PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Miepje83: Orlando - Cape Coral April/Mei 2012



miepje83
23-03-12, 12:35
Hoi! Hieronder ons reisschema.

We verblijven van 27 april - 5 mei in Orlando.
En van 5 mei - 19 mei in Cape Coral.

We zijn 2 jaar geleden ook in Florida geweest en hebben toen alle disney parken bezocht. Nu willen we ook andere parken bezoeken. Wel vraag ik me af of we ons weekje Orlando niet veel te vol hebben gepland?
Is Kennedy space center een dagvullend iets of heeft iemand van jullie nog een leuk idee voor iets te doen daar in de buurt?

vr 27/4 aankomst
za 28/4 winkelen + uitrusten
zo 29/4 universal studio's
ma 30/4 universal island of adventure
di 1/5 Kennedy space center
wo 2/5 Daytona beach + angel&phelps chocolat factory
do 3/5 Disney's Magic Kingdom
vr 4/5 winkelen + Bok Tower Gardens


za 5/5 reisdag naar Cape Coral (hebben jullie nog leuke ideeen voor dingen die we onderweg kunenn bekijken/bezoeken?)


Onze tijd in Cape Coral hebben we niet per dag gepland zoals hierboven voor Orlando. Dit omdat we er 2 weken zijn en we juist daarheen wilden om te relaxen. Dus geen schema, geen tijdsdruk. Wel hebben we ideeen voor dingen die we er kunnen gaan zien en doen. We vinden het niet erg om een stukje te rijden dus hebben we ook dingen opgezocht die iets verder weg zijn van Cape Coral. Als jullie nog ideeen hebben voor leuke dingen om te doen in die omgeving dan hoor ik dat graag.

zo 6/5 - 18/5 Cape Coral

- Sanibel island (shelling, ding darling national wildlife refuge, relaxen op het strand, etc...)
- Cape Coral's four mile cove ecological preserve
- Morikami museum & japanese gardens, Delray beach
- Naples zoo at Carribean gardens
- Shy wolf sanctuary, Naples
- Everglades airboat tour
- punta gorda speedway, race bijwonen
- SW florida museum of history, Ft Meyers
- Port Boca Grande lighthouse & museum
- En winkelen, zwemmen, luieren op het strand, lezen, etc...


19/5 reisdag terug naar Orlando, terug naar huis...

rolandino
01-04-12, 19:25
Kennedy is in principe een dagvulling, maar bij iets mindere interesse in de ruimtevaart, kun je natuurlijk wat delen overslaan. Zelf hebben wij het gecombineerd met een Airboat tocht op de St.Johns river.

Je geeft tevens aan Disney al gedaan te hebben, maar toch doe je Magic Kingdom weer aan? Ik kan het begrijpen hoor, maar als alternatief kun je natuurlijk ook naar Seaworld of Gatorland gaan (halve dag is genoeg bij de laatste).

miepje83
05-04-12, 22:04
We doen magic kingdom nog een keertje omdat dat een super park is en een vriendin van ons komt een weekje bij ons en heeft disney nog niet gezien.

seaworld wel over nagedacht, maar dan worden het te veel parken naar ons zin.
Gatorland willen we zowiezo niet heen omdat we de gators gaan bekijken in de Everglades.

Wat is er op st Johns river te zien? Alleen natuur of ook dieren?

rolandino
05-04-12, 22:41
Begrijpelijk, magic kingdom is een mooi park, waar ik ook zo weer een dag rond zou willen lopen. Op de St.Johns river zit je midden in de natuur, waar uiteraard ook alligators zitten, maar ook andere dieren. Plus het is gewoon geweldig om op zo'n airboat te zitten :). Zie het stuk uit ons reisverslag (http://tini.tikkie.net/orlando2011/dag-5-airboat-en-kennedy-space-center/).

hannie
06-04-12, 11:31
Je kunt Kennedy Space center ook combineren met Merritt Island wildlife refuge. Dat ligt daar vlakbij.