PDA

Bekijk Volledige Versie : Ebookers prijsverschillen



verbeek
12-04-12, 21:21
Hallo,

Wij willen nu voor de tweede maal via ebookers onze reis boeken.
Het kan een vergissing zijn maar s'morgens vroeg is er een merkelijk prijsverschil van soms meer dan honderd euro?
Kijk je rond de middag op de site is de prijs hoger.
Nog iemand ervaring hiermee?
Vorig jaar was dit ook en heb ik s'morgens vroeg geboekt.
Op zich geen probleem maar wel raar.
Verder vind ik ebookers wel ok.

Mvg

hannie
13-04-12, 08:08
Heb je het nu over de vliegtarieven?

angelique100
13-04-12, 09:21
Ja hoor dat is heel goed mogelijk.

De tarieven schommelen, ik hielt de prijzen bij aerlingus al een tijdje in de gaten voordat ik ging boeken en altijd waren de prijzen in de ochtend "laag" en later op de dag gingen deze weer omhoog. Iedere keer dacht ik nu ben ik te laat en de volgende ochtend stonden ze er weer. (zeker met 6 tickets kan dit aanzienlijk oplopen). Maar probeer ook naast ebookers tarieven op te vragen ,ook hierin kan een enorm verschil zitten.

Njit
13-04-12, 09:23
Kwestie van vraag en aanbod. De meeste mensen boeken blijkbaar 's middags waardoor de prijs omhoog gaat..

angelique100
13-04-12, 09:38
Mocht je toevallig of iemand anders ook nog een hotel willen reserveren bij Ebookers.(pakket reizen uitgesloten)
kortingscode LUCKY15 (geeft 15 % korting op hotelvan 13 april tot 16 april 2012 voor een verblijf van 13 april 2012 t/m 31 december 2012.) voorwaarde zullen wel ergens op de site te lezen zijn of stuur met even een pb dan mail ik de voorwaarde door.

sleepwalker
13-04-12, 14:29
ook het weekend is duurder. Klaarblijkelijk kun je het beste op een dinsdag of donderdag ochtend boeken. Dan is het goedkoopst.

(heb ik onlangs in een artikel gelezen over vliegtarieven, weet niet meer waar het stond)

Rooney8
13-04-12, 15:15
Klopt inderdaad. Is bij veel van dit soort sites zo. Ze weten uit onderzoek precies op welke tijden de mensen zoeken. Op die momenten is het inderdaad duurder.

Teleton
13-04-12, 15:34
Altijd lekker; broodje aap! En ik weet nog wel waar het antwoord staat. Op de site van Radar (http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1752/vliegtickets/). Samen met de Universiteit van Twente deden ze onderzoek naar de prijsontwikkeling van vliegtickets. En wat kwam er uit? De prijs van vliegtickets wordt bepaald door vraag en aanbod waarbij per dag grote verschillen worden waargenomen.

Er zat geen lijn in de ontwikkeling dus op dinsdag is het niet goedkoper, ook niet om half zeven 's morgens en ook niet als opoe op bezoek is.

Het is gewoon handel en door de verregaande automatisering weten ze tot op de milimeter wat de bezettingsgraad van een toestel is. Hier wordt gebruik van gemaakt en ze sturen met de prijs. Hun doel is immers om het vliegtuig vol te krijgen. De techniek heet fluid pricing en het is het tegengestelde van de methode waar we ons zo comfortabel bij voelen: fixed pricing.

Soms worden de lage prijzen door de maatschappij zelf gehanteerd, maar soms 'gunnen' ze kennelijk ook de goedkopere tickets aan reisorganisaties. Zo kan je momenteel via bijv. budgetair tickets van United voor november voor rond de 500 euro kopen, terwijl je voor hetzelfde ticket op de United site 750 euro of meer betaalt.

Zoeken en vergelijken dus en de tickets kopen wanneer de prijs je aanstaat. Ook als dat op dinsdagmorgen om 6:30 uur is en opoe op bezoek komt.........

verbeek
13-04-12, 16:19
Bedankt voor deze nuttige info.
Wij boeken trouwens vlucht+hotel+auto bij ebookers.
Op zicht valt volgens mij de prijs anders wel goed mee.

Mvg

lisje
17-04-12, 20:58
Wij boeken meestal onze Florida-reis met ebookers. Altijd met ebookers.BE maar begin deze maand kreeg ik het idee om ook eens bij de buren te kijken en zag ik dat ebookers.NL toch wel 125 euro's goedkoper was. De vliegtickets waren 50€ en de annulatieverzekering was 75€ goedkoper. Dus zeker de moeite om een kijkje te nemen.

Hopelijk heb je er nog iets aan.
Groetjes

elstars
18-04-12, 11:59
.... De prijs van vliegtickets wordt bepaald door vraag en aanbod waarbij per dag grote verschillen worden waargenomen.... .

Mooi en duidelijk stuk Ton, helemaal mee eens!

Misschien een leuke anekdote mbt de "automatisering" die we een paar vakanties terug meemaakten: (ik meen AMS-MIA)
Tijdens onze zoektocht naar een leuke deal vonden we deze op expedia.nl (tickets + autohuur). Ik wilde toen nog niet gelijk definitief boeken maar even overleggen cq. verder kijken. Ik heb de pagina toen als favoriet bewaard. Dit was op de PC op de studeerkamer. Later die dag wilden we gaan boeken (met de laptop in de woonkamer), maar tot onze grote telleurstelling was de "aanbieding" ineens veel duurder geworden, ik meen wel meer dan 200 euro pp! (exact dezelfde combinatie), Dit was balen en het zoeken begon opnieuw. Ik ben toen weer boven gaan zitten en mijn vrouw bleef beneden met de laptop. Het zat mij toch niet lekker en ging terug naar de favoriet die ik van die pagina gemaakt had. Tot mijn stomme verbazing stond daar nog de "oude" aanbieding! Ik heb me geen moment bedacht en direkt "geboekt", ik durfde de pagina niet te refreshen. Ik had verwacht dat eea wel aangepast zou worden maar tot op het moment van bevestigen bleef alles nog steeds gelijk. En inderdaad na bevestigen werd de oude prijs gewoon aangehouden! Direct betaald en daarna weer opnieuw op dezelfde combinatie gezocht maar niet meer kunnen vinden voor onze prijs....

Dit moet toen toch wel iets van een "bug" geweest zijn, want nu wordt normaal gesproken direct de prijs aangepast als je gaat boeken (dat heb ik al een paar keer meegemaakt).