PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Freya*: rondreis Florida 2012



Freya*
06-02-12, 22:03
Na een rondje ZuidWest in september 2010, gaan mijn vriend en ik (beide 25) van 14 mei tem 1 juni naar Florida.
De planning lukt helaas iets minder goed dan de vorige trip, daarmee dat ik even jullie hulp vraag = )

Dit is wat er al een beetje vast staat, met enkele vragen bij:

- maandag 14/05: 11u40 Bsl - Lisboa - Miami 21u (tickets geboekt via cheaptickets) - auto ophalen (geboekt via eautohuur)
Waar overnachten?
- 15/05: vanaf hier ligt nog niets vast. We denken meteen richting Orlando en pretparken te gaan.
Wat is er onderweg (oostkust) te zien en is het te doen in één keer?
- 16/05 tem 21/05 (ongeveer): op deze dagen willen we Magic Kingdom, Wizarding World, Typhoon Lagoon, 2x outlet shopping + Celebation Town bezoeken.
- 22/05: Daytona beach: is het te doen op en af vanuit Orlando of is het leuk om daar ook een nachtje te blijven?
- 23/05 tem 28/05: via de Everglades en Key West naar Miami
(! we zijn met Memorial Day in Key West dus willen we nu al een overnachting reserveren, helaas vind ik niets onder 150dollar, waar zouden jullie overnachten?)
- 28/05 tem 01/06: id later namiddag richting Miami (hostel al geboekt) en rond 14u naar de luchthaven voor vlucht terug (16u45)

Moet er nog ergens bij komen: Kissimee/Old Town (voor de muscle cars, dus op een vrijdagavond) en Kelly Park (gaan tuben).

Alvast bedankt voor alle suggesties, tips en opmerkingen!

Njit
07-02-12, 08:38
Key West is gewoon duur, net als Miami. Ik zie op Hotwire nu een aanbieding voor $154 voor een Condo in Key West. Als ik op Betterbidding (http://www.betterbidding.com/index.php?showtopic=67&) kijk dan is dat dit hotel:

3* Sunrise Suites Resort
Amenities: Condo, Resort, Near Beach, 2BR, Pool, Fitness, Business, Tennis, Kitchenette

Krijgt best aardige recensies: http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g34345-d126126-Reviews-Sunrise_Suites_Resort-Key_West_Florida_Keys_Florida.html . Het is wel wat uit het centrum.

Ebelix
11-02-12, 12:28
Alsje in Miami aankomt zou ik een airport hotel nemen. Een beetje luxe kan niet kwaad na een lange reis. Probeer via Priceline een 4 of 5 sterren hotel te winnen. Vaak hebben deze hotels ook een shuttle dienst vanaf de luchthaven en terug zodat je de volgende dag op je gemak de huurauto kan ophalen.

Tegenwoordig moet je met een peoplemover van de luchthaven naar de car rental building en ik heb begrepen dat het met bagage een flinke tippel is naar de people mover.

Het is goed te doen om in 1 dag langs de oostkust vanuit Miami naar Orlando te rijden.

Key West is slikken en accepteren.

Freya*
11-02-12, 23:01
Auto is momenteel al geboekt vanaf maandagavond, maar dat kunnen we precies best laten aanpassen. Van zodra ik een airport hotel heb, doe ik dat wss.

Het airport hotel dan...is 4of5 sterren echt nodig? Mij lijkt 3/3.5 genoeg en zou dit via priceline lukken voor +-80dollar? Is zowel Miami Airport als Doral/airport West goed?

Key West is ondertussen geboekt - met dank aan Lannie. We hebben het in het begin vd vakantie gezet om het dure Memorial Day weekend te mijden. Nu verblijven we voor 130euro in The Palms Hotel.