PDA

Bekijk Volledige Versie : wie heeft ervaring met...



Tjainet
22-03-12, 22:51
hoi,
wij gaan 26 april a.s. naar Orlando. De eerste 10 dagen verblijven we in een Disney hotel. De andere 10 dagen willen we in een condo of hotel verblijven met een extra kamer. Heeft iemand ervaring met het ' magic world' resort, of Liki tiki, of caribe cove, Of een andere leuke suggestie? We hebben n kind van 3 bij ons, dus een leuke speel/waterpret gelegenheid erbij, zou super zijn.

alvast bedankt

Ebelix
22-03-12, 23:04
Villa met eigen zwembad. Meer waterpret kan je niet hebben

Teleton
22-03-12, 23:09
ervaring met het ' magic world' resort, of Liki tiki, of caribe cove, Of een andere leuke suggestie? We hebben n kind van 3 bij ons, dus een leuke speel/waterpret gelegenheid erbij, zou super zijn.
Waarom denk je niet eens over een fijne villa met een prive zwembad? Lekker de temperatuur van het badwater voor de zekerheid een beetje opvoeren en je hebt de hele dag speel en waterpret, zoveel je maar wilt..........

Iris02
23-03-12, 07:40
Wij zijn in 1996 in Liki Tiki Village geweest. Destijds is het ons heel goed bevallen. Ze waren toen bezig met de aanleg van de "hoog"bouw en het zwemparadijs. Dit laatste is denk ik voor een 3-jarige heel aantrekkelijk.
De laatste keer hebben wij in Regal Palms gezeten, daar gaan we ook dit jaar naar toe.
Wij vinden een wat groter zwembad met een glijbaan o.i.d. fijner dan een prive zwembad. Maar dat is uiteraard geheel persoonlijk.
Qua huis zijn de condo's uit Liki Tikki Village en Regal Palms ruim genoeg en prima om in te verblijven.

Daan
23-03-12, 07:43
Wij zijn in 2005 in Liki Tiki geweest. Ook toen is het goed bevallen.

Hier staan wat ervaringen met het park: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1074

trails
23-03-12, 08:08
Wij zijn in 2010 in Caribe Cove geweest. Hele mooie appartementen (was zelfs groter dan de villa waar we eerder verbleven) en een super service. Hun zustercomplex, Bahama Bay, ligt vlakbij en daar hebben ze dezelfde appartementen maar het is gezelliger opgezet en daar hebben ze meer zwembaden.
http://www.bahamabay.com/
Je kunt ook rechtstreeks via de eigenaar boeken, o.a. bij homeaway. Dat is meestal goedkoper.

Syllvia
23-03-12, 08:47
Met een kind van 3 zou ik niet perse in een villa met zwembad gaan zitten.
Hij/zij kan niet alleen in het zwembad om lekker met een emmertje en gietertje te spelen. (tenminste de villa's waarin wij zaten was het bad gewoon 150 diep)

Ik zou eerder kiezen voor een appartement waar ook een kinderzwembad bij aanwezig is.

reentje
23-03-12, 10:09
Wij zijn vorig jaar in ook Caribe Cove geweest met onze zoon van toen 9 en dochter van 2. Mooi en inderdaad zeer ruim. Het complex zelf is heel rustig. Er is een zwembad aanwezig, deze ligt achter de receptie, maar er is geen peuterzwembad.
Dit jaar gaan we waarschijnlijk ook voor Bahama Bay, omdat ze daar net iets meer hebben voor de kleintjes.

Tjainet
24-03-12, 10:05
hi,
Hartelijk bedankt voor jullie reakties, hier kan ik wat mee:-)
Heb ik nog een vraagje, is het te doen in 1 van bovenstaande resorts te verblijven zonder huurauto voor de deur? ivm met boodschappen doen enzo.

En weer alvast hartelijk bedankt.

trails
24-03-12, 11:12
De dichtsbijzijnde Publix supermarkt ligt in Berry center aan de 27. Dat is 2,2 km.
Zonder huurauto kom je niet ver in de VS.
een kleine auto is zo duur niet.

Daan
24-03-12, 12:26
Liki Tiki ligt al op minimaal 15 minuten met de auto van Disney af. Universal ligt nog veel verder. Dus een auto is wel een pre. Volgens mij was er wel een bushalte in de buurt, maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen.

marlenes
24-03-12, 13:58
Wij zijn ook naar liki tiki geweest ongeveer 10 jaar geleden, mooie zwembaden ook met glijbanen en leuk voor kinderen! De huisjes waren ook prima op het resort

Tjainet
24-03-12, 19:32
hi,

We hebben al vaker n auto in de VS gehuurd, maar toen maakten we echt een rondreis.
Maar nu blijven we in Orlando en vaak gaan er pendel bussen naar de belangrijkste parken, vandaar dat ik me afvroeg of zo'n huurauto dan toch nodig is.
toch wel moeilijk;-)

bedankt i.i.g.

trails
24-03-12, 20:16
Met een 3-jarige erbij lijkt het me nou net prettiger als je eigen vervoer hebt en niet steeds op bussen moet staan wachten.
Maar ieder het zijne natuurlijk...

gonniegans
25-03-12, 00:05
Nee is niet moeilijk, met een huurauto kan je gaan en staan waar en wanneer je wilt. Je bent nergens afhankelijk van. Wij denken in termen van 'op loopafstand', nou zo is Orlando e.o. helemaal niet gebouwd.

Ik vind een villa met kleine kids ideaal. Je hoeft niet eerst al je spullen te verzamelen als je kind wil zwemmen. Als mama geen zin heeft blijft zij lekker met alles binnen handbereik langs de kant met een boekje o.i.d. Als je kind na het eten nog wil zwemmen kan dat zonder te hoeven verkassen met z'n allen. Een groter zwembad is vooral leuk als je kids behoeft hebben aan grote glijbanen en speelvriendjes.

Maar ieder z'n ding he...