PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Anouukjjee: rondreis Florida 2012



Anouukjjee
29-02-12, 19:25
Hallo,

Ik zal me zelf eerst ff voorstellen, ik ben Anouk en wil samen met mijn vriend naar Florida.. Ik ben al 2 keer eerder in Florida geweest, 1 keer 3 weken (miami-orlando), en 1 keer 1 week Miami en omgeving.

nou hebben wij zitten kijken naar ons schema.. en moet zeggen dat we het wel lastig vinden.. Zoveel wat we willen zien..

Dag 1 Amsterdam – Orlando
Dag 2 Zwemmen, relaxen, shoppen
Dag 3 Magic Kingdom
Dag 4 Animal Kingdom
Dag 5 Waterpark
Dag 6 Epcot
Dag 7 Zwemmen, shoppen
Dag 8 Sea World
Dag 9 Vroeg op; naar Bush Gardens (Tampa) daar 1 nacht doorbrengen
Dag 10 Tampa-Siesta Key (1 nacht)
Dag 11 Siesta key – Homestead (1 nacht)
Dag 12 Everglades (waar slapen nog een keer homestead??)
Dag 13 Vroeg op, naar Key West (met stops op de andere keys)
Dag 14 Key west
Dag 15 Key West – Miami Beach
Dag 16 Miami
Dag 17 Miami
Dag 18 Miami
Dag 19 Miami
Dag 20 Miami
Dag 21 Miami – Fort Lauderdale (daar slapen)
Dag 22 Fort lauderdale
Dag 23 Fort lauderdale
Dag 24 Fort Lauderdale – KSC (hotel/motel)
Dag 25 naar Daytona Beach (1 nacht? Of toch 2?)
Dag 26 Daytona Beach – Orlando
Dag 27 Universal Studios
Dag 28 Island of adventure
Dag 29 Shoppen, zwemmen
Dag 30 Shoppen, zwemmen, of nog iets anders??
Dag 31 Orlando - Amsterdam

Is dit een beetje een reele planning?
We zitten namelijk een beetje met het aantal nachten in fort lauderdale 1 of 2 ?
en dat zelfde "probleem" in daytona beach..
Ik wil heel graag tips over ons reisschema en waar we eventueel iets aan moeten/kunnen passen.

Alvast bedankt!

Njit
29-02-12, 19:38
Mijn eerste vraag: waarom niet beginnen in Orlando en eindigen in Miami?
Verder zou ik zelf wat minder dagen in Miami doorbrengen. Zelfde met Ft Lauderdale.

Anouukjjee
29-02-12, 19:46
Vanwege mijn ziekte, waardoor ik snel vermoeid ben hebben we ervoor gekozen om orlando in 2 delen te doen, zodat we wel alle parken kunnen doen..

Zelf twijfelen we over ft lauderdale.. Is het de moeite waard om daar 1 of 2 nachten te verblijven? Of is het ook "genoeg" om daar een dag vanuit miami heen te gaan?

cloggie68
29-02-12, 21:22
Het hangt er vanaf wat je wilt of Fort Lauderdale leuk is, hetzelfde geldt voor Miami. Wij hebben vorig jaar 2 nachten in Fort Lauderdale geslapen en van daaruit Miami bezocht. Op zich vonden we de tijd te kort, hadden nog wel wat meer in Fort Lauderdale willen doen (boottocht op de binnenwateren) dus gaan we dit jaar op herhaling. Verder heeft Fort Lauderdale heerlijk strand maar dat heeft Miami ongetwijfeld ook, ik denk dat het dus niet uitmaakt waar je verblijft maar totaal ruim een week is misschien wat veel, al hangt het natuurlijk af van je interesses. Voor de een veel te lang, een ander vermaakt zich prima.

aggie
29-02-12, 21:27
Het is maar 30km vanuit Miami naar Ft. Lauderdale, dus makkelijk te doen voor een dagtrip! Wij hebben een hotel in Ft. Lauderdale genomen de eerste twee nachten van onze vakantie, omdat het goedkoper is en we nu een betaalbaar hotel direct aan zee hebben. Wij rijden gewoon op en neer naar Miami. Maar om nou 10 dagen aan die kant te vertoeven is natuurlijk persoonlijk, maar zelf zou ik zeggen, neem 3 dagen aldaar en een week een villa aan de Gulfcoast! Prachtige stranden en heb je ook lekker veel rust en genoeg te doen!! Denk eens aan Cape Coral of Rotonda. Je zult versteld staan van de prijzen t.o.v. een hotel in Miami.

Succes ermee.

Groetjes van Aggie

Anouukjjee
01-03-12, 15:17
Iedereen bedankt voor de tips, heeft ons geholpen en we hebben/willen het een en ander aanpassen aan ons "schema"

Hebben het er over gehad, en zitten er toch over te denken om van Miami terug te vliegen.
Dan gaan we niet (of vanuit Orlando) naar daytona beach..
En blijven we wat langer aan de Golfkust..

We denken erover om eerst 2 weken in Orlando te verblijven...
Eventueel een villa.. zodat als ik slechte dag heb.. gewoon lekker mn ding kan doen.. toch wat meer privacy lijkt me..
En we optimaal van Orlando kunnen genieten..

En om Ft. Lauderdale vanuit Miami te bezoeken..
Everglades is ook goed te doen vanuit miami toch?

Is het leuker om "langzaaamaan" langs de westkust te reizen en op verschillende plekken en hotelletje te pakken of om 1 villa/iets als uitvalsbasis te nemen?

Is een villa uberhaupt wel "aantrekkelijk" voor 2 personen?

Alvast bedankt voor al jullie tips!

Ebelix
01-03-12, 15:46
Wij zijn jarenlang met z'n 2en op vakantie geweest en hebben altijd een villa genomen. Heerlijk de ruimte, privacy en een eigen zwembad. Je kan doen en laten wat je wilt.

Nu zijn we met z'n 3en en is een villa alleen maar idealer geworden.

Andere mensen vinden een condo of een hotel fijner omdat ze daar meer aanspraak hebben. Condo of hotel zijn over het algemeen goedkoper dan een villa. Een goed hotel, 3,5 of 4 sterren, kan zelfs duurder zijn dan een villa.

Njit
01-03-12, 15:52
Wij hebben vorig jaar voor een eerst een Condo gehuurd op Cane Island met ons tweetjes. En ik moet zeggen: we gaan in Orlando nooit meer in een hotel zitten. Je hebt zoveel meer vrijheid! En voor het geld hoef je het niet te laten.
Zie ook ons verslag: http://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/01/dag-01-zaterdag-01-oktober-schiphol-newark-nyc-orlando/ en https://picasaweb.google.com/107520167029560113251/Dag01

elstars
01-03-12, 20:21
Net als Ebelix kiezen wij met z'n tweeën altijd voor een villa. Heerlijk ruim, alle comfort en altijd in een rustige wijk. Een hotel doen we alleen voor de eerste nacht en als we een lange trip maken en het lastig is om op 1 dag heen en weer te gaan. We kunnen een villa van harte aanbevelen.