PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Reentje



reentje
16-02-12, 22:31
Hallo allemaal

Ik lees al wat langer mee op dit forum, maar heb me nog nooit voorgesteld, dus bij deze:
Ik ben Reentje(Serena) en ik ga deze zomer met mijn gezin weer naar Florida. Voor mijn man en mijn dochter van drie wordt het de 2e keer, mijn zoon van 10 gaat voor de 3e keer en ik ga nu voor de 4e keer.
Dit keer vliegen we vanaf Brussel naar Fort Lauderdale, met een overstap in Montreal. Ik heb 2 weken geleden nog kunnen boeken voor 2500 euro.
groetjes Reentje

Teleton
17-02-12, 08:28
Dit keer vliegen we vanaf Brussel naar Fort Lauderdale, met een overstap in Montreal.

Hallo Serena en familie en welkom hier op het forum. Je bent me r eentje; al zo lang lid van het forum en al zo vaak naar Het Beloofde Land en al die tijd stilletjes gebleven. Maar nu is het dan zo ver en heb je, na lang meelezen, je eerste berichtje geschreven!

Ik ben benieuwd hoe de route via Montreal bevalt. Ga je ook terug via Canada of vliegen jullie dan via Philadelphia? Hoe dan ook, veel plezier met de voorbereidingen en hier op het Forum natuurlijk.

reentje
17-02-12, 09:58
Bedankt!
Ben heel blij met dit forum, heb er al heel veel informatie kunnen vinden. Had het gevoel dat ik niet echt iets zou kunnen toevoegen zeg maar. Maar nu heb ik denk ik toch wel wat vragen en dat lijkt het me wel ze beleefd om me eerst voor te stellen ;)
We gaan inderdaad ook terug vanaf Fort Lauderdale via Montreal. Als ik het goed begrepen heb gaan we in Montreal ook al door immigrations, dat lijkt me wel een voordeel.

Teleton
17-02-12, 11:27
Als ik het goed begrepen heb gaan we in Montreal ook al door immigrations... Goed begrepen hoor, dan heb je dat maar gehad. En je gaat ook nog eens door Customs, dus in Ft Lauderdale kan je zo door fietsen!

Of het echt een voordeel is, weet ik niet zo. Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet zo veel uit of je de procedure in Chicago, Washington of Montreal doorloopt. Veel info over de procedure in Montreal vind je hier. (http://www.admtl.com/Passengers/Formalities/DepartingPassengersUnitedStates.aspx)

reentje
17-02-12, 12:08
Ja dat is natuurlijk ook zo. Bedankt voor de link

Syllvia
19-02-12, 11:52
Ga je dan al in Canada door de immigrations?

reentje
19-02-12, 14:44
Inderdaad. Klik maar even op de link in het bericht van Teleton hierboven.

r.teeuwsen
23-02-12, 08:46
Hoi Serena,

Ik hoop wel dat je in Montreal genoeg tijd hebt qua overstappen, het kan daar behoorlijk druk zijn bij Immigrations.... en je gaat in Montreal ook door US Immigrations, dus je hebt dubbel plezier daar! Beide kost aardig wat tijd.
Heb een tijdje daar in Montreal gezeten voor mijn werk maar was altijd behoorlijk veel tijd kwijt om door de douane te komen. Montreal heeft ook een Efteling principe....grote hal...en aansluiten...

Groetjes, Remco

Njit
23-02-12, 09:16
Inclusief leuk deuntje?

MSRoGt2oIy8

reentje
23-02-12, 16:40
Hallo Remco,

Wat fijn dat je meedenkt. We hebben een ruime overstaptijd van 3,5 uur. Dat moet toch wel genoeg zijn? Het is goed om te weten dat wat langer duurt bij immigrations, dan nemen we in ieder geval de buggy voor de jongste mee(dan bijna 4), als ze moe is kan ze daar nog in zitten. Daarna even de benen strekken en eventueel wat eten voordat we weer verder vliegen.

Moeten we eigenlijk in Montreal ook weer de koffers van de band halen, of gaan ze direct door?

groetjes Serena.

enne dat deuntje raak ik vandaag niet meer kwijt:wink:

Teleton
24-02-12, 10:07
Moeten we eigenlijk in Montreal ook weer de koffers van de band halen, of gaan ze direct door?

Als je langs de douane (customs) gaat, is dat met al je bagage. Direct daarna kan je je koffers weer inleveren


En je gaat ook nog eens door Customs, dus in Ft Lauderdale kan je zo door fietsen!

reentje
24-02-12, 13:22
Ok , bedankt!

Chub
25-02-12, 09:33
Hoi Serena,

Ik hoop wel dat je in Montreal genoeg tijd hebt qua overstappen, het kan daar behoorlijk druk zijn bij Immigrations.... en je gaat in Montreal ook door US Immigrations, dus je hebt dubbel plezier daar! Beide kost aardig wat tijd.
Heb een tijdje daar in Montreal gezeten voor mijn werk maar was altijd behoorlijk veel tijd kwijt om door de douane te komen. Montreal heeft ook een Efteling principe....grote hal...en aansluiten...

Groetjes, Remco


Hmmm dat wordt lastig. Ik heb 1 uur 25 minuten, lijkt me te weinig als ik dit zo lees......:?

Teleton
25-02-12, 10:08
We hebben een ruime overstaptijd van 3,5 uur. Dat moet toch wel genoeg zijn?
Ik heb 1 uur 25 minuten Ik ben even de draad kwijt.....

Michael66
25-02-12, 10:58
@teleton: die 1u25 is van Chub. Reentje heeft 3u30.

Teleton
25-02-12, 12:27
Zie je...ik ben de draad kwijt. Moet er eens even tussenuit.......:-$