PDA

Bekijk Volledige Versie : Midden van Florida



stephie
06-03-12, 20:01
Wij gaan eind mei weer richting Florida. Heerlijk, ik kan niet wachten O:)

Even een vraag. Zijn er nog leuke plaatsen/ bezienswaardigheden te zien in het midden van Florida en dan bedoel ik hemelsbreed van Bradenton/ Sarasota naar het midden toe. Zo rondom Lake Placid/ Sebring.

Wij hebben al een hoop van Florida gezien, maar dit gedeelte eigenlijk nog niet.

koenkamphuys
06-03-12, 20:17
Stephie, kijk eens in dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=12019). Ik heb het geschreven over wat er allemaal langs US 27 te vinden is, incl. Lake Placid en Sebring.

Het is een gebied dat door buitenlandse Floridatoeristen grotendeels vergeten is. Grote attracties zijn er niet maar verspreid over een groter gebied wel een aantal kleinere. Een andere categorie Floridabezoekers kent het gebied heel wat beter, nl. de "snowbirds", de oudjes uit de noordelijke staten van Amerika en uit Canada, die een tweede huis of, vaker nog, een stacaravan hebben op een van de vele "adult communities", vakantiekolonies voor de overwinterende Amerikaanse bejaarden. Die komen er voor de rust, de ruimte en, rondom Sebring, de voorzieningen. En om te golfen, vissen en te genieten van het klimaat.

Wij bouwden er ons huisje, vooral vanwege de rust en omdat we familie in de nabije omgeving, wat heet, dezelfde straat, hebben. Omdat het onze uitvalsbasis is en er dagelijks vertoeven als we in Florida zijn, ben ik Zelfbenoemd Deskundige over dit gebied op het forum... ;-)

stephie
06-03-12, 20:25
Oh handig zeg :D

Ik ga dat topic eens even doorspitten.