PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar naar toe in Florida?



Esther776
14-02-12, 21:27
Dag! Helemaal nieuw op dit forum en leuke reisplannen! We willen in Oktober naar Florida, met twee kleine kinderen (4 en 1).
We willen niet rondreizen maar relaxed op een plek blijven, bij het zwembad en het liefst ook een strand.

Maar Florida heeft veel keus! Natuurlijk de keys, maar ook de oostkust, en natuurlijk de westkust...
Wat is volgens jullie een fijn gebied om naartoe te gaan? Ik weet even niet waar ik moet beginnen met zoeken, eerlijk gezegd.

We zijn vorig jaar in Naples geweest, is goed bevallen, maar ik heb inmiddels begrepen dat hier de echte Florida kenners zitten, en jullie kunnen me vast wel wat leuke tips geven.

Ik hoop het!
Hartelijke groet Esther

Ebelix
14-02-12, 22:09
Voor ons is Bradenton heerlijk. Een eigen villa met zwembad en het strand op 20 minuten. Orlando op een 5 kwartier rijden. Een outlet op 10 minuten rijden. In de buurt van Bradenton nog genoeg andere dingen te beleven.

hannie
15-02-12, 09:18
Wij hebben afgelopen augustus een appartement gehuurd direct aan het strand van Fort Meyers Beach. Was erg leuk.
Zie ons blog voor meer info.

sonja
15-02-12, 09:53
We willen in Oktober naar Florida, met twee kleine kinderen (4 en 1).
We willen niet rondreizen maar relaxed op een plek blijven, bij het zwembad en het liefst ook een strand.
Wat is volgens jullie een fijn gebied om naartoe te gaan?

Jullie zijn vorig jaar aan de kust (Naples) geweest, dan blijf je enigszins beperkt. Als je een villa in de buurt van Bradenton huurt heb je meer mogelijkheden om aktiviteiten te ondernemen, Orlando is ruim een uur rijden. Sarasota, Tampa, Clearwater binnen een (klein) half uurtje.

Als je echter een villa met pool in Orlando huurt dan heb je vele mogelijkheden, (water) parken, shopping, enz. en de kust is op een uurtje rijden.

mblokland
15-02-12, 17:32
Hoi,

Ligt er heel erg aan wat je wilt ondernemen, maar ik zou in elk geval aan de golf van Mexico huren (beter voor de kids, rustig aflopend strand).

Indien je dicht bij Orlando wil zijn kan ik Clearwater beach aanbevelen. Indien Orlando onbelangerijk is zou ik omgeving Fort Myers aanbevelen.

S6

Esther776
15-02-12, 18:10
Dank voor jullie reacties!
Okee, golf van Mexico is dus een goed idee. We zullen eens kijken in de buurt van Fort Myers. Het lijkt me heerlijk om een huis aan het strand te hebben. Is dat een illusie, als we het enigszins betaalbaar willen houden?

Ondertussen ga ik zoeken!
Iemand nog een goede tip voor een website? Homeaway is nu waar ik me op richt.

Groet en dank!

angelique100
15-02-12, 18:24
=D> Inderdaad de golf goede keuze (keys zijn ook super maar zouden de kids ietsjes ouder moeten zijn)

Homeaway.com VRBO.com Vacationrentals.com (volgens mij allemaal onderdeel van) moet zeker gaan lukken om een leuk huis te vinden.

sonja
15-02-12, 19:03
Okee, golf van Mexico is dus een goed idee. We zullen eens kijken in de buurt van Fort MyersFort Myers is meer van hetzelfde als Naples. Indien je uitsluitend voor het strand gaat is het een prima lokatie. Maar ls je nog wat wilt ondernemen of bekijken vind ik het echt te saai.

Chrissie en Pleun
15-02-12, 20:44
Wij kunnen je het plaatsje Englewood aan de Golf van Mexico aanbevelen. Ligt tussen Sarasota en Fort Meyers. Geweldig strand. Busch Gardens is 1,5 uur rijden. Veel winkelmogelijkheden in nabije omgeving. Plaats Englewood is niet druk. Wij verbleven in het Palm Manor resort. Vijf minuten rijden van het strand. Winkels op loopafstand. Fijn zwembad.

cindy74
15-02-12, 21:38
Wat ik vooral mis is dat er meestal bij een villa pal aan zee geen zwembad aanwezig is en nogal duur. Wij zaten in een villa in cape coral en die beviel ons zeer goed

mblokland
15-02-12, 22:33
Helemaal mee eens, ook wij hebben geboekt in Cape Coral. Een villa aan het strand is zeer duur en met zwembad erbij vaak onbetaalbaar ($3000 per week).

hannie
16-02-12, 08:18
Wat ik vooral mis is dat er meestal bij een villa pal aan zee geen zwembad aanwezig is en nogal duur.

Wij hadden geen villa, maar een appartement direct op het strand van Fort Meyers en daar zat ook een zwembad bij. Dat was voor ons ook een reden om hiervoor te kiezen. Het was ook nog eens goed te betalen.
Volgens mij hebben wij $600 voor een week betaald.

mblokland
16-02-12, 15:44
@Esther776;
Mogelijk is dit iets voor jullie (strand is 2 minuutjes lopen).
http://www.homeaway.com/vacation-rental/p300138?CID=a_cj_4122678#utm_source=cj_4122678&utm_campaign=a_cj_4122678&utm_medium=affiliate&utm_content=undefined_undefined&utm_term=

Kijkje op het strand, http://parksandrecreation.in360.com/YachtClub.html

Esther776
18-02-12, 12:17
Weer eens verder rondgekeken, aan de hand van jullie tips. Het zal wel weer aan de golf worden en inderdaad een villa met zwembad, dan gaan we met de auto af en toe naar een strand. De oudste is op het moment nogal vies van zand aan de handen (tja! haha) dus misschien is het niet eens zo'n goed idee om aan het strand te gaan huren. Nog geen beslissing genomen, we hebben nog even de tijd om te zoeken.

Dank!

cindy74
18-02-12, 18:26
Ik heb in de buurt van cape coral naar zowel huizen als condos gezocht maar die lagen allemaal op of rond captiva en sanibel daar kosten ze je een stuk arm of been . IN fort meyers heb ik niet gekeken spijtig zou het wel leuk hebben gevonden hoewel ik fort meyers een beetje benidom vond het was er toen zoo druk dat je geen plekje vrij vond om je handdoek te leggen . We zijn toen doorgereden naar lovers key een echte aanrader om eens te wandelen .

cindy74
18-02-12, 18:29
Ester wij hebben villa Happy Flipper gehuurd was geweldig niet te ver van het strand . In cape coral moet je uitkijken waar je zit ,vorig jaar waren we er ook maar zaten helemaal uit de richting we moesten een uur rijden om aan sanibel te geraken . hier is de link het is van een nederlander wat mij ook geruststelde
http://www.happyflipper.com/indexdutch.html

Esther776
20-02-12, 13:55
Hoi Cindy,
hee dat is wel een leuk huis! Ook handig dat er een babybed en stoel is... Maar je zegt dat Cape Coral niet zulke leuke stranden heeft, waar gingen jullie dan naar toe?

Dank voor de link!

cindy74
20-02-12, 19:14
Wij gingen naar captiva maar liefst nog naar sanibel . Die hebben stranden met lekker veel ruimte en mooie schelpen om naar te zoeken . Fort meyers is zeer druk en wij vinden zo een drukte op het strand niet leuk . Lovers key daarin tegen was ook zeer mooi .

stephie
09-03-12, 10:05
Vorig jaar zaten we in Bradenton in een appartement van Shorewalk Vacation Villas (www.shorewalk.com (http://www.shorewalk.com)). Wij vonden Bradenton ook erg leuk. Bradenton Beach is lekker rustig, behalve in de weekenden....Maar dat is op elk strand zo. Als je lekker vroeg gaat dan heb je daar geen last van en heb je plek zat :D
Wij zijn altijd erg vroeg op, omdat we pas gewend zijn aan het tijdsverschil als we weer naar huis gaan hihi!
Voor de rest kun je leuk winkelen in Bradenton, maar ik ben snel tevreden. Als er maar een Macy's is \\:D/
Er zijn leuke activiteiten te ondernemen, waaronder mooie boottochten tijdens zonsondergang en je kunt dan ook dolfijnen spotten.

Dit jaar hebben we via VRBO een appartement van een particulier gehuurd in Sarasota (Gulf Gate Estate). We zitten vlakbij Siesta Key.
Het complex heeft ook een zwembad (net zoals Shorewalk) maar als je zo dicht bij het strand zit, dan is zwemmen in de zee veeeeeeeeeeeeeel leuker!