PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Emus: Orlando september 2012



Emus
06-03-12, 00:00
In September gaan mijn vrouw en ik ook eindelijk de grote plas over om Orlando te bezoeken. Aangezien we beiden behoorlijk achtbaan-gek zijn, gaan we vooral voor de pretparken. Van de 17 volledige dagen dat we daar zijn, zullen we dan ook 13 dagen in de parken te vinden zijn.

We verblijven in een hotel aan Int. Drive, bij Pointe Orlando

Aan de hand van wat crowdplanning-sites, zijn we tot het volgende schema gekomen:

Dag 1: maandag 3 sept. - Vliegen van Schiphol naar Sanford – aankomst 18.00 uur
Dag 2: dinsdag 4 sept. - Bijkomen / omgeving verkennen / shoppen
Dag 3: woensdag 5 sept. - Busch Gardens
Dag 4: donderdag 6 sept. - Universal Islands of Adventure
Dag 5: vrijdag 7 sept. - Universal Studios
Dag 6: zaterdag 8 sept. - Rustdag /shoppen
Dag 7: zondag 9 sept. - Animal Kingdom
Dag 8: maandag 10 sept. - Seaworld
Dag 9: dinsdag 11 sept. - Universal herhaaldag
Dag 10: woensdag 12 sept. - Rustdag / Gatorland?
Dag 11: donderdag 13 sept. - Epcot
Dag 12: vrijdag 14 sept. - Disney Studio’s
Dag 13: zaterdag 15 sept. - Discovery Cove
Dag 14: zondag 16 sept. - Rustdag / airboattocht
Dag 15: maandag 17 sept. - Magic Kingdom
Dag 16: dinsdag 18 sept. - Aquatica
Dag 17: woensdag 19 sept. - WDW Herhaaldag
Dag 18: donderdag 20 sept. - WDW Herhaaldag / shoppen
Dag 19: vrijdag 21 sept. - koffers pakken en vertrek vanaf Sanford
Dag 20: zaterdag 22 sept. - Aankomst Schiphol

Eigenlijk staan van bovenstaand schema alleen de aankomst- en vertrekdagen vast, en Discovery Cove, aangezien we die al geboekt hebben. Daarnaast moeten de 4 Disneyparken binnen 14 dagen bezocht worden, net als de Universal parken en Seaworld,Busch Gardens, Aquatica en Discovery Cove, vanwege de kaartjes die we al hebben. We hebben de volgende tickets:
- Magic Your Way 6 dagen zonder hopper of waterparken
- Universal 2 parken bonus ticket (onbeperkt de twee parken voor 14 dagen)
- Discovery Cove Ultra Ticket (binnen 14 dagen Busch Gardens, Seaworld, Aquatica en DC)

Als er iemand tips, op- of aanmerkingen heeft op onze planning, hoor ik dat graag :)

trails
08-03-12, 08:46
Gatorland zou ik zeker doen. We hebben het nu 2 keer bezocht en vinden het geweldig. De shows worden super leuk gedaan en vergeet vooral de Swampwalk en de boardwalk dooe de breedingmarsh niet. Mooi stukje natuur! Kortingscoupons vind je op hun site maar ook in de couponboekjes ter plaatse.
Tip: ga 's morgens dan zijn de dieren het meest aktief (aangezien jullie in de heetste periode van het jaar gaan).

Rustdag en shoppen in 1 zin blijf ik toch vreemd vinden. Shoppen vind ik zeer vermoeiend en heeft in mijn ogen niet veel met rusten te maken.:-D

Wij hebben nu 2 keer de airboattour van Boggy Creek gedaan en 2 keer een andere tour gehad (half uur maar een andere kant op). Mooie natuur en even lekker genieten.
Ook hier: ga in de ochtend (zelfde reden).
Ook hier weer kortingscoupons.

Njit
08-03-12, 08:49
Een rustdag is voor mij een waterpark bezoeken :) Shoppen vind ik ook vermoeiend.
Maar goed, in een Amerikaanse Mall zijn er wel wat rustmomentjes in te bouwen. Koffie drinken bij de Starbucks, ijsje eten, lunchen bij de Foodcourt etc etc ;)

Daan
08-03-12, 08:58
Ik zou ook naar Gatorland gaan. Wat Trails al zegt, de shows zijn heel erg leuk, en de swampwalk is lekker rustgevend.

Shoppen deed ik ook om te rusten. Geen haast, lekker rustig aan slenteren en af en toe een winkel in. Er zit wel een voorwaarde aan om het als rustdag te zien: er moet geen vrouw mee zijn. Anders wordt je nog steeds overal mee naar toe getrokken :)

rolandino
08-03-12, 10:20
Wij zien shoppen ook als "rusten". Je hoeft echt niet een hele dag in zo'n mall te lopen. dus lekker rustig beginnen in huis, beetje zwemmen, rond lunch die kant op, wat eten, en daarna beetje shoppen. Heerlijk! :)

utah
09-03-12, 21:11
We zitten ook op I-drive op hotel van 16/09 tot en met 26/09 om dan naar Miami te trekken. Waar verblijven jullie?

Emus
10-03-12, 12:51
Rosen Inn at Pointe Orlando...

Bedankt allemaal voor de reacties. :)