PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Daydreamy: NY - Orlando - 2013



daydreamy
22-02-12, 15:10
Hallo allemaal!

We zijn 6 maandjes geleden naar Florida geweest en jullie raden het vast al; we willen weer terug! :razz:

Ik ben nu bezig om een globale planning te maken (op basis van ons vorige schema)
Wanneer we gaan weten we nog niet, maar waarschijnlijk mei/juni 2013.
We zullen met z'n 3-en gaan (2 volwassenen en een kleuter van 4)

Willen jullie meekijken en suggesties/commentaar geven?

Dag 1: Aankomst NY
Dag 2: New York = NY Aquarium
Dag 3: New York = Time Square / 5th avenue / Empire State building / st. Patricks Church / Grand Central
Dag 4: New York = National museum of History
Dag 5: New York = Vrijheidsbeeld / Ground Zero / WTC
Dag 6: Naar Orlando
Dag 7: Orlando = Verkennen / Boodschappen doen
Dag 8: Orlando = Seaworld
Dag 9: Orlando = Rustig dagje / shoppen / Downtown Disney
Dag 10: Orlando = Disney
Dag 11: Orlando = Waterpark
Dag 12: Orlando = Rustig dagje / shoppen / Downtown Disney
Dag 13: Orlando = Disney
Dag 14: Orlando = Dinoland -> 's middags Tampa
Dag 15: Orlando = Disney
Dag 16: Orlando = Rustig dagje / shoppen / Downtown Disney
Dag 17: Orlando = Legoland
Dag 18: Orlando = KSC
Dag 19: Orlando = Universal Studios
Dag 20: Orlando = Shoppen
Dag 21: Orlando = Busch Gardens
Dag 22: Orlando = Opruimen en inpakken
Dag 23: Terugreis
Dag 24: Weer thuis

Nu de volgende vraagjes:
1. Is het New York Aquarium de moeite waard? of kunnen we beter iets anders doen, zo ja wat?

2. Is KSC leuk genoeg voor een kleuter? of moeten we iets anders plannen voor die dag?

3. Is New York te doen met een kleuter zonder auto? dus alleen met het openbaar vervoer?

4. Ik lees verschillende meningen over Legoland, zijn er inmiddels al meer mensen hier geweest en is het echt de moeite waar om te gaan?

Alvast bedankt!

rolandino
22-02-12, 20:34
Ik heb enkel op 3 een serieus antwoord, op vraag 2 meer een afweging.

2: KSC is vooral leuk voor de kinderen die al wat meer begrip hebben van ruimtevaart en techniek. Ik betwijfel dat een kleuter het dus leuk vind, maar als je zelf wilt gaan, zou ik het zeker wel doen. Ik vond KSC erg leuk en interessant.

3: Een auto in NYC kun je wel vergeten, parkeren is erg duur, en het is gewoon erg druk in het verkeer, vooral door al die gele autotjes ;-) Taxi's zijn prima te doen, en ook de metro brengt je in enkele minuten een heel eind. Bespaar je dus de dure auto en parkeer kosten, en kies voor het OV daar.

gonniegans
22-02-12, 22:08
Leuk! Ben vooral benieuwd hoe NYC met een kleuter is. Onze kids zijn 3 en 6 en ik zou het nog niet aandurven, maar wie weet gaat het heel goed! Auto rijden in NYC zou ik niet doen, metro en taxis voldoen daar prima bovendien is het parkeren daar niet te betalen.

KSC twijfel ik ook over, mijn zoontje van 6 begint door Andre Kuipers interesse voor ruimtevaart te krijgen maar voor mijn andere zoontje is het niks. Legoland gaan wij wel doen, lijkt mij voor hen juist super. Richt zich echt op kleine kids en het thema lego/duplo is natuurlijk erg herkenbaar.

daydreamy
24-02-12, 09:48
Bedankt voor de reacties :)
KSC zal vooral voor m'n man zijn ikzelf vind het wel interessant, maar als we niet gaan is het ook goed :)

Legoland zullen we waarschijnlijk wel doen, maar heb gehoord dat het erg duur is en niet aan de verwachtingen werd voldaan voor die prijs, vandaar m'n vraag erover :)

daydreamy
26-03-12, 10:46
Er is een kleine verandering in de reisplanning, we verwachten in november ons 2e kindje! :)
Natuurlijk blijven de kriebels om naar Florida te gaan en misschien gaan we ook nog wel alleen zullen we dan New York (weer) overslaan.
(kunnen we wel langer in Florida blijven :) )

Syllvia
26-03-12, 11:30
Dat is een leuke reden om NY over te slaan, van harte gefeliciteerd!!!!!!

daydreamy
26-03-12, 11:46
Dat is een leuke reden om NY over te slaan, van harte gefeliciteerd!!!!!!

Dank je :D