PDA

Bekijk Volledige Versie : PayPal



trails
03-03-12, 09:47
Wij hebben een paypal account die ik af en toe gebruik om iets te betalen (gaat dan via de cc). Nu vroeg de villa eigenaar mij of we paypal hadden zodat hij de borg kon terug betalen. Dat heeft hij netjes gedaan maar nu heb ik daar dus een aardig bedrag opstaan terwijl ik dit gewoon op mijn bankrekening wil hebben.
Weet iemand of dat kan, gaat het automatisch naar je cc rekening toe of blijft het op paypal tot St. Juttemis?

pzomerdijk
03-03-12, 10:16
Je kunt je geld OPNEMEN naar je eigen tegenrekening. Deze moet je natuurlijk wel hebben opgegeven/geactiveerd. Dit kun je doen bij je eigen account-instellingen. Onder het kopje OPNEMEN kun je bedrag en tegenrekening opgeven. Met zo'n dag of 3 staat je geld op de tegenrekening.

126031
03-03-12, 10:53
er zijn wel kosten aan verbonden, bij mij is vorig jaar over een bedrag van 145 euro ongeveer 5 euro ingehouden door paypal.

pzomerdijk
03-03-12, 11:03
Bij betalen klopt dat, 3% volgens mij, maar bij terug boeken komen de kosten voor degene die het bedrag stort...

stephie
03-03-12, 13:24
Ik vind paypal op zich wel handig. Ik heb van de week 1000 dollar betaald aan de verhuurder van het appartement in Sarasota. Jammer alleen dat de wisselkoers niet helemaal overeen kwam en dat je ook wat kosten moet betalen.
Aan de andere kant, het gaat wel erg gemakkelijk. Paypal is niet zo ingewikkeld.

hannie
03-03-12, 14:31
Bij mij vroeg de eigenaar van de villa of ik niet met mijn cc maar met mijn bankpas(debitcard) wilde betalen via paypal want dan zou hij minder/geen kosten hebben.
En dit kan inderdaad, je kan het aangeven in je paypal account.

jastsali
03-03-12, 14:41
De informatie in de voorgande posts klopt deels. Even op een rijtje:
Als je een PayPal account hebt kun je daar gratis een credit-card en bankrekening aan koppelen. In ons geval hebben we daar een NL en US bankrekening aan gekoppeld, omdat onze gasten zowel in Euros als in US- dollar geld op onze PayPal-account overmaken. Bankrekening(en) en credit-card moeten wel door PayPal geverifieerd worden. @Trails: waarschijnlijk heb je al wel een credit-card gekoppeld. Een bankrekening eraan koppelen werkt net zo makkelijk. Als je inlogt op je PayPal account wijst zich dat vanzelf hoe je een rekening kunt toevoegen.
Geld overmaken vanaf je gekoppelde bankrekening of terugboeken van geld vanaf de PayPal account naar je gekoppelde bankrekening is gratis.

jastsali
03-03-12, 14:55
Bij mij vroeg de eigenaar van de villa of ik niet met mijn cc maar met mijn bankpas(debitcard) wilde betalen via paypal want dan zou hij minder/geen kosten hebben.
:-?Dat betwijfel ik. Als ik een PayPal betaling ontvang (vanaf een andere PayPal rekening dus) wordt door PayPal altijd hetzelde percentage in rekening gebracht, ongeacht waar het geld op de andere PayPal rekening vandaan komt.

elstars
03-03-12, 16:55
Check anders de site even:\\:D/

https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=_display-fees-outside

cindy74
03-03-12, 17:09
Je kan bij de betaling voor prive kiezen doe je dat komen de kosten die er zijn op jouw rekening erbij.

trails
03-03-12, 17:23
Geld overmaken vanaf je gekoppelde bankrekening of terugboeken van geld vanaf de PayPal account naar je gekoppelde bankrekening is gratis.

Ja mijn cc is gekoppeld en ik heb vanochtend mijn bankrekening ook gekoppeld. Paypal maakt nu een paar centen over naar de rekening en dan moet ik dat bevestigen, dat zou 2-3 dagen kunnen duren.
Als dat gedaan is ga ik eens uitvogelen hoe ik dit bedrag naar mijn rekening kan overboeken.

@ jastali, als ik er niet uitkom dan trek ik even aan de bel.

Bedankt allemaal voor de antwoorden! Ik hoop dat ik er zo uit ga komen.

marjolijne
18-02-14, 08:15
Even een vraagje, misschien hebben meer hier het meegemaakt.

Ik heb een villa gehuurd en de prijs afgesproken in britse ponden.
Via xe.com de koers berekend en deze zou rond de 1200 euro uitkomen.

Nu bij betalen bleek de pond wat sterker te zijn geworden maar dat ter zijde.
Betalen deden we via paypal.
Hier de valuta en bedrag ingevuld.
Deze geeft dan aan wat het bedrag in euro's is.
Dit was 50 euro!! meer dan wat xe.com aangaf.

Is de koers bij paypal zo hoog?? ik vond het wel schokkend.
Iemand dit ook al meegemaakt?

Volgende keer toch maar weer in euro's een prijsafspraak maken.

Sunshine State
18-02-14, 08:29
Dag marjolijne, Paypal vraagt soms tussen de 3 a 4% per transactie, + de kosten van de transactie.
Best fors ... dat dan weer wel.

In Nederland mag de verkopende partij deze kosten niet doorberekenen van Paypal.
Helaas hebben ze een regeltje met uitzonderingen :-(
"Voor kopers worden geen kosten berekend, tenzij het een transactie in een vreemde valuta (https://cms.paypal.com/nl/cgi-bin/marketingweb?cmd=_render-content&content_ID=ua/UserAgreement_full&locale.x=nl_NL#8.%20Fees%20and%20Currency%20Conver sion) betreft."


Mocht de prijsafspraak tussen de verhuurder en jezelf inclusief de Paypal kosten zijn, neemt hij deze kosten voor zijn rekening.
Soms kun je ook de kosten delen, dit moet je van tevoren met elkaar afstemmen uiteraard.

sunnyrojo
18-02-14, 08:36
de kosten zijn inderdaad hoog, wij probeerden een appartement te huren en tot 2x toe vroegen zij om betaling met creditcard (dat is nog niet zo'n ramp), maar om alle gegevens (echt alle gegevens) even via de mail door te geven, volgens de verhuurders ging dit altijd goed maar wij hebben er toen toch vanaf gezien en een appartement genomen wat betaald kon worden via pay pal, liever iets meer kwijt.

Njit
18-02-14, 08:48
Paypal staat er idd om bekend om hoge wisselkoersen te rekenen.

sunnyrojo
18-02-14, 09:24
wij hadden om een "all inclusive" prijs gevraagd, nu nog maar hopen dat het appartement ook zo goed is als op foto's en reviews.
toch zijn we achteraf blij dit met pay pal te hebben betaald, ik geloof dat in Amerika zowat alles met de credit card gaat, wij zijn daar denk ik toch wat terughoudender in.

Revos
18-02-14, 20:47
Na betalen voor onze villa in Orlando bleek het ook duurder te zijn dan gedacht. Paypal hanteert een 5% wisselkoersfee. Ik kwam uit op $ 1,31 en dat viel tegen.

Bieg
18-02-14, 22:14
Als je een betaalrekening èn een creditcard gekoppeld hebt aan je Paypal account stelt Paypal altijd voor om het bedrag zelf te converteren en af te boeken van jouw betaalrekening. Ze geven daarbij als commentaar dat je dan meer ruimte vrijhoudt op de creditcard. Echter,de koers die Paypal rekent is veel ongunstiger als die van bijvoorbeeld een creditcard maatschappij. Als je voordeliger uit wilt zijn kun je m.i. beter kiezen om Paypal betalingen in dollars via de creditcard te laten lopen. Het verschil tussen de koers van Paypal en de actuele koers is meestal rond de 4 á 5 cent.

knaapje
18-02-14, 23:03
Waarom betaal je niet gewoon per bankoverschrijving?

marjolijne
19-02-14, 07:35
Met een creditcard/ paypal overschrijving ben je verzekerd voor het bedrag.
Als het toch niet goed bliikt te gaan kan je altijd je geld laten terug storten.

Bij een bankoverschrijving ben je het dan gewoon kwijt.
Daarom betaal ik liever "iets" meer voor een credicard/ paypal overschrijving.

knaapje
19-02-14, 13:50
Ik heb zo'n idee dat je toch wel een beetje veel veiligheid van PayPal verwacht:

Wat komt niet in aanmerking? PayPal Aankoopbescherming geldt niet voor digitale licenties of bestanden, diensten en services, op maat gemaakte goederen, onroerend goed, voertuigen of vliegtickets. Ook privétransacties waarbij geld van persoon naar persoon wordt overgeschreven, of aankopen die persoonlijk worden opgehaald of afgeleverd, vallen niet onder PayPal Aankoopbescherming.

Wat moet u doen? Als u van Aankoopbescherming gebruik wilt maken, dient u binnen 45 dagen na betaling een geschil te openen. Dit geschil geldt voor de volledige prijs van het object; het bedrag moet met één transactie betaald zijn. Als er geen bevredigend antwoord van de verkoper wordt ontvangen, moet de koper het geschil binnen 20 dagen na indienen, escaleren tot een claim. Wanneer u dit doet, vraagt u PayPal een beslissing te nemen. We gaan de klacht onderzoeken en beslissen of deze voldoet aan de voorwaarden zoals beschreven in onze Gebruikersovereenkomst (https://cms.paypal.com/nl/cgi-bin/marketingweb?cmd=_render-content&content_ID=ua/UserAgreement_full&locale.x=nl_NL#8.%20Fees%20and%20Currency%20Conver sion)



Verhuur van onroerend goed lijkt mij niet onder de definities te vallen.
Geen betalingen van persoon naar persoon.
Binnen 45 dagen na betaling een geschil openen, dus niet als je te ver vooraf betaalt.

Ook bij een cc geldt een beperkte tijd, ik dacht 30 dagen.

Nootje
18-08-15, 16:58
Ik haal even oude topics uit de sloot ;-)

Vraagje. Ik kan er niet helemaal uitkomen wat nu voordeliger is.. Via Paypal met je creditcard betalen of met je bankrekeningnummer ivm wisselkoers? Of maakt het niet uit?

marjolijne
18-08-15, 18:44
Via je bank is het goedkoper, paypal heeft een hele slechte wisselkoers als je met je creditcard betaald.
Maar ik betaal toch altijd met mijn amex, omdat er daar nog verzekeringen bij zitten en ingeval met fraude je wat makkelijker geld kan proberen terug te krijgen.

Nootje
18-08-15, 19:33
Het gaat in dit geval om het betalen van de villa.
Ik had het uiteindelijk heel eigenwijs toch even met de aanbetaling (relatief laag bedrag) getest.

Als ik via Paypal met mijn cc betaalde, had ik 2 opties. Door Paypal de koers laten berekenen of door de cc maatschappij.
ik heb voor het laatste gekozen, nadat ik het Paypal euro bedrag had gecheckt. Uiteindelijk scheelde het toch een paar euro. Paypal had een koers van 1.07 en MasterCard 1.11