PDA

Bekijk Volledige Versie : Verblijf Miami zonder huurauto



Robbie1983
14-02-12, 19:06
Beste allen,

Gisterenavond hebben wij de tickets geboekt voor onze trip maar Miami en overige plaatsen. De komende maanden zullen bij ons dus in het teken staan van de voorbereidingen.

Deze zijn nu gebaseerd op het huren van een huurauto.

Wij verblijven van 18 mei tm 3 juni in Amerika.
Wij landen op Miami airport en zijn van plan om de eerste 2 à 3 dagen in Miami te verblijven.

Nu vroeg ik me af of het nodig / wenselijk is om een beschikking te hebben over een huurauto gedurende deze dagen.

Ik heb al wat zitten rondkijken en wij willen een hotel in de regio south beach en wij hebben altijd veel plezier met de hop in hop off bussen in een grote stad.

Een erg ontspannende manier om een stad te leren kennen.

Wat vinden jullie, is het noodzakelijk om een huurauto te hebben in Miami?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

hrjhaan
14-02-12, 19:43
Als je een hotel dichtbij de bezienswaardigheden neemt en best een stuk wil wandelen of de bus neemt kun je in Miami Beach wel zonder auto.

Robbie1983
14-02-12, 20:30
Welke regio zou jij aanbevelen om dichtbij de bezienswaardigheden te zitten?
Ben erg aan het twijfelen over Miami beach of south beach ?

Wat vinden jullie?

hrjhaan
14-02-12, 21:52
wij zaten in het Dorchester hotel. Op loopafstand van Lincoln Road en Ocean Drive.

Ebelix
14-02-12, 23:19
Miami is veel groter dan alleen south beach. Als je iets buiten SoBe wil bezoeken dan moet je dat met ov of een taxi doen. Tijdrovend in het eerste geval en duur in het tweede geval. Ik raad aan om gelijk een auto te huren. Die twee dagen extra huur en de parkeerkosten zullen niet je kop kosten op zo'n vakantie. Daarnaast ben je flexibel waar je naartoe wilt.

Nellas
05-06-12, 22:47
Wij eindigen onze rondreis Florida,de laatste 5 dagen, in Miami en wilden in eerste instantie onze huurauto houden zodat we zelf naar het vliegveld konden rijden. Na wat te hebben nagelezen, blijkt de auto meer een blok aan t been te zijn in Miami dan wat anders. Parkeerleed-en kosten, files, we hebben besloten de auto in te leveren zodra we in Miami zijn en daar met het openbaar vervoer te reizen. Betalen voor een auto die alleen maar geparkeerd staat, gaat nergens over.

Er schijnt een hop-on-hop-off-bus te zijn, er rijdt ieder kwartier een bus een vaste route door SB voor 25c, je komt wel waar je zijn moet.

De stad is zodanig ingericht op toeristen dat dit makkelijk te doen moet zijn en stukken goedkoper en efficienter dan met de huurauto. Rest wel te zeggen dat wij voornamelijk op SB willen blijven om de laatste dagen van onze vakantie rustig op een strand te liggen zonder al te veel energieslurpende activiteiten, hooguit een georganiseerde bus cq boottour.

reentje
05-06-12, 23:18
Ik heb de auto nooit als een probleem gezien tijdens ons verblijf in Miami.
Parkeren gaat prima. Oke, bij het hotel kwamen er wel kosten bij voor het parkeren en we hebben wel eens in de file gestaan, maar het was goed te doen en geeft je ook wat meer vrijheid om wat meer van Miami te zien.

Njit
06-06-12, 06:45
Hoe kom je van SB naar het vliegveld?

corrus
06-06-12, 10:44
Hoe kom je van SB naar het vliegveld?
Gewoon met één of andere hop-on / hop-off bus... met 40 kg bagage p.p. ??? :lol:
Lijkt me niet zo'n goed plan...

Melissa & Patrick
31-07-12, 21:19
Hallo,

Wij verblijven een paar dagen in Miami om te relaxen na onze rondreis, maar leveren als we Miami in komen onze huur auto in. Heeft iemand enig idee hoe je gemakkelijk naar het vliegveld van Miami kan komen als je geeen huurauto hebt?

Groetjes,
Melissa

Njit
31-07-12, 21:29
Taxi gaat er altijd wel. Zie hier wat je ongeveer kwijt bent: http://www.taxifarefinder.com/main.php?city=Miami

Melissa & Patrick
31-07-12, 21:47
Taxi gaat er altijd wel. Zie hier wat je ongeveer kwijt bent: http://www.taxifarefinder.com/main.php?city=Miami


Bedankt!! Valt best mee met de kosten... $ 31,=