PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Marjan86



Marjan86
29-02-12, 16:11
Hallo allemaal,

Volgend jaar willen mijn vriend en ik de reis maken naar Disney World en genieten van deze prachtige plek.

Ik ben inmiddels 7 keer in Disneyland Parijs geweest waarvan de laatste 2 keer afgelopen 2 jaar. Ik ken die parken nu zodanig goed, dat ik helaas begon te zien dat een hoop attracties toe zijn aan onderhoud... In Pirates of the Caribbean kon ik plekken aanwijzen waar poppen weggehaald waren. En in It's a small world zag ik steeds meer poppen met kapotte oogjes of hele delen die niet meer bewogen. Conclusie: het is tijd voor het grotere plezier...

Thuis beleven we ook altijd veel Disney-plezier met de prachtige films, we hebben er inmiddels 108! :D

Om iets te hebben om naar uit te kijken tijdens het jaarlijks terugkerende winterdipje, spelen we met het idee om in januari de reis te maken. Van de meeste mensen lees ik hier dat ze in september of mei gaan. Over januari heb ik nog niets kunnen vinden. In de krant heb ik een keer een aanbieding gezien van (ik geloof) Arke waardoor het niet zo heel duur leek. Klopt het dat je met 2 personen voor 9 dagen met zo'n 3000 - 4000 euro klaar kunt zijn? Dit is dan inclusief alles: vliegen, hotelovernachtingen, eten, souvenirs etc.

In Parijs waren we afgelopen jaar in totaal (incl. souvenirs, eten, drinken etc) zo'n 2000 euro kwijt voor een reis met de trein + Thalys, 4 parkdagen, 3 overnachtingen in Newport Bay club en 2 nachten in nabij gelegen hotels om uitgerust aan te komen en weer te vertrekken. We hadden hierbij een leuke aanbieding van 50% korting. :)

Ik hoop op deze site genoeg tips te kunnen krijgen om de reis volgend jaar met een gerust hart te kunnen gaan maken. We vinden het namelijk wel erg spannend... :)

Groetjes,
Marjan

SpaceAce
29-02-12, 17:57
Allereerst: welkom!


Thuis beleven we ook altijd veel Disney-plezier met de prachtige films, we hebben er inmiddels 108! :D

\\:D/ Super leuke verzameling! Weet niet precies hoeveel wij er hebben, maar weet wel dat wij alle originele Disney Classics hebben.


Om iets te hebben om naar uit te kijken tijdens het jaarlijks terugkerende winterdipje, spelen we met het idee om in januari de reis te maken. Van de meeste mensen lees ik hier dat ze in september of mei gaan. Over januari heb ik nog niets kunnen vinden.

In 2004 zijn wij er in januari geweest (zie ons reisverslag op onze homepage: www.huizedenbosch.nl (http://www.huizedenbosch.nl)). Qua drukte is het perfect. Heerlijk rustig. Qua weer vond ik het matig. Voor de pretparken was het perfect (overdag een t-shirt en soms een vestje erbij aan. Wel lange broek overigens), maar wij zijn die vakantie ook naar Miami geweest en daarvoor was het toch nét wat te koud. In ieder geval geen strandweer. Graadje of 15 gemiddeld.


Klopt het dat je met 2 personen voor 9 dagen met zo'n 3000 - 4000 euro klaar kunt zijn? Dit is dan inclusief alles: vliegen, hotelovernachtingen, eten, souvenirs etc.

Zelf gaan we eigenlijk nooit korter dan drie weken naar Amerika, waarbij we eigenlijk altijd 2 weken naar Orlando gaan. In 2004 kwamen we gemiddeld op 3000 euro per persoon uit voor drie weken. Dus gemiddeld 1000 euro per persoon voor een week (inclusief alles: vliegtickets, autohuur, hotelovernachtingen, eten, drinken, tussendoortjes, souvenirs). En kwamen we tot de conclusie dat onze vijf dagen Miami net zo duur waren geweest als 14 dagen Orlando.

Afgelopen vakantie in oktober, hebben we weer een combinatie gedaan (Orlando, Miami en Key West). Dit keer kwam ons totaal uit op ca 8000 euro in drie weken. Ofwel: 1333 euro per persoon per week. Máár, de vliegtickets zijn natuurlijk het duurste, dus relatief gezien is het 'hoe langer je blijft, hoe 'goedkoper' het wordt'. En de entreetickets van de parken, maken het geheel ook wat duurder.

Arke is op zich niet zo duur, maar het loont enorm om zelf wat rond te gaan shoppen. En een Disneyhotel zal natuurlijk ook duurder zijn, dan de gemiddelde hotel in Orlando zelf (wij hebben overigens nog nooit in een Disneyhotel overnacht).

In ieder geval veel plezier met de voorbereidingen!

Njit
29-02-12, 19:04
Welkom!

je kunt het zo duur of goedkoop maken als je wilt. Bij die kosten hierboven zit bijv. ook een rondvlucht boven Orlando :) Maar wij shoppen dan weer minder dan gemiddeld ;)
Het is ook een verschil of je voor een hotel of een villa gaat in Orlando.

Zie ook deze topics:

Gemiddelde kosten reis naar Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1328)
Uitgaven in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9277)