PDA

Bekijk Volledige Versie : Dagje Miami



mickey
11-03-12, 12:34
Wij willen graag vanuit Cape Coral een dagje naar Miami. Nou zie ik op internet allemaal verschillende rijtijden. Heeft iemand dit weleens gedaan?
Wij denken er over om onderweg te stoppen bij de everglades dan door te rijden naar bayside, daar even een rondje lopen dan naar holocaust memoriam en dan via de sawgrass mills weer terug, of wil ik nou te veel?

Njit
11-03-12, 12:52
Rechtstreeks naar Miami Beach is ca 3 uur rijden volgens http://g.co/maps/zz82u
Voor een airboat-tour dien je ca 2 uur uit te trekken.

Als je vroeg vertrekt dan kun je er best een leuk dagje van maken.

mickey
11-03-12, 13:25
Hi Njit, het vreemde is dat bij andere berekeningen weer 195 km staat aangegeven. Vandaar dat ik mij afvroeg of iemand zelf vanuit Cape Coral wel eens die kant opgegaan is.

elstars
11-03-12, 15:03
Een dagje Miami, oei, dat is krap!
Goedkoop hotel voor een nachtje biedt uitkomst, heb je net even wat meer tijd.

trails
11-03-12, 15:40
Pffff... je zit dan toch al gauw zo'n 6 uur in de auto. Zonder dat je iets gezien hebt.
Misschien toch beter, zoals Elstars schreef, een hotel boeken voor 1 nachtje.

Teleton
11-03-12, 16:02
zo'n 6 uur in de auto. Zonder dat je iets gezien hebt.
....het asfalt in Florida is voor sommige toeristen erg aantrekkelijk.......;).

SpaceAce
11-03-12, 17:18
Pffff... je zit dan toch al gauw zo'n 6 uur in de auto. Zonder dat je iets gezien hebt.

Drie uur heen en drie uur terug? Dat is toch niet zo veel? Wij rijden zo vaak op-en-neer naar Groningen vanuit Den Bosch (met een Suzuki Alto :-\" :oops:) Meestal voor familie bezoek, maar vaak plakken we er dan ook nog wat toeristische dingen aan vast zoals Emmen Zoo, hunebedden in Borger of gewoon Groningen-Stad zelf. Prima te doen op een dag hoor!

Miami vanuit Orlando, dát is een ander verhaal...

mickey
11-03-12, 21:28
3uur vind ik te veel, ik had gehoopt op 2 uur, dat rijd ik tenslotte ook al als mijn kinderen een wedstrijd hebben. Een volgende vakantie dan maar weer naar Miami.

Minneke
12-03-12, 08:27
Wij zijn afgelopen winter van Fort Lauderdale naar Cape Coral gereden. Na een paar dagen verblijf in FL zijn we naar ons vakantiehuis in Cape Coral gereden. 3 uur mag je toch zeker rekenen. Onderweg zijn we gestopt in de Everglades om een boottour te maken.

koenkamphuys
13-03-12, 08:13
Florida is "een beetje" groter dan Nederland. Als je niet bereid bent om grote afstanden te rijden, dan zie je niks. Gelukkig is de benzine goedkoper.

trails
13-03-12, 09:15
Florida is "een beetje" groter dan Nederland. Als je niet bereid bent om grote afstanden te rijden, dan zie je niks. Gelukkig is de benzine goedkoper.

Daarom hebben wij ook de eerste 3 vakanties in Florida een rondreis gemaakt.
Om 1 dagje Miami en Ft. Lauderdale te doen vanuit Cape Coral???
Maar... ieder het zijne natuurlijk.;-)

koenkamphuys
13-03-12, 21:41
... Ik doe het ook vanuit Sebring... dat is langer rijden hoor.

Maar je hebt enigszins wel gelijk. Vorige zomer gingen we een paar daagjes tussendoor met de auto naar New Orleans. Hele lange dag rijden, twee dagen daar, dag terug rijden. Als je hier in Nederland zegt: Goh, Madrid, dat is wel een leuke stad, laten we er van het weekeinde naar toe rijden, nemen we de vrijdag en maandag vrij. Verklaart iedereen je voor gek.

Ook zoiets: elke keer dat we er zijn gaan we wel een aantal keer naar Orlando. Alsof ik hier in Nederland in twee weken tijd vier keer voor m'n lol naar Delfzijl zou rijden. (OK - in Orlando is meer te doen dan in Delfzijl) ;-)

Grote afstanden horen een beetje bij Amerika. Ik ben er heel wat makkelijker mee geworden.

lisje
25-04-12, 17:31
Hallo,

Wij zijn al verschillende keren van Miami naar Cape Coral gereden en omgekeerd... Aangezien wij meestal landen op Miami en verblijven in Cape coral.
Wij rijden er steeds een dikke 2,5uur op. Nog nooit meer dan 2h45.
Om "snel" eens op en neer te rijden zou ik ook niet doen. Ok, je moet wel wat afstanden willen afleggen om iets te zien maar ik zou er toch minimum 1 nacht overnachten. Het liefst in het weekend. Al is het enkel en alleen om de sfeer op SoBe mee te maken.


Ik geef KoenKamphuys ook helemaal gelijk... Dankzij de afstanden die we daar afleggen, hebben we er hier in België ook geen probleem meer mee. We zijn zelfs op 6 weken tijd 4keer naar Maasmechelen gereden, wat voor ons toch ook een dikke 2 uur rijden is. Om daar dan 'amper' 4 uur te winkelen en dan terug 2uur in de auto te kruipen...
Groetjes

Don Fernando
25-04-12, 22:01
Miami vanuit Orlando, dát is een ander verhaal...

Welnee, 2˝ uur (als je een mustang huurt en een gokje durft te nemen op de turnpike) ;)