PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Chippie: Atlanta - Golf v Mexico - Orlando - Atlanta 2012



chippie
30-03-12, 16:34
We gaan dus weer naar Florida. Afgelopen jaar was de eerste keer naar Florida en dit heeft (uiteraard) verslavend gewerkt.
We vliegen weer op Atlanta alwaar we een auto huren om richting Florida te rijden.
We hebben iets minder dagen: 18 totaal inclusief vluchten. Vorig keer hebben we eerst rond getrokken en afgesloten met een week in Orlando.
Dit keer hebben we het plan om een villa aan de Mexicaanse golf te huren en daarna weer een villa in de buurt van Orlando.

We zitten te denken aan timberwoods vacations villa’s te Sarasota en daarna een villa in de buurt van het Disney geweld. Aangezien Sarasota vanuit Atlanta toch een behoorlijk eind rijden is (800 km) denk ik dat we daar een tussen stop gaan plannen. Maar goed alles staat nog open. Vorige keer hebben we de highlights gedaan, nu willen we veel van het moois aan de golf van mexico gaan bekijken maar toch ook de Thema parken mee pakken. (misschien wel andere dan vorige keer)

Misschien is het zelfs handig om juist een langere periode in alleen Orlando te huren om van daaruit richting de golf van Mexico dagtripjes te maken. Maar ik vraag me af of dat te doen is.

Al met al nog al wat leuk gepuzzel, het enig wat vast staat zijn de heen en terugvlucht al het ander moet nog geregeld worden.

Uiteraard sta ik open voor aller hande tips .

chippie
01-04-12, 17:31
Inmiddels weer wat verder met de ideeën voor een route:

dag 1: ams - atl (hotel nabij airport geboekt, zelfde als vorig jaar)
dag 2: atlanta naar fort walton beach (2 nachten hotel geboekt)
dag 3: fort walton beach
dag 4: van fort walton beach naar clearwater (2 nachten hotel, nog niets gevonden)
dag 5: clearwater
dag 6: van clearwater naar Naples (2 nachten hotel, geboekt, zelfde als vorig jaar)
dag 7: naples
dag 8: van naples naar Kissimmee (8 nachten villa, geboekt)
dag 7 t/m 15: verblijf kissimmee
dag 16: van Kissimmee naar Savannah (1 nacht hotel, nog niets gevonden)
dag 17: van Savannah naar Atlanta, vlucht naar ams
dag 18: aankomst ams

Uiteraard is dit een ruwe (eerste) opzet en tips zijn dan ook meer dan welkom.
Zo is dag 4 een behoorlijke reisdag en zijn we nog zoekende naar een goede (betaalbare) villa in de omgeving van Kissimmee.
Zijn hier ook mensen met ervaringen uit Savannah?

rolandino
01-04-12, 18:22
Ik mis een beetje de reden waarom je op Atlanta vliegt. Als dat alleen maar om een goedkopere vlucht gaat, lijkt het mij dat je dat geld nagenoeg weer "verbrand" in benzine, maar nog veel belangrijker in tijd.

chippie
01-04-12, 21:26
Ik mis een beetje de reden waarom je op Atlanta vliegt. Als dat alleen maar om een goedkopere vlucht gaat, lijkt het mij dat je dat geld nagenoeg weer "verbrand" in benzine, maar nog veel belangrijker in tijd.

Zelfde reden als vorig jaar (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=12682). Ben ipb’er dus vlieg (heel) goedkoop.

r.teeuwsen
01-04-12, 22:46
Ook al vlieg je IPB, je hebt volgens mij een uursdienst vanaf ATL naar MCO. Dus wees niet bang dat je niet mee komt :-))
Wanneer gaan jullie, vlieg zelf ook via ATL met de KL622 naar AMS.

PS. net even gekeken op vluchtschema van Delta: vanaf 7h55 uurdienst tot 18h55, dan 20h55 en 22h55 naar MCO
terug van 6h30 tot 19h30 uursdienst..... 14 vluchten per dag, per richting ;-)

chippie
02-04-12, 10:20
Ik weet dat er veel vluchten gaan, maar wanneer je in het hoogseizoen gaat en 4 plaatsen nodig hebt kan het behoorlijk „stressen” worden. Ik heb het geluk dat ik „geboekte” ipb plaatsen heb kunnen bemachtigen in augustus. dus geen ipb stress op het traject ams-atl-ams.
Daarnaast vinden wij het leuk om eerst rond te trekken om daarna een vaste plek ergens in de buurt van orlando te hebben.
Vorig jaar is het rijden van Atlanta naar Florida en weer terug heel goed bevallen, nu willen wij dat dus weer doen maar dan via een andere route.

Ta2 Gerrit
02-04-12, 13:55
Savannah is een leuke oude stad om een dagje aan te doen. Met name de kade aan de Savannah River (River Street) vond ik leuk. Veel winkeltjes, restaurantjes en kroegjes.

Langer dan 1 à 2 dagen zou ik hier niet willen blijven. Wij hebben toen wel de bekende Trolleytour (http://www.trolleytours.com/savannah/) gedaan, die laat je al een boel van het stadje zien.

chippie
02-04-12, 20:43
Dat klinkt goed. We hebben het idee om Savannah als tussenstop (voor 1 nacht) te gebruiken terug naar Atlanta. Dan blijft er dus genoeg tijd over om daar wat te bekijken.

FMB
02-04-12, 21:53
Je kunt natuurlijk ook nog op Tampa vliegen.
Zelf heb ik een keer ATL- Inverness met de auto gedaan. Wat een saai takkeneind was dat.
Zelfs zo erg, dat ik een bord zalg dat een afslag aankondigde en ik wilde er toen af om te gaan slapen. Toen ik weer keek was ik de afslag al voorbij. Gewoon zitten pitten waarschijnlijk. Scary, doe ik nooit meer.

chippie
31-05-12, 14:01
Inmiddels heeft ons reisschema wat vastere vormen gekregen.
De auto is geboekt (VAS) en de esta’s zijn weer up to date. De meeste hotels zijn gereserveerd met de optie dat ze op de dag zelf tot 1600 zijn te cancelen. Alleen het hotel in Savannah hebben we geheel betaald en daar is geen restitutie op mogelijk. Zelfde geldt voor de villa in Kissimmee, daar zullen we 8 nachten verblijven.
Het reisschema is als volgt:
dag 1: ams - atl (La Quinta hotel nabij airport geboekt, zelfde als vorig jaar)
dag 2: eerst s morgens de auto halen bij alamo (geboekt via VAS)en dan naar fort walton beach (2 nachten La quinta hotel geboekt), ‚
dag 3: fort walton beach. (stranden moeten heel mooi zijn met heel fijn zand, als in zandlopers)
dag 4: van fort walton beach naar clearwater (2 nachten La quinta hotel)
dag 5: clearwater, een tochtje met little tooth staat op het programma.
dag 6: van clearwater naar Fort Myers. (2 nachten La quinta gateway to sanibel). Onderweg een bezoekje aan het strand van caspersen voor het zoeken naar haaien tanden.
dag 7: sanibel, het strand en prachtige zons ondergang
dag 8: van fort myers naar Kissimmee (8 nachten villa, geboekt bij particulier)
dag 7 t/m 15: verblijf kissimmee met uiteraard bezoek aan de verschillende disney parken. De disney kaartjes besteld bij attractionticketsdirect.de (net als vorig jaar)
dag 16: van Kissimmee naar Savannah (1 nacht springhill suites hotel)
dag 17: van Savannah naar Atlanta, ‚s avonds vlucht naar ams
dag 18: aankomst ams

Nu lekker verder zoeken naar things to do en uiteraard wachten.

chippie
22-07-12, 12:07
Onze vertrek datum komt nu in de buurt :) Nog even geduld en dan gaan we weer.
Ik heb ons blog een kleine update gegeven.

chippie
08-08-12, 12:07
We zijn vertrokken, eerste dag staat op het blog.

chippie
25-08-12, 10:03
Wij zijn weer terug. Blog is bijgewerkt.

chippie
01-03-13, 20:46
Dit jaar niet naar Florida maar naar het noord oosten van de States. Om het forum niet "vervuilen" heb ik een account aangemaakt op het "alles amerika forum" (http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=46801).
Dus ook geen nieuw topic op het gezellige florida forum aangemaakt. Uiteraard volgt er ook een blog van deze reis.