PDA

Bekijk Volledige Versie : Soya producten



liesbetv
17-02-12, 14:05
Ik verdraag geen melk (en dus ook niets gemaakt van melk zoals boter, kaas, room, yoghurt, ...). Hier vind ik in elke supermarkt de (oa Alpro) soyaproducten. In de plaatselijke natuurwinkel koop ik kaas op basis van soya en zo kan ik redelijk gewoon mee eten, al maak ik mijn protie apart natuurlijk.
Is dat in Florida ook verkrijgbaar? Publix, Walmart? Kent er iemand een merk?
Ik besef dat het niet zo makkelijk zal zijn om te gaan uit eten of in de parken iets te vinden. Iemand tips? of hetzelfde aan de hand?

Teleton
18-02-12, 08:53
Is dat in Florida ook verkrijgbaar? Publix, Walmart? Kent er iemand een merk?
Google weet het: Publix GreenWise Market (http://www.publix.com/wellness/greenwise/products/ProductDetail.do?id=107)biedt o.a. melk en boontjes.... (http://www.publix.com/wellness/greenwise/products/ProductDetail.do?id=650)

charly
19-02-12, 02:07
Onze dochter heeft ook last van een koemelkeiwit allergie. Nu heeft zij het niet zo erg dat ze het absoluut niet kan verdragen, maar ze merkt het wel als ze eten heeft gehad waar melkbestanddelen inzitten. Als ze teveel binnenkrijgt heeft ze er ook wel degelijk last van. (o.a. een heel erg opgezette buik). Dus we proberen dit te voorkomen.

Onze ervaring was dat als je uit gaat eten, over het algemeen heel goed wordt meegewerkt en vaak wel iets te krijgen is waar geen melkbestanddelen inzitten. Onze dochter heeft geen soya producten gebruikt, dus ik weet niet of die te krijgen zijn. Wel hebben wij bij het brood / boter ed. opgelet dat er geen melk inzit en dit was geen probleem.

Wij hebben er geen problemen mee gehad, tenminste niet minder als hier in Nederland.

johan&wilma
23-02-12, 00:47
Hoi,

Wij zijn net terug uit Florida.
Je kunt daar in de supermarkten soja producten kopen (soja melk / toetjes ed)
Onze dochter heeft ook een koemelkeiwitallergie
In restauranten zijn bereid om daar rekening mee te houden als je het aangeeft dat je een melkallegie heb