PDA

Bekijk Volledige Versie : Naar Florida met kinderen 3 & 4 jaar



Ivonne1407
04-02-12, 22:07
Goedenavond,

Wij zijn van plan om in april met onze 2 jongens van 3 & 4 jaar voor ongeveer 3 weken naar Florida te gaan. We willen starten in Orlando, we willen daar een Disneypark doen en Seaworld. Daarna willen we richting de kust en via de Everglades naar Miami.

Wij zijn niet eerder in Florida geweest, is het noodzakelijk om vooraf overnachtingen te reserveren, of kan dat makkelijk ter plaatse? Verder zijn alle tips van harte welkom, we horen ook graag wat leuk is om te ondernemen met jonge kinderen.

Alvast hartelijk dank!

groetjes, Ivonne

sonsi
05-02-12, 20:10
Wij zijn in 2003 in Florida geweest en niets besproken maar toen hadden wij onze kleine man nog niet. Het was toen goed te doen, we sliepen toen in motels. Ik zou dit niet zo snel doen met onze kleine man van bijna 5 jaar. Vorig jaar hebben wij een villa gehuurd en ook voor dit jaar hebben wij dit weer gedaan. Dan weet je toch waar je terecht komt en kan je dit van te voren ook laten zien. Succes met het uitzoeken!

streamwood
05-02-12, 21:32
Ja om met een gerust gevoel te vertrekken misschien 1ste nacht reserveren zeker als er kindjes bijzijn .Magic Kingdom en Epcot zijn het meest geschikt voor kleine kinderen.Er is ook Legoland.

gonniegans
05-02-12, 21:38
Wat dacht je van Animal Kingdom en Seaworld? Onze boys vonden de kermis bij Kissimmee Old Town ook fantastisch. Als je iets langer in Orlando verblijft (een week ofzo) is een villa met prive zwembad zeer aan te raden.

cloggie68
09-02-12, 09:02
Onze boys gaan dit jaar voor de 4e keer mee en ze waren 5 en 6 toen we voor het eerst gingen, iets ouder dus. We hebben destijds 3 van de 4 Disneyparken bezocht en Seaworld. Epcot hebben we dat jaar niet gedaan omdat we dachten dat het voor oudere kinderen/volwassenen was maar later bleek dat reuze mee te vallen, ook voor kleinere kinderen super. Afgelopen jaar hebben we de route Orlando-Naples-Everglades-Key West- Miami/Fort Lauderdale gedaan. Wij vonden de Everglades iets wat we niet meer zouden doen. We hebben vooral herinneringen aan de muggen en er waren (in juli, in april weet ik niet) 2 kleine krokodillen, verder hebben we er niets gezien. Overigens hebben wij niet de airboat tour gedaan maar de route met het treintje.

Old Town (op vrijdag en zaterdagavond) is met de kids ook leuk inderdaad.

Over de accommodatie, ik vind het wel fijn om van te voren een route te plannen dus wij reserveren wel alles van te voren. Op Key West na, heb ik nooit het idee gehad dat een hotel vol was (in april zal het nog rustiger zijn tenzij het Spring Break is). Het eerste jaar zijn we alleen in Kissimmee gebleven en hadden we een Townhome, het tweede jaar een villa (met opa en oma erbij). Wij vinden dat zelf heerlijk voor 1 of 2 weken maar als we langer gaan doen we ook ervoor/erna graag nog een stukje rondreis. Zo gaan we het dit jaar weer doen, eerst 10 dagen de Oostkust van Florida afzakken tot aan Fort Lauderdale en dan nog 2 weken in de villa in Davenport. In onze oude blogs kun je misschien ook nog wat tips lezen!

Dennan
09-02-12, 10:13
Wij zijn voor het eerst met onze dochters gegaan toen ze nog net geen 3 waren. Omdat we tegen de vlucht opzagen met de kids hadden we er gelijk maar 4 weken van gemaakt. :smile: 1ste week in Disney's Wilderness Lodge daarna 3 weken een vila.
Wij vonden het heerlijk om terug te gaan naar 1 vaste plek, ipv een rondreis te maken, voor de kinderen was dat ook fijn en in de vila hadden ze ook beide hun eigen kamer.

Omdat we er zo'n lange periode waren hadden we jaarkaarten voor Disney genomen, en hebben alle parken gedaan. Onze dochters vonden toen Magic Kingdom wel het leukst, maar ook in Epcot is er genoeg om de jongere kinderen bezig te houden, bijv KidCot waar ze in ieder land een stempel op een masker krijgen. Eigenlijk zijn alle parken voor de kinderen leuk met Animal Kingdom dan wel het minste (zo vonden wij en de kinderen ook).

Voordeel was toen dat ze ook nog overal gratis in mochten en zelfs bij alle restaurants gratis mochten mee eten.

Hierna zijn we nog terug gegaan toen ze 3 1/2, 4 en 7 waren en gaan in Mei weer

damian08
14-03-12, 11:43
Ik had ook nog wel een vraag met betrekking tot reizen met kleine kinderen.
Wij willen ook naar Florida maar dit keer ook meer stranden zien dan alleen maar parken.
Is Clearwater Beach leuk voor een dagje met kleine kinderen( 4 en 1 jaar oud).
Is de reis op 1 dag goed te doen of kan ik dan beter een overnachting nemen..

petrajessy
15-03-12, 20:03
Onder mijn naam zie je verslagen van onze vakanties naar Florida. Het laatste jaar naar Orlando maar de jaren ervoor veel stranden bezocht met onze dochter (toen 3,4 en 5 jaar oud) en onze andere twee kids.

cindy74
15-03-12, 21:05
@damian waar verblijven jullie? Een dagje strand is leuk maar sloopt de kinderen dus die slapen waarschijnlijk toch op de terugweg naar huis

sleepwalker
16-03-12, 07:22
wij zijn de laatste keer met onze dochter, toen twee, vanuit Orlando naar Honeymoon beach gereden.
Heel goed in een dag te doen. Anderhalf uur rijden en ze sliep op de weg terug. Ik zou daar echt geen overnachting voor boeken, tenzij je voornemens bent om de dag erop weer naar het strand te gaan.

Ivonne1407
18-03-12, 09:04
Goedemorgen,

Bedankt voor alle tips!
We hebben inmiddels een leuke condo voor een weekje in Kissimee geboekt, en een weekje een condo in Bradenton, daarna nog een een paar dagen Sanibel Island en we eindigen in Miami, waar vandaan we weer terug vliegen. Voor Miami en Sanibel gaan we nog even zoeken naar een leuke plek.

Groetjes, Ivonne

damian08
18-04-12, 13:27
@Cindy, nou ik zie nu pas dat ik reacties had gehad..We gaan eerst cruisen vanuit Miami en daarna wil ik doorrijden naar Clearwater of in ieder geval naar de kust.
Dus ik heb nog niks geboekt voor die kant, ik wil er ook maar 1 nachtje blijven en dan richting Kissimmee waar we in een villa verblijven.
Is overnachten dan wel een optie of zeg je van je kan beter in de avond doorrijden naar de villa?