic Test & Treatments Ordered As Part of a Paid Exam Only*
Cannot be purchased separately; provided based on clinical evaluation

Blood Glucose $3.00
Breathing Treatments with Nebulizer - ages 2+ $20.00
Demonstration of Nebulizer Treatment $23.00
EpiPen Refill** Prescription written only as part of a paid exam
Influenza A and B Test† $47.00
Lipid Panel $32.00
Mono Test† $11.00
Pregnancy (Urine) $11.00
Pulse Oximetry $5.00
Strep Test† $17.00***
Urinalysis $11.00Procedures*
Ear Wax Removal $59.00 - $79.00
Foreign Body Removal from Ear (limited) $130.00
Foreign Body Removal from Eye (limited) $70.00+
Minor Cut Closure with Skin Adhesive $150.00–$185.00
Skin Tag Removal $69.00 – $88.00
Wart Removal $85.00 – $99.00
High Blood Pressure Screening and Diagnosis $79.00 – $89.00*

There may be additional charges for lab procedures that are sent out of Take Care Clinics to a third party laboratory.

shockblade
03-05-12, 15:08
Voor diegenen die nog een optie tot de beschikking wensen; naast urgent care clinics en ziekenhuis is er een optie waarbij je de zorg naar je toe haalt. Geen huisarts zoals wij die hier kennen en NL of BE (ja, weet het zijn ook niet hetzelfde in onze kikkerlandjes). Simpel gesteld zijn het bedrijven/bedrijfjes opgezet waarbij artsen huisbezoeken afleggen. Waar nodig en medisch verantwoord kan daarin aardig veel gebeuren tijdens zo'n huisbezoek waardoor niet voor elk aanvullend wissewasje een gang naar ziekenhuis of urgent care nodig is. Mogelijkheden verschillen wel wat per bedrijf, maar de basis is ruim genoeg om zeker voor datgene waar je in NL naar een huisarts of huisartsenpost zou gaan cq moeten gaan, meer dan degelijke zorg te krijgen. Ik ben altijd erg slecht in namen onthouden -en te lui om mijn medische vakantiemap te pakken- maar een van de velen is o.a. Westcoast Medical.

Deze info wordt blijkt vaak niet direct kenbaar gemaakt als je bijv. bij hotel lobby etc. naar medische hulp vraagt. De info duikt wel op als je doorvraagt. Blijkt te maken te hebben met o.a. wat welke 'aanvoer van klanten' naar welke voorziening wat oplevert. Sja, ok.

Hoe dan ook, helaas heb ik elk jaar op vakantie minimaal een keer, zo niet vaker, onverwachte medische zorg nodig. Ik heb een chronische aandoening waarbij het vaak zeer lastig is om de juiste zorg te leveren door grote onbekendheid rondom de aandoening in de medische wereld etc. Waar mogelijk maak ik al jaren gebruik van deze optie. Niet genoeg dan ziekenhuis, urgent care clinics blijken niet uit te voeten te kunnen in mijn situatie. Algemene ervaring van zowel mijzelf als het behandelend team hier in NL is eigenlijk alleen maar zeer positief. Meer dan gemiddelde deskundigheid en waar die niet al standaard aanwezig is, zorgt men dat die er is alvorens te handelen. Klinkt suf wellicht, maar dat is níet de norm in de mondiale zorgsystemen met deze aandoening. De prijzen liggen hoger dan HA-zorg hier in NL, maar stukken lager dan een ziekenhuistripje en de urgent care clinics voor de situaties waar wij hebben kunnen beoordelen. Gemiddeld zit ik rond de $200,-/$300,- voor een basis -alsin de minimale zorg waar ik aan toe ben, is niet de standaard- als 2 lange consulten > uur, medicatie, bloedwerk, en nog wat nodige. Verschilt een beetje per bedrijf en eventueel benodigde medicatie hoe en wat. Sommigen hebben artsen rondlopen die van alles aan vaak voorkomende middelen meeslepen (en dus ter plekke geregeld), anderen zul je gebruik moeten maken van een apotheek. Overigens zijn er diverse die bezorgen, mocht dat beter uitkomen qua toch vakantie vieren of bijv. te ziek zijn om te reizen/ziek kind liever niet alleen laten etc. Turner Drugs is de apotheek de meest gebruikt wordt in de WDW-regio. Bezorgen is niet heel goedkoop, geloof iets van $30,- bezorgkosten maar ook dat wordt allemaal netjes door de zorgverzekering en reisverzekering opgepakt.


Voor diegenen die bang zijn voor het moeten voorschieten en terugvorderen; neem voor vakantie contact op met de verzekeraar. Sommigen hebben lijsten per land met daarop de zorgverleners waar ze een contract mee hebben. Veelal alleen ziekenhuizen, maar verschilt per land. Bij dat soort contracten is vaak een telefoontje naar het alarmnummer van de verzekering en een hoop rompslomp -waar je zelf soms wel veel van hoort en ziet- en hoef je niet voor te schieten maar regelen verzekeraar en zorgverlener het onderling. Maar zoals gezegd; dan zul je wel naar de zorgverlener(s) op desbetreffende lijst moeten. Dit verschilt per verzekeraar en per vakantieland in hoeverre men een lijst heeft en in hoeverre deze in de praktijk ook echt een lijst is of bij wijze van spreke 1 adres in een megagroot land. ;)

Echt enorme kosten zijn niet iets waar je 1-2-3 enorme kopzorgen over hoeft te hebben. Bel z.s.m. de alarmcentrale van de zorgverzekering of reisverzekering. Afhankelijk van situatie en verzekeraar verschilt de precieze uitwerking, maar bij bijv. een pittig geprijsde opname kan ook daarbij weer geregeld worden dat er niet voorgeschoten hoeft te worden.

En gezien de lokatie; als de prijzen op land al een schrikken zijn dan kan ik van harte adviseren om tijdens een aanvullende of voorafgaande cruise de vingers gekruisd te houden vooral maar geen medische zorg nodig te hebben. Die weten wat duur is. Ik heb al in menig lang zorg geconsumeerd waar dat niet goedkoop is, heb aardig wat privéklinieken, privéziekenhuizen en meer bezocht maar geen van allen was (gelijke behandelingen als uitgangspunt nemend) duurder dan mijn verkenning van de ziekenboeg tijdens het cruisen. Qua cruisen kan het op dit punt sowieso heel prettig zijn om een creditcard met wat limiet achter de hand te hebben.

Weten waar je zorg kunt krijgen en welke mate van zorg waar, zou een hoeksteen van de voorbereiding voor een vakantie moeten zijn imho. Info even ergens vastleggen en dat bewaren op een plek die je in paniek ook nog weet te vinden en eigenlijk; altijd bij je hebt. Hopelijk zal het nooit nodig zijn op vele, vele reizen. Is het onverhoopt wel ooit nodig, dan weet je waar je naar toe kunt, wat je wel en niet mag verwachten en wat de financiële (tijdelijke) gevolgen zouden kunnen zijn. Daar op zo'n onverwacht moment niet meer mee bezig hoeven zijn is een welkom gebeuren tijdens ziekte of ongemak.

Wat veel mensen ook niet weten; bewaar alle bonnen! Vaak kun je bijv. vervoerskosten zoals taxi of gemaakte kilometers bij huurauto ook vergoed krijgen bij reisverzekeringen. Maar denk ook aan extra telefoonkosten daaraan gerelateerd etc.

diver99
05-05-12, 20:01
ik dacht dat deze topic over vakantiedoktoren ging in Florida maar volgens mij dwalen we een beetje af van het pad. Om nou te weten wat een tandarts in België kost?!

Moderator Michael66: Omdat je helemaal gelijk hebt heb ik alle berichten die off topic zijn verplaatst naar http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=892 in de hoop dat ze daar beter tot z'n recht komen.

cindy74
06-05-12, 11:08
Gewoon effe een vergelijking ....maar nu terug on topic en sorry voor mijn vervelende melding zal het nooit meer doen.

Moderator Michael66: Nooit meer? ;-) OK, ik geloof je.