PDA

Bekijk Volledige Versie : Community: Coral Cay Resort (Townhouses)



Teleton
02-04-12, 17:48
Wij verbleven in februari/maart 2012 in een Town House op Coral Cay (http://www.staycoralcay.com/photogallery.html). Een gated community waar de poort nog ouderwetsch achter je wordt gesloten en waar je alleen met de code naar binnen kunt. De community ligt op een paar minuutjes afstand van de 192, midden in een natuurgebied. Het weggetje dat er naar toe leidt, maakt in eerste instantie (vooral als je er in het donker aankomt) een beetje desolate indruk met oude huizen en campers.

Wij hadden hier verder absoluut geen last van. De ligging van Coral Cay is centraal met de Walmart aan de overkant van de 192 en de aansluiting naar de SR 535 ( naar Disneyworld, Downtown Disney en via International Drive naar de Prime Outlets, SeaWorld, Aquatica en de tolweg 417 naar het vliegveld) op minuutjes rijden. Restaurants, supermarkten (Publix en Target) en winkeltjes vind je vlak om de hoek op de 192 te kust en te keur.

De community is goed onderhouden en wordt gedeeltelijk permanent bewoond door locals. Het is er schoon, het groen wordt keurig bijgehouden en de openbare plaatsen zoals het clubhuis, het zwembad, de kinderspeelplaatsen zien er verzorgd uit. Er zijn verschillende types Town Houses, dus het aantal slaapkamers kan per lokatie verschillen, afhankelijk van wat je hebt gehuurd.

De inrichting in 'ons' Town House was pico de luxe. Alles compleet (keukengerei, badhanddoeken, beddegoed) flatscreen tv's (3) koelkast met in-door water en ijs, perfecte airco, plafondventilatoren en niet te vergeten wifi. Er is overigens ook wifi op het hele terrein (incl. pool) en in het clubhuis. De community-pool is in de winter niet verwarmd. Ieder Town House heeft echter een keurig onderhouden hottub op de patio. Lekker relaxen dus, ook in de winter!

Voor de huur kan je terecht bij particulieren maar ook bij de verhuurorganisatie van de community (http://www.staycoralcay.com/photogallery.html). Arkereizen biedt deze accomodatie ook aan (let op: het is geen bungalow, houd wel rekening met de trap in huis.) in combinatie met een vlucht. Een auto is noodzakelijk.

chippie
02-04-12, 19:32
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving. Ik heb hun site even bekeken en moet eerlijk bekennen dat het ons wel wat lijkt. Wij zijn nog op zoek naar accommodatie voor circa een week in augustus en in eerste instantie waren we op zoek naar een villa. Maar dit zit er ook heel goed uit.
Heb jij ook direct bij hun gereserveerd? De site van hun loopt niet helemaal lekker hier, maar we krijgen wel een goede indruk. Als ik het goed heb bekeken is het in de buurt van celebration, klopt dat?

Njit
02-04-12, 20:24
Dan heb je denk ik niet goed gekeken. Of jouw begrip van 'in de buurt van Celebration' is erg ruim. Zie http://g.co/maps/g4ka2 . Het ligt 5.5 mile van Celebration vandaan. Da's toch een flinke wandeling :)

Teleton
02-04-12, 20:31
Nou, Celebration is wel een aardig eindje uit de buurt. Een kwartiertje rijden is het al snel. De afslag naar Celebration op de 192 vind je volgens mij in de buurt van milemarker 7.

Coral Cay vind je via : 2300 Caravelle Circle Kissimmee FL, Verenigde Staten. Voor wie er een beetje bekend is: Je gaat op de 192 de Seven Dwarfs Lane (in tussen milemarker 12 en 13 denk ik), tot T-splitsing. Dan rechtsaf en dan zie je bij de volgende kruising Coral Cay aan je linkerhand.

Wij hebben particulier gehuurd. Kijk even op mijn blog voor de info (http://springbreakertjes.wordpress.com/2012/03/21/zo-is-het-leven-in-florida/). De boeking loopt in principe via de managementorganisatie maar je kunt de verhuurders mailen, zij zullen je graag verder helpen.

Qua ruimte doet een townhouse met 4 slaapkamers en drie badkamers niet onder voor een villa. Het verschil zit hem in de privacy; in een townhouse of condo zijn je buren wat dichterbij dan wanneer je een villa huurt.

Wat verder van belang kan zijn: de wijk is opgebouwd uit twee cirkels. De buitenste cirkel heeft de patio met zicht op de muur die de wijk afsluit. Voordeel: geen voorbijgangers. De binnenste cirkel heeft zicht op de vijver en de wandelpaden. Hierdoor zit je wat minder vrij op je patio, maar heb je wel een aardig uitzicht. Persoonlijk kies ik voor de binnenste cirkel.

trails
02-04-12, 20:47
Ziet er goed uit. Alleen jammer dat de patio's zo klein zijn. Zeker als je met meerdere personen bent.

chippie
02-04-12, 21:45
Dan heb je denk ik niet goed gekeken. Of jouw begrip van 'in de buurt van Celebration' is erg ruim. Zie http://g.co/maps/g4ka2 . Het ligt 5.5 mile van Celebration vandaan. Da's toch een flinke wandeling :)

@njit; Ik had wel goed gekeken maar niet genoeg in gezoomd :-), was ook erg aan het vergelijken met waar ik vorig keer zat. Ik weet nu in ieder geval waar het ligt.

@Teleton; thx again, ik zie dat je gewoon online kan boeken, kun je ook aangeven welk townhouse je wilt huren, of wordt dat bepaald door de organisatie? (M.a.w. kun je een voorkeur aangeven)

PENPE
03-04-12, 00:05
Ook wij hebben dit jaar op Coral Cay een shortbreak gevierd, de foto's kun je zien op :

http://penpeintheusa-febr2012.blogspot.com/2012_02_04_archive.html

Het is overigens dezelfde townhome als waar Teleton onlangs logeerde :wink:

Teleton
03-04-12, 08:48
@Teleton; thx again, ik zie dat je gewoon online kan boeken, kun je ook aangeven welk townhouse je wilt huren, of wordt dat bepaald door de organisatie? (M.a.w. kun je een voorkeur aangeven)
Beide methodes zijn mogelijk. Als je via de site boekt, wordt je 'ingedeeld' en hoor je pas ter plekke waar je precies komt. Je kunt wel een preferentie opgeven, maar een preferentie is geen garantie.

Daarom boeken wij liever via de eigenaar, dan weet je precies waar je terecht komt. Heeft 'onze' eigenaar de woning al verhuurd, dan zal hij je meestal weer doorverwijzen naar een collega verhuurder.

chippie
03-04-12, 09:52
@penpe: bedankt voor je link naar je blog, goede indruk kunnen krijgen aan de hand van je foto’s. Je zat in hetzelfde house als Teleton, ook rechtstreeks via de eigenaar geboekt?

@teleton: ik ga met je informatie aan de slag.

PENPE
03-04-12, 11:06
.. Je zat in hetzelfde house als Teleton, ook rechtstreeks via de eigenaar geboekt?.. Klopt helemaal :-P

Melissa & Patrick
30-06-13, 12:23
Goedemorgen!

Wie o wie heeft ervaring met het Coral Cay Resort in Kissimmee?
Wij willen volgend jaar weer gaan, maar dan nu in een villa/app./condo.

Wij vonden deze er erg mooi uit zien, maar horen ook graag jullie mening!

Bedankt!

Gr.,
Melissa

Teleton
30-06-13, 12:56
Wij willen volgend jaar weer gaan, maar dan nu in een villa/app./condo.
Dan ben je op Coral Cay echt aan het verkeerde adres. De community kent alleen townhouses.....De huizen zijn allen in particulier bezit dus dat betekent dat je je een goed beeld moet vormen van de kwaliteit van het gebodene. Zelf hebben wij prima ervaringen met deze woning (http://www.tehuurvillainflorida.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=84&Itemid=53).

Vrienden van ons hadden via een andere eigenaar een townhouse gehuurd en dat was een beetje uitgewoond.....Bekijk van te voren goed hoe de ligging van het townhouse is. Sommige hebben een gezellig uitzicht op de vijver, andere kijken op een muur. Verder dien je je bij de huur van een townhouse te realiseren dat het een rijtjeshuis is, bij een villa heb je natuurlijk veel meer privacy. De patio's op Coral Cay zijn klein, maar voor een verblijf met twee personen met de hottub groot genoeg. Vraag offertes aan bij verschillende (nederlandse! ) eigenaren.

Voor de huur van een vakantiewoning is de mening van een ander erg subjectief. Wat de één geweldig vind, kan de ander misschien wel helemaal niet bekoren. Ga dus altijd op je eigen waarneming af. In Teleton's weekbericht (http://teletonsweekbericht.wordpress.com/2013/05/16/het-was-er-weer-eentje-om-in-te-lijsten/) lees je af en toe over onze belevenissen in Coral Cay (https://springbreakertjes.wordpress.com/2012/02/29/schokkende-plaatjes/), maar meestal gaat het nergens over.......

Melissa & Patrick
30-06-13, 14:09
Hoi Teleton,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ik las op de site van Arke.nl dat dit echt appartementen waren... Ik heb daar namelijk dit resort ook vandaan.
De reacties op de site van Arke waren erg goed, vandaar dat ik het hier ook vraag. Het ziet er namelijk erg leuk uit!

PENPE
01-07-13, 20:43
Het ziet er namelijk erg leuk uit!
Zeker weten, ook wij hebben er met plezier gezeten : http://penpeintheusa-febr2012.blogspot.nl/2012_02_04_archive.html

Het is overigens dezelfde townhome als waar Teleton het over heeft ;)

Ritchie
01-07-13, 21:34
Zelf heb ik hier ook al eens naar deze condo gekeken, en ik vond het een beetje een ongezellige indruk achterlaten, dus mensen zullen mijn mening gerust subjectief vinden, als je het er mooi uit vind zijn, gewoon doen hoor, wij waren niet zo onder de indruk van de condo die Teleton en PENPE hebben gehuurd.

José
01-07-13, 21:50
Heb deze townhouse, waar Teleton en Penpe het over hebben ook van binnen bewonderd en het is echt heel erg mooi en van alle gemakken voorzien.

Ritchie
01-07-13, 21:53
Dat heb ik dus niet, puur van foto's. Een andere mogelijkheid heb ik ook niet.

trails
02-07-13, 14:58
Wij vinden dat deze er wel leuk uitziet. Alleen voor ons geen optie omdat we een (ruimer) terras op het zuiden willen.
Maar anders zou het een serieuze optie zijn en we willen in februari graag eens kijken.

ryan
14-07-13, 20:51
Ziet er prima uit! Wij zijn maar met z'n tweeën en vinden een villa wat te groot. Zonde. Een condo is soms dan weer wat klein. Dan lijkt me dit echt ideaal! We gaan deze zeker opschrijven voor een volgende trip!

Melissa & Patrick
16-07-13, 19:34
We zijn eruit hoor! Wij gaan volgend jaar naar het Coral Cay Resort:D Nu al zoveel zin in! Wat ik me wel afvraag.. hoe kan je bijvoorbeeld boeken dat je uitkijkt op de tuin en niet tegen de muur (buitenste ring). En hoe en waar hebben jullie geboekt? Wij willen van 7 t/m 24 maart en willen eigenlijk zo laat mogelijk boeken, zodat we miss een leuke prijs hebben.. Wat is jullie ervaring?

PENPE
16-07-13, 19:57
Wij hebben rechtstreeks bij een eigenaar geboekt ;-)

Melissa & Patrick
16-07-13, 20:07
Wij hebben rechtstreeks bij een eigenaar geboekt ;-)

Hoi Penpe,

Kun je me hier iets meer over vertellen. Hoe ben je aan die contactgegevens gekomen.. etc?
Bedankt!

Teleton
17-07-13, 11:23
In bericht 12 staat een link (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?14472-Community-Coral-Cay-Resort-(Townhouses)&p=188653&viewfull=1#post188653) met alle gegevens van de eigenaar/verhuurder (http://www.tehuurvillainflorida.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=84&Itemid=53) .

Melissa & Patrick
18-07-13, 16:46
Gelukt! We zijn al in contact met de eigenaren :)

Teleton
18-07-13, 17:07
Dan komt het vast goed......:rolleyes::rolleyes: Het is een heerlijk stek. Vergeet niet een wandeling door het prachtige natuurgebied vlak achter de community te maken. Een mooi stukje Florida dat gemakkelijk over het hoofd wordt gezien.

inavm
19-07-13, 10:49
Hey Ton,
Even een aanvulling op bericht nummer 1
Het zwembad is sinds december 2012 verwarmd !!

Melissa & Patrick
22-07-13, 18:31
Wiehoeeee het Townhouse op Coral Cay is geboekt!! Thnx Penpe voor het doorgeven van de gegevens van de verhuurder.. Wij hebben bij hun geboekt!!
Ohhh kan nu al niet meer wachten ;)

Inge1981
17-01-15, 10:08
Goedemorgen,

Wij verblijven in maart zes nachten in Coral Cay. Het is onze eerste bestemming vanaf de luchthaven en ik vroeg mij af of er op het resort een winkeltje en/of restaurantje te vinden zijn. In de buurt zal uiteraard genoeg te vinden zijn, maar het lijkt mij handig om (met dochter van vier) vanaf de luchthaven in één keer naar het resort te kunnen crossen en daar nog snel wat te eten en in ieder geval wat drinken te kunnen inslaan voor de eerste avond/nacht. Is dat mogelijk of is er op het resort zelf niets?

theovg
17-01-15, 13:25
Op Coral Cay is niks alleen een clubhuis,vlak in de buurt zit een Wallmart en een Publix.

Inge1981
17-01-15, 22:54
Dank voor je reactie!

robisjo
20-01-15, 14:06
Wij hebben inmiddels 2 vakanties gebruik gemaakt van een townhouse op Coral Cay en dit is ons zeer goed bevallen.
Je zit centraal tussen Seaworld, disney en alle outletts.
Op de weg vanaf MCO naar Coral Cay kom je een Publix, Walmart Neighborhood market en een Walmart Superstore tegen(in deze volgorde);).
De laatste zit aan het einde van de straat waar Coral Cay ook aan zit dus het inslaan van proviand bij aankomst levert jullie absoluut geen problemen op.

Sjon en Bianca

PENPE
20-01-15, 22:19
Op de weg vanaf MCO naar Coral Cay kom je een Publix, Walmart Neighborhood market en een Walmart Superstore tegen(in deze volgorde);).
De laatste zit aan het einde van de straat waar Coral Cay ook aan zit... En dan zit er op de hoek t/o de Walmart aan de kant van Coral Cay ook nog een Aldi ;-)