PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse drukte in Florida?



rolandino
12-04-12, 11:57
Op nu.nl (http://www.nu.nl/man/2785341/verre-vakantiebestemming-groeit-populariteit.html) staat een stukje over meer interesse in vakanties naar Florida

Vooral de populariteit van Florida groeide sterk in vergelijking met vorig jaar. Nederlanders zochten meer dan drie keer vaker naar hotels in Palm Beach en Kissimmee dan een jaar geleden. Daarmee is Florida als vakantiebestemming de snelste stijger in maart. Zo blijkt uit cijfers van boekingssite Hotels.com.

Zelf herken ik dat absoluut niet, in maart heb ik heel sporadisch Nederlands gehoord. Zoeken zoeken, maar niet boeken dus?

Marjol
12-04-12, 12:48
In de meivakanties van 2007 en 2008 heb ik heel veel Nederlanders gehoord. Ben benieuwd of het er dit jaar nóg meer zijn ;)

sonja
12-04-12, 18:07
Zelf herken ik dat absoluut niet, in maart heb ik heel sporadisch Nederlands gehoord.

In februari heb ik het ook niet gehoord en maart is nou ook niet direct een vakantieperiode voor Nederlanders. Wellicht wordt hier de zomermaanden mee bedoeld en maart als boekingsperiode. Overigens bijzonder dat Palm Beach wordt genoemd, een dure badplaats met weinig attracties.

dito2003
12-04-12, 18:48
De keren dat in Florida was, was altijd in een niet schoolvakantie periode. Het is mij nooit opgevallen dat er veel Nederlanders waren. Nu ga ik a.s. mei in de schoolvakantieperiode. Ik ben benieuwd of ik verschil ga merken.

rolandino
12-04-12, 18:53
Ik moet inderdaad bekennen dat het vorig jaar in april/mei (paasvakantie) wel redelijk "druk" was met Nederlanders. Maar omdat het artikel nadrukkelijk sprak over maart, verbaasde mij dat wel. Maargoed dat is natuurlijk uit te leggen als boekingsperiode.

JKG
12-04-12, 19:15
In de 7x dat ik in Amerika geweest ben, moet ik zeggen dat ik niet heel veel Nederlanders over het algemeen heb gezien. Lekker, want ik ben dan op vakantie. :mrgreen:

moonlight91
12-04-12, 19:24
in de meivakantie ben je blij als je eens geen nederlanders ziet en hoort in florida
bij elke stap die je dan zet kom je er echt wel tegen,dat het ons juist zo op valt dat ze er zijn met name in Orlando
maar wij zijn er ook precies met de schoolvakantie

Don Fernando
12-04-12, 19:45
Van mijn voorgaande drie keer Florida ben ik maar een paar Nederlanders tegengekomen, één keer in de sigarenlounge van La Gloria Cubana op Calle Ocho, er zat een Nederlands paartje met kind in hetzelfde hotel als ik en in Orlando zat ik bij Corona Cigar Company toen ik mensen Nederlands hoorde praten.

elstars
12-04-12, 20:12
Wij zijn in de afgelopen 3,5 jaar zes keer in Florida geweest. We hebben daar zeer weinig Nederlanders gezien, in totaal niet eens op twee handen te tellen. Een keer in Kennedy Space Center en een keer in Homosassa Springs State Park. In Blue Springs State Park kwamen we een Nederlander tegen die al jarenlang in Canada bleek te wonen. Hij was erg blij toen hij ons Nederlands hoorde praten. Hij bleek oorspronkelijk uit hetzelfde kleine dorp te komen als een van ons, dat was wel zeer toevallig. Een nog groter toeval was dat we hem en zijn vrouw een dag later nogmaals tegenkwamen, maar toen in het visitor center van Merritt Island Wildlife Refuge.
De laatste keer waren we in de kerstperiode in Kissimmee, toen zijn we geen enkele Nederlander tegen gekomen.

Ritchie
12-04-12, 20:51
Tijdens onze vakantie waren zelfs mensen die heel dicht bij mij in de buurt wonen.
Was ook nog eens gezellig, en mensen die iets verder van ons vandaan wonen, zijn we nog met wezen ijseten,spareribs eten, en minigolven

Briggy
12-04-12, 23:35
In januari ben ik maar twee Nederlanders tegen gekomen. En dat was heel toevallig, ik wist niet dat ze uit NL kwamen toen ik ze aansprak in het Engels!

Ta2 Gerrit
13-04-12, 09:01
Bij ons laatste bezoek wel iets meer Nederlands gehoord dan anders (het viel gewoon op), met name in de winkels.
Even mondje toe en discreet doch gedecideerd doorstappen is dan de beste (onze) oplossing :mrgreen:

Dennan
13-04-12, 09:17
Even mondje toe en discreet doch gedecideerd doorstappen is dan de beste (onze) oplossing :mrgreen:

Dat is ook wat wij vaak doen... :oops:

We werden een keer door een wat ouder Nederlands echtpaar zelfs een keer aangezien voor mensen uit Zweden. Zaten toen in een taxi van Orlando naar Tampa. Hebben het toen maar leuk meegespeeld. :-D

sleepwalker
13-04-12, 14:23
Even mondje toe en discreet doch gedecideerd doorstappen is dan de beste (onze) oplossing

Waarom, ben je bang dat je moet praten?

De oplossing, dat klinkt alsof het een probleem is dat je landgenoten tegenkomt op vakantie. Raar hoor, dat je dat eigenlijk niet wilt. Je wilt wel in het Engels ouwehoeren, maar niet in het Nederlands.
Eigenlijk willen we gewoon allemaal de enige zijn die op vakantie is in Florida en als we dan andere mensen horen dan worden wij aangevallen in onze uniciteit en dat is niet leuk.

Terwijl het wel leuk kan zijn. Vermits je je grenzen durft aan te geven kan het tegenkomen van landgenoten heel leuk zijn. Eindelijk eens met iemand anders in je eigen taal spreken, ervaringen uitwisselen of tips doorgeven.

Natuurlijk is het een ander verhaal als men zich bij je op gaat dringen. Maar daar ben je zelf bij.

Ik begin meestal zelf niet de conversatie maar ga die zeker niet uit de weg. En als ik in de rij sta te wachten en ik hoor voor me of achter me Nederlands, dan zal ik echt niet laten om geen goedendag te zeggen. U zijt dus gewaarschuwd vanaf volgende week....

Ta2 Gerrit
13-04-12, 17:51
Waarom, ben je bang dat je moet praten?

Nee hoor, bang niet, maar er zin aan hebben nog veel minder.
En om dat te voorkomen is zwijgzaam voorbijlopen mijn beste oplossing, if you don't mind.

Maar een conversatie met een medeforummer zal ik niet uit de weg gaan, dat is gewoon leuk, omdat je dan toch een soort van band hebt.
Dus als je een niet al te grote, 'ietwat' gezette, getatoeëerde kaalkop met een Harley-shirt en paardestaart voor je in de rij hebt staan, zeg dan gerust "Goedendag". Je krijgt gegarandeerd antwoord :mrgreen:

Teleton
13-04-12, 18:23
Dus als je een niet al te grote, 'ietwat' gezette, getatoeëerde kaalkop met een Harley-shirt en paardestaart voor je in de rij hebt staan, zeg dan gerust "Goedendag". Je krijgt gegarandeerd antwoord :mrgreen:
Ik kijk er al meer dan vier jaar naar uit.......:lol:

moonlight91
13-04-12, 18:51
dat mondje toe dat merk je idd, veel nederlanders negeren
of zwijgen ineens als ze een medelander horen
mijn man zegt altijd dat de gemiddelde nederlander in florida te verwaand is om zijn b*k open te trekken

gelukkig zijn we ook al leuke nederlanders tegen gekomen op reis
zo bv een jongen in discovery cove die samen met zijn pa zijn 18 de verjaardag in orlando vierde
er mengde zich een oudere man in het gesprek,die keurig nederlands sprak ,geboren in scheveningen, en uit eindelijk al 50 jaar in canada woonde.

of bij het ontbijt in het hotel in florida city ineens met 4 nederlandse gezinnen onze routes aan het bespreken waren..

of de lifegard in het disney waterpark,die met blik en veger liep en ik daar tegen mijn man een opmerking over moest geven
bleek een jongen uit breda, die er nog eens een schepje bovenop deed..hilarischwasdat!!

en zo hebben we al meerdere leuke toevallige ontmoetingen gehad
maar tja de gemiddelde nederlander die loopt snel door ....

rolandino
13-04-12, 19:55
Ik heb ook niet zo'n behoefte om met Nederlanders te praten. Alsof het feit dat je landgenoten bent de reden moet zijn? Als iemand mij aanspreekt, in welke taal dan ook, antwoord ik, mits ik het begrijp natuurlijk ;-)

Het andere uiterste is trouwens het overlopen worden door Nederlanders. Zo was ik vorig jaar enkele dagen bij het Garda meer... Nee dat is niks, alsof je niet eens in een ander land bent ;-)

cindy74
13-04-12, 20:12
Ik vind het ook leuk eens te babelen met medelanders. Altijd leuk om effe tips te geven en te krijgen, al krijg je die hier ook genoeg

trails
13-04-12, 21:01
Wij vinden de gesprekjes op vakantie altijd heel leuk maar het is zelden dat we NL-ers spreken.
Scheelt natuurlijk dat wij als "Franse" Nederlanders Limburgs spreken en dat de gemiddelde NL-er dat niet (her)kent.
We vonden het wel héél leuk dat we in Epcot aangesproken werden door een FF-er en hebben even gezellig gebabbeld. Ze herkenden onze meiden door de foto's in ons reisverslag en vroegen ze of ze de dochters van Renée waren.
De meiden dachten: dude, kennen wij julie?
Héél leuk was dat.

Ritchie
14-04-12, 08:01
Wij vinden de gesprekjes op vakantie altijd heel leuk maar het is zelden dat we NL-ers spreken.
Scheelt natuurlijk dat wij als "Franse" Nederlanders Limburgs spreken en dat de gemiddelde NL-er dat niet (her)kent.
We vonden het wel héél leuk dat we in Epcot aangesproken werden door een FF-er en hebben even gezellig gebabbeld. Ze herkenden onze meiden door de foto's in ons reisverslag en vroegen ze of ze de dochters van Renée waren.
De meiden dachten: dude, kennen wij julie?
Héél leuk was dat.


Dit herken ik helemaal !

aggie
14-04-12, 17:17
Ook wij spreken dialect, waardoor zelfs heel veel Nederlanders niet weten waar we vandaan komen. Maar daar heb ik geen moeite mee, als ik iemand dan in het Nederlands goedendag zeg, krijg je vaak verbaasde blikken. Altijd leuk om even een praatje te maken in het verre Amerika, je hoeft immers ook geen uren met elkaar door te brengen.
Wij stonden zelfs een keer in de foodcourt van de Premium Outlet en stonden achter een collega en dorpsgenoot van ons...kun je je moeilijk uit de voeten maken, toch? Als je naar Spanje gaat, zijn er veeeeel meeeer medelanders!

pumi1000
14-04-12, 18:06
Wij kwamen vorig jaar in Seaworld mensen tegen die bij ons in de straat hebben gewoond. Dat vonden we wel heel toevallig!!

gonniegans
14-04-12, 23:14
Vorig jaar waren wij in de paas/mei vakantie en toen zijn we best wel wat Nederlanders tegengekomen. Zelfs de allereerste ochtend bij het ontbijtbuffet van Golden Corral waren de mensen aan de tafel naast ons Nederlanders! (is natuurlijk ook wel een restaurant wat Nederlanders geweldig vinden ;) ) Ik vind het geen enkel probleem om te vragen hoe de vakantie bevalt en wat ze al gedaan hebben - waren ook net aangekomen met schoolgaande kids. Jaren ervoor waren wij buiten de schoolvakantie en toen kwamen we ook geen Nederlanders tegen.

Syllvia
15-04-12, 16:00
dat mondje toe dat merk je idd, veel nederlanders negeren
of zwijgen ineens als ze een medelander horen
mijn man zegt altijd dat de gemiddelde nederlander in florida te verwaand is om zijn b*k open te

....


Volgens mij heeft dat niks te maken met verwaand zijn. Vaak willen nederlanders een soort saamhorigheidsgevoel creeren. Had je vroeger op de camping ook, stap je je caravan uit, en hoor je al : goedemorgen buurvrouw (!) kopje koffie? Ik heb daar geen zin in, in het slechste geval vragen ze nog je adres om in nl gezellig te komen koffie drinken, ook zoiets vreemds.

Als ik medeforummers tegen kom vind ik het leuk, of een minimeeting ook leuk, maar dat spreek je van te voren af, verder vinden wij het fijn om gewoon onze eigen gang te gaan.

Ritchie
15-04-12, 21:25
Je bepaald nog altijd zelf hoe ver je gaat, om in contact te komen met andere Nederlanders vind ik, de een vind het leuk en de ander wil het niet.

moonlight91
15-04-12, 21:33
wij zijn mensen die altijd zullen groeten in het passeren,en knoopt een ander een praatje aan
vinden we dat voor een kleine paar minuten over het al gemeen geen probleem
tenzij het een hoop geklaag is natuurlijk
maar verder ook absoluut niet, niks geen adressen,afspraakjes ,koffie ..enz
maar das niet alleen op vakantie hoor
en das ook een reden waardoor mijn stekels al rechtstaan bij het woord CAMPING

FrankS
22-04-12, 17:14
In al die jaren in Orlando area, komen we vrijwel altijd alleen Nederlanders tegen in SeaWorld en in de Ralph Lauren winkels.

Uitgezonderd die keer toen we in WDW aan het zwembad van ons hotel lagen, er een stel voorbij kwam met de koffers, op weg naar hun kamer. De dame riep vrij luid tegen haar partner: "Wat voel ik me lekker slank hier, als ik om me heen kijk". Haar partner: "Ssst, niet zo luid, ze kunnen je misschien verstaan". Waarop ze antwoordde: "Ach, hier zijn toch geen Nederlanders". Toen wij (op 2 meter afstand) heel droog antwoordde: "Nou, dat moet je niet zo snel zeggen", viel de mannelijke helft van het stel bijna in het water van het lachen....

angelique100
24-04-12, 12:44
Wij komen "ze" toch echt wel zo nu en dan tegen maar gaan dan wel in juli.

Leuk vriendinnetje/klasgenootje (en ouders) van mijn dochtertje tegengekomen zij gingen op vakantie naar Curacao en hadden er nog een paar dagen Florida aan vast geplakt, heel toevallig kwamen we elkaar tegen op de parkeerplaats van Disney.... Vreemder was het dat we elkaar een jaar erna weer tegen kwamen in een Mall in Miami,.ben benieuwd wat hun plannen zijn voor aankomende zomer.

Ebelix
25-04-12, 10:05
Ze volgen gewoon jullie vakantieplannen en je komt ze tegen op Marathon ;-)

lisje
25-04-12, 16:21
In al die jaren in Orlando area, komen we vrijwel altijd alleen Nederlanders tegen in SeaWorld en in de Ralph Lauren winkels.


Wij zijn dan wel geen Nederlanders maar Belgen...
Als mijn man en ik tegen elkaar praten, verstaat er ons gegarandeert geen enkele nederlander dankzij ons dialect. Wanneer we dan tegen onze dochter praten (in het mooi verstaanbaar vlaams) dan heb ik al meegemaakt in Estero dat er een Nederlands kindje tegen haar mama zegt, hé nu versta ik die mevrouw ineens wel... ;-)
Ook moet ik bovenstaande quote gelijk geven.... Wij komen de meeste Nederlanders ook altijd tegen in de Ralph Lauren winkels. Maar wij vinden het wel leuk als er iemand tegen ons begint te praten. Zeker voor de dochter is het altijd leuk als er kindjes zijn die ze zonder probleem begrijpt. Toch voor even want wij zijn alledrie helemaal verzot van het echte "Amerikaans"... Vind het geweldig als de kassiersters in de winkels tijd maken om snel een praatje te maken. Zelfs al zijn het meestal verkooptrucs ;-)
Groetjes

rreedijk
05-05-12, 20:45
Ik hoor altijd veel Nederlandse geluiden bij de outlets :P

Gerrit&Joke
06-05-12, 10:20
Ik hoor altijd veel Nederlandse geluiden bij de outlets :P
En dan vooral in UGG store daar horen wij altijd de meeste

stephie
06-05-12, 11:44
Ik moet zeggen dat ik in Amerika nooit veel Nederlanders tegenkom. Misschien let ik er ook niet zo erg op.

In 2009 tijdens onze rondreis door West Amerika zijn we wel een aantal keren Nederlanders tegengekomen. Tot vervelends toe. Een stelletje had blijkbaar dezelfde rondreis geboekt via Exit-reizen. Ze hadden zelfs dezelfde auto geboekt (sebring cabrio). We kwamen ze onderweg vaak tegen.

In New York kwamen we een Nederlands stel bij de starbucks tegen. In Florida zijn we eigenlijk nooit Nederlanders tegengekomen......

S@skia
06-05-12, 15:33
Ook wij spreken dialect, waardoor zelfs heel veel Nederlanders niet weten waar we vandaan komen.

Dan wacht maar tot de volgende vakantie en je komt ons tegen hahahaha.

Maar eerlijk is eerlijk ook wij spreken Maastrichts (geen dialect Aggie maar een taal \\:D/) en dat is soms wel fijn.

Ik zat 2 jaar geleden met mijn dochter in de Spa van de Florida Mall en een paar stoelen verder zat de vrouw van Jarjarbinks en die verstond ieder woord (uiteraard ook Limburgers), zo grappig, dat verwacht je stomweg niet. Even leuk gepraat en ieder weer zijn weg, prima toch.

JKG
06-05-12, 21:04
De laatste keer dat ik er was (half april tot eind april) ben ik alleen een Amerikaanse tegengekomen die tot haar 3e in Nederland heeft gewoond (en dus eigenlijk Nederlandse is). Ze zat bij ons in de groep om met manatees te zwemmen. Ze hoorde ons Nederlands praten en vroeg aan ons of dat dus Nederlands was en zo raakten we aan de praat, maar dat ging meer richting het Engels zodat iedereen het zou begrijpen. Haar Nederlands was overigens nog erg goed, ondanks dat ze het nog maar weinig spreekt!

Verder nog op de turnpike bij een service plaza alleen iemand 'met twee handen trekken' (papieren doek om handen te drogen) horen roepen naar z'n zoontje op het toilet. ;)

Maargoed, de meeste Nederlanders zullen wel met kinderen in de echte vakanties gaan, ik zoveel mogelijk erbuiten. Overigens is april een heerlijke maand, lage luchtvochtigheid, toch 25 a 30 graden en weinig zweten in tegenstelling tot de zomermaanden.

Wiepster
07-05-12, 17:08
Wij waren gisteren op Miami Beach en toch wel wat Nederlands gehoord, vind het altijd wel wat hebben. Misschien omdat in onze county weinig Nederlanders wonen.

elstars
11-05-12, 17:36
We zijn de afgelopen twee weken in Florida geweest, we verbleven aan de Golf van Mexico in Venice. Geen woord Nederlands gehoord, alleen door de immigrations officier in Tampa die het leuk vond dat we uit Nederland kwamen omdat zijn ex-vrouw daar ook vandaan kwam. Hij begroette ons in het Nederlands en wenste ons een prettige vakantie.

ietie
15-05-12, 12:10
Afgelopen 2 weken in florida geweest en overal kwamen wij wel nederlanders tegen, aquatica, sea world, bush garden en in de prime outlets.

mwest
16-05-12, 11:45
in het disney zwempark even een praatje met wat nederlanders verleden week,bleken nog eens uit dezelfde woonplaats te komen...grappig toch...

pama
16-05-12, 16:50
Ook wij hebben de afgelopen 2 weken regelmatig nederlands gehoord
zowel in Miami als Orlando. Ik vind het wel leuk om in eens "goede morgen"te horen bij het ontbijt.

moonlight91
17-05-12, 04:21
Wij zijn bezig aan onze laatste florida dag
En wij hebben in tegenstelling tot andere jaren maar enkele
Nederlanders gehoort
toevallig in 2 hotels bij het zwembad,en en enkele in de parken
(en een man bij graceland,memphis die ons aansprak..)

breaker9240
17-05-12, 14:43
Wij hebben elke reis naar de states ook belgen tegen het lijf gelopen.

Van de twee x florida kwamen we ze steeds tegen in de zwemparken en in de outlets

en van de 2x de westkust kwamen we ze steeds tegen in de grootsteden zoals San Francisco & LA.

1x kwamen we belgen tegen bij een wandeling in ZION national park.


het gekke is gewoon steeds als je ze tegenkomt komen ze uit dezelfde gemeente of één van de omliggende.

sven