PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Cindy1969: Orlando 27-02 t/m 05-03-2012



Cindy1969
12-02-12, 19:47
Nog 2 weekjes, en dan mag ik \\:D/

Hoewel ik iemand ben die van dag tot dag leeft, ook op vakantie, heb ik toch een soort van schema gemaakt.
Ik pin me er niet aan vast, want bv een dagje strand doe ik alleen als het mooi weer is, dus de kans is groot dat ik het schema zomaar overhoop gooi :razz:

Dag 1 Maandag: Vertrek Schiphol 13.00 uur, aankomst Orlando ca 18 uur. Transfer naar het hotel.

Dag 2 Dinsdag: Huurauto ophalen, en de buurt een beetje verkennen. Shoppen Walmart en wat shoppingmalls.
's avonds Downtown Disney, heb niets met Disney, maar dit lijkt me wel leuk om even rond te kijken.

Dag 3 Woensdag: Seaworld

Dag 4 Donderdag: Daytona Beach + Blue Spring State Park

Dag 5 Vrijdag: Gatorland + shoppen

Dag 6 Zaterdag: Clearwater Beach

Dag 7 Zondag: Nog leeg, iemand tips? Ik hou niet van pretparken zoals Disney.

Dag 8 Maandag: Laatste dagje, denk ca. 15 uur richting vliegveld. Tijd die ik nog heb die dag: shoppen. De huurauto heb ik tot 15 uur gereserveerd, moet tegen die tijd even kijken hoe laat ik hem terugbreng.

Dag 9 Dinsdag: terugkomst NL ca. 13 uur.

Aangezien sommige dingen niet de hele dag duren, denk ik, wil ik de rest van de tijd gebruiken om de diverse malls te bezoeken, en dit te combineren met ergens avondeten. Shoppingmalls zijn 's avonds gelukkig ook open.

Ik wil alles uit die 9 dagen halen, uitslapen komt thuis wel weer, ik hoef pas de maandag na thuiskomst weer te beginnen op het werk ;)

rolandino
12-02-12, 20:49
Ten eerste: zonde dat je dan op dinsdag al terug komt, als je nog 6 dagen thuis hebt ;-)

Even mee zitten denken, en dit valt mij op:
- Seaworld zou ik gewoon een hele dag pakken, en Gatorland verplaatsen naar een andere dag.
- Het combineren met Clearwater beach met Gatorland lijkt mij niet heel logisch. Immers is Gatorland pas open om 10.00 uur, en sluit om 17.00 uur. Aangezien Clearwater 2 uur rijden is, moet je dus daar al heel vroeg heen, en op tijg terug zijn. Of je kunt pas rond 13.00/14.00 uur die kant op. Ik zou dus Gatorland combineren met shoppen.
- Bij Clearwater beach zou ik zeker een boottocht richting de dolfijnen nemen. Wij vonden Little Toot erg leuk, kleine (lage) boot, erg leuk. Wel moet je geluk hebben, wij zagen maar een paar dolfijnen, maar goed dat kan altijd gebeuren en bij elke boot.
- Blue Spring State park kun je eventueel combineren met Daytona, je zit dan volgens google maps: http://g.co/maps/jz4u5 al een heel eind in de goede richting.

Alvast veel plezier!

Cindy1969
12-02-12, 22:02
Oh wat een goede tips, dank je wel!
Ga morgen even mijn schema omgooien dan.
Eerste keer Orlando voor mij, en het was eigenlijk een beetje een ruwe opzet.
Maar deze details, zoals openingstijden, heb ik wat aan, thanx!

Boottochtje zit er helaas niet in... Ik word al zeeziek als ik alleen maar naar een boot kijk, jammer, want had graag dolfijnen willen spotten.

En tja, achteraf had ik misschien beter 12 dagen kunnen boeken dan 9...
Had de woensdag nadat ik terugkom al vrij genomen, de vrijdag is geen werkdag voor mij die week (werk de ene week 4,5, de andere week 4 dagen) dus de donderdag er later ook maar bij genomen.

Cindy1969
13-02-12, 10:03
Schema aangepast :sun:

Cindy1969
29-03-12, 13:33
En ik heb het schema aangehouden en vond het zelf erg succesvol :-P
Bedankt voor de tips!

Nu even wat anders...

Ben besmet met het Florida virus ben ik bang, heb heimwee, en wil terug... Ooit wil ik langere tijd, 2 a 3 weken, maar moet dan ook goede oppas voor mijn katten regelen, en flink sparen...
Leuk plan voor de lange termijn.

Echter, zou feb/maart volgend jaar dan wel weer voor een dag of 9 a 10 heen willen. Dat is nog wel "tussendoor" te doen, zeker als ik het een beetje low budget hou.

Ik was erg gecharmeerd van Daytona en omgeving, en zou daar graag stationeren volgend jaar.
Op de site van Arke gekeken, maar waar ik nu EUR 700,= kwijt was voor ticket en hotel in Orlando, ben ik voor Daytona EUR 1300,=, dus dat gaat hem niet worden.

Ben van plan om goed de sites te checken en toe te slaan als er een keer een goede prijs voor een ticket voorbij komt.

Qua verblijf heb ik het volgende in gedachten: overnachten in motels.
Nu heb ik gelezen over Best Western, Super8, Motel6. Ook al wat prijzen gechecked, en dit past beter in mijn budget.

Maar.... zo veilig als ik me voelde in het hotel in Orlando, hoe zal dit in een motel zijn?
Raden jullie dit af aan iemand die alleen reist, of is het goed te doen?
Heb me echt geen moment onveilig gevoeld op de plaatsen waar ik nu was, maar zou toch graag jullie mening even willen horen.

reentje
29-03-12, 17:09
Je zou een ticket kunnen boeken naar Orlando, daar 1 nacht verblijven in een hotel vlakbij het vliegveld en de volgende dag doorrijden naar Daytona.
Wat motels betreft heb ik niet veel ervaring mee, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Wilde nog wel even zeggen dat ik je verslag met plezier gelezen heb.

reentje
29-03-12, 17:58
Sorry, zie nou dat ik je vraag niet goed begrepen heb. De prijzen die jij noemt zijn inclusief hotel.

Cindy1969
29-03-12, 19:30
Dank je Reentje, heb het ook met plezier geschreven :smile:

En ja, prijzen waren incl.hotel, was ook een mega goede prijs die ik nu had betaald voor vlucht en hotel op International Drive.

Zat ik ook al aan te denken, hotel bij vliegveld boeken, volgende dag naar Daytona rijden en dan daar een motel voor een week.
Maar of dat veilig is? Denk zelf van wel, maar zou graag ervaringen willen horen inderdaad :smile:

FMB
29-03-12, 20:02
Ik slaap vaak in motels, zeker als we een motortrip maken door USA en Canada. Zelf ben ik gecharmeerd van Holiday Inn Express. Weet je zeker dat de bedden goed en schoon zijn en er is altijd een simpel ontbijt inbegrepen.
Niet altijd op de allermooiste locaties, maar who cares.
Ook altijd gratis WiFi, business room met computer en printer en fitness room.
Verder kun je een "klantenkaart" nemen, waarmee je voor iedere overnachting punten krijgt en daarmee kun je gratis overnachtingen boeken.

Motel6, Red Roof, Super8 is ook niks mis mee, maar je krijgt alleen een kamer, verder is er weinig te doen.

Cindy1969
30-03-12, 10:23
Ah dank je wel voor de tip, ik ga Holiday Inn Express noteren!
Locatie maakt me ook niet uit, als het maar schoon is, en dit klinkt goed!

SpaceAce
30-03-12, 11:02
Wij hebben regelmatig in een motel geslapen... Nooit onveilig gevoeld. Slaapt prima :) We hebben alleen sindskort (ofja, toch ook al zo'n jaar of 2 nu) priceline ontdekt... Dan slaap je vaak in een 3.5* hotel voor de prijs van een 2 á 2.5* :)

Ta2 Gerrit
30-03-12, 11:39
Holiday Inn Express zou ik nu niet direct een motel willen noemen, zoals Motel 6 en Super 8.
Wij slapen daar regelmatig, en ze zijn toch wel een klasse beter dan de motels. Maar ook die (6, 8, Red Roof) die zijn niet echt slecht, en hebben ook meestal free wifi en soort van ontbijt.

De "echte" motels zijn voor mij nog steeds de motels zoals je ze in de film ziet. Auto met de kont tegen de kamer, hooguit 2 verdiepingen, en de lobby is een klein houten kantoortje.
Daar vindt je er vele van in Daytona, met name op US1/Ridgewood op het vaste land. Ook daar hoeft niks mis mee te zijn, en ze zijn vaak behoorlijk goedkoop. Veiligheid is natuurlijk een ruim begrip, dat zou je ter plekke moeten bekijken, voor je eigen gevoel.

In jouw periode zijn er wel wat dingen aan de gang die de prijs van zelfs zo'n cheapskate motel behoorlijk kunnen verhogen. Eind Feb. de Speedweek, met als afsluiter Nascars Daytona 500, 2e week Maart Daytona Bike Week en aansluitend Springbreak, allemaal met tien tot honderduizenden bezoekers die de prijzen van accomodatie behoorlijk opdrijven, maar wel de veiligheid vergroten :mrgreen:

Het beste, als je in die periode wil gaan, is dus om dit tussen Speedweek en Bike Week in te doen, dus na 24 Feb en voor 8 Mrt. En probeer dan accomodatie te vinden op Atlantic Avenue, op het eiland, dan zit je direct aan zee.

Cindy1969
30-03-12, 12:12
Fijn te horen SpaceAce! Zal toch ook eens gaan speaken op Priceline, gewoon even voor de fun, want prijstechnisch past een motel toch beter bij me ben ik bang :wink:

En je bent geweldig Gerrit! Want aan die activiteiten zat ik ook al te denken, maar moest nog uitzoeken wanneer die waren, je bespaart me een hoop speurwerk :wink:
Ik was er nu van 27-2 t/m 6-3, dus dat is volgend jaar dus ook een perfecte tijd.
Bedankt voor de tips!

Op zich vind ik het niet zo heel erg als een motel echt basic is, ik had nu een leuk hotel op Int.Drive, maar heb er echt alleen maar geslapen.
Ging 's ochtends de deur uit, en 's avonds kwam ik pas weer terug.
Wifi vind ik dan wel fijn, dus goed te horen dat veel motels dat hebben.
Aan zee vind ik fijn, dus Atlantic Avenue staat ook genoteerd :-)

Cindy1969
30-03-12, 16:00
Heb deze nu gespot op Booking.com, aan het strand, en goede beoordeling.
En kost me nog geen EUR 300,= voor een week....
Even als voorbeeld een datum in september genomen, voor feb/maart geeft hij aan dat het vol is, maar denk dat het nog niet boekbaar is.

http://www.booking.com/hotel/us/daytona-beach-1700-south-atlantic-avenue.html?tab=1&origin=hp&error_url=%2Fhotel%2Fus%2Fdaytona-beach-1700-south-atlantic-avenue.nl.html%3Faid%3D341505%3Blabel%3Dhotel-48130%3Bsid%3Dce0d381c18db231d2f7c23228b381b00%3Bd cid%3D0%3B&do_availability_check=on&aid=341505&dcid=0&label=hotel-48130&sid=ce0d381c18db231d2f7c23228b381b00&checkin_monthday=17&checkin_year_month=2012-9&checkout_monthday=24&checkout_year_month=2012-9

Cindy1969
04-10-12, 23:54
Plans are changed, ik ga weer naar Orlando :D
Boeking nog niet definitief, waarschijnlijk morgen, maar kan nu al niet wachten!!!
Dus ik kan weer over een schema gaan nadenken, heerlijk!!!!

trails
05-10-12, 07:40
We horen natuurlijk graag wat het gaat worden! ;)

Teleton
05-10-12, 08:33
Spannend! Je laat het vast wel even horen.

Cindy1969
05-10-12, 09:46
Uiteraard laat ik het dan even horen, zal dan ook even een nieuw topic aanmaken :)