PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisblog] ruthytje: family Claeys goes Usa part 2, 2012



ruthytje
22-03-12, 21:31
the heat is on...

Vanaf nu nog maar 10 dagen meer wachten en de ieperlingen zijn weeral weg naar de sunshine state.

Je kunt onze blog volgen via http://familyclaeyspart2.blogspot.com, geniet gerust van mijn dagelijkse avonturen en laat een berichtje achter; voor mij is het plezier van schrijven dan dubbel zoveel waard!

Staat op het programma universal & island (harry potter is een MUST) en uiteraard mickey & co.

Ben nog niet echt aan uit hoe de planning er moet uitzien, ik dacht aan:

zaterdag 31 maart: aankomst calabay parc
zondag: H.studios
maandag Island o Adventures (Harry we're coming!)
dinsdag: free day
woensdag: magic k
donderdag free day
vrijdag: universal
zaterdag 7 april: free day
zondag: h.studios
maandag: free day
dinsdag: island o Adv/ universal
woensdag free day
donderdag Animal
vrijdag: epcot
zaterdag 14 april: terug naar huis

btw de universal tickets zijn hoppers

mochten jullie andere suggesties hebben: feel free to do it!

veel leesplezier!

Daan
23-03-12, 07:27
1 ding dat me op valt is dat jullie op 1e paasdag naar Hollywood studió's gaan. Volgens meerdere crowd calendars is het die dag beredruk. Nu weet ik niet hoe betrouwbaar die maar verwacht wel veel drukte.

Ik ga rond dezelfde tijd en ik heb de crowd calendar van universal gebruikt om alles te plannen. Natuurlijk is die niet zaligmakend, maar het is wel een goede indicatie. Wij gaan ook vooral naar de universal parken (incl seaworld en buschgardens).

rolandino
24-03-12, 05:53
Afgelopen week geweest naar Universal, volgens de crowd calenders zou het een gemiddelde dag zijn, werkelijkheid was dat het erg rustig was. Het blijven schattingen...

Veel plezier alvast!

Daan
24-03-12, 12:24
Ik blijf ook hopen dat de drukte heel erg mee gaat vallen. Ik heb ook het blogje van de springbreakertjes gelezen, en daar viel het ook redelijk mee. Dus we blijven hopen :D

ruthytje
03-04-12, 03:35
hallo iedereen, het is waarschijnlijk opgevallen de stilte in mijn blog. dit komt omdat mijn wederhelft het niet zo graag heeft dat ik blog over onze reis waardoor je je privacy voor een stuk kwijt bent.

twee jaar geleden gaven mijn redactie stukjes al aanzet tot wat discussies en dit jaar vroeg hij er expliciet om niet te bloggen. huisvrede is voor mij toch wel belangrijker dan een hobby uitoefenen waar ik toch wel redelijk wat fun aan beleefde. Ik hoop dat jullie mij kunnen begrijpen.

wat ik wel toch stiekem doe is laten weten hoe tof en vreselijk harry potter was vandaag.

tegen alle planning in stemden mijn gezinsleden in om de koe bij de horens te nemen en IoA uit te proberen als eerste park. crowd calendar stond op busy maar dit blijft zo de hele 14 dagen lang. helaas was er op de I4 een accident gebeurd en kwamen we later toe dan gepland.

drukte van jewelste zeg... toen onze beste beentjes voorgezet en een goede 7 minuten later stonden we aan de gate van hogsmead... holly mary of god. prachtig voor de echte hp fan, een nachtmerrie voor de pretparkfanaten. forbidden journey had toen al een wachttijd van 120 minuten, de zwakker broertje flight of hippograph 75 minuten; dan maar aangeschoven in een vlot vooruit gaande rijtje die eindeloos bleek.
om to the point te komen, je eerste vliegervaring kan wat overweldigend en toch een klein beetje eng zijn. Ik ben geen fan van een vuurspuwende draak, maar het aanzicht van een reuze Aragog spin is toch in het donker even slikken (of gillen). Echter in de stukken waar je op film getrakteerd werd, MAGNIFIEK!!
later zou ik in de single riders aanschuiven voor nog een portie pure harry potter genot.

we hebben zeer lekker gegeten bij de 3 broomsticks, mij op een lekker beker boterbier getrakteerd (geen souveniersbeker, beetje onnozel de extra kost) vooral de schuim vingeraflikkend opgesmikt en een poging gedaan om in de owl post winkel binnen te gaan maar de drukte was zo groot dat we eerder verkozen om weg te lopen. Voor we terug naar Belgie komen, zal er zeker nog een hp bezoek op de planning staan maar morgen is het epcots beurt volgens de touringplans een middelmatig crowdlevel, hoop ik!

groetjes uit heet orlando.

Sunshine State
03-04-12, 09:17
Wat leuk dat jullie het weer zo naar de zin hebben, thanks voor de update!!
Nog heel veel plezier hoor !!

Teleton
03-04-12, 12:37
wat ik wel toch stiekem doe is laten weten hoe tof en vreselijk harry potter was vandaag

Doe zo voort en laat ons al die vreselijke berichten dan toch maar stiekum weten. Have fun!

cindy74
03-04-12, 12:59
Doe maar lekker stiekem :-)

rolandino
03-04-12, 14:19
Prettige vakantie, geniet ervan, en bewaak de vrede maar in huize Claeys!

ruthytje
04-04-12, 05:10
poging nr 3, inlogproblemen een qwerty toetsenbord en een apple pc spelen me parten

over harry potter gisteren, we hebben per ongeluk een snelweg gevonden om een redelijk grote deel van je wachttijd te verminderen onderweg naar de forbidden journey.

vroeger bestonden 2 wachtrijen voor de kasteel: de lockers en de attractie. Nu zijn ze samen maar het creëert een chaos van jewelste, en het is van deze chaos dat je kunt profiteren.
in plaats van braaf aan te schuiven, loop je door naar de Flintchers winkeltje, ga naar de lockers gedeelte die verbonden is aan de winkel zelf en bedoeld is om je spullen af te halen. wel hier loopt zowel de volk rond die nog zijn dingen moet wegzetten als diegenen die hun dingen willen ophalen. dus wat doe je? je steekt je spullen weg en sluit je aan bij de brave zieltjes die al meer dan 2km hebben aangeschoven om tot bij de lockers te geraken, ze zullen hun lijdensweg voortzetten in de kasteel te beginnen bij de serre en dito mandragora's (voor de kenners)
geloof me zo spaar je meer dan 1u aanschuiven tussen natte waaiers en stinkende containers.

wel vandaag epcot, volgens touringplans te doen: not dus!

Ik kwam aan 5 minuten na opening van het park ipv de aanbevolen half uur op voorhand ik geef toe.
Het vroeg dus om plan A versie B, nl. troepen doorsturen naar test track en ik legers gewijs naar Soarin voor de fastpass.
terug bij test track zag ik 45 minuten wachttijd, oh no... tja opeten en zwijgen want het zou niet meer zakken onder de 60 minuten.
Hierna naar Mission space orange-niet-voor-doetjes versie met enkel mijn oudste als co-piloot, de doetjes (lees papa en kyara de jongste) bleven achter.
Bij het verlaten van deze launching verging de smile van mijn gezicht: Kyara zou charme helse komedie-pijnen hebben aan haar buik. Ik kan niet altijd de komedie onderscheiden van echt dus vroeg ik aan de kassier van de mission's winkel waar ik pain meds kon kopen: wonderlijk bij hem! aan woekerprijzen en hygiënisch apart verpakt kon ik ibuprofen of motilium-achtig pil aanschaffen: dus wat doe je? betalen en zwijgen tuurlijk. het zou een wonderpil blijken te zijn, zeer miraculeuze werking....

Kyara liet me wel herhaaldelijk weten dat ze niets zou eten voor middag, absoluut niets... wel haar niets valt te omschrijven als: kids meal met kippebilletje, appelmoes, rijst, worteltjes, druiven en water. Niets dus....

touringsplans naar de maan dus deden we onze goesting en gingen we naar de earth spaceship iconische symbool van epcot, dan naar de caballeros boottochtje in de kelders van de mexicaanse inca tempel, de chinese 360* ronde projectie over hoe mooi china wel is em maelstrom-verrassende boottochtje in de vikingse noorwegen. we sloten af met een 30 minuten-geduld-testende wachtrij voor de single riders lane of test track voor mama.

morgen lazy day gepland, geen touringplan...

cindy74
04-04-12, 15:50
Haha typisch kinderen he