PDA

Bekijk Volledige Versie : Temperatuur in vliegtuigen



Tamara36
19-03-12, 10:06
Misschien een maffe vraag, maar hebben jullie het ook zo koud in het vliegtuig en zo ja, tips?? Ik heb afgelopen jaar 2 van fleecedekentjes gevraagd, maar die dingen zijn best klein... Dat was op een Arkefly vlucht naar Aruba. Nu vliegen we in april met Continental naar Tampa.

Dus, tips zijn welkom! ;)

Sja dikke sokken is ook een optie....

Njit
19-03-12, 10:17
Snuggie kopen?

http://www.dagelijksekoopjes.nl/img/koopjes/gaveaktie-de-snuggy-een-gigantische-deken-met-mouwenout=

Tamara36
19-03-12, 10:23
Wauw, dragen ze die echt in het vliegtuig??

Njit
19-03-12, 10:27
Geen idee. Ik heb het nooit koud :) De meeste mensen nemen volgens mij gewoon een vest mee. En dan zo'n dekentje over de benen heen.

FMB
19-03-12, 11:26
Blower boven je dicht zetten wil ook wel eens helpen.

sonja
19-03-12, 11:31
Over het algemeen valt het erg mee hoor en is de temperatuur aangenaam. Uitzondering hierop zijn de exit rows van de B767 van United, we waren bevroren. :twisted:
Ik heb begrepen dat de exit rows over het algemeen wat frisser zijn. Wellicht zijn hier experts die daar iets meer over kunnen zeggen.

Overigens heb ik nog nooit iemand een snuggy zien dragen aan boord.

Tamara36
19-03-12, 11:36
Hahaha, ik trek dus maar een lekker trainingspak aan en dan een extra vest mee ;-)
Ben echt een enorme kou-kleum!
Zo`n snuggy neh... toch maar niet!

rolandino
19-03-12, 12:46
Afgelopen zaterdag was het lekker in de 757 van continental. Gewoon een vest aan doen, zodat je die aan of uit kan doen. Je merkte bij deze vlucht erg goed dat je op een gegeven moment boven land kwam, de temperatuur schoot omhoog. Bij de vlucht lag trouwens zo'n fleecedeken klaar, maar die kon ongebruikt en in het plastic terug, dat zag je bij bijna iedereen.

sleepwalker
19-03-12, 13:53
Uitzondering hierop zijn de exit rows van de B767 van United, we waren bevroren. :twisted:
Ik heb begrepen dat de exit rows over het algemeen wat frisser zijn.

waarschijnlijk tocht het omdat de deur niet goed sluit....[-o<

Cindy1969
19-03-12, 19:50
Ik heb het ook vaak koud in het vliegtuig, maar het verschilt wel heel veel van vlucht tot vlucht. Heb het ook weleens bloedheet gehad :grin:

Zelf doe ik altijd laagjes aan. Een lekker zittende broek, gympen en sokken.
Dan een hemdje, een shirtje, en een vest. Zo kan je altijd wat aan-of uittrekken. En ik reis nooit zonder mijn comfy sjaal, als het koud is in het vliegtuig vind ik het prettig om me lekker in mijn sjaal te hullen. Scheelt een boel als je nek lekker is bedekt.

ronenivonne
19-03-12, 20:27
Vind het persoonlijk wel meevallen. Meestal lekker fleecevest aan, is voor mij meestal genoeg. Als je stil zit en wat doezeld, heb je het meestal wat sneller koud, heb ik thuis als ik op de bank zit/hang ook.

ietie
19-03-12, 20:55
Ik neem altijd wel een paar sokken mee, zodra we vliegen, schoenen uit en sokken aan, als je voeten warm blijven heb je het vaak onder minder snel koud.
Over het algemeen vind ik het vaak erg mee vallen met de kou.

Cindy1969
19-03-12, 21:28
Klopt eigenlijk wel wat jullie zeggen, meestal valt het wel mee.
Ik kleed me zo goed aan sinds ik een jaar of 4/5 geleden totaal verkleumd uit het vliegtuig ben gestapt, gewoon domme pech denk ik. Was toen een vlucht vanuit Griekenland geloof ik. Wellicht stond de airco gewoon niet goed afgesteld.

Tamara36
20-03-12, 12:41
Kijk, toch weer goede tips opgeleverd :-) Inderdaad, dikke warme sokken, strak plan! Oooooh, kan niet wachten om te vertrekken, zo`n zin in!

En jullie allemaal bedankt voor het mee denken!

trails
20-03-12, 12:59
Ja, lekkere joggingbroek aan, shirt of hemdje en een heerlijk vest erover. Nooit een probleem gehad, het vest is nl. warm genoeg en als het té warm is dan kan ie uit.

156t
21-03-12, 22:04
Een goede raad !!!Neem een fleec met kap ,niet koud en niet ziek achteraf :-)Dat doen wij toch altijd tegen de kou .

natascha666
26-03-12, 17:46
ik kreeg de tip; kijk uit met schoenen uit doen anders kan het zijn dat ze niet meer aan willen?? :) heb het daarom maar niet geprobeerd....maare vestje mee en dekentje over de beentjes werkte prime tijdens de united vluchten :)

trails
26-03-12, 21:16
ik kreeg de tip; kijk uit met schoenen uit doen anders kan het zijn dat ze niet meer aan willen?? :)

Ik doe ze ook nooit uit maar als er veters in mijn schoenen zitten dan doe ik die helemaal los.

koenkamphuys
01-04-12, 01:52
Een raamplaats is altijd kouder. Verder valt er weinig peil te trekken op de temperatuur in het vliegtuig, dus daarop kleden (laagjes).

chippie
02-04-12, 11:34
<KNIP>
Ik heb begrepen dat de exit rows over het algemeen wat frisser zijn. <KNIP>

Dit klopt wel, al proberen vliegtuigfabrikanten daar van alles aan te doen om dit tegen te gaan. Vergeet niet dat wanneer je eenmaal op hoogte bent de buiten temperatuur heel koud is (-50 of nog kouder). In het vliegtuig probeert men het rond de 23 graden te houden maar tussen de -50 en +23 zit slechts een aluminium wand met isolatie dekens en dat moet het temperatuur verschil van 70 graden zien te overbruggen.
Met name bij de deuren is dit heel lastig, je hebt daar soms z.g.n. koude bruggen (handvat buiten zit aan handvat binnen) die zorgen voor temperatuur stralling. Dit is uiteraard type afhankelijk. Bij de 767 probeert men dit te compenseren met extra heaters rond de deuren.
Daarnaast zit je stil en ben je vermoeid waardoor je het ook eerder koud hebt.

Tans4USA
02-04-12, 12:59
ik kreeg de tip; kijk uit met schoenen uit doen anders kan het zijn dat ze niet meer aan willen?? :) heb het daarom maar niet geprobeerd....maare vestje mee en dekentje over de beentjes werkte prime tijdens de united vluchten :)

Bij langdurig zitten in bijvoorbeeld een vliegtuig kunnen er klachten aan de benen ontstaan. Zoals zware en vermoeide benen, opgezwollen enkels of zelfs reizigerstrombose.
Bij o.a. de ANWB kun je hier speciale reiskousen voor kopen.
Ik gebruik deze kousen al jaren en heb na de vliegreis nooit moeite om m'n schoenen weer aan te doen.
Succes.

Syllvia
03-04-12, 07:41
Voor de mensen die nu in Florida zijn: In de Walmart kun je die kousen ook kopen.
(laat ff maat 36 hangen voor mij, die is namelijk steeds uitverkocht)

ietie
03-04-12, 09:34
Laat ik nu ook maatje 36 hebben, haha, nee gewoon ieder uur even een rondje lopen als het kan natuurlijk, af en toe wiebelen met de tenen schijnt ook te helpen tegen koude en opgezette voeten.

FMB
03-04-12, 10:39
En uit ervaring kan ik je vertellen dat zo'n trombose niet echt fijn is...
Ik kreeg het van een korte trip naar NYC.
Vrijdag heen, zondag terug, vrijdag in het ziekenhuis.

Syllvia
03-04-12, 14:48
Ja rond lopen, met je voeten/tenen bewegen....het is wel zo dat ik vanaf 2004 naar the US vlieg, en het dikker worden van enkels word steeds erger (jaja ik ben geen 18 meer, i know) Dus niet al te strakke schoenen aan, en er maar het beste van hopen:)

trails
03-04-12, 14:57
Ik had een jaar vóór onze vlucht trombose gekregen en was best bang voor het vliegen. Ik had ook kousen aan maar heb die onderweg uitgedaan, knelde me te erg. Maar wel heb ik een bloedverdunner genomen (b.v. aspirine) voordat we gingen vliegen. En op geen enkele vlucht ook maar iets gevoeld.

Syllvia
03-04-12, 16:27
Oh gelukkig maar, ik neem altijd standaard al een (kinder)aspirine iedere dag:)

sonja
03-04-12, 18:00
Maar wel heb ik een bloedverdunner genomen (b.v. aspirine) voordat we gingen vliegen. En op geen enkele vlucht ook maar iets gevoeld.
Slim, nooit aan gedacht. Ik kreeg de laatste keer erg last van restless legs, heel vervelend
die kriebelbenen, heeft iemand daarvoor tips?

rolandino
03-04-12, 18:47
Die had ik ook Sonja, even stukje lopen (van stoel naar wc, en als je er toch bent.. ;-), en weer terug), en ze waren er weer uit.

trails
03-04-12, 18:57
Slim, nooit aan gedacht. Ik kreeg de laatste keer erg last van restless legs, heel vervelend die kriebelbenen, heeft iemand daarvoor tips?

Goh, dat had ik 2 jaar geleden ook. Zelfs zo erg dat elke keer als ik bijna in slaap viel (terug) dat ik door het gekriebel wakker bleef. Erg vervelend hè.
Maar ik kan me niet herinneren dat ik er deze keer last van heb gehad. Misschien toch door bloedverdunners.

fransje
04-04-12, 11:25
Ik heb juist het idee dat het tijdens het terugvliegen veel warmer is dan normaal, alsof ze de kachel eens lekker opstoken. Kan er nooit van slapen. Niet dat ik dat anders wel kan...

PENPE
04-04-12, 23:00
Ik heb juist het idee dat het tijdens het terugvliegen veel warmer is dan normaal, alsof ze de kachel eens lekker opstoken. Kan er nooit van slapen. Niet dat ik dat anders wel kan... Op onze terugvlucht in februari was het inderdaad ook lekker warm in het vliegtuig B757-200, dus geen last vd kou gehad, ook hadden wij het voordeel dat er bij onze stoelrij geen ramen waren, dat scheelt natuurlijk ook wel tegen de kou van buitenaf. Heb overigens tijdens de vluchten altijd mn schoenen uit, en nog nooit last van mn voeten/tenen gehad :D

Teleton
05-04-12, 08:48
Heb overigens tijdens de vluchten altijd mn schoenen uit... .....oooh...ben jij dat.......[-X[-X.