PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Flufjuh: Orlando september/oktober 2012



Flufjuh
27-03-12, 14:53
Eindelijk is het zo ver, na meer dan vier jaar wachten (en vooral sparen) gaan we eindelijk weer naar Orlando!

We gaan van 14 september tot en met 5 oktober heerlijk genieten van al het moois dat Orlando te bieden heeft. We hebben nog helemaal geen schema gemaakt, en de vraag is ook of we dat gaan doen. Wat we wel vast willen leggen (moeten eigenlijk) is Discovery Cove en de Halloween Horror Nights van Universal (thanks SpaceAce for reminding me ;)), dat zullen we dus binnenkort ook gaan boeken. Verder willen we naar de Universal parken, Busch Gardens en Sea World en de bijbehorende waterparken. Dit keer gaan we alleen naar Hollywood Studios v.w.b. de Disneyparken. Dit omdat we de rest van Disney gewoon niet echt de moeite waard vonden om nog een keer naartoe te gaan.

Ik twijfel nog even over een blog, op zich lijkt het me best leuk om dat bij te houden, maar om het nou voor drie mensen te schrijven vind ik ook weer een beetje zonde tijd. ;)

Hoe dan ook, we hebben er zin in!

Dennan
27-03-12, 16:22
omdat we de rest van Disney gewoon niet echt de moeite waard vonden om nog een keer naartoe te gaan.
:shock::shock::shock:

September en Oktober vonden wij ook altijd de beste tijd om te gaan. Helaas nu met kinderen zitten we gebonden aan school vakanties.

Veel plezier met de planning en voorbereiding.

Flufjuh
27-03-12, 16:59
Tja, smaken verschillen, he? :)

Wij waren vorige keer in juli/augustus in Orlando, en ik hoop toch wel dat het deze periode wat rustiger is. Jammer inderdaad dat je nu aan de vakanties gebonden bent, scheelt vaak ook een pak geld.

trails
27-03-12, 18:50
Ik twijfel nog even over een blog, op zich lijkt het me best leuk om dat bij te houden, maar om het nou voor drie mensen te schrijven vind ik ook weer een beetje zonde tijd. ;)

Wij houden altijd een verslag bij. Het is leuk als anderen meelezen, maar we doen het in eerste instantie voor onszelf. We zetten bij thuiskomst alles in goede volgorde en laten er een boek van maken of we printen het zelf uit.
Onze verslagen worden echt heel vaak uit de kast gehaald en gelezen.
Die van onze vakantie van vorige maand staat ook al netjes in de kast en is maar liefst 120 pagina's dik.

Hele fijne vakantie alvast!!!

Flufjuh
27-03-12, 19:22
Dat is inderdaad ook een heel leuk idee. Wij hebben van de reis in 2008 ook een fotoboek, maar dat zijn dan natuurlijk alleen foto's. Zo'n heel blog uitprinten is dan natuurlijk veel leuker. Dus wie weet...... :)

trails
27-03-12, 21:50
Ja, we genieten op die manier nog heel lang na van de vakanties. Fotoboeken maken we natuurlijk ook. Daar ben ik nu mee bezig en dat is heel wat meer werk. Maar wel leuk voor later.

Als je een blog bij gaat houden, dan lezen we graag mee!!!

Flufjuh
28-03-12, 09:22
Ja, als je zo'n blog terug leest heb je dan toch meer van "oh ja, dat gebeurde er toen ook nog" en zo. Met foto's heb je dat ook wel, maar toch minder.

Ik ga er nog eens goed over nadenken. :)

SpaceAce
28-03-12, 16:05
Staat de Halloween Horror Nights van Universal ook op de planning? Dat vond ik echt waanzinnig gaaf!

Flufjuh
28-03-12, 16:34
Oeh, goed dat je het zegt! Die staan zeer zeker op de planning! Ik heb jullie verslag daarover al een aantal keer gelezen en jullie hebben ons (gelukkig) aangestoken. ;) Ik zal mijn openingspost ff aanpassen.

Flufjuh
20-08-12, 16:44
Ondertussen hebben we een 'onder voorbehoud-schema' gemaakt en dat ziet er zo uit:


vrij 14



x


zat

x


zon

x


ma

Seaworld


di

x


woe

DC


don

BG


vrij 21

Aquatica


zat

x


zon

x


ma

IoA


di

St. Augustine


woe

x


don

Universal


vrij 28

Aquatica


zat

x


zon

x


ma

KSC


di

Universal


woe

IoA


don

Kelly Park


vrij 5

x



De dagen die omlijnd zijn zijn de dagen waarop de Horror Nights zijn, dus daar gaan we ook nog naartoe!

SpaceAce
20-08-12, 21:37
Tip: probeer op de dag(en) van Halloween Horror Night ook gewoon het park Universal Studios te plannen. Want dan ben je al in het park en hoef je niet meer in de - ontzettend lange - rij voor de ingang (en dan mag je ook gewoon je flesje water behouden :mad:) Je bent dan met de opening al in het park en voordat de echte drukte binnen is, heb je ongeveer al drie doolhoven kunnen bezoeken :)

Flufjuh
21-08-12, 16:05
Goede tip! Dat hebben we inderdaad zo gepland op donderdag; denk je dat één keer Horror Nights niet genoeg is dan?

SpaceAce
21-08-12, 17:33
Wij zijn zelf twee keer geweest, omdat we nét niet alle doolhoven konden zien op een avond (en dat terwijl we dus al in het park waren en de eerste drie zonder drukte hebben kunnen bekijken). Daarna wordt het mégadruk! Een uur in de rij voor één doolhof is niet overdreven en aangezien je er een stuk of acht hebt... En je wilt natuurlijk ook nog gewoon door het park lopen, aangezien daar ook van alles gebeurd (scare zones) en dat is weer het mooiste in het donker terwijl het op het begin nog niet donker is natuurlijk... En verder zullen de voetjes ook al wel pijn beginnen te doen, als je al de hele dag in het park bent.

En het is óngelooflijk leuk, dus een tweede keer is absoluut geen straf :) ;)

Wellicht leuk om te lezen, onze twee dagen HHN:
- HHN 01 (http://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/06/dag-06-donderdag-06-oktober-universal-studios-halloween-horror-nights/)
- HHN 02 (http://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/09/dag-09-zondag-09-oktober-islands-of-adventure-halloween-horror-nights/)

Flufjuh
22-08-12, 15:42
Na het lezen van jullie (heel leuke) verslag denk ik dat we inderdaad maar twee, of wellicht meer, avonden HHN moeten inplannen. :) We hebben een unlimited-pas voor twee weken, dus we kunnen dan ook gewoon pas 's middags naar het park gaan. Scheelt weer zere voeten. ;) Bedankt voor de tip!

eddepet
23-08-12, 17:01
hallo flufjuh
Ook wij zijn van 12 t/m 27 september in florida met deze keer een rondreis, voor ons wordt dit de derde keer dat wij in orlando zijn in september /oktober en wij gaan waarschijnlijk ook nog een keer naar de HHN in universal(is toch de beste).
Ik zag dat jullie tot oktober blijven en zou je het epcot food en wine festival aan kunnen raden: http://disneyworld.disney.go.com/parks/epcot/special-events/epcot-international-food-and-wine-festival/
Wij moeten deze helaas deze keer missen omdat we dan alweer terug zijn,we zijn hier 2 jaar geleden geweest en vonden het reuze gezellig(optredens) en hebben heerlijk gegeten en gedronken bij alle stalletjes langs het meer.
Misschien vinden jullie het wel een dag/avond waard
mvg edwin

Flufjuh
24-08-12, 11:51
In principe staat Disney dit jaar niet op de planning, en wij vinden Epcot het minst leuke park maar wellicht dat we dit toch zullen doen. Lijkt me inderdaad heel gezellig, zo'n festival. Bedankt voor je tip!