PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Alamo (2)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10

mijnie
11-07-18, 16:46
Ik heb er in het verleden nog geen Problemen mee gehad. Ik denk dat de zwaarwegende factor is "no USA or Canadian Drivers License" verder Staat alleen dat je een kopie van de Brits Guide kan worden gevraagd. Die heb ik echter voor 0,65€ op de kop weten te tikken.

In de bevestiging die ik heb staat echter niks over brits.

Terpies
11-07-18, 19:01
Daarbij zit je in een Alamo-topic en niet in een algemeen autohuur topic, voor het geval het je ontgaan was. :p

Ik vraag aan @Lindaa waarom je perse bij Alamo zou willen huren, als er zoveel andere verhuurders zijn.

Jij begint zelf over Hertz, niet ik :D

Elliekeuh
11-07-18, 21:05
Bij ons komt het meestal zo uit dat alamo de goedkoopste is. Wij hebben enkel goede ervaringen met alamo tot nu toe. Ook al bij budget gehuurd en dollar, budget zijn we ook niet ontevreden van, enkel in mei wilden ze ons dingen bij aansmeren en deden ze heel moeilijk om het er weer af te halen, dit was wel in los angeles. Dollar moet niet perse opnieuw voor ons.

trails
12-07-18, 11:17
Ook bij ons komt Alamo/Brits steeds als goedkoopste uit.

Ik heb een paar jaar geleden eens een hele discussie gevoerd met Alamo/Brits over het wel of niet mogen huren met een ander Europees rijbewijs.
Dat was geen probleem. Het ging er vooral om dat het geen USA/Canada rijbewijs was.

En idd op het contract staat niks vermeld van het "Brits" gebeuren en ook niet dat je een Brits Guide bij je moet hebben.
Er is ons nog nooit naar gevraagd. En ik denk dat het de persoon aan de uitrij-balie worst zal wezen...

Njit
12-07-18, 12:07
Het is in Europa zo geregeld dat je als consument niet beperkt mag worden in welk Europees land je iets koopt. Vandaar dat ze je ook gewoon je auto mag boeken in de UK.
Kan anders worden als de Brexit compleet is.

Elliekeuh
12-07-18, 12:41
Het is in Europa zo geregeld dat je als consument niet beperkt mag worden in welk Europees land je iets koopt. Vandaar dat ze je ook gewoon je auto mag boeken in de UK.
Kan anders worden als de Brexit compleet is.


Nu nog profiteren dus. Hoewel ik denk dat die brexit nog wel een tijdje kan duren.

Don Tuse
12-07-18, 13:14
...dat je een kopie van de Brits Guide kan worden gevraagd.
Dat staat er niet hoor:

You will be requested to present your copy of the Brit Guide in order to qualify for your rental at time of pick up. .
Copy = exemplaar, geen kopie.
Maar goed, volgens mij is er nog nooit iemand naar gevraagd maar als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, dan adviseer ik het boek (https://www.amazon.co.uk/Brit-Guide-Orlando-2018-Guides/dp/0572046987) mee te nemen. Dan zit je in ieder geval goed.

mijnie
12-07-18, 14:56
:up: foutje van mijn kant.

Terpies
12-07-18, 19:22
Ik ben echt heel benieuwd of Alamo echt goedkoper is dan National, zeker als je Alamo gold neemt voor een extra bestuurder.

Ik ben benieuwd wie zijn ‘goedkoopste’ geboekte prijzen hier durft te noemen voor een vergelijking...plaats, datum ophalen en inleveren en auto klasse.

Ik had in juni een Standard SUV via EC executive aisle keus (Ford Explorer) voor $27 per dag incl tweede bestuurder, en weet dat die prijs niet gematcht kon worden door welke Alamo site dan ook (ik heb zelf ook ALLES vergeleken).

Don Tuse
12-07-18, 20:12
Ik ben benieuwd wie zijn ‘goedkoopste’ geboekte prijzen hier durft te noemen voor een vergelijking....Dan betaal je dus dubbel.

Terpies
12-07-18, 20:18
Hoezo dubbel? Je boekt toch nooit een auto zonder de mogelijkheid om te annuleren?

Fitzroy
12-07-18, 21:51
Als je zelf maar tevreden bent met de prijs, daar gaat het om. En wat Terpies daarvan vindt is echt niet belangrijk, er hoeft toch geen verantwoording aan Terpies afgelegd te worden :confused:

Njit
12-07-18, 22:16
AUB weer ontopic. Het is geen wedstrijdje verplassen :)

Terpies
12-07-18, 22:40
Als je zelf maar tevreden bent met de prijs, daar gaat het om. En wat Terpies daarvan vindt is echt niet belangrijk, er hoeft toch geen verantwoording aan Terpies afgelegd te worden :confused:

Termen als ‘Alamo is het goedkoopste’ waag ik te betwijfelen, vandaar mijn vraag. Mijn idee van dit forum is om elkaar te helpen en te informeren, daarom snap ik je reactie niet. Evenmin snap ik je felle reactie eerder niet op mijn vraag, waarbij je met een verhaal over Hertz aankomt, en mij vervolgens verwijt iets off-topic te roepen in een Alamo topic :confused:

Bovendien hebben Alamo en National dezelfde moeder maatschappij (enterprise) en putten ze op een groot aantal Rental centers bij vliegvelden veelal uit dezelfde voorraad auto’s (meestal staan de nieuwere/lagere km standen bij National). Door de genoemde voordelen (oa gemak van auto uitzoeken, free Rental days, EC/EC exec program, gratis extra bestuurder) lijkt het me qua prijs zinvol om te vergelijken tussen in ieder geval Alamo en National.

Bovendien worden er hier een aantal links van sites genoemd die zogenaamd Alamo zijn, maar niets anders zijn dan brokers met Alamo auto’s in het Rental assortiment, maar geen onderdeel uitmaken van de Alamo organisatie.

Njit
12-07-18, 22:45
Modbreak: Laatste waarschuwing. Volgende Offtopic berichten worden zonder pardon verwijderd. Ook niet om het laatste woord te krijgen..

Lindaa
13-07-18, 09:50
Ook bij ons komt Alamo/Brits steeds als goedkoopste uit.

Ik heb een paar jaar geleden eens een hele discussie gevoerd met Alamo/Brits over het wel of niet mogen huren met een ander Europees rijbewijs.
Dat was geen probleem. Het ging er vooral om dat het geen USA/Canada rijbewijs was.

En idd op het contract staat niks vermeld van het "Brits" gebeuren en ook niet dat je een Brits Guide bij je moet hebben.
Er is ons nog nooit naar gevraagd. En ik denk dat het de persoon aan de uitrij-balie worst zal wezen...

@Elliekeuh: late reactie, maar wat trails zegt dus..

Mattie
31-07-18, 20:04
Zojuist online check-in gedaan (voor 28 sept). Ging echt supper makkelijk, bij de check-in zelf konden de 'additional drivers' al aangevinkt worden. Vervolgens na het opslaan of ik skip de counter wil (ja duh) hup, RSP denied en klaar! Geen gedoe met de bypass url wat ik wel eens gelezen heb. Helemaal makkelijk dus :) Printje met de barcode ligt klaar (tja je weet het toch maar nooit met die electronica) dus dat moet goed komen!

pietjepuk
01-08-18, 20:00
Zojuist een midsize suv geboekt bij alamo brits voor de meivakantie 2019 totaal 14 dagen voor £333,- omgerekend €374,- niet slecht toch ? Ik ben er in ieder geval blij mee!!

Njit
01-08-18, 21:33
Dat is het belangrijkste, dat je er zelf tevreden mee bent :)

Bullyleo
15-08-18, 20:18
Even een vraagje: Wij gaan voor het eerst gebruik maken van een Alamo locatie waar "skip the counter" mogelijk is. Dit is toch hetzelfde als online check-in? Dat heb ik net gedaan en het formulier met barcode uitgeprint. Dit kan ik dan toch meenemen en gelijk een auto uitzoeken? Vind het namelijk een beetje verwarrend dat op de site wordt gesproken over "skip the counter" en dat je na de online check-in nergens meer die term "skip the counter" tegenkomt.

mhagman
15-08-18, 23:39
ja, is inderdaad hetzelfde. Ik vond het ook verwarrend maar wij hebben 3,5 week geleden met het formulier the counter geskipt en dat ging prima :)

Bullyleo
16-08-18, 06:17
ja, is inderdaad hetzelfde. Ik vond het ook verwarrend maar wij hebben 3,5 week geleden met het formulier the counter geskipt en dat ging prima :)
Bedankt, dan is dat ook maar weer geregeld!

Fitzroy
16-08-18, 06:19
Voor zover ik weet, moet je éérst online inchecken en daarna skip the counter doen. Dus alleen online inchecken is niet voldoende.
Zoek anders even op Sylvia schulze op dit forum of kijk op het AA forum, daar is het stap voor stap uitgelegd.

Mattie
16-08-18, 09:55
Wat staat er op je printje (die met de barcode)? Er zou precies op moeten staan wat je moet doen:

https://upload.mattie-systems.nl/uploads/99419-capture.png
Duidelijker kunnen ze het niet maken toch? Staat dat er dan heb je skip the counter, staat er iets anders dan heb je het niet.

theovg
16-08-18, 11:11
Re: Skip the counter (alamo)

Citeer
Berichtdoor Frasi » 30 sep 2017, 12:30
Ik heb het een paar keer gedaan en zal het proberen uit teleggen. Ik had gereserveerd bij Alamo.co.uk. Niet gegarandeerd dat het bijboekingen via andere travel agents ook werkt.

1) alleen inchecken en & skip-the-counter als je zekerbent dat je niets meer gaat veranderen. Dus een paar dagen/weken vooraf.
2) zoek op je reserveringsbevestiging naar het Alamoreservering of bevestigingssnummer. Zal rechtsboven staan en 9 of 10 cijfershebben.
3) Hou je rijbewijs bij de hand en ga naar Alamo.com enklink (bovenbalk) op "Online check-in)
4) vul je voornaam, achternaam en reserveringnummer in.(voornaam zoals opgegeven in je reservering)
5) rijbewijsnummer en gevraagde data ingeven (geboortedatumen afloop geldigheid rijbewijs). Je zal ook een adres en telefoonnummer moeteninvoeren. Dit zal wellicht wat creativiteit vereisen om je NL nummer in hetformat te gieten. Ze gaan je toch niet bellen dus verzin anders wat. Zorg weldat je emailadres klopt.
6) vul evt. je vlucht nummer in (volgens mij doen ze erniets mee maar als er vertraging is, kunnen ze het weten).
7) goed nadenken welke extra's je zou toevoegen. In principeis je Autoeurope reservering inclusief alle benodigde verzekeringen enselecteer je niets. In dat geval blijft het "Estimated total" mooi op$0 staan (controleren voor je verder gaat; alles is included).
8 ) Dan klik op "Check-in" en wacht op de volgendepagina. Niet afsluiten: je bent er nog niet. Wel de pagina uitprinten (en evtals PDF opslaan)
9) Blijf op dezepagina (alamo.com niet afsluiten!). In het adresbalk het volgende adres typen:
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... ypass.html
10) Nu bij alle "protection options""decline" aanvinken. Alle benodigde verzekeringen zitten al in jereservering en je wil ze niet dubbel betalen.
11) "I agree to the rental agreement....."aanvinken. Klik "add Payment"
12) Wellicht heb je al betaald tijdens de boeking. Toch moetje je credit card gegevens opgeven als borg.
13) Voer je CC gegevens in en controleer of de Chargesummary nog steeds $0 aangeeft
14) Klik op "Submit & check-in" en wacht op devolgende pagina.
15) Print now en maak voor de zekerheid ook een PDF printvan je "Alamo bypass ticket".

Nu kan je bij aankomst bij Alamo rechtstreeks naar deparkeergarage. Ga naar de rij/sectie met de goede categorie (opm. Alamo maaktgeen onderscheid tussen mid-size en standard SUVs. Ook Minivans staan in dezerij en mag je met een SUV reservering meenemen). Zoek een mooie auto uit en rijnaar de uitgang. Geef de medewerker je Alamo bypass ticket, rijbewijs (van alleaangemelde bestuurders) en je credit card.

De screenshots kunnen wellicht nog behulpzaam zijn:
http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html

Succes!!

Mattie
16-08-18, 11:16
Bypass was bij mij in elk geval niet nodig om te gebruiken:


Zojuist online check-in gedaan (voor 28 sept). Ging echt supper makkelijk, bij de check-in zelf konden de 'additional drivers' al aangevinkt worden. Vervolgens na het opslaan of ik skip de counter wil (ja duh) hup, RSP denied en klaar! Geen gedoe met de bypass url wat ik wel eens gelezen heb. Helemaal makkelijk dus :) Printje met de barcode ligt klaar (tja je weet het toch maar nooit met die electronica) dus dat moet goed komen!

Njit
16-08-18, 11:52
@theo: als je knipt-en-plakt van een ander forum gaan niet alle linkjes mee..

trails
16-08-18, 17:10
Nee, eerst moet je online inchecken en daarna de skip the counter doen. Uitleg staat in dit topic vermeld (blz 155, bericht # 1545).

Bullyleo
16-08-18, 17:59
Nee, eerst moet je online inchecken en daarna de skip the counter doen. Uitleg staat in dit topic vermeld (blz 155, bericht # 1545).

Bedankt allemaal, de handleiding gebruikt en nu verscheen er inderdaad een ander formulier met de afbeeldingen die Mattie liet zien. Gelukt!

ietie
24-08-18, 16:05
Vandaag tot de ontdekking gekomen dat alamo mij cc opnieuw belast heeft voor een aditional driver terwijl dit onder mijn gold pakket valt . Heb een klachtenformulier ingevuld en nu maar afwachten wanneer ik mijn teveel betaalde geld terug krijg . Iemand hier ervaring mee ?

ietie
31-08-18, 09:16
Geld binnen 3 dagen terug gestort super snelle service van alamo.

mblokland
31-08-18, 19:38
Vandaag tot de ontdekking gekomen dat alamo mij cc opnieuw belast heeft voor een aditional driver terwijl dit onder mijn gold pakket valt . Heb een klachtenformulier ingevuld en nu maar afwachten wanneer ik mijn teveel betaalde geld terug krijg . Iemand hier ervaring mee ?

Bij ons dit jaar ook gebeurt, ook snel geld teruggekregen.

mhagman
01-09-18, 11:49
Ook bij ons stond het bedrag voor de additional driver na het ophalen ten onrechte extra op de CC (vooraf betaald dus dan valt het meteen op), ook meteen bij constatering geklaagd maar omdat ons ophaal en inlever punt verschilde werd het bedrag pas weer vrijgegeven na het inleveren. Op zich best vervelend maar gelukkig ging het niet om een wereldbedrag en hadden wij een mail met de bevestiging dat dit ten onrechte was berekend. Na inlevering werd inderdaad het bedrag vlot weer vrijgegeven.

Njit
01-09-18, 21:58
Je tekent toch bij ophalen? Daar zou dat extra bedrag dan ook al op moeten staan?

mhagman
02-09-18, 11:10
De auto opgehaald via skip the counter en het extra bedrag stond niet op onze ondertekende versie bij de check out dus dat was ook onze enorme verbazing. Hoe kunnen zij dat bedrag willen incasseren terwijl er geen handtekening van ons is voor dat bedrag en het ook niet op ons contract staat. Na telefonisch contact is het allemaal wel goed gekomen maar het blijft een hele vreemde situatie

PENPE
02-09-18, 12:37
Je tekent toch bij ophalen? Daar zou dat extra bedrag dan ook al op moeten staan? Ik teken nooit bij ophalen, maak gebruik van 'Skip the counter' danwel 'Emerald' ( bij National )

Zaliyah
07-09-18, 23:51
Kan iemand mij advies geven over huur auto inleveren bij Alamo Miami... we vliegen om 16:50. Is natuurlijk 3 uur van te voren aanwezig zijn, ik heb 13:30 auto inleveren gezet, is dat voldoende tijd om de auto in te leveren a half uur in Miami? Orlando redde we ruim vorige keer en hebben we ons 1,5 uur extra verveeld op airport, daarom wil ik liever niet te vroeg inleveren en weer enorm lang tijd doden op airport

PENPE
08-09-18, 00:08
Kan iemand mij advies geven over huur auto inleveren bij Alamo Miami... we vliegen om 16:50. Is natuurlijk 3 uur van te voren aanwezig zijn, ik heb 13:30 auto inleveren gezet, is dat voldoende tijd om de auto in te leveren a half uur in Miami? Orlando redde we ruim vorige keer en hebben we ons 1,5 uur extra verveeld op airport, daarom wil ik liever niet te vroeg inleveren en weer enorm lang tijd doden op airport
13:30 inleveren moet best kunnen als je niet al te lang daar wilt wachten, overigens als je je daar verveeld er zit op de airport een hele goede hamburgertent ;-)

Lady lefty
09-10-18, 12:55
Weet iemand of er problemen zijn met online check in bij Alamo? Vul alles keurig in en doe niet iets anders dan wat ik normaal invul maar er lijkt een storing te zijn. Zal ze zelf ook eens mailen. Maar dan kan de reactie misschien wel even op zich laten wachten. ;-(

Eefdepeef
09-10-18, 19:29
Hoi. Ik heb onderstaande vragen.
Wij gaan volgend jaar met een grote groep naar Florida. Ik via American Vacation een aanbieding voor pickup MCO 14-7-19Inleveren MIA 4-8-19.
1) SUV Intermediate €. 675.55
2) Minivan €. 923.72
Beiden op basis Alamo Gold

Zijn dit goede tarieven ???

Volgens de geruchten is het ook mogelijk om voor de categorieën Skip the Counter toepassen?

In afwachting van jullie expertise

Terpies
09-10-18, 21:12
Via National Emerald Executive met vrije keus auto uit twee aisles, extra bestuurders en skip the counter kom ik op $728 (omgerekend met huidige koers €633).

Als je specifiek een minivan wilt huren (als backup boeking als deze niet in een van de aisles staat voor bovenstaande prijs) dan kost deze $1076 oftewel € 938.

Ik huur liever via National dan via Alamo, maar dat is persoonlijk.

KevinB
09-10-18, 21:35
Voor Alamo (op dit moment) prima prijzen, houdt ze wel in de gaten want ze zijn vaak per dag en aanbieder anders.
Skip the counter kan gewoon met je Alamo reserveringsnummer. Ergens in dit topic staat ongetwijfeld hoe je het moet doen, anders even zoeken op het forum.

Wat het bericht van National fan Terpies betreft, mocht je bij National een betere prijs kunnen krijgen zou ik het zeker niet laten. Afgelopen zomer heb ik voor het eerst een auto bij National opgehaald en de keuze was zeer ruim.

Terpies
09-10-18, 21:42
Alamo en National behoren tot dezelfde groep (Enterprise) en delen veelal op locaties dezelfde garage (echter met wel verschillende aisles). De nieuwere auto’s staan over het algemeen bij National, de ‘oudere’ auto’s met meer miles staan veelal bij Alamo.

Fleurida
09-10-18, 22:11
Alamo en National behoren tot dezelfde groep (Enterprise) en delen veelal op locaties dezelfde garage (echter met wel verschillende aisles). De nieuwere auto’s staan over het algemeen bij National, de ‘oudere’ auto’s met meer miles staan veelal bij Alamo.

Wat je hier claimt over Alamo is onzin. Wij huren al meer dan 25 jaar auto’s in Amerika en vaak bij Alamo en meestal staat er nog geen 1000 mijl op de teller en is Sirius nog actief wat betekent dat de auto nog geen 3 maand oud is.

Fitzroy
09-10-18, 22:18
Idd, Fleurida, dat herken ik ook helemaal niet. Met skip the counter kun je je eigen auto uitzoeken en dus ook nieuwe auto’s. Ook die staan er bij Alamo. Ik heb bij Alamo nog nooit een oude auto gehad, alleen bij Hertz hadden we een oude bak.

Terpies
09-10-18, 22:44
Je kunt vinden wat je vindt...toch is het zo....National heeft de nieuwere auto’s, want het is het premium brand van Enterprise. Bij Alamo kun je geluk hebben, bij National zijn bijna alle auto’s nieuwer.

KevinB
09-10-18, 23:33
Je kunt vinden wat je vindt...toch is het zo....National heeft de nieuwere auto’s, want het is het premium brand van Enterprise. Bij Alamo kun je geluk hebben, bij National zijn bijna alle auto’s nieuwer.

Je doet het nu voorkomen alsof je geluk moet hebben een recente auto met lage km stand bij Alamo te vinden. Dat is echt onzin, op alle grote vliegvelden waar ik meermalen een auto een auto heb opgehaald bij Alamo (MIA, MCO, TPA, LAS) heb ik altijd keuze gehad uit meerdere nette auto’s.
Allemaal met een km stand (ruim) onder de 15.000 mijl en eigenlijk nooit in de goedkoopste uitvoering.
Alleen op RSW (Ft. Myers) stond allemaal ouwe meuk.
Als je dan toch niets van je gading kunt vinden kan je het altijd nog vragen en halen ze er een voor je bij National weg (mits er daar wel een staat)
De keuze in de executive aisle is natuurlijk wel top, een Mustang cabrio, Challenger of Tahoe meenemen voor de prijs van een midsize zal niet zomaar gaan bij Alamo.

Terpies
10-10-18, 01:26
De keuze in de executive aisle is natuurlijk wel top, een Mustang cabrio, Challenger of Tahoe meenemen voor de prijs van een midsize zal niet zomaar gaan bij Alamo.

dit is exact wat mijn punt is.....dat heb je dus nooit bij Alamo hoe je he5 ook wendt of keert....

KevinB
10-10-18, 07:29
Alamo en National behoren tot dezelfde groep (Enterprise) en delen veelal op locaties dezelfde garage (echter met wel verschillende aisles). De nieuwere auto’s staan over het algemeen bij National, de ‘oudere’ auto’s met meer miles staan veelal bij Alamo.

Volgens mij was bovenstaande je punt.

De Emerald & Executive aisle bieden je geen garantie op een bepaald soort auto, als je perse een full size suv mee wilt hebben dan moet je wel het geluk hebben er een te treffen.
Er zit een bovengrens aan wat ze je garanderen.
Daarom niet voor iedereen geschikt

Fitzroy
10-10-18, 08:00
En ook op RSW heb je dan pech gehad, wij hadden daar bij Alamo een keurig nette midsize SUV met 1400 miles op de teller.

Njit
10-10-18, 09:59
Modbreak: De discussie over National vs Alamo mag in een seperaat topic gevoerd worden. Hier gaat het over Alamo.

SpaceAce
10-10-18, 12:57
Wij gaan volgend jaar met een grote groep naar Florida. Ik via American Vacation een aanbieding voor pickup MCO 14-7-19Inleveren MIA 4-8-19.
1) SUV Intermediate €. 675.55
2) Minivan €. 923.72

Een grote groep, hoe groot is de groep precies? En wil dat zeggen dat de gehele groep mee in de auto gaat, of worden er meerdere auto's gehuurd?

Persoonlijk vind ik de Intermediate SUV voor meer dan twee personen te klein. Zelfs de Standard SUV vind ik dan aan de kleine kant. Dan zou ik eerder voor een Fullsize SUV gaan.
Een minivan is wel uitstekend voor een grotere groep.

Ligt er ook aan hoeveel bagage er mee gaat natuurlijk.

Eefdepeef
10-10-18, 17:30
1 groep van 4 volwassenen en 3 kinderen en 1 groep van 4 volwassenen. De auto's zijn in eerste instantie voor lokaal gebruik zonder bagage.

knaapje
10-10-18, 18:45
Dat wordt dan of een grote SUV of minivan ( beide 7 pers) en geen bagage plus een midi of grote SUV voor 4 pers en een keer extra rijden voor de bagage.

Letop dat je wellicht een grotere 15 pers auto/van wordt aangeboden, maar dat mag je met een B rijbewijs niet besturen.

Njit
10-10-18, 20:16
Volgens mij mag je die 15 persoons van wel besturen maar niet met 15 personen aan boord. Maximaal 8 dacht ik..

NaMiSe
04-11-18, 15:39
Wij hebben een fullsize auto geboekt op Sanford voor 4p ( 2 volwassenen en 2 kinderen 9 en 11). We hebben 2 flinke koffers en handbagage. We gaan vanavanaf Sanford naar St. Augustine, dan na een week naar Orlando en dan naar weer een week naar Naples. Tussendoor natuurlijk uitstapjes, maat niet meer met bagage.
Is deze auto groot genoeg? Weet iemand wat Alamo op Sanford heeft staan in fullsize? Of toch upgraden naar Midsize SUV?

KevinB
04-11-18, 16:25
Dat gaat gewoon passen, een fullsize sedan is formaat Mondeo, Passat of Audi A4 en dan vaak nog iets ruimer.
Als je een midsize suv huurt kun je zomaar met een stuk minder ruime auto eindigen bijv. een Jeep Compass of Chevrolet Trax (Opel Mokka)

knaapje
04-11-18, 21:27
Een nadeel van een SUV vind ik, dat er nooit een afdekhoes voor de bagageruimte in zit.
Ik weet wel, dat de meeste achterruiten extra getint zijn, maar wat gekleurde bagage is toch van buitenaf te zien.

corrus
04-11-18, 22:14
Een keertje op de markt een lapje zwarte stof kopen voor een paar euro.
Hebben wij jaren gedaan. :cool:

Njit
05-11-18, 09:08
@Knaapje: dat nadeel heb je met een Minivan ook. Technisch gezien ben je dan niet verzekerd voor diefstal want je bagage dient in een afgesloten ruimte te zitten. Ook niet als er een afdekhoes bij zit.
Maar we hebben gelukkig nog nooit iets meegemaakt. En inderdaad, lapje stof erover. Of zoals wij gedaan hebben, een hoeslaken van de zeeman. Zit er elastiek in zodat het goed blijft zitten.

knaapje
05-11-18, 12:52
Een paar vuilniszakken open knippen en erover heen of zwart klusfolie is ook een oplossing.

Fleurida
05-11-18, 13:10
Wij hebben al jaren een zwart laken, gekocht bij de Walmart. Dat werkt perfect, vooral als we een rondreis doen.

wendy1
09-11-18, 12:33
@Njit;
Wij helaas wel. We waren opweg van het ene hotel naar het andere en zijn overdag gestopt bij een Toysrus in Orlando. We zijn max. 10 minuten weg geweest en ze hadden alle waardevolle spullen uit de auto en koffers gehaald. (SUV met handdoek over de koffers). De verzekering heeft niets uitgekeerd omdat het niet in een afgesloten separate kofferruimte lag. Dus ben je veel onderweg, dan zou ik zeker voor een fullsize gaan.

utah
11-11-18, 09:09
Tijdens al de keren dat we al in FLORIDA zijn geweest, gelukkig nog nooit meegemaakt. Wat een nare ervaring zeg.... Hopelijk overkomt ons dat nooit. Mag ik vragen hoe jullie dit verder hebben afgehandeld?

wendy1
13-11-18, 19:06
We hebben een aantal uur op het politiebureau gezeten om aangifte te doen. Helaas zaten op die plek op de parkeerplaats geen camera's.
We hebben de aangifte en andere documenten aan de verzekeringsmaatschappij gestuurd, maar kregen meteen te horen dat we niets vergoed kregen omdat de spullen niet in een afsluitbare kofferbak zaten.

SpaceAce
13-11-18, 19:20
Het is wel zo dat je bij de minivan in de vloer nog een bést grote afsluitbare opbergbak hebt (bij de medereizigersstoelen). Stop daar dus de kostbare spullen in. Helaas net te klein voor een koffer ;)

NaMiSe
14-11-18, 20:30
Bedankt voor all reacties, dan blijft het voor nu gewoon een fullsize sedan en misschien kunnen we dan ter plekke nog in de aisle kijken voor iets anders.

jovd
15-12-18, 21:10
Ik ben op zoek naar een full-size SUV na ons bezoek aan universal een 12-tal dagen in rond te rijden (en dan te droppen bij disney car care). De dichtsbijzijnde Alamo-site is bij Sheraton studios ( https://www.alamo.com/en_US/car-rental/locations/us/orlr71-orlando-four-points.html ) Is het OK om er daar eentje te reserveren, of keer je best terug naar MCO om een wagen af te halen?

tcjvissers
16-12-18, 16:53
meestal is het aanbod op MCO het grootst. zeker als je eenbeetje vroeg op de dag bent.

Ebelix
17-12-18, 10:01
Bij het Sheraton zetten ze dan een auto voor je klaar en heb je geen keuze. Op het vliegveld heb je altijd keuze.

utah
13-01-19, 09:10
Via welke weg is het momenteel goedkoop om te reserveren bij Alamo? AutoEurope? RentalCars? Alamo brits?

KevinB
13-01-19, 09:35
dat verschilt per datum en auto dus alle genoemde even bekijken.
het beste resultaat heb ik op dit moment bij https://partners.rentalcar.com/american-vacation/

utah
13-01-19, 09:41
Thx Kevin voor de tip. Is inderdaad een heel verschil met de anderen.

eborn
13-01-19, 21:58
dat verschilt per datum en auto dus alle genoemde even bekijken.
het beste resultaat heb ik op dit moment bij https://partners.rentalcar.com/american-vacation/

Je betaald bij deze site volgens mij wel het Pay Now tarief. In dat geval betaal je bij Alamo $50 als je wilt annuleren. Althans, zo lees ik de informatie op de site.

KevinB
13-01-19, 22:54
Dat staat idd op alamo.com.
Maar daar boek je de auto niet direct bij.
Ik heb een reservering staan en nergens is in de voorwaarden te vinden dat ze een fee rekenen.
Ook heb ik vorig jaar een betaalde reservering geannuleerd en het volledige bedrag netjes terug gekregen, het duurde wel een week of 2.
Boeken is uiteraard altijd op eigen risico.

Terpies
14-01-19, 20:16
Via die link https://partners.rentalcar.com/american-vacation/ kom ik voor Alamo gold package (incl additional drivers) op €905 (midsize SUV) terwijl ik geboekt heb voor $838 bij National voor EC aisle, waarbij ik altijd minstens een Standard SUV meekrijg.

Bij https://partners.rentalcar.com/american-vacation/ zou ik voor een Standard SUV zelfs €1203 betalen!

Dan toch liever rechtstreeks bij National boeken, waarbij je ook nog pas betaalt als je de auto weer na je vakantie inlevert(!) ... geen sores met vooruitbetalen en/of kosten als je je boeking annuleert, of alsnog ergens anders je auto ophaalt: je reservering vervalt gewoon bij no-show.

pzomerdijk
17-01-19, 13:34
Het is mij helemaal wat onduidelijk geworden. Volgens mij boek je bij de ,,partnersites'' als https://partners.rentalcar.com/american-vacation/ en bijvoorbeeld https://partners.rentalcar.com/vacationatsea/ via rentalcars bij Alamo. Het blijft voor mij de vraag..... Boek ik nu via een partner bij Rentalcars of bij Alamo. In de twee genoemde voorbeelden zit namelijk nogal wat prijsverschil voor dezelfde periode en dezelfde auto. Bovendien, als het onder de ,,verzekeringsvoorwaarden'' is bij Rentalcars, is er ook nog sprake van een eigen risico voor schade en diefstal van 300 dollar! Tenminste, dat is het bij rentalcars geworden. Ik heb nog eens op oude voucher (van 2017) gekeken en daar stond dit eigen risico op 0 (geboekt bij Alamo via Rentalcars).
Het blijft lastig om te vergelijken. Soms heb je het idee dat het allemaal hetzelfde is, maar is er in voorwaardelijke zin verschil.
Wie kan hier een duidelijk antwoord op geven m.b.t. die ,,partnersites''.

Njit
17-01-19, 14:47
Als je op https://www.whois.com/whois/rentalcar.com kijkt dan zie je dat de eigenaar van het Rentalcar.com domein "Enterprise Rent a Car" is. Dat is de moedermaatschappij van Alamo. Het is gewoon een extra manier voor Enterprise om boekingen te verkopen. American Vacation is dan ook niet de verkopende partij maar krijgt waarschijnlijk wel commissie per boeking.

Vacationatsea is overigens officieel alleen voor mensen die werkzaam zijn in de toeristenindustrie. Niet dat ze daar in de praktijk naar vragen maar toch...

Ik heb zelf ook onlangs via zo'n Partnersite geboekt (Sunpromotions) en op mijn Voucher staat 'Vollkaskoschutz Ohne Selbstbeteiligung'. Geen eigen risico dus.

Hermanus
17-01-19, 16:44
Ik weet niet of dat helemaal juist is. Rentalcars.com is onderdeel van de priceline group. Hier vallen o.a. Booking.com en priceline.com onder.

Hermanus
17-01-19, 16:50
Ik zie het al: Rentalcar.com ipv Rentalcars.com!

pzomerdijk
18-01-19, 10:33
Ok bedankt. Het verzekeringspakket is dus vanuit de voorwaarden Alamo. Dat vacation at sea is ook zo'n partner, maar inderdaad staat er in de voorwaarden dat het bestemd is voor mensen die werkzaam zijn in de reisbranche en je op verzoek je dat moet kunnen aantonen. Eigenlijk is deze site die vele malen goedkoper is, zij hebben zo'n 35 procent korting geloof ik, is er bij mijn weten al lange tijd. Ik heb het nooit aangedurfd om na een lange reis gezanik te krijgen bij het ophalen van je auto. Dus, maar het scheelt aardig.
Begrijp ik het overigens goed dat bij Gold het brandstofbeleid vol ophalen en leeg terug geldt? Rentalcars hanteert 300 dollar voor diefstal en schade. Heb daar overigens altijd probleemloos kunnen boeken.

KevinB
18-01-19, 17:40
Fuel service (vol mee, leeg terug) is bij de genoemde links standaard, master is met 1 bestuurder, gold is met 3 bestuurders. Er is ook een master gps, in die prijs zit ook de huur van een navigatiesysteem (niet doen, te duur)
Eigen risico voor schade aan de auto of diefstal van de auto heb je nooit in de VS mits je de juiste verzekeringen er bij hebt (CDW & EP, ook onder wat andere afkortingen bekend)
Diefstal úit de auto valt niet onder die dekking.

Njit
21-01-19, 08:41
Ok bedankt. Het verzekeringspakket is dus vanuit de voorwaarden Alamo. Dat vacation at sea is ook zo'n partner, maar inderdaad staat er in de voorwaarden dat het bestemd is voor mensen die werkzaam zijn in de reisbranche en je op verzoek je dat moet kunnen aantonen. Eigenlijk is deze site die vele malen goedkoper is, zij hebben zo'n 35 procent korting geloof ik, is er bij mijn weten al lange tijd.

Zelf boeken we meestal bij https://partners.rentalcar.com/sunpromotions/. Zij bieden 40%. Ook hier moet je kunnen aantonen dan je in de reisindustrie werkzaam bent. Gelukkig geen probleem aangezien mijn vrouw dat is.
In de praktijk hebben ze er overigens nog nooit naar gevraagd. Maar we hebben visitekaartjes mee 'just in case'.

Terpies
21-01-19, 15:58
Ik heb hier net een proef reservering gemaakt, maar voor mijn periode zijn ze ipv 40% goedkoperr juist bijna 30% duurder dan National.

KevinB
21-01-19, 18:52
Ik heb hier net een proef reservering gemaakt, maar voor mijn periode zijn ze ipv 40% goedkoperr juist bijna 30% duurder dan National.

Heb je aandelen ofzo?

Njit
21-01-19, 19:54
Er is niet zoiets als Dé Goedkoopste aanbieder. Hangt af van datum, lokatie en soort auto. En kan ook nog per dag verschillen. Daarom vergelijk ik ook altijd meerdere aanbieders..

Terpies
21-01-19, 20:25
Heb je aandelen ofzo?

Hoezo? Ik geef alleen aan dat ze voor mijn periode ondanks de ‘zogenaamde’ extra korting van 40% niet goedkoper zijn dan mijn huidige reserveringen, en ik heb meerdere reserveringen staan, niet alleen bij National, maar ook bij Hertz en Avis... ter plekke kan ik dan altijd nog bepalen welke verhuurder de beste deal geeft.

Voor jou misschien ook een goede tip?

KevinB
21-01-19, 21:34
Ik heb voor 2 vakanties 7 reserveringen zowel bij National als Alamo (Brits en American Vacation)
De laagste prijs zoeken kan je echt wel aan mij overlaten.
Alleen die laagste prijs is echt niet altijd te vinden bij National.

bijv via de link van Njit hierboven TPA 19-4 tm 4-5 Full size suv €720,- , National met Visa Canada $1022,- (kan vast nog wel $20,- met een code)
En met op tijd boeken heb ik bij Alamo Brits €660,- betaald

Paul76
29-01-19, 10:28
Weet iemand of en waar de voorruit, banden en bodem zijn verzekerd bij Alamo? Eerst ging ik er vanuit dat dit onder roadside protection plus zou vallen, maar dit is alleen maar hulp (om bijvoorbeeld de band te vervangen als ik het goed begrijp). Over de voorruit en bodem lees ik nergens wat.

Njit
29-01-19, 11:00
1. Banden wordt je geacht zelf te wisselen in geval van een lekke band. Daarna kun je de auto kosteloos omruilen op een Alamo locatie.
2. Bij ruitschade kun je de auto ook kosteloos omruilen. Mocht je niet meer kunnen rijden dan sturen ze een sleepwagen om je naar een Alamo locatie te brengen.
3. Bodemschade heb je normaal gesproken nooit tenzij je offroad gaat rijden. Maar dit mag sowieso niet met een huurauto.

Met 1 en 2 persoonlijke ervaring. Ruit een keer stuk gehad door een ongeluk met een hert (https://usatour2018.wordpress.com/2018/05/29/dag-03-johnson-creek-premium-outlets-little-amerricka/). Dan kun je echt niet meer verder rijden. Verder prima opgelost door Alamo.

https://usatour2018.files.wordpress.com/2018/05/img_4172.jpg?w=644&h=431

https://usatour2018.files.wordpress.com/2018/05/img_4174.jpg?w=644&h=431

https://usatour2018.files.wordpress.com/2018/05/img_20180528_154038789_hdr.jpg?w=644&h=484

Paul76
29-01-19, 16:17
Bedankt voor je snelle reactie Njit, heftig ongeluk met dat hert! Alleen maar materiële schade hoop ik? Maar het blijft natuurlijk wel flink schrikken!
Nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg, ben bang dat ik dus in het verleden teveel betaald heb door de roadside protection af te sluiten....... Dat ga ik dus niet meer doen.

Njit
30-01-19, 09:50
heftig ongeluk met dat hert! Alleen maar materiële schade hoop ik? Maar het blijft natuurlijk wel flink schrikken!

Nee, alleen geschrokken. Het hert raakte gelukkig niet de bestuurderskant zodat we tenminste nog konden zien waar we heen moesten sturen.

Paul76
30-01-19, 15:07
Inderdaad veel geluk gehad! De huurauto is gereserveerd voor september via alamo.com incl gratis upgrade via coupon code. Veel sites vergeleken, maar dit is voor ons de beste aanbieding. Nu kunnen we verder met de voorpret met het uitzoeken van de precieze route!

Njit
30-01-19, 16:26
Alamo com heb je aangeven dat je uit Nederland komt zodat je alle benodigde verzekeringen hebt?

Paul76
30-01-19, 19:28
Ja, inderdaad en ook meteen online ingecheckt met Nederlands rijbewijs. Alle gegevens werden verder meteen automatisch ingevuld. De "verzekeringen" CDW en EP werden automatisch bijgevoegd (included). Als enige extra verzekering kon ik dus de roadside protection nog toevoegen. Maar ja, dat doe ik dus niet meer.

mimi7475
31-01-19, 11:11
Ik kan via Alamo Brits een Standard SUV huren voor 18 dagen inclusief CDW, EP en additional driver voor GBP 446.75. Is dit een redelijke prijs?

Njit
31-01-19, 11:45
Welke lokatie, welke datum?

mimi7475
31-01-19, 11:57
Van Orlando Sanford vanaf 28-03-19.

Njit
31-01-19, 13:44
28 maart tot 14 april dus als ik het goed uitgerekend heb? Ik zie een prijs van 460 GPB op Brits.

mimi7475
31-01-19, 14:23
Klopt, deze prijs zie ik nu ook staan. Ik had vorige week al gereserveerd maar ik kan hem nog annuleren. Het was meer een vraag of het een redelijke prijs is of dat er wellicht een goedkoper alternatief is.

Melis
31-01-19, 22:15
Inderdaad veel geluk gehad! De huurauto is gereserveerd voor september via alamo.com incl gratis upgrade via coupon code. Veel sites vergeleken, maar dit is voor ons de beste aanbieding. Nu kunnen we verder met de voorpret met het uitzoeken van de precieze route!

Welke coupon code heb je gebruikt als ik vragen mag? Ik wil ook graag boeken bij Alamo.com :)

Paul76
01-02-19, 14:41
Via google gezocht op coupon codes voor alamo.com en toen op de site retailmenot.com uitgekomen. Ik heb de code AU5059ODT gebuikt. Wel inderdaad aangegeven dat ik uit nederland kom ivm verzekeringen, zoals Njit terecht vroeg. Verder NIET ingelogd als Alamo Insider, want ook dan moet je weer goed opletten op de verzekeringen. Van alamo.com heb ik ook begrepen dat het insider-programma vooral voordeliger is voor amerikanen.

Ta2 Gerrit
04-02-19, 16:55
Klopt, deze prijs zie ik nu ook staan. Ik had vorige week al gereserveerd maar ik kan hem nog annuleren. Het was meer een vraag of het een redelijke prijs is of dat er wellicht een goedkoper alternatief is.

Dat is een zeer redelijke prijs. Vergelijk hem maar eens met een andere willekeurige aanbieder, dan zie je het vanzelf.

mimi7475
05-02-19, 12:42
Bedankt Ta2 Gerrit! :up:

BartO81
06-02-19, 16:18
Heb ook ff gekeken voor onze reis op Alamo Brits.
Miami-Miami 14mei - 28mei

Moet je bij de opties ook Personal accident ins/effects cvg en Roadside plus aanduiden of ben je hiervoor op een andere manier verzekerd?

KevinB
06-02-19, 18:14
Beide verzekeringen zijn geen vereiste, of je deze afsluit is een eigen keuze.
Verzekering tegen persoonlijke ongevallen zit vaak al in je reisverzekering, als je zelf een wiel kunt wisselen en niet op regelmatige basis je autosleutels verliest is roadside assistance ook niet nodig.
Genoeg over te vinden op dit forum denk ik.

trails
09-02-19, 11:50
Wil je persé roadside assistance erbij dan kun je dat beter doen via deze site:
http://www.enhancedroadsideassistance.com/
Goedkoper dan via de verhuurder.

daveytje
10-02-19, 13:59
Als je via Alamo.nl boekt dan zitten standaard de verplichte verzekeringen bij toch?

Bullyleo
10-02-19, 17:18
Als je via Alamo.nl boekt dan zitten standaard de verplichte verzekeringen bij toch?
Die verplichte verzekeringen zijn niet voor niets verplicht, zonder verzekeringen krijg je geen huurauto mee. Via Alamo Brits bijvoorbeeld met fully inclusive pakker en bij andere brokers kan je zelfs het Giold pakket bijboeken en dat is inclusief fuel service (leeg terugbrengen) en 3 extra bestuurders. Het verschil met Alamo.nl is overduidelijk de prijs. Vergelijk maar even tussen Alamo.de, Alamo Brits en Alamo.nl. En dan schrik je wat je hier moet betalen.

daveytje
10-02-19, 17:55
Die verplichte verzekeringen zijn niet voor niets verplicht, zonder verzekeringen krijg je geen huurauto mee. Via Alamo Brits bijvoorbeeld met fully inclusive pakker en bij andere brokers kan je zelfs het Giold pakket bijboeken en dat is inclusief fuel service (leeg terugbrengen) en 3 extra bestuurders. Het verschil met Alamo.nl is overduidelijk de prijs. Vergelijk maar even tussen Alamo.de, Alamo Brits en Alamo.nl. En dan schrik je wat je hier moet betalen.

Hmm. Als ik de britse, duitse en nederlandse site bekijk en bij allemaal dezelfde auto met Gold kies kom ik ongeveer op hetzelfde bedrag uit. Zo'n groot verschil is het dus niet....
21-6-2019-28-06-2019 Economy (EDAR) kom ik bij de britse op 204,15 pond uit (233 euro), op de duitse op: 252,- en op de nederlandse op 258 euro ( of 267 dollar = 233 euro) als ik daar betaal.

Bedoelde eigenlijk: Als ik op Alamo.nl het Gold pakket kies dan heb ik als ik bij disney car care Alamo de wagen kom ophalen geen zaken die er dan nog bijkomen toch?

Bullyleo
10-02-19, 20:29
Hmm. Als ik de britse, duitse en nederlandse site bekijk en bij allemaal dezelfde auto met Gold kies kom ik ongeveer op hetzelfde bedrag uit. Zo'n groot verschil is het dus niet....
21-6-2019-28-06-2019 Economy (EDAR) kom ik bij de britse op 204,15 pond uit (233 euro), op de duitse op: 252,- en op de nederlandse op 258 euro ( of 267 dollar = 233 euro) als ik daar betaal.

Bedoelde eigenlijk: Als ik op Alamo.nl het Gold pakket kies dan heb ik als ik bij disney car care Alamo de wagen kom ophalen geen zaken die er dan nog bijkomen toch?
Nee dan komt er niets meer bij, behalve als je nog extra roadside assistance bij zou willen boeken.

Bullyleo
10-02-19, 20:34
Hmm. Als ik de britse, duitse en nederlandse site bekijk en bij allemaal dezelfde auto met Gold kies kom ik ongeveer op hetzelfde bedrag uit. Zo'n groot verschil is het dus niet....
21-6-2019-28-06-2019 Economy (EDAR) kom ik bij de britse op 204,15 pond uit (233 euro), op de duitse op: 252,- en op de nederlandse op 258 euro ( of 267 dollar = 233 euro) als ik daar betaal.

Bedoelde eigenlijk: Als ik op Alamo.nl het Gold pakket kies dan heb ik als ik bij disney car care Alamo de wagen kom ophalen geen zaken die er dan nog bijkomen toch?

Als ik op Alamo brits kijk dan kost een Economy car voor deze periode en afhaallocatie 149,50 GBP, ongeveer 170 euro :confused:

wendy1
17-02-19, 11:27
Als ik op Alamo brits kijk dan kost een Economy car voor deze periode en afhaallocatie 149,50 GBP, ongeveer 170 euro :confused:

Kijk ook eens bij Americanvacations, daar was het voor ons nog goedkoper. (2 wkn in juli SUV voor 450 euro incl. gold)

jabo
24-02-19, 19:16
@ Njit: Moet je bij het boeken via sunpromotions kunnen aantonen dat je werkzaam bent in de reisindustrie, of zoals je schrijft visitekaartje ter plaatse tonen.
Alvast dank voor beantwoording ! Grtz. Jabo

Njit
26-02-19, 16:13
@Jabo: ze hebben ons er nog nooit naar gevraagd. Maar desgevraagd kan mijn vrouw aantonen dat ze werkzaam is in de reisindustrie (met een visitekaartje). Maar is hetzelfde als Alamo Brits. Daar staat ook dat je een UK rijbewijs moet hebben maar daar vragen ze ook nooit naar :)

jabo
26-02-19, 19:10
@Njit, bedankt voor de reactie. Ik ben wel werkzaam geweest in de reisindustrie, maar geniet nu van m'n pensioen. Maar een visitekaartje van m'n "oude" werkgever heb ik nog wel. Zal dit voor alle zekerheid maar bij de reispapieren steken.

Terpies
27-02-19, 18:57
Voor €5 kun je prima zelf online via diverse sites visitekaartjes laten maken, met daarop wat je maar wilt. Lijkt me niet heel moeilijk om dit te regelen voor vertrek.

Njit
27-02-19, 19:54
@Terpies: Je kan van alles maken. Maar het gaat erom of je er problemen mee krijgt bij ongelukken. Ze zouden moeilijk kunnen doen dat je niet aan de voorwaarden hebt voldaan. Zelf denk ik van niet maar ik zal dit niemand actief aanraden die er niet aan voldoet.

Romyvn
27-02-19, 19:58
Hallo Allemaal!
Onze eerste keer naar Florida komt steeds dichterbij :-)
Ik heb alles geregeld, maar ik begin ineens te twijfelen over de autohuur... of ik het juist heb gedaan (eerste keer dat ik een auto huur)
Ik heb geboekt bij Alamo, ik heb een Intermediate SUV gekozen (wij zijn met 4, 2 volwassenen en 2 kinderen 11 en 13)
Ik heb Alamo Gold genomen, verder volgens mij niets...Ik zie wel van alles dat include is
Mijn vraag... Is het genoeg de Gold verzekering? Of moet ik er nog wat bij nemen...
Ik lees telkens over vooraf inchecken, dat je de balie kan overslaan. ik zie daar niets over staan? kan dat vanzelf ofzo een dag van te voren?
Ik neem zelf een tomtom mee, ik lees iets over toll en kastjes enzo… spreekt dat allemaal voor zich als we daar zijn hoop ik?
alvast bedankt!

Terpies
27-02-19, 20:25
Ik zie dat je op 20 april in Miami aankomt en op 3 mei vanuit Orlando (SFB of MCO?) vertrekt.
ik twijfel of een midsize/intermediate SUV je genoeg ruimte biedt.

je zou een backup boeking kunnen maken bij National, zodat je in een van de twee aisles zelf kunt kiezen welke auto jullie voorkeur heeft, en of een midsize SUV groot genoeg is, of dat je met enig geluk en lief vragen een grotere (Standard) SUV mee kan krijgen.. een Ford Explorer vragen is over het algemeen geen enkel probleem, en dan heb je een ruime 7-zits Standard SUV waar je met gemak met zijn vieren inclusief bagage in past!

bij National loop je gewoon naar de auto’s, je hoeft niet via de balie, je hebt al standaard skip the counter, of je vraagt een greeter (de medewerker die in de garage rondloopt).

Voor de genoemde periode kom ik bij National op een bedrag van $427 voor de keus uit twee rijen (even lid worden als EC Executive member), inclusief alle verzekeringen en extra bestuurders (vergelijkbaar met Alamo Gold).

Komt deze prijs een beetje overeen met die je nu hebt bij Alamo?

je kunt dan bij aankomst eerst bij National gaan kijken (zit letterlijk naast Alamo in Miami!), staat er iets leuks dan laat je de reservering bij Alamo vervallen. Staat er echt niks, dan gebruik je je Alamo reservering en vervalt je National reservering automatisch.

KevinB
27-02-19, 22:19
Heb je vooraf betaald? Want dan kan je niet zomaar de reservering bij Alamo laten vervallen zoals Terpies voorstelt.

Terpies
27-02-19, 22:31
Wel als je rechtstreeks bij Alamo hebt geboekt, dus zonder tussenkomst van een broker.

Romyvn
27-02-19, 23:07
Oooh kan dat zo makkelijk dat annuleren! dat is dan wel een hele goede tip! Ik ben bij Alamo 519 dollar kwijt, van 21-4 t/m 03-05 ik vlieg overigens ook terug op miami (nu een beetje spijt van dat ik het zo geboekt heb... maar ja)
Ik ga eens kijken of ik het kan vinden bij national! bedankt!

Romyvn
27-02-19, 23:10
Ik zie nu pas de laatste twee reacties. Ik heb rechtstreeks bij Alamo gereserveerd, wel met een link die ik kreeg van american estates. Maar ik heb ze nog niet betaald.

Terpies
27-02-19, 23:18
Voor die $100 zou ik niet aarzelen en een backup boeking maken bij National.
controleer wel even wat de annuleringsvoorwaarden zijn bij Amer8van Estates ( dat is de broker)...

KevinB
28-02-19, 08:45
Wel als je rechtstreeks bij Alamo hebt geboekt, dus zonder tussenkomst van een broker.

Tot een dag vantevoren kosteloos, maar voor een no-show is er een fee.

Terpies
28-02-19, 19:47
Eens te meer reden om liever niet bij Alamo te boeken: bij zowel Hertz als National betaal je nooit annuleringskosten...sterker nog...je boeking vervalt automatisch bij no-show. Ook Avis rekent minimaal $50 of €50 annuleringskosten.

vandaar dat ik altijd een dubbele boeking (of soms zelfs drie) maak: aisle keus bij Hertz en/of aisle keus bij National en soms ook nog een specifieke reservering voor een Standard SUV (afhankelijk van de meerprijs tov aisle pick, omdat je er bijna altijd wel met de greeter uitkomt om mee te krijgen wat je wilt...ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik niet kreeg wat ik wilde, uiteraard binnen redelijkheid).

Een broker geeft mij te weinig vrijheid en is voor mij nagenoeg nooit goedkoper en zeker niet makkelijker.

Romyvn
01-03-19, 06:23
Ik kon bij National niet de prijs vinden die jij zei Terpies... ik durf het eerlijk gezegd ook niet aan om een dubbele boeking te doen (ik doe dit allemaal voor het eerst en heb er eerlijk gezegd nul verstand van :-), en vind het allemaal al spannend genoeg)
Ik heb de auto wel aangepast naar een grotere SUV, heb nu een standaard.

Nog even een vraag aan jullie... Ik kan het even niet zo snel terug vinden, maar wordt er nou ook een borg gereserveerd op je creditcard voor de auto? hoeveel is dat ongeveer, is dat een standaard bedrag?
Alvast bedankt weer :-)

KevinB
01-03-19, 14:43
Als je niet vooraf hebt betaald dan wordt het volledige bedrag bij het passeren van de slagboom van je cc afgeschreven.
Evt. extra kosten zoals brandstof en tol worden achteraf afgeschreven. Bij mij is er tot op heden nog geen bedrag vastgezet als borg.

Romyvn
01-03-19, 20:24
Bedankt Kevin! Dat is fijn, ik las wel eens bedragen van 1000,- ofzo... maar als er helemaal niets vastgezet wordt zou helemaal fijn zijn :-)

Jeli Jafra
13-03-19, 14:54
Heb het proberen terug te zoeken, maar krijg het niet meteen gevonden.

Ik heb een boeking gemaakt via American Vacation, deze is via het confirmation nummer gewoon zichtbaar op de website van Alamo.(trouwens alleen aan te passen of te annuleren via telefoon, niet via de website. Is dit altijd zo?).
Nu wil ik al in gaan checken en gebruik maken van skip the counter. Als ik dat doe, is aanpassen of annuleren dan niet meer mogelijk?

KevinB
13-03-19, 15:06
Aanpassen kan eigenlijk niet en komt neer op annuleren en opnieuw boeken tegen de op dat moment geldende prijs.
Na online check in en skip the counter kun je gewoon annuleren, pre- of postpaid maakt niet uit.
Uiteraard heb je met annuleren wel de voorwaarden te maken, maar geruime tijd van tevoren annuleren geeft geen problemen (al diverse malen gedaan)
Je hebt wel kans dat je een tijdje op je terugbetaling moet wachten.
Niet vooruit betalen dus maar kiezen voor pay later

Jeli Jafra
13-03-19, 16:01
Heb sowieso gekozen voor pay later. Dacht onthouden te hebben van de vorige keer dat ik na checkin/skip the counter niet meer kon annuleren maar dat heb ik dus verkeerd begrepen.

nicolea
30-03-19, 07:23
Ik probeer meer dan 1 extra bestuurder toe te voegen bij de online check in, maar op de 1 of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar! Betekent dat dat ik gewoon met heel mijn hebben en houwe naar de balie moet ipv de kiosk?

Cindy1969
30-03-19, 13:35
Ik heb voor het eerst Skip the Counter bij Alamo geregeld, omdat ik nu op MCO vlieg ipv Sanford.
Normaal ga je naar de balie, krijg je contract, goed kijken of er nergens bedragen staan ipv 0.00 etc. En moet je dat paraferen op een paar plekken, en tekenen.
Dit hele gedoe sla je dus over? Je moet er alleen voor zorgen dat je je Skip the Counter ticket geprint bij je hebt, en je bevestiging van Alamo?
Heb gegoogled, en las op een paar Engelse sites dat je je contract zelf moet printen, maar die zie ik niet als ik inlog op Alamo, alleen bevestiging.

Bedankt alvast!

Fitzroy
30-03-19, 15:41
Cindy, heb je 2 handelingen verricht? Heb je het advies van Sylvia Schulze gevolgd? Je moet echt een bypass ticket krijgen. Alleen de bevestiging is niet genoeg.

Cindy1969
30-03-19, 17:07
Nee, niet dat advies gevolgd, maar heb wel een skip the counter ticket, heb er even een printscreen van gemaakt.



https://www.mupload.nl/img/vb57ab7lrmc.png

Cindy1969
30-03-19, 17:11
En deze heb ik:

https://www.mupload.nl/img/uw2kpb.png


Is dit dan afdoende?

Fleurida
30-03-19, 17:37
Hallo Cindy,
Je zoekt een auto uit en rijdt dan naar de uitgang. Bij het hokje geef je je creditcard en je rijbewijs met het skip the counter formulier af. Dan krijg je je contract en moet je even kijken of alles op $ 0.00 staat. Dan kun je zo wegrijden. Je hoeft niks te tekenen. Dus alleen even het skip the counter formulier uitprinten, kan ook vanuit je mail op je mobiel maar wij printen hem altijd even voor de zekerheid.

Cindy1969
30-03-19, 18:00
Dank je wel! Zo ongeveer had ik het begrepen, maar wist niet hoe het zat met het contract. Weet ondertussen wel waar ik op moet letten, dus zal er geen moeite mee hebben om dat even snel bij de uitgang te checken.
En ja, ik print ook altijd alles voor de zekerheid :D

nicolea
31-03-19, 08:36
Ik probeer meer dan 1 extra bestuurder toe te voegen bij de online check in, maar op de 1 of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar! Betekent dat dat ik gewoon met heel mijn hebben en houwe naar de balie moet ipv de kiosk?


Iemand ervaring?

Fleurida
31-03-19, 12:12
Iemand ervaring?
Gewoon blijven proberen, bij ons lukte het ook niet, overnieuw begonnen en toen werkte het wel.

Mattie
02-04-19, 11:31
Iemand ervaring?

Krijg je een fout te zien? Je kan ook eens op de US site (of juist de niet US) inloggen om te kijken of het daar wel gaat.

nicolea
02-04-19, 19:26
Gelukt....de aanhouder wint! Bedankt allen!

utah
04-05-19, 09:28
Prijzen in Miami liggen dus een deel hoger wegens een belangrijke wedstrijd die gespeeld wordt op het moment dat we aankomen. Ook het feit dat het die dag rememberance day is (9/11) maakt dat alles razend druk bezet is. Was het antwoord van Alamo op onze vraag waarom onze huurwagen zo duur was tov andere periode in sep of oktober.

lisje
05-05-19, 13:16
Hey Hey,
Hier is de voorpret volop aan gang en ik wil graag de auto boeken.
Wij zullen op Tampa landen.
Enkele jaren (9 om exact te zijn) ook op Tampa geland en toen kregen wij de sleutel van onze wagen aan de kiosk.
Maw wij mochten de auto niet zelf uitkiezen uit "onze" categorie-rij.

Zijn er mensen die onlangs ook bij Alamo huurden in Tampa?
Is het nog steeds zo dat je een sleutel krijgt en niet de keuze tussen verschillende wagens?

Alvast bedankt,

Ebelix
05-05-19, 13:33
Bij de duurdere huurclasses is dat nog steeds het geval. Je kan altijd vragen of ze nog wat anders hebben staan dan de auto die ze aanbieden.

KevinB
05-05-19, 13:36
Ik heb gisteren bij Alamo TPA mijn auto weer ingeleverd.
Als je Skip The Counter doet mag je zelf je auto uitkiezen. Ik had een full size suv gehuurd en had vrije keus.

nog een toevoeging:
ik had semi vrije keus, de auto’s stonden vooraan bij de greeter en ik mocht uit de 4 auto’s welke er stonden kiezen en kreeg toen de sleutel.
Het was rustig op dat moment, ik kan mij voorstellen dat bij drukte je geen keuze hebt.
Dit is alleen bij de duurdere catagorieen

lisje
05-05-19, 14:20
Ik heb gisteren bij Alamo TPA mijn auto weer ingeleverd.
Als je Skip The Counter doet mag je zelf je auto uitkiezen. Ik had een full size suv gehuurd en had vrije keus.

nog een toevoeging:
ik had semi vrije keus, de auto’s stonden vooraan bij de greeter en ik mocht uit de 4 auto’s welke er stonden kiezen en kreeg toen de sleutel.
Het was rustig op dat moment, ik kan mij voorstellen dat bij drukte je geen keuze hebt.
Dit is alleen bij de duurdere catagorieen

Wij gaan voor een chevrolet Tahoe (of gelijkaardig)
Ik zou boeken via "Americanvacations", weet jij of ik dan ook 'skip the counter' kan doen?
Heb dat nl nog nooit gedaan :-/

mattrob
05-05-19, 14:42
Wij gaan voor een chevrolet Tahoe (of gelijkaardig)
Ik zou boeken via "Americanvacations", weet jij of ik dan ook 'skip the counter' kan doen?
Heb dat nl nog nooit gedaan :-/

Ja, kan zeker ! Als je flexibel wil zijn, kies dan voor 'ter plekke betalen', in plaats van vooraf !

mattrob
05-05-19, 14:43
ik had semi vrije keus, de auto’s stonden vooraan bij de greeter en ik mocht uit de 4 auto’s welke er stonden kiezen en kreeg toen de sleutel.
Het was rustig op dat moment, ik kan mij voorstellen dat bij drukte je geen keuze hebt.
Dit is alleen bij de duurdere catagorieen

Welke opties had je, welke modellen ?

KevinB
05-05-19, 17:32
Er stonden geen full size suv’s meer bij Alamo
Alleen nog 2 Suburban’s en 2 Expeditions Max bij National.
Ik heb een Expedition Limited Max meegenomen omdat ik nog niet eerder in het nieuwe model had gereden.
Fijne auto met Sync navigatie en Carplay, wel dorstig ondanks de V6 Ecoboost

Njit
06-05-19, 21:04
Modbreak:
Het blijft voor sommige Leden lastig om niet steeds Offtopic te gaan over National in het Alamo Topic. Zoals al eerder aangekondigd worden deze berichten zonder pardon verwijderd.

pzomerdijk
07-05-19, 10:28
Toch nog maar een keer de vraag. Heb meestal gehuurd via Rental Cars/Alamo Sanford. Prima geregeld, al zeggen medewerkers op MCO dat de ,,beste auto's'' op MCO staan in tegenstelling tot SFB. Ik heb regelmatig de auto moeten wisselen door branden waarschuwingslampjes, ruitbreuk en wordt dan prima geholpen, meestal op MCO. Alamo is prima en regelmatig de goedkoopste.
Ben nog op zoek naar een auto Midsize SUV voor de periode 6 juni t/m 23 juni 2019 met het Goldpakket. Heb gekeken bij American Vacation/Alamo als partner, terwijl SunPromotions/Alamo toch nog weer 35 euro goedkoper is. Het land maakt volgens mij niets uit, wel de voorwaarden om te huren toch, zoals bij VacationatSea/Alamo (aantonen reisbranche)?

Terpies
07-05-19, 10:59
wat voor prijs heb je gevonden?
Wil je je vraag ook even posten in het algemene autohuur topic dan kijk ik even mee...
de censuurpolitie is hier nl streng als je iets zegt wat niet in hun straatje past....

pzomerdijk
07-05-19, 11:18
Dat valt nog wel mee die ,,censuurpolitie''. Respect voor moderatoren is op z'n plaats om een forum met diverse onderwerpen on topic te houden. Niets mis mee.

Intermediate SUV
Alamo Gold

Sunpromotions/Alamo 597
Rentalcars/Alamo 630
AmericanVac/Alamo 635

Periode 6 juni t/m 23 juni 2019 15.00 uur.

Bij mij weten zijn hier geen restricties van toepassing, louter partners/brokers.

Njit
07-05-19, 11:40
Wil je je vraag ook even posten in het algemene autohuur topic dan kijk ik even mee...
de censuurpolitie is hier nl streng als je iets zegt wat niet in hun straatje past....

Als je dit al censuur vind dan ben je niet veel gewend :) Er is je meerdere malen vriendelijk gevraagd om on-topic te blijven.
Met 11.000 onderwerpen en 188.879 berichten is het wel handig als er een beetje structuur in zit.

Maar het staat je vrij om een National Emerald Club onderwerp te starten. Wil die zelfs nog wel Sticky maken voor je :cool:

Ik wil je bij deze ook éénmalig op de Huisregels (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?1-Huisregels-Florida-Forum) wijzen en dan met name de laatste regel.

Terpies
07-05-19, 14:03
Periode 6 juni t/m 23 juni 2019 15.00 uur.

Zoek je op MCO of SFB? Wat heb je perse nodig van het Gold pakket, waarom je hiervoor kiest?
Zijn je prijzen in Euro of US Dollar?

Edit: dit tot nu toe gevonden (als je lid wordt van loyalty program):

<--- overbodige vergelijking met National/Hertz verwijderd -->

Prijsverschillen tussen SFB en MCO kunnen aanzienlijk oplopen en de keuze is beperkter (voor zover je die uberhaupt hebt, kans is groot dat auto wordt toegewezen)

pzomerdijk
07-05-19, 16:35
Zitten er restricties aan Sun Promotions of American Vacations? Bij VacationatSea moet je kunnen aantonen dat je in de reisbranche werkt, bij anderen moet je weer een ,,tijdschriftje'' overleggen.

@Terpies: Bedankt voor je zoektocht, mijn vraagstelling was iets anders, maar toch bedankt. Het gaat overigens om SFB en een extra bestuurder/vol-leeg en de prijs is in euro's.

Terpies
07-05-19, 17:45
Als jouw prijzen in euro’s zijn zijn het hoge prijzen, qua restricties: je hebt bij een broker geen gratis annulering tot moment van ophalen (maar maximaal 24 of 48 uur van te voren).
Wat je met mijn gevonden prijzen doet moet je zelf weten, maar dat wordt een dure tank benzine die je ‘gratis’ krijgt.

overigens is het tijdschriftje wat je bedoelt waarschijnlijk boeken via Alamo Brits...een van de huurvoorwaarden is dat je een UK drivers license hebt, als je die niet kunt overleggen heb je een mogelijk probleem bij schade/ongeval oid.

Fitzroy
07-05-19, 19:09
Njit, wat een mooie sticky over skip the counter :up:

Njit
07-05-19, 20:08
overigens is het tijdschriftje wat je bedoelt waarschijnlijk boeken via Alamo Brits...een van de huurvoorwaarden is dat je een UK drivers license hebt, als je die niet kunt overleggen heb je een mogelijk probleem bij schade/ongeval oid.

Beetje onnodige bangmakerij.

De enige voorwaarde die van dit stukje van toepassing is dat je een EUROPEES rijbewijs hebt. In Europa is er vrij verkeer van goederen. Men mag jou niet beperken om in de rest van Europa iets te kopen.
Je mag dit product alleen niet kopen als je een AMERIKAANS rijbewijs hebt.

"Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. Free additional driver offer valid on all car types and any length of rental. Additional driver must be aged 25 or over. Cannot be combined with any other offer. Standard terms and conditions apply. Terms and Conditions are subject to change at any time without notice. Please contact Alamo for more details. You will be requested to present your copy of the Brit Guide in order to qualify for your rental at time of pick up."

De enige voorwaarden die daadwerkelijk gelden zijn de Rental Agreement Terms and Conditions die je op de boekingspagina kunt terugvinden. Daarin staat er niks over een UK License of een boekje.

Cindy1969
07-05-19, 20:43
Ik heb een keer een aanrijding gehad, niet mijn schuld overigens, toen ik had geboekt via Alamo Brits, niks aan de hand, was gewoon verzekerd en is goed afgehandeld.

Ta2 Gerrit
07-05-19, 20:46
Wij hebben al behoorlijk vaak via Brits gehuurd, zonder enige restrictie. Op het moment dat je de boeking afrond kom je direct in het algemene Alamo systeem, waar je verder kunt met inchecken en skip the counter, en komt Brits nergens meer voor. Ook de (achteraf) betaling gaat direct naar Alamo.com.
En mijn Engelse rijbewijs of de reisgids heb ik bij de Exit nog nooit hoeven tonen.

Terpies
07-05-19, 22:03
"Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. Free additional driver offer valid on all car types and any length of rental. Additional driver must be aged 25 or over. Cannot be combined with any other offer. Standard terms and conditions apply. Terms and Conditions are subject to change at any time without notice. Please contact Alamo for more details. You will be requested to present your copy of the Brit Guide in order to qualify for your rental at time of pick up."

De enige voorwaarden die daadwerkelijk gelden zijn de Rental Agreement Terms and Conditions die je op de boekingspagina kunt terugvinden. Daarin staat er niks over een UK License of een boekje.

Het hangt er maar net van af welk gedeelte je quote, en dan is de context ineens heel anders...mij maakt het niet uit als je zelf het risico wilt lopen, maar het staat er toch helder ONLY VALID to holders of a UK driving license.

Fleurida
07-05-19, 23:00
Zie bericht # 2004 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?14210-Autohuur-Alamo-(2)&p=233840&viewfull=1#post233840) in dit topic, forumlid Trails heeft hierover contact gehad met Alamo en een NL rijbewijs was geen probleem.

Cindy1969
08-05-19, 07:51
Welk risico? Zie mijn bericht van gisteravond.

Njit
08-05-19, 08:11
mij maakt het niet uit als je zelf het risico wilt lopen, maar het staat er toch helder ONLY VALID to holders of a UK driving license.

klopt. Maar de enige voorwaarden waar je aan gehouden kan worden zijn de Rental Agreement Terms. Een terloopse opmerking op de site die in de rest van het boekingsproces nergens meer naar voren komt is er geen van. Sorry maar je hebt gewoon geen gelijk. Deze discussie is al meerdere malen gevoerd, ook op andere Fora.

Eefdepeef
09-05-19, 21:21
Hallo experts.
Ik zoek voor de periode 14/7 uit MCO t/m 4/8 in MIA een Ford Expedition 7 zitter Bij AmericanVacations kom ik uit ongeveer € 1000 voor Gold. Is dit een goed tarief of zijn er gunstigere aanbieders. Ik ben benieuwd naar jullie tips

utah
10-05-19, 07:31
Effe kijken bij AutoEurope en Rentalcars? z

lisje
11-05-19, 11:56
Wij hebben zonet geboekt bij American Vacations
Van 19/12 tot en met 04/01
Fullsize SUV
Alamo Gold
969,26€

Ik heb ervoor gekozen om ter plaatse te betalen.
Maar kan ik dan wel 'skip the counter' doen?

KevinB
11-05-19, 13:37
Ja, dat kan gewoon.
Je moet wel je betalingsgegevens invoeren en er word $1.- gereserveerd.
Annuleren kan altijd

daveytje
12-06-19, 18:50
Klopt het dat je skip the counter pagina ook kunt invullen als je je auto ophaalt op een locatie dat geen skip the counter heeft?
Ik haal mijn auto namelijk op bij de Disney World Car Care Center.
Ik heb ingecheckt bij alamo en deze tekst staat erbij:

Don't Like Waiting In Line?

Use Alamo's kiosk and you will be on your way faster.
When you use the kiosk, you don't need to visit the counter. You can go straight to your car.
This optional service is offered free of charge at this location.
To use the kiosk, you will be required to confirm your protection options, agree to the Rental Agreement Terms & Conditions, and enter a valid credit card. (No charge is made until you return your vehicle.)


Ik kan als ik de link van dit topic kopieer ook gewoon de stappen van skip the counter volgen.

Ta2 Gerrit
21-06-19, 13:42
Klopt het dat je skip the counter pagina ook kunt invullen als je je auto ophaalt op een locatie dat geen skip the counter heeft?
Ik haal mijn auto namelijk op bij de Disney World Car Care Center.
Ik heb ingecheckt bij alamo en deze tekst staat erbij:


Ik kan als ik de link van dit topic kopieer ook gewoon de stappen van skip the counter volgen.

Dit is Skip the Counter avant la lettre, ofwel dit bestaat al een stukje langer, via de Kiosk. Je hoeft inderdaad niet naar de balie, maar voorheen moest je dan ter plekke al je gegevens invullen, rijbewijs, naam, adres etc., wat ook wat tijd in beslag nam.

Maar zoals ik het hier nu lees is het even een bevestiging invullen, creditcard erbij en gaan. Skip the Counter op een paaltje.
Ik ben benieuwd of het ook zo werkt. Laat even weten of dat echt zo is.

utah
21-06-19, 19:26
Vandaag geprobeerd om in Daytona beach voor 1 dag een Jeep Wrangler te huren. Wegens het cabrio gevoel om die dag de A1A af te rijden. No go. Spijtig dat we onze cabrio niet mee kunnen nemen...:(

daveytje
22-06-19, 02:21
Dit is Skip the Counter avant la lettre, ofwel dit bestaat al een stukje langer, via de Kiosk. Je hoeft inderdaad niet naar de balie, maar voorheen moest je dan ter plekke al je gegevens invullen, rijbewijs, naam, adres etc., wat ook wat tijd in beslag nam.

Maar zoals ik het hier nu lees is het even een bevestiging invullen, creditcard erbij en gaan. Skip the Counter op een paaltje.
Ik ben benieuwd of het ook zo werkt. Laat even weten of dat echt zo is.

Ik heb mij er niet aan gewaagd en ben met de online check in naar de balie gegaan.

utah
27-06-19, 19:57
Mooie prijs dacht ik zo : Standaard SUV voor 13 dagen "ALAMO GOLD" voor 531€.

utah
19-07-19, 16:35
Vandaag effe gebeld naar Alamo : ik had gemerkt dat ik voor amper 20usd extra kon upgraden van onze Standard SUV (Ford Edge) naar een Fulsize SUV (Ford Expedition 7PAX). Is dus gelukt : ik moet zelfs niets betalen want afrekening = 0. Me happy!

utah
19-07-19, 17:09
Dit wordt hem dus
http://i67.tinypic.com/2uom32c.jpg

utah
19-07-19, 17:30
En ook skip the counter intussen netjes in orde.

Terpies
19-07-19, 20:53
Mooie auto! Veel plezier!

utah
19-07-19, 21:16
Thx. Lijkt eerder een tank. Maar toch...

Krullenbol
21-07-19, 10:42
Ik heb een prijs check :-) bij Alamo

Via de Amex site periode 27-07 - 17-08 MCO zou een Tahoe inc. verzekeringen € 990,- kosten.
Hier zal geen 2e chauffeur bijzitten maar is geen probleem.

Huidige boeking staat bij National de bekende weg en is goedkoper maar geen Tahoe.

Het lijkt mij wel eens leuk om zo`n bak te rijden maar is die prijs van € 990,- prima of
kan het nog goedkoper?

KevinB
21-07-19, 17:44
Bij autoeurope.co.uk Alamo Full Size SUV £746,- = €835,-
Wel vooraf betalen, dus niet te gebruiken als backup van National, skip the counter is gewoon mogelijk

utah
21-07-19, 17:59
Ik betaal voor een full size voor 13 dagen 550€. Alamo gold wel. Volle tank, 3 bestuurders, GPS en alle verzekeringen incluis. Leek me niet mis.

Krullenbol
21-07-19, 21:11
Bij autoeurope Alamo kom ik alleen op een Ford Expedition mijn periode 894 euro geen Tahoe
met de voorwaarden
Zero Excess with Extended Cover including wheels, glass, underside and roof of vehicle

Zou niet weten of dit alle benodigde vrzekeringen zijn?

verhagena
21-07-19, 21:18
Hoop niet voor je dat de rekening, zoals wij hebben gehad, achteraf komt dan kan je nog wel is aardig in de portemonnee moeten duiken ;-)


Vandaag effe gebeld naar Alamo : ik had gemerkt dat ik voor amper 20usd extra kon upgraden van onze Standard SUV (Ford Edge) naar een Fulsize SUV (Ford Expedition 7PAX). Is dus gelukt : ik moet zelfs niets betalen want afrekening = 0. Me happy!

KevinB
21-07-19, 21:27
Je huurt geen Tahoe maar een Full Size SUV, dat kan dus een Tahoe, Yukon, Expedition of andere grote SUV zijn.
Alle verzekeringen die je nodig hebt zitten erbij, het iets duurdere pakket wat ze aanbieden hoef je niet te nemen.

heb je wel op de juiste website gekeken? www.autoeurope.co.uk
Andere autoeurope websites geven een andere prijs

utah
22-07-19, 07:49
Ik heb de afrekening reeds gekregen. Staat duidelijk op dat het restbedrag 0 is. Intussen ook gemerkt dat er op de CC een afrekening is van 22 USD en nog eens 0,89 USD.

Krullenbol
22-07-19, 08:25
Je huurt geen Tahoe maar een Full Size SUV, dat kan dus een Tahoe, Yukon, Expedition of andere grote SUV zijn.
Alle verzekeringen die je nodig hebt zitten erbij, het iets duurdere pakket wat ze aanbieden hoef je niet te nemen.

heb je wel op de juiste website gekeken? www.autoeurope.co.uk (http://www.autoeurope.co.uk)
Andere autoeurope websites geven een andere prijs

Hier zit ik:
http://i63.tinypic.com/2elrwbr.jpg


Misschien heeft het prijsverschil te maken met inlevertijd dat is bij mij 18.00 pm
Mogelijk dat ze nog 1 dag berekenen.

Is het wel zo dat hier alle benodigde verzekeringen erbij zitten?
Maakt het niet uit dat er UK citizen staat want inderdaad NL is duurder?

KevinB
22-07-19, 10:09
Alle benodigde verzekeringen zitten erbij.
Waar je in Europa woont doet er in dit geval niet toe. ( hier is genoeg over lezen op diverse fora)
Je ophaaltijd is bepalend voor de prijs, dit gaat per 24 uur. Dus ophalen om 18 uur en terugbrengen om 18 uur is 1 dag, breng je de auto later terug dan komt er een hele dag bij de prijs. Misschien kun je nog wat schuiven met de tijden om het beter aan te laten sluiten? Na aankomst sta je niet meteen bij de autoverhuur (immigration, koffers van de band halen) en je moet ook een uur of 3 vantevoren aanwezig zijn op het vliegveld voor vertrek.

Krullenbol
22-07-19, 10:33
Dank allen dat is duidelijk.

Dus de rate van 803,75 dekt alles af. Ik heb even een account gemaakt bij Alamo
en mijn gegevens ingegevoerd kan ik na het boeken van bovenstaande auto de
bevestiging koppelen aan mijn account en skip de couter doen?

Sorry voor alle vragen maar zoals gezegd normaal huur ik bij National
daar heb ik geen vragen meer voor :-)

utah
22-07-19, 12:03
Yep, Alamo insider worden en dan skip the counter kan perfect.

KevinB
22-07-19, 13:11
Insider worden is niet eens nodig, op je voucher van autoeurope staat een nummer daar kun je mee inchecken
Daarna skip the counter

Krullenbol
22-07-19, 17:13
Nou heb de stappen doorlopen en nog iets met de tijden gespeeld maar geen voordeel.
Dus de prijs van 803 pond gekozen. Online check in gedaan boeking gekoppeld aan mijn account.

De Online Check in confirmation geprint naast mij liggen. estimated total staat wel op 0 ?
maar Autoeurope staat het bedrag wel op. Neem aan dat ik nu skip de couter heb en zal
bij de uitgang de prijs checken.

Er was wel weer een trucje mijn browser met betreffende auto stond voor een paar uur
open dus klikte ik automatisch op F5 (verversen) opnieuw Alamo en SUV aangeklikt is de auto
ineens 903 pond. Browser maar even afgesloten dan zijn bij mij de cookies en alles weg.
Opnieuw ingevuld en jawel 803 pond hahahah

Maar goed Alamo voor mij de eerste keer ben benieuwd :-)

Thx voor advies

KevinB
22-07-19, 19:37
Bedrag $0,- klopt, je hebt al betaald via autoeurope.
Na online check in komt de volgende stap skip the counter pas.
Heb je jouw creditcard gegevens in moeten vullen?

lees anders dit even. http://www.floridaforum.nl/showthread.php?18968-Alamo-Skip-the-Counter-Savetime-instructies

Krullenbol
23-07-19, 06:29
Nee had wel gekeken bij mijn profiel maar dat kon niet.
Met de link nu wel ingevuld en geprint.

Thx

utah
23-07-19, 08:07
Het Alamo insider lidmaatschap, brengt je dat iets op behalve de kettingmails? Ik bedoel, als je ter plaatse bent en je gekozen wagen is niet beschikbaar, om dit uit te spelen als “ insider en dus betere klant” en je eisen kracht bij te zetten? Of is dit gewoon gebakken lucht?

KevinB
23-07-19, 08:58
Bij het inchecken staan je gegevens er (deels) al, verder geen voordelen.
De 5% korting is in de praktijk eerder een dikke toeslag.

Krullenbol
23-07-19, 18:10
De reactie van Eefdepeef in het andere draadje mag ik aannemen dat ik dat ook moet doen.
Dus eerst naar het kantoortje en daar krijg je de sleutels?

Wat als je bv. andere kleur of model zou willen? netjes aangeven en vragen of staat dei auto vast?

KevinB
23-07-19, 18:34
Eerst even kijken wat er staat, bepalen welke je zou willen en dan in het kantoortje vriendelijk vragen of je de auto welke je hebt uitgekozen mee mag nemen.

utah
23-07-19, 19:10
Er circuleert op YT een filmpje waar je zelfs ziet dat mensen hun full size SUV reeds confisqueren doordat hun partner er gaat inzitten terwijl de andere de sleutel is gaan halen. De strandstoelendans met SUV?

Krullenbol
24-07-19, 05:57
Hahahahahahahahaha nou ik zie het daar dan wel. Ga ik me niet druk om maken.
Ik zal wel een handdoek meenemen om op de auto te leggen :cool:

Eefdepeef
25-07-19, 23:04
Ik heb inderdaad zelf eerst gekozen en toen heeft de greeter de sleutel voor ons gehaald. De dame die ons bij het kantoor opwachtte had het graag andersom gezien maar daar zijn wij dus niet mee akkoord gegaan. Weet niet of dit een incident was of standaard procedure.

Krullenbol
03-08-19, 14:14
Bij mij kwam de greeter al direct aanlopen bij eerste oogcontact.
Zover ik kon beoordelen waren de Full size auto`s op slot.

Greeter pakt een sleutel en drukt op kastje om te kijken
welke auto het is. Mijn geval Nissan Armada net aan genoeg
ruimte voor ons 2 :-)

utah
03-08-19, 15:05
@krullenbol: welke keuzes waren er dan wel in full size?

Krullenbol
03-08-19, 16:16
Ik heb Armada, Expedition en dacht Tahoe zien staan.

utah
03-08-19, 18:00
Ok thx. Hopelijk staat er voor ons binnenkort een Explorer. Vrouwlief wil deze testen.

Cindy1969
04-08-19, 13:22
Zojuist zag ik een goede prijs via Auroeurope voor Alamo, voor 4-2-2020-14-2-2020.
Betaal nu EUR 253,= voor een Economy. Deze staan er meestal niet, krijg meestal een grotere.
En al staan ze er wel, de Economy auto's, voor mij is dat prima. Auto's boeien mij niet, als ie het maar doet en me van A naar B brengt.
Vlieg weer op MCO en vond laatste keer Skip the Counter wel erg fijn werken, dus heb het nu maar vastgelegd.
Ook zitten kijken naar National, Hertz, Avis, etc. maar ik hou het lekker vertrouwd bij Alamo.

utah
04-08-19, 14:49
Er is een tijdelijke promo: als insider krijg je gratis een categorie hoger.

Cindy1969
04-08-19, 15:05
Maar dan moet je bij Alamo zelf boeken denk ik? Heb nu bij Autoeurope geboekt.
En buiten dat, krijg toch meestal al automatisch categorie hoger.

utah
04-08-19, 17:34
Inchecken bij Alamo als AI met je AutoEurope nummer. Regelmatig kijken op de site van Auto Europe of er ergens een goedkopere aanbieding komt voor hetzelfde. Gelijk bellen en vragen om een nieuwe reservering en de oude te schrappen. Heb ik al gedaan en het lukt. Ze zijn zelfs zeer vriendelijk en geven je soms nog betere voorwaarden.

Cindy1969
04-08-19, 18:43
Ja, dat doe ik wel, omdat Autoeurope prijsgarantie biedt. Check het regelmatig.

Heb even ingelogd op de Alamo insiders pagina, en vind die deal, maar voldoe niet aan de voorwaarden.
Dit zijn ze:
Available on Compact and Midsize car classes only.

Choose one of these car classes during reservation and get a free upgrade upon vehicle pickup, if available.
1-day minimum rental required and a 27-day maximum applies.
Offer valid for travel through December 31, 2018. Vehicle must be returned by December 31, 2018Huur pas in februari, en heb Economy gehuurd.
Maar goed, wat ik al zei, vorige keer stonden er geen Economy auto's, gebeurt vaker hoorde ik, dus krijg dan automatisch een upgrade.
Laatste keer kreeg ik een Midsize car, Hyundai Elantra (dacht eerst dat het een Honda was, zoveel interesseren auto's mij haha, not...)

utah
04-08-19, 19:37
Ok. Als we maar kunne helpen. :up:

Terpies
04-08-19, 20:24
@cindy1969 Heb je wel de goede link? Er staat 2018... dat lijkt me al even geleden...

Cindy1969
04-08-19, 20:29
Oh, dat was me niet eens opgevallen! Ga weer even kijken op de site...

Zat gewoon op de site van Alamo.com. Ingelogd als insider, dan rechtsonder staat "Insider deals" en daarbij staat dan Free Single Upgrade.
Als ik daarop klik kom ik hierop: https://www.alamo.com/en_US/car-rental/deals/deals-details/insider/free-single-upgrade-insiders-5-percent-discount-20140731.html

Terpies
04-08-19, 20:39
Eerst op jouw link geklikt toen terug naar car rental deals en weer geklikt op free upgrade, dan kom ik hier https://www.alamo.com/en_US/car-rental/deals/deals-details/featured/free-single-upgrade.html

maar deze actie loopt tot 30 september 2019, dus ook daar heb je niets aan...gewoon na die datum de site weer in de gaten houden, dan komt er vast wel weer een nieuwe actie.

Cindy1969
04-08-19, 21:56
Deze deal is ook voor Compact en Midsize auto's. Heb Economy gereserveerd. Dus kom sowieso niet in aanmerking. Maar evengoed wel weer met een (voor mijn doen) leuke auto daar wegrijden. Nu ben ik al snel tevreden want hier in Nl rij ik in een koekblik (Daihatsu Cuore) dus alles is dan luxe :o

Njit
05-08-19, 09:49
Als ik via de Alamo Insiders link kijk dan komen er bij mij niet automatisch CDW en SLI bij ook al geef ik aan uit Nederland te komen. Als je die achteraf toevoegt wordt het een duur grapje.

Cindy1969
05-08-19, 13:47
Moet zeggen dat ik Alamo insider ben, maar nog nooit rechtstreeks heb geboekt bij Alamo. Meestal via de Brits site, en laatste paar jaar via Autoeurope, omdat die laatste elke keer de beste prijzen heeft.

Terpies
05-08-19, 14:10
Goede keus toch Cindy? het gaat erom waar jij je goed bij voelt ;)

utah
05-08-19, 15:04
Hier ook steeds via AutoEurope. Scheelt soms 10 tallen tot 100den euro’s. Hoe dat mogelijk is, weet ik zelf niet. Onze reservatie bij Alamo zelf was 970 USD zonder opties en bij AE was het 533€, gold inclusief. Raar.

Cindy1969
05-08-19, 15:55
Goede keus toch Cindy? het gaat erom waar jij je goed bij voelt ;)

Zeker weten, en wat ik al zei, Economy is prima voor me. Een SUV ofzo hoeft niet. Spendeer het verschil dan liever in de winkels :p

Njit
05-08-19, 16:02
AutoEurope is op het moment inderdaad erg voordelig :up:

Paul76
07-08-19, 08:34
Autoeurope is inderdaad fors goedkoper. Begin nu te twijvelen om de huidige boeking bij Alamo te annuleren en via Autoeurope de auto te huren. Enigste wat me tegen houdt zijn een aantal slechte verhalen over Autoeurope op internet. Maar deze gaan (tenminste die ik heb gelezen) over verhuurders in Europa. Hoe zijn jullie ervaringen met Autoeurope in combinatie met Alamo?

Cindy1969
07-08-19, 08:38
Heb al een paar keer geboekt via Autoeurope, prima geregeld. Je kan ook gewoon skip the counter regelen bij Alamo.
Het is natuurlijk alleen maar een tussenpersoon.
Weet niet hoe ze zijn als je keer wat hebt, gelukkig maar!

Paul76
07-08-19, 09:03
Fijn om te lezen Cindy.
Wat me wel is opgevallen, is dat Autoeurope auto klassen aanbiedt die via Alamo niet verhuurd worden ter plaatse. Voorbeeld hiervan is de premium klasse, Nissan Maxima of vergelijkbaar. Dus daar ga ik even contact over opnemen met Autoeurope.

utah
07-08-19, 09:25
Steeds gehuurd bij AE, zowel Europees als US. Nooit problemen mee gehad. Zelfs zeer correct geholpen geweest toen ik lekke band had en Enterprise me niet verder hielp. Hebben me doorverwezen naar een garage waar ik meteen werd geholpen. Hun helpdesk is ook steeds vriendelijk. Wel enkel Engelse taal.

Njit
07-08-19, 09:28
Uiteindelijk kun je gewoon een Voucher bij Alamo opvragen (Alamo nummer staat op de AE voucher). Ik zie geen verschil met de vouchers die ik via Alamo Brits, SunPro etc kan opvragen.
Europa is niet te vergelijken met de US. Als het goed is heb je na de boeking niks meer te maken met AE. Schade wordt rechtstreeks afgehandeld door Alamo.

utah
07-08-19, 11:03
Klopt. Nadat je hebt ingecheckt met je AE nummer bij Alamo, heb je in principe niets meer met hen te doen. Maar wil je je reservatie nog wijzigen , nadat deze bij Alamo is ingecheckt, moet je via AE gaan.

Paul76
07-08-19, 11:15
Alle bedankt, dit geeft toch wel vertrouwen. Ik wacht nog even het antwoord van Autoeurope af met betrekking tot de autoklasse voordat ik annuleer bij Alamo.

Njit
07-08-19, 12:59
Wat wil je weten over de autoklasse dan?

Cindy1969
07-08-19, 13:48
De aangeboden kortingsactie zou geldig zijn t/m het weekend. Gisteren zag ik dat mijn huur nu EUR 241,= zou zijn i.p.v. EUR 253,=.
Normaal zou ik dat voor zo'n klein verschil niet doen, maar toch even een mailtje aan gewaagd, of de prijsgarantie ook geldig is voor lagere prijs op hun eigen website (i.p.v. elders).
En krijg zojuist een aangepaste reservering. Heel netjes :up:

Njit
07-08-19, 14:00
Je mag toch tot 48 uur kosteloos annuleren? Als ze 'nee' hadden gezegd had je de bestaande boeking gewoon kunnen annuleren en opnieuw kunnen boeken.
Helaas bij ons nog steeds dezelfde prijs ;)

Cindy1969
07-08-19, 14:36
Zondag geboekt dus meer dan 48 uur :p

Njit
07-08-19, 15:01
Geen annuleringskosten tot 48 uur voor aanvang van de autohuur. Niet 48 uur ná boeking :cool:

Cindy1969
07-08-19, 21:15
Oh zo haha! En ja, dat is ook zo, stond ik eigenlijk niet eens bij stil.

Paul76
08-08-19, 07:51
Wat wil je weten over de autoklasse dan?
Autoeurope biedt bijvoorbeeld de premium autoklasse aan (Nissan Maxima of vergelijkbaar), deze bestaat ook bij Alamo, maar volgens de website van Alamo is deze autoklasse er ter plaatse niet.

Njit
08-08-19, 08:08
Als je een bepaalde klasse geboekt hebt en deze is er niet dan krijg je de klasse erboven. Premium Elite :cool:
Ik weet niet op welke luchthaven je kijkt? En voor welke periode?

Paul76
08-08-19, 09:53
Wij landen op Sanford halverwege september en vertrekken begin oktober weer terug neer Nederland vanaf Sanford. Maar ook op MCO zou deze klasse er niet zijn. (tenminste als je deze wilt boeken via Alamo.com, komt er te staan: niet aanwezig kies een andere klasse)

Njit
08-08-19, 10:20
Alamo.nl en alamo.de bieden deze klasse wel aan op Sanford. Ik zou me er niet druk om maken. Ik denk gewoon een foutje op de .com site. In het ergste geval krijg je Luxury mee.

Paul76
08-08-19, 11:11
Net een reactie terug gekregen van Autoeurope. Zij zeggen dat als het op hun website staat er ook eigenlijk moet zijn. Als dat inderdaad een foutje is, dan wordt de boeking niet geaccepteerd. Bedankt voor het meekijken!

Paul76
09-08-19, 19:37
Net de boeking bij alamo.com geannuleerd en nu via autoeurope.nl een premium geboekt met een paar tientjes verschil met alamo.com voor de fullsize. Nu alleen nog afwachten welke auto we mee krijgen...maar dat is altijd.

Njit
09-08-19, 23:45
Dat vind ik zelf altijd het leukste. Auto uitkiezen :cool:

Paul76
10-08-19, 13:17
Ja, dat klopt! Altijd een leuk moment om de garage in te lopen en kijken wat er staat. (helaas 1 keer meegemaakt in Las Vegas op het vliegveld dat er nog maar 1 auto stond:(, hopelijk hebben we in Sanford meer geluk)

Njit
12-08-19, 11:35
Vandaag nog even gekeken bij AutoEurope. Was weer 23 euro goedkoper dan mijn vorige boeking. Bestaande boeking geannuleerd en opnieuw geboekt :) Leuk spelletje zo :cool:

utah
12-08-19, 11:59
Heeft ook te maken met valuta omrekening dacht ik? Niet?

Njit
12-08-19, 14:34
@Utah: de vorige boeking was van 5 augustus. Lijkt me sterk dat het 23 euro scheelt door valuta-omrekeningen.

utah
12-08-19, 15:29
Als je al ingecheckt hebt bij Alamo met skip the counter, kan je dan nog afzeggen en opnieuw boeken bij AE?

Njit
12-08-19, 15:53
Volgens mij niet. Ik heb altijd begrepen dat je Skip-The-Counter op het laatste moment moet doen. Maar je kunt het altijd proberen? Anders even bellen met ze..