PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisbelasting per 1 april



teddor
16-03-12, 20:01
Ons reisbureau vertelde ons dat per 1 april 2012 een btw tax wordt ingevoerd over de gehele reissom. Wie kan hier meer over vertellen. Geldt dit alleen voor europa of evt ook verder (zoals Florida) in dit geval is het belangrijk om hier rekening te houden als iemand riching Florida gaat na deze datum.

Groetjes,

Teleton
16-03-12, 20:10
En wanneer gaat dat precies in.......?

Njit
16-03-12, 20:12
Deze regeling: http://belastingplan.prinsjesdag2010.nl/belastingplan-2011/aDU1080_8-Btw-regeling-reisbureaus.aspx

geen idee wat het verder voor een gevolgen heeft..

hrjhaan
16-03-12, 20:52
In de laatste alinea staat dat de reisbureaus hun prijzen alvast konden aanpassen. Ik denk dat de consument er op zich niets van merkt, alleen de prijzen voor het komende seizoen zijn hoger geworden. Als je je ticket rechtstreeks koopt bij de vliegmaatschappij betaal je deze btw volgens mij niet.

Syllvia
17-03-12, 07:45
Gewoon alles boeken via expedia.be , usareisen.de enz.
Komen ze er in nederland weer achter dat iedereeen dat gaat doen, en gaat de vakantie tax er gewoon weer af. Stelletje mafkezen, loopt de economie in Belgie en Duitsland weer een stukje harder door deze maatregel.

tdj
17-03-12, 19:49
Misschien de regeling en reden goed lezen en dan oordelen, want ik betwijfel sterk of iedereen het wat en hoe etc wel begrijpt.

TdJ

Njit
19-03-12, 09:56
Kun jij simpel uitleggen wat het inhoud?

tdj
19-03-12, 19:45
Helaas niet, btw en fiscaal recht is niet mijn specialiteit. Maar als ik het zo lees is het niet zomaar iets wat men in NL heeft bedacht, die suggestie werd in een aantal reacties wel gewekt en dat lijkt me niet terecht.

TdJ

teddor
24-03-12, 17:08
Ok, ik was gewoon benieuwd, we zullen zien wat het is & inhoudt.