PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe de drukte vermijden/omzeilen in Orlando?



julieke
22-03-12, 21:09
Hallo,

Volgende week mogen we eindelijk vertrekken!

Nu, omdat het paasvakantie is en het waarschijnlijk mega druk zal zijn in Orlando, wil ik aan de ervaringsdeskundigen vragen welke routes ik best kan nemen.

Wij verblijven in Solana resort, dit ligt aan de US27, ongeveer int midden van I-4 en de 192.

Dit is de eerste keer dat we een auto huren en zelf rond gaan rijden.

Het is vooral Disneyworld dat het drukst zal zijn vrees ik.
De malls, misschien buiten spitsuren bezoeken?

alvast bedankt!

Teleton
22-03-12, 21:56
Het is vooral Disneyworld dat het drukst zal zijn vrees ik.
De malls, misschien buiten spitsuren bezoeken?

Tsja en wanneer zijn de spitsuren? Wanneer sta je bij de Colruyt in de goeie rij? En wanneer in de verkeerde? O, wisten we het maar van te voren......net zo min als je kunt zeggen dat kassa 3 bij de Colruyt de beste is, net zo min kan je voorspellen of de route via de 192 of via de Interstate 4 naar WDW de gunstigste zal zijn.

Of je nu linksom naar Walt Disney World rijdt of rechtsom, uiteindelijk kom je toch altijd weer in dezelfde file terecht. En als je dan eindelijk uit je auto bent, is er de rij voor de tram, voor de boot of voor de monorail. En vergeet de rij bij de security niet! En de rij bij de ticketcontrole....en bij de toiletten...de restaurants.....de toiletten...en dan ben je nog niet in een attractie geweest. Een rustige dag voor Mall bezoek? Het is hier altijd aanschuiven.......

Als je hier naar toe komt, is het eerste dat je zou kunnen doen: Stoppen met zorgen maken over de drukte. Gewoon gaan wanneer je zin hebt! En acepteren dat het hier druk kan zijn! Genieten van wat deze omgeving je te bieden heeft, daar gaat het toch om? En toevallig genieten er heel veel mensen met je mee......

Hier aangekomen is het grote wachten aangebroken. Leer er mee te leven en geniet van je vakantie.

trails
22-03-12, 22:05
Voor wat de parken betreft:
Ongeveer een kwartier voor ze open gaan op de parkeerplaats aankomen.
Dat scheelt dan daar weer wachten. En de Touringplans gebruiken. Dat scheelt weer in wachten bij de attracties.
http://touringplans.com/walt-disney-world/touring-plans

Verder is het: go with the flow...

gonniegans
22-03-12, 22:12
Wij zaten vorig jaar rond Pasen in Hampton Lakes, een community naast Solana. Ik vond het qua drukte reuze meevallen.. misschien hadden we geluk of waren mijn verwachtingen qua drukte nog erger en viel het daarom mee. Wel hadden wij kleine kindjes bij ons, dus waren we altijd vroeg op.. vroeg in de parken en vroeg bij de malls. Wij hebben alleen bij de racebaan van Disney 15 min moeten wachten, verder overal korter. In de parken lunchen voor 12-en, voordat de meute gaat lunchen. 's Avonds gingen wij meestel al half 6 / 6 uur eten en konden in de restaurants direct plaatsnemen.

Wij reden vrijwel altijd via de I-4. For what it's worth....
Fijne vakantie, gewoon niet te druk maken.. alles komt goed.

We gaan dit jaar in juli en ik hoop ook gewoon dat de spookverhalen overdreven zijn. :lol:

sleepwalker
22-03-12, 23:18
bij twijfel de linker rij kiezen. psychologisch gezien kiezen de meeste mensen nl de rechter rij, tenzij ze natuurlijk dit forum ook lezen.

cindy74
23-03-12, 06:14
Omdat ik bij den colruyt werk kan ik je wel zeggen wat, wanneer en hoe :-)

belgske
24-03-12, 10:08
Betreft drukte in de disney parken, vermijdt de dagen met MYW-hours. Zoals hierboven al vermeld, kijk even welke dag het minst druk is in een bepaald park.
Mijn ervaring in de zomer leerde mij dat je 'smorgens in alle vroegte naar de parken moet gaan. In de voormiddag zijn de wachttijden minimaal. Gebruik dus de ochtend om de meest populaire attracties te doen.