PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostels in Florida



Lica
27-03-12, 23:41
Dus geen motel of hotel.

Ik vind het leuk om in hostels te slapen omdat je daar altijd makkelijk contact maakt met andere reizigers (dan in een hotel waar iedereen zich vooral met zichzelf bezig houdt). Ik reis gedeeltelijk alleen en een beetje aanspraak is dan wel leuk natuurlijk.

Het valt mij nu op dat op het internet er maar mondjesmaat hostels te vinden zijn (met dorm rooms, dus met meerdere mensen op een kamer).

Is dit 'on-amerikaans'? (Ik heb mijn ervaring met hostels opgedaan in Nieuw Zeeland.)

Heeft er iemand goeie tips voor hostels?
Kan ik wel op de bonnefooi gaan of moet ik van tevoren boeken?
Ik reis van 28 april t/m 02 mei van Jacksonville via St. Augustine en Daytona Beach naar Orlando en van 09 t/m 13 mei van Cape Coral via St.Petersburg of Clearwater naar Tampa. Het maakt me niet veel uit waar precies ik slaap (locatie).

Hoor graag! :-D

Figment
28-03-12, 02:25
Qua hostels kan je Amerika niet vergelijken met Nieuw Zeeland of Australië. Deze landen zijn enorm backpackers vriendelijk en hebben geweldige hostels die niet onder doen voor een goed hotel. Amerika is meer een land van hotels en motels. In de grote steden zijn er vaak meerdere hostels aanwezig, maar in Florida is er niet veel keus.

In St. Augustine kan ik het Pirate Haus aanraden. Hier ben ik zelf meerdere malen geweest en dit is echt een geweldig leuk hostel/guesthouse. Eigenaar is Conrad, een Amerikaan die een tijd in Nederland heeft gewoond en ook nog wat Nederlands spreekt. 's Ochtends trakteert hij zijn gasten op heerlijke 'pirate pancakes'. Het is een erg vriendelijk hostel, midden in het historische centrum. Er is een female dorm en een mixed dorm. De female dorm heeft geen eigen badkamer, deze vind je aan het eind van de gang en moet je delen met de staff. De mixed dorm heeft geloof ik wel een eigen badkamer. Er staan ca 3 bunkbeds in de kamer en 1 tweepersoons bed. Er is een gezellige community room, keuken en terras. Het hostel heeft een piraten thema en trekt ook veel gezinnen die een prive kamer boeken. Ik heb hier altijd een heerlijke tijd en kijk er naar uit om in oktober weer terug te gaan!

Jacksonville heeft geen hostel. Heb je eigen vervoer of reis je met de Greyhound? Als je eigen vervoer hebt, dan kan je kijken naar een goedkoop motelletje in Southside of anders een leuk hotel in Jacksonville Beach. Als je met de Greyhound reist, dan kan je het beste in downtown blijven, nabij het busstation. Jax is nl een heel uitgestrekte stad en het ov is niet echt goed geregeld. Ik heb vorig jaar een paar maanden in Jacksonville 'gewoond', maar ik ben niet echt onder de indruk van deze stad. Is er een bepaalde reden waarom je hier naartoe gaat? Anders zou ik snel doorreizen naar St. Augustine!

Orlando trekt gigantisch veel toeristen, maar ook hier is geen hostel aanwezig. Er zijn een aantal hostel sites die accommodatie aanbieden, maar dit zijn gewone motels zonder dorm rooms! Verblijf je hier bij vrienden? Anders kan je kijken naar een leuk hotel/motel in Kissimmee op de 192 of International Drive.
Ik overnacht zelf altijd op de 192 vlakbij Old Town (of in Disney), en hoewel ik in m'n eentje op een kamer slaap, heb ik hier altijd leuke ontmoetingen!

In Tampa is wel een erg leuk hostel; Gram's Place. Het ligt niet heel centraal, maar het is zowel met ov als met eigen vervoer wel makkelijk te bereiken. Het hostel heeft leuke kamers met een muziek thema en 's avonds zijn er vaak jam sessies in de courtyard. Het is een super relaxt hostel, er hangt altijd een fijne sfeer en er is een gezellige tuin met geweldige 'boomhut'. Gram's Place heeft ook een beetje een Nederlands tintje, de oprichter Mark (die inmiddels is overleden), heeft zich tijdens een bezoekje aan Amsterdam laten inspireren door de gezelligheid en tolerantie van de Nederlanders.

St. Petersburg en Clearwater hebben naar mijn weten geen hostel. Fort Myers heeft er wel eentje, maar hier heb ik zelf niet overnacht. In Miami/Hollywood/Ft. Lauderdale kan je kiezen uit meerdere hostels.

Ik reis eigenlijk altijd in m'n eentje en verblijf ook graag in hostels, maar in Amerika wordt het steeds vaker een hotel/motel. Toch heb ik altijd aanspraak met mensen en voel ik mij nooit eenzaam. Afgelopen januari verbleef ik 10 dagen in een hotel in Kissimmee en heb ik erg leuke ontmoetingen gehad met zowel andere reizigers als locals.
Je zou je evt kunnen inschrijven op sites als couchsurfing en travel buddy en via die manier met mensen kunnen afspreken om ergens wat te gaan drinken of een attractie te bezoeken.

Heel veel plezier gewenst!

Lica
28-03-12, 22:38
Dank je wel, Figment, voor je uitgebreide en zeer waardevolle antwoord. :D

Ik kom aan in Jacksonville omdat ik graag naar St. Augustine wilde. Ik was inderdaad al van plan om 1 nachtje te slapen in Jacksonville en de volgende ochtend bijtijds door te reizen naar St. Augustine (voor 2 of 3 nachten). Was online The Pirate House ook tegen gekomen, fijn om te horen dat dit hostel leuk is. Moet je zelf een slaapzak/kussen meenemen?

Ik wil eigenlijk ook nog een nacht naar Daytona Beach (interessant?) of in elk geval Kennedy Space Center zien/bezoeken. Is dit vanuit St. Augustine te doen?

In Orlando en Cape Coral logeer ik bij vrienden.

Had al zo'n vermoeden dat er in Clearwater en St. Petersburg niks is. Dan wordt het Tampa denk ik.

Zou je hostels van te voren moeten boeken in de periode dat ik ga (27 april t/m 13 mei)?

Thanks again!